Spelletje met vriendinnen (17 jaar)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mango_

Re: Spelletje met vriendinnen (17 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:17

WonderWanita schreef:
'ik heb nog nooit' ..... !! Haha!
Doen wij echt altijd! Onwijs leuk en grappig. Iedereen krijgt een glas met drank ( wij doen altijd wat alcohol ).
Iemand begint en zegt de zin 'ik heb nog noooooit.... en dan iets wat hij nog nooit gedaan heeft ( bv, Wildplassen Huilen van het lachen )
En als er dan iemand in de groep zit die dit wel gedaan heeft, moet hij een slok nemen van zijn drinken.
Komen altijd erg grappig situaties uit voort!

JA. Haha!

Dat is echt geweldig Huilen van het lachen en je komt dingen van elkaar te weten, die je absoluut niet verwacht had!

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:24

Halli Galli Haha! erg leuk!!
kun je gewoon bij de bart smit halen.. echt een geweldig simpel maar onwijs leuk spelletje ROFL

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:25

Cluedo, Party en Co, geblinkdoekt Twister, Poker, Liegen, Ezelen en uiteraard is Singstar op de Playstation ook een aanrader, net als Buzz. Of de Wii.

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:32

Frouk schreef:
Ooo een hysterisch spel wat ik nog steeds speel en al speel sinds mn kinderverjaardag partijtjes Cool (ben inmiddels 22 Huilen van het lachen )
Men neme
1 reep stevige dikke chocola
1 dobbelsteen
1 bot mes (gewoon bestek mes werkt prima)
1 paar wanten/handsoenen
1 muts
1 sjaal
Een groep melige mensen

omstebeurt met de dobbelsteen gooien. Gooit er iemand 6, dan moet diegene zo snel mogelijk de wanten,sjaal en muts aantrekken/opdoen en met het mes proberen 1 blokje chocola af te snijden, mag doorgaan tot dat de volgende 6 gooit, dan moeten de wanten etc, zosnel mogelijk over naar die persoon, die ze weer aantrekt, en ook een blokje probeert te snijden.
Wie uiteindelijk de meeste blokjes heeft als de reep chocola op is heeft gewonnen Haha!

Dit deden/doen wij altijd met een bak met chips, inderdaad een geweldig spel Huilen van het lachen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:24

Maartje1990 schreef:
jemig zeg.. iedereen met die drankspellen... drank maakt meer kapot dan je lief is en dan ga je er ook nog zo'n achterlijk spelletje mee doen.. DRANK IS GEEN SPEL! Scheve mond

Weet ik... en ik vind eigenlijk ook niks aan de 'standaard' drankspelletjes... maar KINGSEN is écht écht heeeel erg grappig Vork Je kunt het overigens ook gewoon zonder drank doen hoor, dan is het ook leuk Lachen Maar als je aangeschoten bent is het gewoon allemaal wat grappiger Bloos

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:55

Wij doen nog wel eens Stef Stuntpiloot, is een dom spel voor kinders maar met drank erbij is het echt lol! Nadeel is dat je het maar met z'n vieren kunt doen.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:19

NonaWen schreef:
Huur een karaokeset ofzo Haha!

Da's altijd fijn om met een paar meiden te doen Haha!.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:43

Wat wordt er hier weer heerlijk generaliserend en overdreven gereageerd op drankspellen (pas op! drank! aahh!!! Bloos!). Clown Rolleyes
Vanaf 16 jaar mag je (lichte) alcohol drinken en zonder dat je jezelf helemaal klemzuipt kan dit heus prima met een 'drankspelletje'. Als je gewoon een avondje een gewoon spel speelt met een drankje erbij, drink je toch ook? Je kunt het zelf zo verplicht qua drinken maken als je zelf wilt.

Kingsen is idd heel leuk. Als iemand wil weten hoe dat werkt, laat maar horen. Geen zin om alle regels voor niets uit te typen. Clown

Een heel leuk ander spel is 'Who's the Man?'. Dit is een zelfbedacht spel van bij elkaar geraapte onderdelen (zoals bijv. hints). Iedereen uit je groep moet 3 (of meer) bekende (fictieve) personen op een briefje schrijven, deze dubbel vouwen en in een grote bak doen (geheim houden!). Je kunt echt iedereen kiezen, het hoeven niet alleen bestaande mensen te zijn, mogen ook bijv. (film/serie)personages en stripfiguren etc, zijn. Dus bijvoorbeeld ook Superman, Knorretje, Ludo Sanders, Barack Obama, Chandler uit Friends of Prins William, zolang het maar wel een bekende is. Je kunt op je briefje evt. bijvoorbeeld erbij schrijven waar de persoon van bekend is. Dus: Chandler (uit Friends).
Als alle briefjes verzameld zijn, maak je teams van twee personen. Bij een oneven aantal kan er ook een team van 3 zijn.
Dan begint het spel. De bedoeling van het spel is om aan je teamgenoot duidelijk te maken wie er op de briefjes staan. Dit gebeurt in drie rondes. Ronde 1: geen hoofdletters. Ronde 2: één woord. Ronde 3: uitbeelden. Per ronde krijg je per team een minuut de tijd (uitzondering ronde 2: 30 sec) om aan je 'maat' duidelijk te maken wat er op je briefje staat. Per beurt is er 1 iemand aan het omschrijven/uitbeelden en de ander moet raden (dit wissel je dus af per beurt en niet per briefje, zonde van de tijd! Haha!). Is je beurt voorbij, is het team links van je aan de beurt, net zolang totdat de bak met briefjes helemaal leeg is. Vervolgens tel je dan hoeveel briefjes je hebt verzameld, dit schrijf je per team op en dan stop je alle briefjes weer terug voor de volgende ronde. Na de derde ronde tel je het totaal bij elkaar en uiteraard heeft het team met de meeste briefjes gewonnen.
Nu nog even de uitleg per ronde. In ronde 1 is het de bedoeling dat je de persoon omschrijft zonder dat je hoofdletters gebruikt. Je mag dan dus niet zeggen: "Hij is een bekende acteur uit Amerika en speelt in 'Titanic'". Wel kun je bijvoorbeeld zeggen: "hij is een bekende acteur uit een heel groot land over de oceaan en hij speelt in een film over een grote boot die op een ijsrots vaart". Het is ook niet de bedoeling dat je een achternaam vertaalt. Dus als er bijvoorbeeld 'Donald Duck' op het briefje staat mag je niet zeggen "hij is een eend", omdat dat de vertaling van zijn achternaam is. Wel kun je dan zeggen dat hij een dier is met een gele snavel en een witte staart en dat hij zwemvliezen heeft (oid Clown).
In ronde 2 mag je maar 1 woord zeggen. Dit keer wel met gebruik van hoofdletters. Het is dus best belangrijk dat je naar de uitleg van iedereen luistert, want soms raadt iemand het door een heel typisch woord en dan kun je dat gebruiken. Voor Donald Duck zeg je dus bijvoorbeeld 'zwemvlies' (en ook dus geen 'eend') en bij Chandler zeg je bijvoorbeeld 'Ross'. Omdat deze ronde heel snel gaat, krijg je hier maar 30 seconden voor.
In ronde 3 ga je uitbeelden wat er op je briefje staat zonder geluid te maken. Je hoeft dit niet zoals hints te doen met '1e woord, 3 lettergrepen', maar ga vooral zo idioot mogelijk dingen uitbeelden. Haha!

Edit: je bent natuurlijk af als je bijv. wel een hoofdletter gebruikt of twee woorden zegt in ronde 2. (Soms gebeurt het dat je in ronde 2 een woord zegt en je maat je totaal niet begrijpt. Je mag dan niet een nieuw woord zeggen.) Je stopt het desbetreffende briefje dan terug in de bak en de beurt gaat naar het volgende team. Ook als je pas 10 sec. bezig was. Je kunt het nog moeilijker maken door geen 'uhh' te mogen zeggen. Wanneer iemand dit wel doet, is die dus ook af.

Eeuwig leuk blijven spellen als 'Wie (of Wat) ben ik'. Gewoon een briefje op elkaars hoofd plakken met daarop wat hij/zij is en dan omstebeurt een vraag stellen waarop er alleen ja of nee geantwoord mag worden. Ook moordenaartje blijft altijd leuk met de burgers, de spionnen en de moordenaar, waarbij je goed naar elkaars opmerkingen enzo moet luisteren.

Veel plezier op je avondje Eefske en gefeliciteerd! Party!!

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:19

cijsalover schreef:
Wij doen nog wel eens Stef Stuntpiloot, is een dom spel voor kinders maar met drank erbij is het echt lol! Nadeel is dat je het maar met z'n vieren kunt doen.

hahaha! Doen wij ook altijd! Clown

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:37

Dorée schreef:
Wat wordt er hier weer heerlijk generaliserend en overdreven gereageerd op drankspellen (pas op! drank! aahh!!! Bloos!). Clown Rolleyes
Vanaf 16 jaar mag je (lichte) alcohol drinken en zonder dat je jezelf helemaal klemzuipt kan dit heus prima met een 'drankspelletje'. Als je gewoon een avondje een gewoon spel speelt met een drankje erbij, drink je toch ook? Je kunt het zelf zo verplicht qua drinken maken als je zelf wilt.

Kingsen is idd heel leuk. Als iemand wil weten hoe dat werkt, laat maar horen. Geen zin om alle regels voor niets uit te typen. Clown

Ik ben benieuwd hoe jullie kingsen Tong uitsteken Volgens mij heeft iedereen verschillende spelletjes bij de kaarten Haha!
wij hebben:
koning: stand up for the king (4e koning is het adje uit het midden atten Tong uitsteken)
vrouw: question master
10: thema
9: klapspel
8: vikingen
7: juffen
6: regel bedenken

AnoliJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:45

heel flauw maar ontzettend leuk als je vriendinnen een beetje humor hebben...

verstoppertje in het donker... en dan ook echt in het donker... (alle gordijnen dicht en lampen uit, inclusief de lampjes van radio's, tv's, dvd-spelers/recorders) vervolgens speel je verstoppertje in huis... (dat wil zeggen álle verdiepingen mag je je verstoppen en elke plek is mogelijk) vervolgens gaat de zoeker tellen en jullie gaan je verstoppen...

doordat je dus absoluut niks ziet moet je alles gaan voelen... dit resulteerd is geweldige situaties!! Haha!

ik kan het echt aanraden, heb het namelijk gespeeld met volwassen mensen (inclusief mn ouders) en echt je lacht je dood!!

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:36

verootjoo schreef:
Dorée schreef:

Ik ben benieuwd hoe jullie kingsen Tong uitsteken Volgens mij heeft iedereen verschillende spelletjes bij de kaarten Haha!
wij hebben:
koning: stand up for the king (4e koning is het adje uit het midden atten Tong uitsteken)
vrouw: question master
10: thema
9: klapspel
8: vikingen
6: regel bedenken

Haha van deze lijst ken ik alleen de koning (al doen we niet 'stand up', gewoon kart op het glaasje leggen en een slok (van je eigen drankje) nemen), question master, juffen en regel bedenken. De 4e koning moet idd het adje nemen en dan is het spel ook meteen afgelopen.
Hieronder onze regels:
Aas: question master
Koning: zie boven
Vrouw: Pose (als je deze hebt mag je op een willekeurig moment een keer een pose doen, bijvoorbeeld 'dood liggen' op de grond Haha!, de laatste die dit doet moet drinken)
Boer: nieuwe regel
10: categorie (bijv. categorie biermerken, Heineken, Bavaria, Amstel, etc. Bushokjes is ook altijd een leuke, er zijn nl alleen JCDecaux bushokjes dus dan is degene naast je meteen de sjaak Tong uitsteken).
9: rijmen (beginnen met een zin en op het laatste woord moet gerijmd worden door de volgende d.m.v. een nieuwe zin. Moet wel grappig zijn en mag best een beetje aangepast worden. Bijv. naaien, ik heb zin in een toastje met tapanaaie (tapenade), Turkaaje, etc. Haha!
8: 'Ik heb nog nooit'
6: paper scissor stone
5: waterval
4: ezelen (net zoals het kaartspel, maar dan alleen met de duim, mag ook op willekeurig moment en laatste is de sjaak)
3: maxen
2: rondvraag/wedervraag (de 1e stelt een (grappige) vraag aan iemand, die persoon moet meteen een nieuwe vraag aan een ander stellen, lachen=drinken.

Edit: ben nu wel benieuwd naar thema, klapspel en vikingen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:49

ow.. ik vergeet de helft van de kaarten Clown We hebben nog meer spellen, maar meestal verzinnen we die ter plekke Haha! Ezelen hebben wij trouwens ook. Even vergeten Tong uitsteken Stand up for the king, mag op een willekeurig moment als je die kaart hebt, degene die het laatst opstaat moet drinken.

thema is bij ons hetzelfde als jouw categorie Tong uitsteken

klapspel is heel leuk, vooral als je gedronken hebt Haha!:
iedereen legt zijn handen op tafel. Je rechterhand ligt onder de hand van degene die rechts van je zit, en de linkerhand ligt over degene die links van je zit. (snap je het nog) Dan begint degene met de kaart met de hand op de tafel te slaan. Daarna slaat de hand van degene ernaast op de tafel. En zo het rondje rond. Het rondje loopt met de klok mee. Als er dubbel geklapt wordt (mag je willekeurig een keer doen) dan draait het rondje.

Vikingen is ook heel leuk Tong uitsteken Degene die de kaart getrokken heeft is de viking. Die gaat recht op staan, maakt met zijn handen horens op zn hoofd (zoals zo'n helm Tong uitsteken) en zegt hoehoehoehoehoehoehoehoehoe etc...Degene links en rechts van de viking zijn de roeiers, zij gaan ook staan en maken van die punterbewegingen (alsof je de boot naar voren duwt met zo'n stok Haha!) De linkerkant roeit links, en de rechterkant roeit rechts. De rest speelt het water. Deze blijven zitten en maken met hun vingers over hun lippen blubblub geluiden Clown Degene die het fout doet, of gaat lachen moet drinken.

regel verzinnen is echt geweldig vind ik Haha! Wij hebben altijd de meest idiote regels, en op het laatst kun je niks normaal meer zeggen of je moet drinken Tong uitsteken

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:13

Dorée schreef:

Volgens mij heeft er maar één iemand negatief gereageerd op drankspelletjes, misschien nog een reactie over koppijn de volgende dag. Het overgrote deel van de reacties die komt juist me het idee van drankspelletjes.

Ik vind het alleen frapant dat iedereen meteen aan drankspelletjes denkt. Ik denk toch eerder aan andere spellen. Ik houd niet van drankspelletjes, omdat ik een hekel heb aan verplicht drinken. En hoe verplicht kan je idd zelf bepalen, maar er blijft altijd een plicht aanhangen, anders slaat het spelletje nergens op.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:36

Bij ons valt dat verplicht drinken ook wel mee hoor Tong uitsteken Waar je bij een andere groepje bij het kingsen een half glas weg moet atten bij iedere fout, is het bij ons gewoon een slok Lachen Ook het adje wat je bij de 4e koning moet drinken is bij ons een gewoon mixje, in een klein glaasje. Zie het gewoon als een minicocktail Tong uitsteken Maar soms bij andere groepen zie ik de meest ranzige dingen staan die ik echt nooit weg zou krijgen, dus het is maar wat je ervan maakt Ja

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:39

Twister!! Go jij! Go jij! dan heb je geheid lol!!! Ik ga het binnenkort ook doen met een groep vrienden. haha
Wij hebben er een soort competitie van gemaakt. Leuk leuk leuk dus

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:45

Atten, dat heb ik lang niet gedaan Wow!
Een jaar of wat geleden wel drinkspelletjes gespeeld in mijn studentenhuis, zoals blufpoker. En als je dan gebluft had moest je een glas wijn (of iets anders naar keuze, maar bier atten is wel zo vies ) atten. Ik zou dat nu niet meer kunnen (god, wat voel ik me oud met mijn 25 jaar Huilen van het lachen ) en vind het ook zeker niet aan te raden voor een stel 17-jarigen. Als je dan toch een drankspelletje gaat doen en het een beetje verantwoord wilt houden, houd het dan bij slokjes in plaats van hele glazen Knipoog

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:47

Party & Co. en inderdaad Twister, blijft leuk! Pling

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:49

bierspel!!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:53

Sjuulie schreef:
Halli Galli Haha! erg leuk!!
kun je gewoon bij de bart smit halen.. echt een geweldig simpel maar onwijs leuk spelletje ROFL

hahaha dat doen wij ook nog regelmatig..
krijg altijd een enorm melige bui van dat spel Tong uitsteken

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:02

MelanieB schreef:
Het bierspel ROFL

En als jullie geen bier willen doen jullie een mixje ofzoiets?

Wij doen vaak een shotglaasje met iets (Bijvoorbeeld vodka)

Kingsen is erg leuk!! *LOL*

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:06

verootjoo schreef:
Bij ons valt dat verplicht drinken ook wel mee hoor Tong uitsteken Waar je bij een andere groepje bij het kingsen een half glas weg moet atten bij iedere fout, is het bij ons gewoon een slok Lachen Ook het adje wat je bij de 4e koning moet drinken is bij ons een gewoon mixje, in een klein glaasje. Zie het gewoon als een minicocktail Tong uitsteken Maar soms bij andere groepen zie ik de meest ranzige dingen staan die ik echt nooit weg zou krijgen, dus het is maar wat je ervan maakt Ja

True, maar het blijft niet mijn ding. Aan andere dingen kan ik meer plezier beleven.
Atten vind ik bij grote glazen drank niks. Zelfs water of fris atten vind ik niet lekker, tenzij ik hele erge dorst heb omdat ik hard gesport heb ofzo Tong uitsteken

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:15

juffen

je zit met zijn alle in een kring, en dan tel je, dus persoon 1 die zegt: 1, en de persoon daarnaast zegt 2, en de persoon daarnaast 3 etc.

alleen mag je geen 7 zeggen, of alles wat met 7 te maken heeft
dus: 7, 17, 27, 37 etc
maar ook: 14, 21, 28 etc

bij die getallen zeg je dus juf, en ga je weer de andere kant op met tellen, dus ging je eerts met de klok mee, dan ga je nu tegen de klok in.

als je een fout maakt, dus als je een getal zegt die je niet zeggen mocht, of als je juf zei terwijl dat niet moest dan moet je een drankje nemen

( kan ook met opdrachten etc. )

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:45

Cavaliere schreef:
juffen

je zit met zijn alle in een kring, en dan tel je, dus persoon 1 die zegt: 1, en de persoon daarnaast zegt 2, en de persoon daarnaast 3 etc.

alleen mag je geen 7 zeggen, of alles wat met 7 te maken heeft
dus: 7, 17, 27, 37 etc
maar ook: 14, 21, 28 etc

bij die getallen zeg je dus juf, en ga je weer de andere kant op met tellen, dus ging je eerts met de klok mee, dan ga je nu tegen de klok in.

als je een fout maakt, dus als je een getal zegt die je niet zeggen mocht, of als je juf zei terwijl dat niet moest dan moet je een drankje nemen

( kan ook met opdrachten etc. )

Dat deden wij met de 'jeugd' op kerstfeestjes altijd! Alleen heette dat hier damvoef ofzoiets.
Is echt leuk!

Singstar is ook leuk om met vriendinnen te doen! (je kan ook gewoon van die speciale dvd's kopen, die kosten niet veel en je hebt er geen PS voor nodig)
Van Buzz heb ik ook al erg leuke reacties gehoord!

En Twister natuurlijk! Is vooral na een drankspelletje érg leuk Knipoog

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:49

Ooh die spel juffen (wist de naam niet Tong uitsteken ) is echt geweldig, wordt bij ons regelmatig gespeeld op feestjes..
Wie het fout zegt valt af en moet een slok bier/drank drinken maar de anderen moeten het ook doen. (praat dan wel over een groep mensen die vrij veel drinken.. Dus pas hier wel mee op want je drinkt al snel te veel..)
Ik heb wel eens meegemaakt dat iemand zijn bierflesjes had gevuld met water en iedereen afvragen waarom alleen hij niet aangeschoten/dronken werd Tong uitsteken Tong uitsteken