Het is ook NOOIT goed genoeg..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mango_

Re: Het is ook NOOIT goed genoeg..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 18:19

Alexx schreef:
Sorriso schreef:
Jawel, die toelatingstest kun je zonder vooropleiding doen...
Kans wordt echt helemaal zonder vooropleiding wel kleiner dat je het haalt, maar aangezien TS al in vwo4 zit, heeft ze wel eea aan algemene kennis.

maar dan mag ze nog wel 5 jaar op der ass gaan zitten als ze dat wil Vork

*LOL*

Dán zou ik pas problemen hebben hier thuis joh. Huilen van het lachen Nee, dat is geen optie voor mij. Lachen

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:37

Als het echt hbo wordt.. dan zou ik ga zoeken naar oplossing om z.s.m. in te stromen op de havo. Heel erg veel succes!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 01:31

Loose schreef:
Sorriso schreef:
Je hebt neem ik aan E&M?
Dan geef je eigenlijk aan dat je alle hoofdvakken niet ziet zitten.
Geen mogelijkheid en zin in overstap naar C&M? Of evt. overstap naar havo4 of havo5?

Ach, ik ben geslaagd voor atheneum en mijn punten hadden ook veel beter gekund volgens mijn pa. Dan moet ie het zelf doen. Ze laten mij nu overigens helemaal mijn gang gaan in mijn doen (en niet doen) en laten op school. Wel zo fijn.

Dat kan lang niet altijd meer. Wij zaten in de 4e eerst in de M of de N-stroom en daarna moesten we helemaal profiel kiezen, maar als je in de 4e direct al in een profiel zit kan je nu niet meer zomaar overstappen.

Dat weet ik, heb zelf ook 2e fase gedaan. Echter is het bij ons op school dus wel eens gebeurd en is ook nooit 'zomaar', die overstap, lijkt me.
En dat van dat overgangsbewijs 5-> 6 is een goeie... Dan kun je idd naar HBO.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 01:31

Alexx schreef:
Sorriso schreef:
Jawel, die toelatingstest kun je zonder vooropleiding doen...
Kans wordt echt helemaal zonder vooropleiding wel kleiner dat je het haalt, maar aangezien TS al in vwo4 zit, heeft ze wel eea aan algemene kennis.

maar dan mag ze nog wel 5 jaar op der ass gaan zitten als ze dat wil Vork

Er bestaat zoiets als werk... Kan ze vast meer sparen dan wat ik tot nu toe heb gedaan. Ben een arme student Nagelbijten / Gniffelen.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 09:29

Maar om nou als 16-jarige te stoppen met school en te gaan werken tot m'n 21ste zie ik niet zo zitten. Lachen

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:20

Dat begrijp ik ook wel, maar tis een optie Tong uitsteken.
Ik heb ook al andere opties aangedragen net als andere bokkers in dit topic Knipoog.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:00

Is het niet een optie om naar de havo over te stappen? Het klinkt alsof je eigenlijk gewoon het VWO niet meer ziet zitten en het eigenlijk ook niet redt. Aan de ene kant zeg je keihard te werken, aan de andere kant ben je voor de hoofdvakken in jouw profiel gedemotiveerd. Een overstap naar C&M?
Maar misschien gaat het op de Havo makkelijker en lukken dan die vakken als Economie wel. Om te zeggen dat je zus het makkelijker heeft dan jij vind ik altijd een beetje krom, misschien lijkt dat alleen maar zo. Maar als jij vindt dat zíj ''een niveau te laag'' zit lijkt mij de beste oplossing om zélf ook een niveau omlaag te gaan.

Praat er eens op deze manier over met je ouders, gewoon als ''volwassenen'' zeg maar. Het gaat niet helpen om je cijferlijsten niet te laten zien en er maar het beste van te hopen, misschien kunnen zij je helpen maar dan moet jij wel zeggen waar volgens jou het probleem zit.
Een tweede optie is natuurlijk praten met je mentor - leg hem/haar duidelijk uit wat je probleem is en zoek samen naar oplossingen. Als je besluit er tóch voor te gaan zou ik maar eens op zoek gaan naar een goede bijlesleraar (soms is een leraar van school al een hele grote hulp!), iemand die, hoe minder-leuk het ook klinkt, je een beetje achter je broek zit.
Geloof me, vriendinnen van mij hebben dit ook gedaan (ik zit nu in 4 gymnasium) en die hebben er écht baat bij.