Snowboarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roihi

Re: Snowboarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 15:01

Frances: goed dat je meeduimt, ik heb lang genoeg getwijfeld en als het dan niet doorgaat is het eens zo erg Lachen
ik zou op 26december savonds vertrekken, we komen van 3 op 4 januari terug. Acht dagen snowboarden, dat gaat flinke spierpijn opleveren maar zeker ook een hele hoop fun.
Ik heb ook vanochtend mijn vrije dagen al opgegeven Lachen

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 15:02

Wij hebben een huisje aan de piste (je stapt de vlonder af ploeterd 5 meter door de mulle sneeuw en staat op de piste) daar gaan we nu voor het 11e jaar naartoe, iedere carnavals vakantie. Het is in Duitsland, Oberjoch ligt ongeveer 2 uurtjes van Munchen af.

Mijn ouders zijn vroeger altijd naar oostenrijk geweest, erg brede pistes schijn je daar te hebben, dus fijn om te oefenen met boarden kun je lekker brede bochtjes maken Knipoog

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 15:13

haha gewoon de dag rustig beginnen en dan opbouwen, ik heb dan nooit last van spierpijn. Alleen in het begin toen ik het nog moest leren had ik ook wel spierpijn haha.

Zo mareenn dat is lekker Haha! wij zitten bij winterberg Lachen

Ik ben een aantal keer in oostenrijk geweest en een aantal keer in duitsland. Oostenrijk is zeker relaxt. Zoals je ouders zeggen heb je daar veel bredere pistes, dat is echt fijn Lovers

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 15:21

Brede pistes zijn goed Lachen dan kan ik in rust oefenen en oefenen en oefenen Haha!

heb al uit de verschillende reacties begrepen dat het idd best slim is om een helm te gaan gebruiken, veiligheid boven alles. Zijn die dingen duur?

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 15:32

haha jaa, daar zijn brede pistes perfect voor Ja

Een helm is echt verstandig hoor OK dan! ik heb er ook 1 en ach zo vervelend is het niet. Gaat mijn haar ook niet zo door de war Huilen van het lachen

Wat mijn helm heeft gekost weet ik helaas niet meer. maar daar zit wel wat prijsverschil in ook. Ik heb er een van giro met roze alien konijnen Huilen van het lachen die zit wel goed Lachen Maar ik zou gewoon even in de wintersportzaak kijken Lachen

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 16:05

vervelend zal ik het niet vinden, ik rij ook altijd paard met mijn cap op dus de gewenning is er al.

roze alien konijnen?? Haha! moet grappig zijn

kan er iemand het lijstje aanvullen?:
-jas (heb ik zelf)
-broek (kan ik lenen)
-schoenen (ga ik zelf halen)
-helm (zelf halen of huren, ben er nog niet uit)
-skibril
-board (huren of lenen)
-...
-...

nog tips/spullen voor wat ik zeker mee moet nemen op de vakantie?
Als dit zo een eerste keer is dan denk je lang niet aan alles he

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 16:28

Ik ga ook naar Mayrhoven volgens mij! Haha!

Zonnebril? Als het niet sneeuwt doe ik altijd gewoon een zonnebril op als ik board. Zonnebrand! Je verbrand heel snel Lachen

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 16:29

O ik heb trouwens ook nog een vraagje!

Als ik zelf bindingen en een board koop, kan ik daar dan alle schoenen in doen die ik wil? Of horen bij elke bindingen aparte schoenen. Niet toch? Clown

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 16:34

pff ik heb het ook gedaan...
Vorig jaar eerst les gehad in bottrop en het ging behoorlijk goed. Uiteindelijk op wintersport gegaan en daar ook lessen genomen. Ging echt ontzettend slecht ben achterover geslagen (binnen het eerste uur) met mijn hoofd vlak op de piste en had een behoorlijke hersenschudding de rest van de ski vakantie misselijk geweest en kan me weinig meer herinneren....

Ik ben wel even genezen van het snowboarden Knipoog

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 16:35

Zo wat heftig! Denk dat ik maar wel een helm ga huren..

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:39

zo dat is idd heftig Bloos! dan is die ijsplaat op mijn kont nog niks Nagelbijten / Gniffelen

@wirobelgje: Zonder handschoenen zal wel koud zijn Haha!
En ja roze aline konijnen zijn idd grappig Huilen van het lachen volgens mij heb ik nog ergens een foto op mijn laptop, zal straks eens zoeken.

@chrisje: Het maakt niet uit welke schoenen je bij je bindingen hebt, tenzij je van die inklik bindingen hebt, heb je apparte schoenen nodig. (Die zijn niet meer verkrijgbaar tegenwoordig als ik het goed heb, dus die zal je wel niet krijgen haha)

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:42

@wirobelgje. Kleding voor onder je boardkleren neem je ook wel mee neem ik aan haha, verder zou ik zonnebrand meenemen. Ook speciaal voor je lippen, ik neem altijd zo'n stikje mee. en het is handig om zoiets te hebben wat je aan je broek hangt waar je je skipas in kan klikken. Als je je pasje dan in dat apparaat voor de lift moet steken rolt die uit. (ik hoop dat je snapt wat ik bedoel) Soms kun je je skipas ook in een speciaal vakje in je mauw doen. Ennn misschien een sjaal ofzo..

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:01

en nog een keer @wirobelgje: Tong uitsteken skisokken, misschien iets van een doekje voor als je bril beslaat. En als je een snowboard huurt kan het soms handig zijn om een speciaal schroevendraaierje mee te nemen. Het komt wel eens voor dat de schroefjes aan de losse kant zitten, dan kun je ze gelijk aandraaien, of ff goed checken voor je je gehuurde snowboard meeneemt of de bindingen goed stevig vastzitten Lachen

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:07

Helm zou ik echt niet huren om hygiënische redenen. Ben zelf ook aan het kijken voor een helm, nu we harder en toch meer offpiste gaan is dat misschien wel zo verstandig. Mijn ouders moesten er hard om lachen, vroeger waren wij zó tegen helmpjes en als we weer als een gek door van die bospaadjes vlogen werd er altijd gedreigd met helmpjes Clown En nu ik zonder ouders ga zou ik ineens wel met helm gaan Haha!
Het is ook echt belangrijk dat de helm goed past, anders is het eerder gevaarlijk. Dus veel verschillende helmen passen Knipoog

In de meeste skigebieden kan je je skipas gewoon in je zak houden en langs zo'n censor halen. En bij bijna elke lift is wel een servicepunt met schroevendraaiers en dingen om je bindingen vast te zetten of te draaien.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:21

Afbeelding
mijn helm Nerd

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:33

Wirobelgje, zonnebrand ook niet vergeten, op vetbasis.

En klopt inderdaad, je standbeen moet voor, haha. Zillertal is echt vet, daar heb ik een heel winterseizoen lesgegeven.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:43

haha frances, vette helm Haha!

boarden is als paardrijden, als je het eenmaal onder de knie hebt is het supermakkelijk en vergeet je het niet meer Lachen

bochtjes draaien gaat makkelijk als je wijst waar je heengaat met je arm gestrekt, zo draai je je heupen mee, waardoor je board ook meedraait. en lekker door die kniën heen, zakken!!! Haha! Knipoog

ik vind boarden echt te leuk en té stoer Knipoog

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:45

Wirobelgje schreef:
BTW ik heb mijn wintersportvakantietje geboekt, tis wel op aanvraag dus ik ben volop aan het duimen dat er nog een kamer vrij is in het hotel Haha!
Hyper! ben best wel zenuwachtig al haha
Het is in Oostenrijk te doen, meer bepaald Mayrhofen/Zillertal. Ben nog nooit in Oostenrijk geweest, moet echt wel gaaf/tof worden. Nieuwjaar wordt ook ineens daar gevierd, wiew Cool
Als de vakantie doorgaat dan ga ik me al wel snowboardschoenen aanschaffen...
Ik zal al eens gaan piepen in de Makro, informeren kost niets he Haha! thx voor die tip.

nog meer die al een vakantie geboekt hebben? en wanneer en naar waar gaan jullie.

heel toevallig Tong uitsteken wij gaan een korte trip maken haha. Naar Mayrhofen/Zillertal, Hinterglemm/Saalbach & Berwang.
in alle plaatsen zijn we al eerder geweest in de zomer, in Berwang ook al eens in de winter maar toen niet geskied of geboard.

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:45

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:49

Frances schreef:
Afbeelding
mijn helm Nerd

is dat de Giro encore?
Komisch, het model van mijn helm lijkt precies op die van jou en we hebben exact hetzelfde snowboard Clown

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:53

Ik heb ook een Giro helm. Vroeger als kleine smurf moest had ik ook een helmpje, wat had ik een hekel aan dat ding! Haha! Zodra ik het voor elkaar kreeg bij mijn ouders ging hij niet meer op. Maar sinds vorig jaar toch weer een helm aangeschaft. Niet omdat ik mijn eigen vaardigheden niet vertrouw, maar ook omdat er zoveel idioten rondlopen die er niks van bakken en jou zo het ziekenhuis in werken. Lachen

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:54

Hier nog een snowboardfan Haha!
Eerst heb ik 16 jaar geskied, werd dat een beetje zat en heb toen bedacht dat ik het snowboarden wel eens wou uitproberen. Dus 2 jaar geleden geprobeerd, gewoon een week op les en zien waar het schip strand Knipoog Na 1 dag toch iets te enthousiast van mijn eigen kunnen en heel hard op een ijsplaat gevallen, zag letterlijk sterretjes en heb lange tijd niet gewoon kunnen zitten Clown Maar wel de hele week doorgegaan. Afgelopen jaar weer op les, had ondertussen mijn eigen board en schoenen, was erg makkelijk. Het ging erg lekker, zat in een groep met mensen die het minimaal 5 jaar deden en die dag was mijn 6e dag op snowboard Clown Maar was wel lekker zo'n ervaren groep, tenminste lekker tempo erin.
Dit jaar ga ik weer, 1 week met mijn ouders en zusje en een lang weekend met een vriendin.

@Frances: Wat een stoere helm, ik ben ook nog op zoek naar een fijne helm. En fijne bindingen zijn dat he?! Heb ze ook op mijn board zitten Bloos

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:15

Miemserik schreef:
is dat de Giro encore?
Komisch, het model van mijn helm lijkt precies op die van jou en we hebben exact hetzelfde snowboard Clown

dat is hem idd haha dat is wel komisch zeg Tong uitsteken Zelfde smaak *LOL* Heb je ook roze konijnen Haha! Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Frances op 08-11-08 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:16

jipje_niekje schreef:
@Frances: Wat een stoere helm, ik ben ook nog op zoek naar een fijne helm. En fijne bindingen zijn dat he?! Heb ze ook op mijn board zitten Bloos

Hee ook al dezelfde smaak haha Tong uitsteken Ik vind mijn helm heel fijn Haha! en mijn bindingen ook idd. Had eerst flow bindingen, maar dit is toch eigenlijk wel fijner *LOL*

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:17

Ik snowboard ook, heb eerst vanaf jongs af aan al geskied en ik snowboard nu 3 jaar. Ik heb de eerste 2 jaar les gehad (per keer, gewoon een hele week) en afgelopen jaar zijn we 2x op wintersport geweest en toen had ik mijn eigen board en schoenen en ik ben toen niet op les gegaan en dat ging ook aardig goed. Aankomend jaar doe ik waarscheinlijk 2 dagen les en de rest zelf, vind het wel fijn om nèt weer eventjes iets erbij te leren.
En mijn eigen boardje is ook super fijn, lekker licht en super vet vind ik Haha! (wit met roze en swarte stippen en kroontjes) en daarbij dan bijpassende schoenen met zwart,wit en roze (nep kroko-lak-roze Huilen van het lachen ). Oh en ik heb een soort donker grijs-achtige helm van giro, zit erg fijn en ben blij dat ik hem heb.