Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MISTRAL94 schreef:... Maar de verhalen van dierenmishandeling, dat jagen enz dat vind ik toch best iets wat me erg onrustig maakt.
MISTRAL94 schreef:Oa wat Tina mee gemaakt heeft en ik mag daar eigenlijk niet over oordelen omdat ik het fijne er niet van ken. Maar toen de eerste berichten daarover kwamen, kwam bij mij het gevoel boven dat het gericht was naar "de nederlanders" Dus nogmaals ik ken het verhaal niet maar dat was wel direct het gevoel wat boven kwam zetten.
Ik werk als doktersassistente, mijn duits is dusdanig slecht dat ik dit werk daar niet uit zou kunnen oefenen
MISTRAL94 schreef:Dat het zo werkt met de mens weet ik, ik heb bijvoorbeeld ook een spuughekel aan mijn buurtjes dus die zou ik ook absoluut niet missen als ik wel verhuizen gaMaar toch vond ik die verhalen eng, het zal je maar overkomen woon je net goed en wel in duitsland overkomt je dit soort dingen het is en blijft een emigratie ook al is het vlakbij.
Sterre schreef:MISTRAL94 schreef:... Maar de verhalen van dierenmishandeling, dat jagen enz dat vind ik toch best iets wat me erg onrustig maakt.
Sorry hoor, maar over wat voor dierenmishandeling heb je het eigenlijk![]()
![]()
....
Dat hier meer gejaagd wordt dan in Ned. vind ik niet zo vreemd: er is hier heel wat meer natuur (in verhouding al helemaal!) en dan is het niet zo vreemd te bedenken dat er ook vaker een hert geschoten wordt.
Verder valt het echt reuze mee met jagers die "zomaar" een hond/kat neer schieten; ik heb er ooit wel eens van "gehoord", maar ik ken na 20 jaar hier wonen nog steeds niemand die dat ook daadwerkelijk is overkomen. Er zullen echt wel Alo´s zijn die "zomaar" schieten op alles wat beweegt, maar die heb je overal, daarvoor hoef je niet alleen in Dld. te kijken.
Horror berichten over bepaalde zaken kan ik altijd vinden als ik het i-net op ga, maar dat kan ik ook over Nederland, Engeland, Frankrijk, USA enz. enz. enz. vinden. Ik vind dit dus zeer overdreven! (Sorry!)
Wat voor werk doe je dan dat je dat niet in Dld kan doen?
*Cinnepin, ik kon ook niet goed duits toen we hier naar toe gingen. Ik heb het vooral geleerd door van die stomme series op de tv te volgen
. Daar wordt vrij simpel gesproken en je pikt het daardoor snel op.
Verder maakte het natuurlijk veel uit dat wij echt gewoon tussen de Duitsers woonden en alleen thuis met elkaar nederlands spraken (en nog steeds spreken, onze kinderen zijn ook volledig 2-talig opgevoed).
Dat zie ik ook als een groot nadeel van het wonen in de grensstreek: je woont wel-is-waar in een ander land, maar je kan nooit echt goed integreren als je gewoon in Ned. blijft werken, je kinderen in Ned. naar school blijft sturen, veel/bijna alleen maar kontakt hebt met nederlanders enz.
Ik ben van mening dat je je daardoor nooit helemaal thuis kan voelen in een ander land als je nog zo krampachtig aan je vaderland blijft vasthouden.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ondanks dat ik al 20 jaar hier woon, zou ik ook nooit mijn nederlandse nationaliteit opgeven en als er voetbal is, komt de ras-echte nederlander helemaal bij ons boven (óók bij mijn kinderen die hier geboren zijn en nog nooit in Nederland hebben gewoond!). Maar toch zijn wij al wel aardig "verduitst"
en dat is ook goed zo, anders had ik het hier nooit zo naar mijn zin kunnen gaan hebben. Maar goed, dit is dus mijn mening
.
Smartie2004 schreef:Mijn Duits is nog niet zo heel goed.
Als we er eenmaal zitten dan nemen we 1 a 2 avonden in de week om ons te verdiepen in de duitse talencursus.
Sterre schreef:
tina schreef:Sterre schreef:
Maar wat is dan uiteindelijk het verschil als je zoiets met een duitse buurman overkomt, of met een nederlandse? (Volgens Tina is de man niet eens een duitser van orgine, maar een genaturaliseerde
!)
als dit je in nederland overkomt
dan ben je verzekerd van a ,een dierenbescherming die je mee helpt met alles![]()
b van een veel beter rechtssysteem erbij!ik wijd me niet verder uit meer
..zoals mij dit overkomen is en alles erna ,dan kan direkt vertellen dat er in nederland een andere mentaliteit heerst dan hier deze streek
ik zeg niet dat overal gelijk is of zal zijn in duitsland
je kan geluk hebben en pech en dat kan ook in nederland
wij hebben meerdere koophuizen gehad en buren verschillen overal
...bekijk goed de voor en nadelen ervan als grensarbeiders ;)