) Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
)
. Maar in ieder geval als je die gedaan hebt en je instructeur heeft vertrouwen in je dan krijg je een voorlopig rijbewijs.
. Urielle schreef:Was bij mij idd ook Zonnebloem, eerste les hoefde ik alleen te sturen, gas te geven en te remmen (vond ik al best moeilijk)
Zij legt het beter uit dan ik maar het komt op hetzelfde neer
lindatje schreef:Er zijn speciale rijscholen geloof ik voor angstige mensen, mijn rijinstructeur heeft daar vroeger gewerkt.
Ik zou sowieso eerst in een simulator gaan zitten, dan kan je een beetje 'wennen'.
Misschien een banketstaaf opmerking, maar als je bang blijft zou ik toch niet gaan rijden. Het wordt steeds drukker op de weg en er zijn zat aso's. Als jij daar angstig tussen rijdt ben je imo een gevaar op de weg. Ik zie vaak genoeg mensen 70 rijden op de snelweg waar je 120 mag en ik vind het levensgevaarlijk, net als invoegen met 50.
Ik ben gelukkig nooit bang geweest achter het stuur en dat moet je ook niet zijn, want door die angst ga je anders rijden.
chipieke schreef:Voor de rest ga ik mee met xKatleentjexZij legt het beter uit dan ik maar het komt op hetzelfde neer
. Ninx schreef:Ik ben pas rijlessen gaan nemen toen ik 27 was....
Als je jong bent, in een stad woont of dorp, en dus makkelijk met openbaar vervoer kunt reizen heb je het eigenlijk niet nodig.
Een auto is dan alleen maar duur, onhandig en vervuilend.
Waarom wacht je dan niet? Ik had niet geweten wat ik op mijn 19e met een auto moest, tenzij ik in een zeer afgelegen gebied zou wonen.....
xKatleentjex schreef:Ninx, Rijden bij jullie de bussen 's nachts ook? Want is zo'n probleem van mij, stel nu dat ik naar de film wil om 8 uur. Om 8 uur heb ik nog een bus maar om 11 uur geen enkele meer. Dan moet iemand mij dus brengen en halen, zeker als die vriendin juist aan de andere kant woont een half uur moet omrijden voor mij. En om dan telkens je vriendin vragen haar dure benzine te verspillen om je even terug naar huis te brengen..
Daarnaast heb ik volgend jaar stage. Grote kans dat ik er niet met de bus geraak, of dat ik eerst een uur onderweg ben met zeer slechte verbindingen en busuren(bv 40 minuten te vroeg aankomen op je werk). En dan is er niemand die me kan halen of brengen, ik ga mijn rijbewijs als 20-jarige dus helaas waarschijnlijk echt broodnodig hebben..
)
en van examinators die er een meetlat bijpakken of je niet te ver van de kant bent, dus het kan nogal verschillen. Miracle_ schreef:Ninx schreef:Ik ben pas rijlessen gaan nemen toen ik 27 was....
Als je jong bent, in een stad woont of dorp, en dus makkelijk met openbaar vervoer kunt reizen heb je het eigenlijk niet nodig.
Een auto is dan alleen maar duur, onhandig en vervuilend.
Waarom wacht je dan niet? Ik had niet geweten wat ik op mijn 19e met een auto moest, tenzij ik in een zeer afgelegen gebied zou wonen.....
Ik werk minstens 1 keer in de week avond diensten tot kwart voor 1 s'avonds. Dus ik wil echt gewoon een auto hebben.. Nu moet ik opgehaald worden..
xKatleentjex schreef:chipieke schreef:Voor de rest ga ik mee met xKatleentjexZij legt het beter uit dan ik maar het komt op hetzelfde neer
Het hangt er ook vanaf welk examencentrum volgens mij. Ik moet nu door maar ik heb nog enkele leuke anekdotes straks.
Ben nu aan het rondzoeken bij welke ik het beste terechtkan uiteindelijk.
tweede keer afrijden weer doodnerveus, maar wel geslaagd....
Ninx schreef:Miracle_ schreef:
Ik werk minstens 1 keer in de week avond diensten tot kwart voor 1 s'avonds. Dus ik wil echt gewoon een auto hebben.. Nu moet ik opgehaald worden..
Auto gaat het nog niet om.. chipieke schreef:In België heb je twee onderdelen op 1 examen, manoeuvres en gewoon rijden op de baan. Ben je voor 1 van de 2 niet geslaagd, moet je het gewoon opnieuw doen.
tatjalove schreef:Ik meld me ook maar even hier..
Ben vorige maand 18 geworden, en wil erg graag mijn rijbewijs.. dan hoeven mijn ouders me niet meer weg te brengen als ik ergens heen moet.
Nu belde mijn vriendje vorige week op dat ie een verassing voor me had: ik mag mijn rijbewijs gaan halen van hem, super lief natuurlijk maar ik durf gewoon niet..
Heb een paar keer met mijn vriend ernaast geoefend op afgelegen weggetjes en rustige parkeerplaatsen en dan lukt het allemaal wel maar ik weet nu al dat het met een vreemde naast me echt niet gaat lukken![]()
Ik heb a.s zaterdag mijn eerste rijles maar ik zie er echt tegenop ik verga nu al van de zenuwen..
Iedereen zegt dat het wel gaat lukken maar ik weet gewoon dat dat niet zo is, heb ontzettende faalangst

chipieke schreef:welk examencentrum in welke provincie is inderdaad afhankelijk!