Bang voor de dood?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Re: Bang voor de dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:38

Rana: Dat wat jouw moeder je vertelde is echt mooi. Lachen Ook een hele geruststelling op een of andere manier.

Ik ben wel bang voor de dood. Het is niet dat ik 24/7 bang ben ofzo Haha! , maar gewoon als ik erover na ga denken dan word ik er toch wel een beetje bang van. Ik denk namelijk dat als je dood gaat dat er dan niks meer is, dat je gewoon helemaal weg bent en nooit meer terug komt. En ookal merk je er dan niks van dat je nooit meer terug komt en er niet meer bent als je dood bent, dat je maar één keer leeft maakt me gewoon bang. Dat er hierna echt nóóit weer iets is.

Dat bijna doodervaringtopic vind ik wel mooi, en hoop eigenlijk ook dat het echt zo is. Maar ik denk dat ik dat pas zou geloven als echt iemand uit mijn naaste omgeving het mee zou maken of ikzelf. Ik ken wel iemand die het heeft gehad, maar toch geloof ik er niet helemaal in.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:38

Ik ben niet bang voor de dood zelf, maar bang voor de manier hoe ik zal sterven Lachen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:40

Ik had altijd angstaanvallen. Op z'on moment beangstigde het idee van doodgaan mij heel erg en leek het heel dichtbij. Als ik gewoon in 'normale' toestand ben weet ik natuurlijk ook dat je een keer dood gaat, maar dan kon ik het accepteren en had er vrede mee en was ik er ook niet bang voor. Als ik normaal ben geloof ik eigenlijk ook wel dat er misschien nog iets is als nog een leven ofzo Lachen Wat misschien ook wel heel erg leuk is en ik denk niet dat het iets ergs is eigenlijk.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:44

Het doodzijn daar heb ik weinig moeite mee, maar het doodgaan... Dat vind ik soms nog eng. Ja

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:45

soms wel ,soms niet.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:57

Loose schreef:
Rana: Dat wat jouw moeder je vertelde is echt mooi. Lachen Ook een hele geruststelling op een of andere manier.

Ik ben wel bang voor de dood. Het is niet dat ik 24/7 bang ben ofzo Haha! , maar gewoon als ik erover na ga denken dan word ik er toch wel een beetje bang van. Ik denk namelijk dat als je dood gaat dat er dan niks meer is, dat je gewoon helemaal weg bent en nooit meer terug komt. En ookal merk je er dan niks van dat je nooit meer terug komt en er niet meer bent als je dood bent, dat je maar één keer leeft maakt me gewoon bang. Dat er hierna echt nóóit weer iets is.

Dat bijna doodervaringtopic vind ik wel mooi, en hoop eigenlijk ook dat het echt zo is. Maar ik denk dat ik dat pas zou geloven als echt iemand uit mijn naaste omgeving het mee zou maken of ikzelf. Ik ken wel iemand die het heeft gehad, maar toch geloof ik er niet helemaal in.

Weet je wat het is?
Tijd he? dat is door ons bedacht om het leven makkelijker te maken. De mens heeft bedacht dat het beter is om te leven in het licht en te slapen in het donker heeft een uur, een minuut enz bedacht om het leven makkelijker te maken.

Dus leeftijd is ook bedacht... een leeftijd en de duur ervan bestaat dus eigenlijk niet want tijd is bedacht.. volg je me nog?

Het zou dus ook heel raar zijn in mijn opinie om maar 1 leven van een periode te hebben en daarna niks meer. volg je me nog steeds?

Dat lijf is een voertuig waarin we in DEZE wereld kunnen functioneren. Jij leeft dat lijf. daarom kan ik er ook niet met me kop bij dat het met dood klaar is. Kan gewoon niet want dat zou betekenen dat de persoonlijkheid die in een baby die bv doodgaat aan een hersenvlies weg is? Komt er bij mij niet in.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:03

Ik ben wel bang om dood te gaan. Gewoon om de manier waarop het zou kunnen gebeuren, maar ook dat ik er dan niet meer ben om voor mijn kind te zorgen en dingen zal missen. Ik geloof ook nergens in, geen geloof en niet in iets na de dood.

Toen ik heel erg ziek was, had ik weleens zoiets als ik nu rustig ga, begrijp ik het. Maar bleef het toen het ergste vinden voor mijn kind.

Nu ik geen idee heb hoe en wanneer, vind ik het wel eng. En ik ben al genoeg mensen verloren om met de dood bekend te zijn. Maar het blijft een moeilijk te begrijpen iets soms.....

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:05

Ik ben ook eigelijk best wel bang, niet heel erg hoor!
maar als ik er heel diep bij nadenk! lijkt me erg raar ..

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:18

Ik ben er niet geheel gerust onder, maar ik wil er niet teveel bij nadenken want hoe meer je erover piekert- hoe meer het je beïnvloedt in het leven. En dat is natuurlijk doodzonde, omdat je nooit weet hoe lang je nog hebt. Ik geloof wel dat het na de dood niet voorbij is, dus dat er meer is. Ja

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:43

Ik ben niet bang om te sterven.. maar wel op de manier waarop ik dat zal gaan doen..
t liefst wil ik gewoon een normale dood in mijn slaap oid, daar zou ik gelijk voor tekenen!
Maar dat kan ik natuurlijk niet zelf bepalen..

En ik vind het eng dat ik dan alles en iedereen moet achterlaten van wie ik hou enzo..

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:58

Ik had het er net toevallig over in de auto, samen met een vriendin.
Zaterdag toen ik terug naar huis reed met de auto, over een donkere weg (een soort dijk) de 3j's met het liedje ons dorp op de achter grond. Niemand op de weg. En opeens kreeg ik het gevoel van: als ik nu een ongeluk zou krijgen, en overlijden, laat mij dan maar lekker gaan. Het voelde echt zo fijn!
Ik schrok er wel een beetje van. Maar nu weet ik wel dat ik niet bang hoef te zijn voor de dood Lachen

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 14:30

Het is fijn als mensen niet bang zijn voor de dood Lachen. Het lijkt me een belemering van je leven.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:38

Ik ben niet bang voor de dood.
Wel ben ik bang dat ik alle leuke dingen nog niet gedaan heb voordat ik dood ga. Dus geniet iedere dag van wat ik doe.

Wel weet ik dat het een aantal jaar geleden mij tijd gewoon nog niet was. Heb een aardig ongeluk gehad, heb een paar dagen op de IC geleden.
Ik ben het engeltje op mijn schouder erg dankbaar dat die me geholpen heeft Lachen. Niet alleen voor het feit dat ik er nog ben, maar ook dat ik weer helemaal hersteld ben (het scheelde gelukkig die halve centimeter, anders had ik mijn rug gebroken).

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:10

Nee, ik ben absoluud niet bang voor de dood. Het is toch iets wat bij het leven hoord.
Misschien wel voor de manier waarop je doodgaat. Bloos

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:13

bang voor de dood, ja en nee. Ik weet en besef het 100% dat het bij het leven hoort en ik leg me daarbij neer.

Maar niet als het vroegtijdig zou gebeuren en daar heb ik wel bang voor. Het gedachte dat iemand die ik graag zie nu al zou sterven, daar kan ik niet aan denken zonder dat ik begin tranen. Of dat ik zelf al vroegtijdig zou sterven en mijn familie/vriend achter zou moeten laten, nee, daar heb ik echt schrik voor, dat wil ik echt nog niet!

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:22

Ik ben niet bang voor de dood, totaal niet. Als je dood gaat dan moet het schijnbaar zo zijn. Zolang je maar geniet van het leven en zorgt dat je tevreden heb mogen zijn met je leven wanneer je tijd dan gekomen is. Stap ik morgen onder een tram, ach dat is dan pech. Wel jammer dat ik nog zo veel dingen niet heb kunnen doen die ik wel had willen doen, maar ook fijn dat er een hoop dingen zijn die ik al heb kunnen doen. Wel verschrikkelijk voor de mensen die ik achterlaat.. Misschien dat dat me dan wel een beetje bang maakt.

Mijn vriend zei laatst iets liefs.. Hij zei dat hij het nu voor het eerst echt erg zou vinden als hij dood zou gaan. Waarom? Omdat hij mij dan achter zou laten en als ik dan door zou leven en een nieuwe vriend kreeg en op een gegeven moment ook dood ging.. Ik niet zou sterven met hem als 'ware' terwijl ik wel altijd zijn 'ware' zou blijven. Is het nog te volgen?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:27

Ik ben absoluut niet bang om dood te gaan, zie het zelfs als een bevrijding uit dit leven. Ik vermoed dat leven namelijk veel moeilijker en zwaarder is dan doogaan Lachen

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:56

Rana schreef:
Loose schreef:

Weet je wat het is?
Tijd he? dat is door ons bedacht om het leven makkelijker te maken. De mens heeft bedacht dat het beter is om te leven in het licht en te slapen in het donker heeft een uur, een minuut enz bedacht om het leven makkelijker te maken.

Dus leeftijd is ook bedacht... een leeftijd en de duur ervan bestaat dus eigenlijk niet want tijd is bedacht.. volg je me nog?

Het zou dus ook heel raar zijn in mijn opinie om maar 1 leven van een periode te hebben en daarna niks meer. volg je me nog steeds?

Dat lijf is een voertuig waarin we in DEZE wereld kunnen functioneren. Jij leeft dat lijf. daarom kan ik er ook niet met me kop bij dat het met dood klaar is. Kan gewoon niet want dat zou betekenen dat de persoonlijkheid die in een baby die bv doodgaat aan een hersenvlies weg is? Komt er bij mij niet in.

Ja ik volg je wel, alleen ik geloof het niet. Maar ik hoop dat het wel zo is. Schijnheilig Denk dat ik eerst zelf zoiets mee moet maken voor ik er in geloof. En niet dat ik dan al jullie verhalen niet geloof, dat wel.