*Zucht* stomme bouwvakkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Re: *Zucht* stomme bouwvakkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:57

Dat vind ik ook niet helemaal eerlijk.

Ik zou een deel van mijn werk gerust thuis willen doen, gráág zelfs. Zo ook bij mijn vorige werkgever; had het ook makkelijk gekund maar heel veel werkgevers willen hier gewoon niet aan beginnen. De redenen hiervoor zijn divers.
Nu woon ikzelf maar op een afstandje van 11 km van mijn werk en heb ik geen last van files.

Bovendien liggen salarissen in grotere steden vaak wat hoger en tja, dat kan voor iemand best een aanleiding zijn om wat langere afstand te willen reizen voor het werk en al helemaal als daarbij bovendien ook met gemak nog eens een leasebak ter beschikking wordt gesteld…

Fileleed? eigen keuze vind ik. Je kunt er zelf voor kiezen om dagelijks in de file te willen gaan staan, een andere baan te zoeken of dichterbij je werk te gaan wonen en anders…moet je die files dus maar lekker slikken.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:13

ja de banen liggen voor het oprapen.

Heb een jaar hier in de buurt fanatiek lopen solliciteren maar no way dat ik ergwns werd aangenomen en dus lekker in de file moest blijven staan iedere dag weer, en nee dat was dus geen vrije keus.
(helaas nu ziektewet dus ook geen file voor mij)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:48

Tsja, hun beginnen eenmaal erg vroeg met hun werk, en het kan nou eenmaal zo zijn dat je er even een tijd last van hebt, maar er komt een tijd dat het ophoud hoor, en anders erop aanspreken ofdat ze eventueel eerst andere dingetjes kunnen gaan doen, in plaats van direct beginnen te boren?

Het fluiten 'hoort erbij', ben zelf 14, en word ook elke ochtend nagefloten door bouwvakkers schuintegenover mij als ik naar de bus loopt, zolang het bij aardige dingen blijft (chickie, meisje, fluiten) e.d heb ik er geen last van, of ik schreeuw heel hard hoi terug, of loop gewoon door, ach, hebben hun ook weer een leuke dag.

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 21:39

heey, zal jullie eens wat vertellen Tong uitsteken
kwam terug van school, had me fiets ff buiten aan een paal gezet, binnen omgekleed om naar me pony te gaan.
Half uur later (tv, lunch Tong uitsteken) kwam ik buiten, stonder er zo'n 10 bouwvakkers rond me fiets, beetje te ouwehoeren Tong uitsteken
zegt er een: vervelend he, al die mannen voor je deur de hele dag, vooral deze (geeft een bouwvakker van zo'n 20 jaar een duw)
ik zo: nee hoor valt wel mee. alleen het lawaai he Knipoog
vooral 's ochtends in dat beton toen ik precies uit mocht slapen Tong uitsteken
zij beetje grinniken, zeiden wel sorry (klonk gemeend... Tong uitsteken)
zeggen ze: okay morgen maken we je voorzichtig wakker voor we beginnen.
Ik zo, ja doe maar (moet 7 uur op dus maakt toch niet uit) Tong uitsteken
ik stapte op me fiets, zij allemaal hoiii, ik zei: doeii!! (ja kommop, je zegt toch doei als je weg gaat, geen hoi Tong uitsteken)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 08:15

Geweldig toch? Het zijn ook echt net mensen he Tong uitsteken

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 08:42

hier zeggen ze ook hoi als mensen weggaan hoor Knipoog dus dat kan best.

Voor een volgende keer, houd de berichtgeving in de plaatselijke kranten / website gemeente in de gaten. Dan kan je naar de buren stappen en vragen of ze willen verzoeken aan de bouwvakkers of ze pas na 8 uur met luidruchtige werkzaamheden willen starten.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 10:19

Nouuu dat is prima gegaan Lachen
Ze klinken wel aardig hoor en heel erg menselijk Haha!

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 10:56

Hihi ik heb er ook de pest aan als ze zo gruwelijk eng 'verlekkerd' naar je gaan kijken, bah.

Een jaar geleden had ik trouwens wel een mooie situatie Clown
Ik zat op Bas(Schimmel) en kwam langs een groep bouwvakkers die net aan het eten waren. Op het moment dat ik langsstap zegt er 1: 'Hee lekker ding'. Waarop ik Bas een klopje op zijn schouder geef en antwoord: 'Ja mooi is 'ie he! Haha! Haha!'

Toen was 't stil.... Clown