Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

esther_sonja

Re: Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:15

Ik vind eigenlijk dat die vriend ook wel kan praten via de telefoon trouwens Nagelbijten / Gniffelen had hier net discussie met mn zus, sja we zijn t echt dr over eens dat het not done is..
Sowieso verkeerd van die vriend..
Echt van ja waar gaat dit eigelijk om..
In de kroeg met zn ex, en een hapje eten..
dat noem ik een date?
nee.. dan benik miss een jaloerse bitch maar ik zou toch echt wel een paar alarmbellen idd laten rinkelen ook al vertrouw ik mn vriend..
Mn vriend die 100 % gek zou zijn op mij zou dat niet willen denk ik, of ja als ik er bij zou zijn, of via de telefoon, of bij de vriend thuis, waarbij de vriendin bijv gewoon ook thuis is, maar boven ofzo..
Voor de rest ben ik het ook met sj?? nog wat Bloos ben ff naam kwijt Bloos
En melanie eens! Ja

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:17

Laten jullie je ook verbieden om met een vriendje van vroeger te gaan eten? Of met een gewone vriend met wie je niets hebt?

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:18

Nou, als die vriend nog helemaal gek zou zijn weer op mij, en
een ex blijft een ex. je hebt er wat mee gehad, en er gevoelens voor gehad..
ik denk dat hij altijd nog "speciaal" blijft.
Dus ja, ik zou dat idd niet doen, ik zou het sowieso al niet doen uit respect dat ik een vriend zou hebben.
Ik zou er niet eens aan denken trouwens ja of met mn huidige vriend er bij

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:19

No way. Ik zou maar al te goed duidelijk maken waarom ik het er niet mee eens ben. Oh wat zal dit moeilijk voor je zijn zeg. De vragen die bij jou nu spelen zijn: heeft hij toch nog gevoelens voor haar? Is hij niet meer zeker van ons?

Vraag dit, vraag alles wat je wil weten. Ik duim voor je dat het niks is, maar het feit dat die vriendin dat tegen je heeft gezegd is natuurlijk bedreigend.

Tuurlijk je moet je vriend vertrouwen, maar in hoeverre gaat dat als hij met een ex wil afspreken die kort geleden nog tegen jou vertelde dat ze jouw vriend enorm miste en hem wellicht terug wil?

Hou je ogen open. Ik hoop dat het goed komt!

Sterkte
Laatst bijgewerkt door BounceBabe op 04-11-08 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:19

Een ex is niet voor niets een ex. Ik snap niet dat meiden tegenwoordig zo bezitterig zijn

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:20

Klinkt in mijn ogen ook verdacht veel op een date... ik zou je vriend nog maar is herinneren aan haar manier van omgaan met mensen en dan doelend op hoe ze hem op een niet zo'n nette manier gedumpt heeft Knipoog

Nee echt hoe krijgt hij het verzonnen Hamer even lekker uit eten met je ex en als je dan vraagt of je mee mag ook nog doodleuk zeggen nee we willen samen bijkletsen Nors opkijken
Je kan hem ook net zo goed meteen een sixpack condooms mee geven, weet je zeker dat jij er niets aan overhoud Sigaar

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:20

Hai,

Mijn keuze zou niet moeiliijk zijn,

NIET LATEN GAAN.

Wat is het nut om met haar te gaan eten en of uitgaan, doe je niet zomaar.

Nee ik zou het niet toelaten,
doet hij het wel, dumpen die handel,

gr

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:21

Wel laten gaan.

Ik zou ook niet willen dat mijn vriend mee gaat als ik met een exvriendje afspreek dat ik al jaren niet heb gezien. Je wil toch leuk bijkletsen en deelt een verleden met iemand waar je nieuwe partner niet bij was. Ik zou daar niet zoveel problemen mee hebben. Als mijn vriendje met een ex zou afspreken, dan wil ik niet eens mee! Nagelbijten / Gniffelen Lijkt me helemaal niet gezellig, bovendien als zij leuke herinneringen ophalen aan hun tijd samen dan zit jij daar ook te balen. Niet mee gaan dus.

Wel vertellen dat je er niet zo'n goed gevoel bij hebt omdat je weet dat zij nog gevoelens heeft. Hou het bij jezelf, ga hem geen schuldgevoel aanpraten, maar zeg waar je mee zit en laat hem zelf uitzoeken wat hij daarmee doet. Hoe hij je gerust kan stellen.

Als mijn vriend me zou verbieden om met iemand om te gaan is het heel snel Doei, doei vriendje. Bedenk de situatie eens andersom: wat zou je vriend ervan vinden als jij het was met een ex vriendje?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:21

faye schreef:
Een ex is niet voor niets een ex. Ik snap niet dat meiden tegenwoordig zo bezitterig zijn

Zoals het op mij overkomt, was het wat hem betreft geen ex geworden en biedt de andere partij zich nu weer erg gewillig aan... 1+1=2 ?

Kimdj19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:22

Zou hier ook erg boos om worden. Zij gaat zeker weten wat bij hem uit proberen. Als er vrienden bij zouden zijn ok, maar niet alleen met z'n tweetjes. No way!!!

Ben benieuwd hoe het gesprek vanmiddag verloopt..

melaniepk

Weet hij overigens dat je vriendin weer gevoelens voor hem heeft en dat ze dot aan jou verteld heeft ?

En met een vriend uit eten vind ik heel wat anders dan een EX die me net verteld heeft hoe ze hem mist en hem graag terug wil ???!!!!

Kiwipitje

Nou van mij zou ie niet mogen gaan hoor. Beetje gaan lopen rotzooien met z'n ex zeker Doei, doei

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:23

esther_sonja schreef:
Dus ja, ik zou dat idd niet doen, ik zou het sowieso al niet doen uit respect dat ik een vriend zou hebben.

dat vroeg ik niet. Ik vroeg of je het je zou laten verbieden door je huidige vriend. Dat je er zelf uit respect voor kiest om niet te gaan, snap ik prima maar no way dat ik me dat door mijn man zou laten verbieden. Zo gaan we niet met elkaar om.

Manon, als ik zo weinig vertrouwen in mijn vriendje zou hebben, was het al lang mijn vriendje niet meer.

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:24

ik heb ook een ex waar ik 5 jaar bij ben geweest en 4 jaar daar van heb samen gewoond. Met hem heb ik nog steeds goed contact,sterkter nog ga zo na hem toe voor bakje thee. we zijn nu een jaar uit elkaar ik heb inmoddels nieuwe vriend en die kent mijn ex en hij vindt het helemaal niet vervelend dat ik na hem toe ga...dit ook temeer omdat hier geen gevoelens mee spelen voor me ex en ex voor mij...
Dat is hier wel het geval als ik begrijp dat die ex vriendin van jou vriend dat nog wel heeft?

Dan vindt ik het weer heel anders.

Kimdj19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:25

Wind schreef:
Wel laten gaan.

Ik zou ook niet willen dat mijn vriend mee gaat als ik met een exvriendje afspreek dat ik al jaren niet heb gezien. Je wil toch leuk bijkletsen en deelt een verleden met iemand waar je nieuwe partner niet bij was. Ik zou daar niet zoveel problemen mee hebben. Als mijn vriendje met een ex zou afspreken, dan wil ik niet eens mee! Nagelbijten / Gniffelen Lijkt me helemaal niet gezellig, bovendien als zij leuke herinneringen ophalen aan hun tijd samen dan zit jij daar ook te balen. Niet mee gaan dus.

Wel vertellen dat je er niet zo'n goed gevoel bij hebt omdat je weet dat zij nog gevoelens heeft. Hou het bij jezelf, ga hem geen schuldgevoel aanpraten, maar zeg waar je mee zit en laat hem zelf uitzoeken wat hij daarmee doet. Hoe hij je gerust kan stellen.

Als mijn vriend me zou verbieden om met iemand om te gaan is het heel snel Doei, doei vriendje. Bedenk de situatie eens andersom: wat zou je vriend ervan vinden als jij het was met een ex vriendje?

Dan zou ik hem erg goed begrijpen dat hij het niet zou willen! Als jij weet dat zijn ex weer helemaal gek op hem is en zeker weten weet dat zij weer wat met hem wil. Dan laat je ze toch niet alleen.......

Imre

Lielle schreef:
Manon, als ik zo weinig vertrouwen in mijn vriendje zou hebben, was het al lang mijn vriendje niet meer.

Precies, bovendien, als hij nog zo gek zou zijn op zijn ex was hij niet iets met jou begonnen en had hij het al helemaal niet 4 jaar met je volgehouden! Lachen Ik zou me er niet zo druk om maken. Misschien ziet hij tijdens dat etentje wel in dat ze toch niet zo leuk is als jij! Haha! Stel dat hij toch met haar verder wil, dan is dat heel erg rot voor je, maar beter dat je dat nu weet dan over een jaar, toch?

esther_sonja

Uhu Haha! en klopt ik ben ook best egoistisch als het om vriendjes gaat Duivel
he's mine Tong uitsteken
Vroeger jatte mn hartsvriendin altijd de jongens voor mn neus weg, als ik er net wat mee had, ook al vond ze ze niet eens écht leuk
Iig Tong uitsteken ik zou er gewoon ff goed met je vriend overpraten en ben benieuwd wat er uit komt.
Ik hoop dat hij ff nagaat denken Bloos Nagelbijten / Gniffelen en voor jou kiest ts ! Ja
Laatst bijgewerkt door esther_sonja op 04-11-08 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:26

Wind schreef:

Idd, dat sowieso! Eerst jouw gevoel erover zeggen en dan kan hij zelf beslissen wat hij doet. Maar neem wel de tijd om er goed over te praten en laat je niet onder de tafel banketstaaf door hem! DAt hij het makkelijk van tafel veegt zeg maar.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:27

Door met hem mee te gaan, maak je jezelf al helemaal belachelijk, in mijn ogen.
Wees nou maar gewoon eerlijk, open en vraag dat ook van hem en laat hem lekker z'n gang gaan.
Ga jij toch ook lekker stappen, die avond? Veel sterkte! (en dat ook voor al die anderen die denken dat ze op zo'n dergelijke manier een relatie kunnen redden! Knipoog Lachen )

Kiwipitje

Contact hebben met een ex vind ik iets anders als dit verhaal. De vriend is toen gedumpt terwijl hij haar nog leuk vond en nou blijkt zij ook nog gevoelens te hebben.. één en één is twee hoor en de kans is vrij groot dat het mis gaat.

Lielle ik bedoel niet mijn eigen vriendje want die wil geen contact met zijn ex en die ex vind hem ook niet meer leuk dus als ie dat al zou willen zou ik het nog wat anders vinden. Maar ik bedoel meer als ik in haar schoenen zou staan.

BounceBabe

Kijk als exen met elkaar afspreken als goede vrienden dan is dat niet bedreigend. Maar het feit dat die meid vertelde dat ze hem miste en die jongen meteen hapt als zij waarschijnlijk een date voorsteld dan is dat toch scary. Misschien weet die jongen nog helemaal niet wat ze gaat vertellen, maar het feit wat ze tegen TS heeft gezegd, dat is toch iets waar je maag van omdraait?

Sommige meiden zijn misschien bezitterig, wellicht komt dit omdat zij vaker gedumpt zijn voor een ex. Ik spreek uit ervaring en dat is misschien voor mij een reden altijd alert te zijn als een ex zich aandient.

Ik draai het altijd om, wat zou hij doen in zo'n situatie, zou ik dat leuk vinden?
Dit helpt mijn mening te vormen.

Het heeft allemaal met onzekerheid te maken, dus hoe bezitteriger iemand is, des te meer ervaring ze waarschijnlijk heeft met jongens die haar hebben verlaten voor een ex.

Je verandert er niets meer aan. Je moet ermee leren leven. Maar een dergelijke situatie als dit zou me de nodige stress opleveren omdat dit meer is dan gewoon afspreken, het is een poging van die vriendin bij hem weer oude gevoelens op te wakkeren....

En dat zorgt ervoor dat IK zou zeggen. Ik wil niet dat je gaat omdat dit en dat. Wil hij toch gaan, dan is dat best. Ik wil niet weten hoe ik me dan zou voelen.... brrrr
Laatst bijgewerkt door BounceBabe op 04-11-08 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:28

De ex van mijn vriend was ooit eens mijn beste vriendin.. Ik zou hem er gerust naar toe laten gaan.. (Maar dan mag die gelijk zijn spullen mee nemen en daar blijven..)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:29

Kimdj19 schreef:
Wind schreef:
Bedenk de situatie eens andersom: wat zou je vriend ervan vinden als jij het was met een ex vriendje?

Dan zou ik hem erg goed begrijpen dat hij het niet zou willen! Als jij weet dat zijn ex weer helemaal gek op hem is en zeker weten weet dat zij weer wat met hem wil. Dan laat je ze toch niet alleen.......

Er zijn altijd twee mensen voor nodig om iets te doen, toch? Als de een niet wil dan heeft de ander vrij weinig kans van slagen. Lachen Ik kwam vorig jaar bij een concert een jongen tegen waar ik ooit mee heb gescharreld. Lang staan bijkletsen, was echt heel leuk om hem eens te zien. Aan het einde wilde hij me zoenen, hij was nogal dronken (ik nuchter), maar goed, ik woon intussen samen, dus heb mijn hoofd afgewend. Nagelbijten / Gniffelen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:30

Manon, dat bedoel ik dus ook. Als ik mijn vriendje zo weinig zou vertrouwen, dat ik zo'n opmerking zou maken als jij net deed over de situatie van TS, is er iets grondig fout in mijn relatie.

Esther, jij zou je dat dus echt laten verbieden door je vriendje?

Ik snap dat bezitterige dus echt niet. Door dingen te verbieden voorkom je het echt niet als hij toch iets fouts zou willen doen. Gewoon uitleggen hoe je het zelf voelt en vragen of hij daarmee rekening wil houden, want dat ben je wel aan elkaar verplicht in een relatie. Maar dan hem de keuze laten.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:33

BounceBabe schreef:
Kijk als exen met elkaar afspreken als goede vrienden dan is dat niet bedreigend. Maar het feit dat die meid vertelde dat ze hem miste en die jongen meteen hapt als zij waarschijnlijk een date voorsteld dan is dat toch scary. Misschien weet die jongen nog helemaal niet wat ze gaat vertellen, maar het feit wat ze tegen TS heeft gezegd, dat is toch iets waar je maag van omdraait?

Idd! Het is voor de TS nog eens extra onrustgevend omdat ze weet dat die vriendin gevoelens voor haar vriend heeft. Als dit niet zo is, of ze wist het niet, dan zou het wss al een heel ander verhaal worden!