huren of kopen van woning

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: huren of kopen van woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:48

Ongetwijfeld, alles word tegenwoordig duurder. Maar in vergelijking met de randstad vind ik Friesland nog steeds erg goedkoop. Kom je oorspronkelijk uit Friesland? Ik heb nl gehoord dat het voor mensen uit de randstad heel erg moeilijk is om daar echt geaccepteerd te worden.

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:54

21 november krijgen mijn vriend en ik de sleutel van ons koophuis.
Wij gaan allebei vanuit huis samenwonen.
We hebben ook gekeken naar huurhuizen, maar hier in drenthe kun je
voor het zelfde geld een huis kopen. Met oog op de toekomst was dat
toch aantrekkelijker. Wij verdienen te veel om huursubsidie te krijgen,
anders was het misschien wel aantrekkelijker.
Wij hebben nu een 2 onder 1 kap gekocht in het mooi exloo.
200 meter lopen en je loopt via de akkers zo de heide op en het bos in.
Voor dit geld hadden we nooit een soortgelijk huurhuis kunnen vinden, op
de zelfde prachtige locatie. Ook duurt het erg lang voordat je een mooi
huurhuis krijgt (lange wachttijden).

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:57

Ik ben op kamers gegaan toen ik het huis uit ging (ging studeren in Leeuwarden, vanuit Helmond is dat erg ver Tong uitsteken ). Nu woon ik samen in het huis dat mijn vriend heeft gekocht (had hij al voor ik hem kende).

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:59

joyce2 schreef:
Ongetwijfeld, alles word tegenwoordig duurder. Maar in vergelijking met de randstad vind ik Friesland nog steeds erg goedkoop. Kom je oorspronkelijk uit Friesland? Ik heb nl gehoord dat het voor mensen uit de randstad heel erg moeilijk is om daar echt geaccepteerd te worden.

Ik kom oorspronkelijk ook uit friesland. maar accepteren van niet-friezen gaat iig bij mij goed zolang ze maar aardig zijn maar ja dat telt ook voor friezen maar dat is off-toppic

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:15

magriet schreef:
joyce2 schreef:
Precies, dat is echt weinig! Zal wel ergens in Friesland wonen ofzo?

Klopt en in het guldentijdperk gekocht. maar Friesland wordt ook duurder hoor.

Haha! proest ik heb gekeken wat ik daar kan lenen voor ruim 3 ton, nou dat haal ik hier dus echt niet

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:21

@ Margriet: Klinkt logisch, dat heeft iedereen denk ik wel, heeft verder niets met Friesland te maken denk ik zo!
Dus ik zou zeggen, iedereen verkassen naar Friesland Knipoog

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:26

Arabesk schreef:
met de huidige rente en het mogelijk op hande zijnde dalen van prijzen van woningen, zou k nog ff wachten en eerst gaan huren Knipoog

Ik heb een huisje (2,5 kamer) waarvan de hypotheek 390 per maand is, als je ziet wat je daar voor kunt huren Wow! een complete eengezinswoning.

Bij jullie we Haha! l, bij ons betaal je min. 650 voor een huurwoning (als je nu zou willen huren).
En voor dat geld kun je hier beter een tussenwoning kopen van 2 ton.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 10:55

zo wat een reacties allemaal..Lachen

over het algemeen zegt iedeeen dus kopen.
mijn vriend is student maar wij hoeven nu nog niet perse samen te wonen. als ik een huis ga kopen word het ook op mijn naam en als hij er bij in wil wonen is dat natuurlijk altijd goed. maar het gaat voormamelijk om mijzelf. ik hebnet een nieuwe en vaste baan wat een stuk beter verdiend dan mijn vorige baan. nu heb ik het een en ander uit laten rekenen en ben nu dus op zoek naar een huisje. vandaar mijn vraag wat jullie zouden doen.. Lachen

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:59

Het ligt er natuurlijk ook aan waar je (wilt gaan) woont/wonen.
In drenthe zijn de huizenprijzen ook nog niet zo hoog, dus hier kan huren niet echt uit. In het westen van het land liggen de prijzen echt een heel stuk hoger. Je kunt altijd gaan praten met een hypotheekadviseur. Die kan echt ingaan op jouw situatie. Misschien heb je wel recht op een starterssubsidie of iets dergelijks, je weet het nooit.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:27

Wij zijn gaan samenwonen van thuis en zijn gaan huren. Eerst een klein 2kamerappartement, nu een flink 3kamerappartement. We zijn gaan huren omdat we 1) geen geld hebben voor kopen en 2) we eerst wilden weten of samenwonen überhaupt zou bevallen Tong uitsteken

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:08

@Tita: ik bedoelde niet jou hoor toen ik zei dat het een beetje dom was Haha! Jij omschrijft een lange relatie die uiteindelijk fout liep. Dat kan altijd gebeuren.

Er was geschreven dat je een koophuis koopt samen dan het dan niet blijkt te klikken binnen een jaar... Daaruit haalde ik dat je dan dus een huis koopt met iemand waar je echt net een relatie mee hebt. En dat vind ik een beetje dom Knipoog

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:46

En durven jullie het ook met de huidige financiele crisis?

Wij zijn ook aan het kijken, maar ik heb mijn twijfels.....

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:03

Enerzijds vind ik het ook wel eng hoor, maar aan de andere kant, huren word je ook niet beter van je bouwt niets op. Kijk, als je van plan bent om over 5 jaar weer te verkassen in het misschien niet slim om nu te kopen, maar als je iets wil kopen waar je nog heel lang wil blijven wonen is er niets mis mee, de crisis is niet voor eeuwig.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:52

Hoorde vandaag dat de gemiddelde verkoopprijs momenteel gemiddeld 5% gezakt is en huizen vanaf 300.000 wel tot 18%!! dat is vrij veel.
Ik ben toch een beetje angstig dat wij straks een huis kopen waar we misschien in de toekomst niet meer vanaf komen...

Aan de andere kant zei mijn vriend dat wij moeten beslissen of wij het perceel dat bedrag in de maand waard vinden. En niet teveel moeten kijken wat er evt in de toekomst zou kunnen gebeuren.... maar 18% is wel veel...