Hoe snel stap jij naar de huisartsenpost?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Re: Hoe snel stap jij naar de huisartsenpost?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:36

Niet snel!

Vrijdag ben ik onder mijn paard terecht gekomen, ik vremoed dat er een scheurtje in mijn arm zit, maar ik ga echt niet lans!

Dan moet ik gips en rustig aan doen, het geneest ook wel vanzelf!

Al zou ik bij bulten in bv borst etc wel meteen gaan!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:12

Ik ga ook helemaal niet snel naar de huisarts of de HAP. Mijn moeder moest mijn vroeger ook altijd erheen sleuren haha Haha!
Ik ben wel 1x op de EHBO geweest, maar toen stond mijn voet naast mijn enkel, dat valt bij mij toch wel onder de noemer: Spoed Haha!

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:26

Ik vind het altijd zo vervelend om te bellen Bloos
Ben nu twee keer geweest voor maandenlange aanhoudende verkoudheid (voor zover het dan nog verkoudheid is).
Uiteraard na tweede bezoek spontaan genezen .. zul je altijd zien.

En nu moet ik alweer terug voor mijn oog. En dat allemaal binnen een maand. Vind het zeer vervelend!
Ben ook altijd beetje bang dat ze denken: heb je haar weer Tong uitsteken

(edit: overgens heeft de weekendassistente me een keer afgepoeierd. Terwijl ik zonder aanwijsbare reden mijn nek
geen milimeter meer kon draaien Nagelbijten / Gniffelen En pijn dat het deed! Sjonge jonge de tranen over mijn wangen en me
vasthouden aan het aanrecht om maar vooral niet onderuit te glippen van de pijn.
Nee mevrouw wacht u maar tot het overgaat. .. Koe ) Heeft overgens drie dagen geduurd en daarna ging het langzaam beter.
heb nu nog weleens angst dat het onverwachts terug komt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:46

denice schreef:

daarvoor zou ik nou niet naar de HAP gaan (wel naar de HA natuurlijk Knipoog). Dat is iets wat naar mijn idee best nog wel 2 dagen kan wachten, zelfs als het slecht nieuws is maakt 2 dagen ook niets meer uit...

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:03

Maar met dat soort dingen kan ik me voorstellen dat mensen in paniek raken en toch gaan. (ikzelf niet ik zou mijn kop in het zand steken)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:25

secricible schreef:
denice schreef:

daarvoor zou ik nou niet naar de HAP gaan (wel naar de HA natuurlijk Knipoog). Dat is iets wat naar mijn idee best nog wel 2 dagen kan wachten, zelfs als het slecht nieuws is maakt 2 dagen ook niets meer uit...

Bij bulten in je borst heetf de HAP geen zin.
Zelfs in het ziekenhuis wordt ge afgepoeierd met: je bent te jong voor kanker. Er is geen verhoogd risico want je hebt geen kanker in je familie. Frusty En verder gezellig van afdeling naar afdeling hoppen. Van oncologie tot plastische chirurgie (want daar zou het bij mij onde rvallen, de bult zat in mn oksel, duidelijk voelbaar en zichtbaar. Men dacht dat ik het alleen lelijk vond oid.
Dus tja, dan ben je alsnog 4 of 5 maanden verder voordat je eindelijk wordt geopereerd (en tja, dan blijkt het toch kanker te zijn Hamer )

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:13

@ma_rie_tje: alles wel onder controle nu?

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:47

Ik ging nooit snel naar de huisarts maar sinds vorig jaar wacht ik toch niet zo lang meer.
Ik had een ontsteking in mijn bilspleet (ja sorry) en kon niet meer lopen. Toen toch maar gegaan (op zaterdag) naar de huisartsen post. Daar gekomen kreeg ik op mijn donder dat ik niet eerder ben gekomen Boos! . Daar terplekke opengesneden.
Nog geen half jaar later van mijn paard gevallen en ben net niet flauwgevallen. Op mijn pols gevallen en dus maar even voor de zekerheid maar ze hebben niet eens een foto genomen. Dat is nu 2 jaar geleden en mijn pols doet nog steeds pijn is soms doof en knakt als ik met mijn hand rondjes maak.

De laatste keer (januari 2008,ook ontsteking bilspleet) na herhaaldelijk bezoek aan de huisarts die zei dat ik moest wachten tot na het weekend ben ik op zaterdag naar de huisartsenpost gegaan. Daar gelijk doorverwezen naar de eerste hulp. Daar is het helemaal uitgesneden, zal de details besparen Haha! maar de zuster had nog nooit zo'n grote ontsteking gezien op die plek Cool

In februari ben ik door mijn enkel gegaan en mijn vriendin heeft mij weggebracht naar het ziekenhuis. Zij werkt daar en dus zijn we gelijk naar de eerste hulp gegaan Haha!. Gescheurde enkelbanden Verdrietig

Aanstaande donderdag ga ik weer naar de dokter Bloos voor mijn enkel want het is nog steeds niet goed.

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:53

ik ga er ook niet snel heen,
vorigjaar ging ik door de weeks naar de ha omdat ik pijn boven in mijn rug had, en benauwd en hoesten, had ik rechts mijn long ontstoken, dus antibiotica.. in dat weekend kon ik alleen in bed half zitten/liggen met onwijze pijn en zwaar benauwd, dus toch maar naar de hap gegaan, bleek de antibiotica niet zijn aangeslagen en had dus dubbele longontsteking
dit heeft zich dit jaar nog 3 keer herhaald.. erg vervelend..
maar ook ik moest in de wachtkamer op een bed heel lang wachten
maar nu is het zo geregeld als ik denk dat ik weer longontsteking heb, mag ik gelijk naar seh en behandelen ze mij gelijk! dus wel netjes
maar ik zou zelf nooit naar hap gaan als ik de griep heb ofzo of iets wat kan wachten tot maandag

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:32

Het viel mij idd ook al op bij die programmas.
Dan denk ik dat had zelf ook met een asprientje verholpen kunnen worden.
Heb 1 keer op het punt gestaan naar het HAP te gaan.
Had toen blaasontsteking en dat was naar me nieren gegaan. Ik kon niet stil liggen zo'n pijn had ik.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:42

Breek me de bek niet open!
Ik werk in een apotheek en voorzien de patienten die op de huisartsenpost geweest zijn van medicatie.
Als ik zie wat we afleveren, dan begrijp ik werkelijk niet dat mensen met zulke onnozele dingen naar een huisarts gaan IN HET WEEKEND.
Bijvoorbeeld middeltje voor hoofdschimmel of voetschimmel (kan best even wachten tot maandag....)
Tabletten tegen wormpjes.
Mensen die 'vergeten' zijn hun pillen op te halen bij de apotheek op 'normale' tijden (vaak dezelfde personen weer).
Badolie Rolleyes

En met elkaar maar klagen dat de gezondheidszorg zo duur is.

Aan de andere kant hebben wij 2x een beroep op de huisartsenpost gedaan.
De eerste keer kreeg mijn man een volle trap van een paard in zijn maag/buik streek en de tweede keer toen mijn enkelbanden gescheurd waren (bleek later), dacht je dat we mochten komen
Telefonisch werden we afgescheept.
Terwijl beide zaken toch echt reden was om gezien te worden door een arts.
Zo had mijn man minimaal een echo van z'n buik moeten hebben en mijn enkel had op z'n minst getaped kunnen worden.

Ik begrijp er echt niks van hoe ze daar te werk gaan....
Nu heb ik zowieso geen hoge pet op van huisartsen, maar mijn achting is alleen nog maar gedaalt.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:04

Oh ik vind die programma's geweldig!!! *LOL*
Tuurlijk erger ik mij dood als er weer zo'n mens op de tafel ligt met een blaar op haar hak omdat ze opeens had bedacht dat ze zonder training wel even het pieterpad kon doen Rolleyes
Maar je hebt ook de bikkels, die vertellen dat ze zich gesneden hebben, wanneer de arts de theedoek verwijdert blijkt dat het hele vingertopje er af ligt Haha! Je zag alleen nog een botje boven het 2e kootje uitsteken Cool

Zelf ben ik 2 keer geweest,
1 keer voor een ontstoken oog welke zo dik was dat ik geen bril meer op kon, die werd door mijn oog van mijn neus afgedrukt.
Een andere keer met onstekingen onder krammen, daar kwam de pus onder vandaan zetten. Beide keren was het op zaterdag en ik durfde er niet nog 1 dag en 2 nachten meer rond te lopen.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:10

Ik ga juist vaak te laat na de dokter..

Ik had enorme pijn op mn borst al dagen, ben uiteindelijk vrijdagavond toen ik het echt niet
meer uithield van de pijn gegaan..

Bleek mn bloeddruk veel te hoog te zijn, mn hart maakte overuren en ik had een longembolie..
Ik heb hier wel van geleerd, ik ga nu iets sneller naar de dokter, maar vaak nog niet snel genoeg.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:53

Ik kijk ook naar die HA/ Eerste hulp programma's en kan me ook verbazen over sommige mensen. Komen met de kleinste dingen al. Nors opkijken
Maar aan de andere kant zie je ook weer mensen die veel te laat aankloppen.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:12

De enige keer dat ik op de huisartsenpost ben geweest, was op een zaterdagochtend toen ik het echt verschrikkelijk benauwd had. Ventolin, een middel om je luchtwegen te verwijden, hielp niet. Wachten tot maandag was op dat moment geen optie meer, ik zat voortdurend te halen naar lucht.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:14

Ik ga bijna nooit naar de dokter! Ben wel eens geweest omdat ik doorverwezen werd door de logopedist (En moest toen ook worden geopereerd) En omdat ik van school perse langs moest omdat mijn pols er raar bij hing (was verder niks aan de hand).
Je moet maar zo denken het meesten komt wel weer goed!

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:00

Ik ben 1 keer bij de huisartsenpost geweest; ik kon niet meer ademen of bewegen. Had last van brandend maagzuur. Ben ik daar is het weer zowat over Cool.

Vorige week nog naar de huisarts geweest, was die zondaga vond van me scooter afgevallen maandag eventjes aan kijken, dinsdag kon ik neit meer lopen helemaal dik en paars toch maar eventjes gegaan. werd ik meteen doorverwezen naar het ziekenhuis omdat de dokter dacht dat het gebroken was; gelukkig alleen zwaar gekneust. Noujah, gelukkig!?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:17

Ik ben van de zomer nog naar de HAP geweest. Ik kwam vrijdag avond laat thuis van een vakantie in Italië. Was 2 dagen ervoor gebeten door een of ander insect, en mn voet zwol in no time op tot een olifantenvoet Nagelbijten / Gniffelen Paste in geen enkele schoen meer, en deed piiiiijjjjn... Scheve mond Aangezien ik nog nooit allergisch ben geweest voor beesten, toch maar even gegaan Clown Uiteindelijk was het niks ernstigs Bloos

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:23

Ik ga niet zo heel snel naar de huisartsenpost Tong uitsteken

Ik ben een keer geweest, dat was 2 jaar geleden, iets langer zelfs. Ik heb toen een trap gekregen tegen mijn scheenbeen aan van een tinker (grote hoef!) en dit werd binnen 5 minuten zo ongelofelijk dik, dat ik mijn broek amper meer uit kreeg... Ook kon ik er niet meer op lopen. Gelukkig niks aan de hand, alleen wat gesprongen bloedvaatjes.

De tweede keer toen ik er kwam, was iets minder leuk. Ik ben toen heel zachtjes van het paard af gevallen tijdens een van mijn makkelijkste oefeningen met het voltige. Ik gleed er dus echt super langzaam af, kwam verkeerd op mijn enkel terecht en kon niet meer lopen. Werd enorm dik, maarja ik dacht dat dat wel over ging. Aangezien het toen eind december was, toch maar even gewacht tot oud en nieuw Tong uitsteken Ja oud en nieuw naar de huisartsenpost gegaan, en jawel hoor. Enkelband gescheurd. Heb 2 weken op krukken gelopen en daarna 2 maand niet mogen sporten en helaas heb ik er nu nog steeds af en toe last van.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:24

Hmmm, ik heb ze alleen al té vaak nodig gehad. In de laatste paar jaar o.a. een paar keer een fikse galaanval, mislukte curretage, gekneusde enkel door val bij de paarden, niet te spreken over zieke kinderen midden in de nacht...

Voor een kuchje of een niesje ga ik echt niet, maar voor een ziek kind ga je écht wel rennen!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:32

Ben trouwens nog een keer vergeten... Was wel bij de huisarts, maar desondanks niet minder erg. Had een hockeystick tegen mijn keel aan gekregen (vraag me niet hoe) en kreeg even geen lucht meer... Was best eng, vond iedereen... Maarja ik dacht valt wel mee Tong uitsteken Ik moest van mijn gymdocent (het was tijdens gym) toch naar de dokter en ja er was wel een kleine bloeduitstorting. Ik mocht echt van geluk spreken, want er was heel weinig aan de hand. De gevolgen hadden veel erger kunnen zijn.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:41

HAP kom ik nooit!
Huisarts regelmatig... vorige week nog geweest voor mijn eczeem, en die zij als de zalf enzo neit werkt moet je terug komen... en kan alweer gaan bellen, maar doe dat morgen vroeg!

Een goede vriend van mij heeft een nekhernia opgelopen door van zijn paard vallen!
en hij heefte en aangeboren hartafwijking, en meneer is heel voorzichtig! HAP komt ie bijna nooit!

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:45

Bij HAP ben ik een keer geweest. Ik had toen mijn duim gesneden aan een blik en moest toen 5 hechtingen.
SEH kom ik alleen als er overduidelijk iets mis is( Zo als je hele gezicht open lag na een val Schijnheilig )

HA kom ik ook zelden... moet dan echt een langdurige klacht zijn.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:52

Ik ben apothekersassistente en werk dus ook in het weekend in de dienstapotheek die bij de HAP zit...
Wat je allemaal daar niet voorbij ziet komen! Er zijn serieus mensen die denken dat het een gewone huisarts is terwijl het eigenlijk alleen voor echt dringende zaken is die niet tot na het weekend kunnen wachten. Maar goed....... zo gaan de weekenddiensten ook wel snel voorbij! Beter een dagje werken dan op je gat te moeten zitten en je vervelen! (oke dit geld niet voor de nachtdienst haha dan slaap ik het liefste)

Zelf heb ik ze maar 1 keer nodig gehad omdat ik een ontstoken talgklier had die zo vreselijk pijn deed dat er echt iets aan gedaan moest worden dus die hebben ze daar open gesneden. Verder probeer ik in het weekend zoveel mogelijk te laten wachten tot maandag!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:55

Voor mezelf ben ik nog nooit bij de HAP geweest. We voor mijn dochter..Ze had toen zomaar ineens op een zaterdagavond 42 graden koorts, en was nog geen 6 weken oud. Koorts hoort gewoon niet voor te komen bij babies onder de 3 maanden, laat staan zo`n hoge koorts. Dat bleek ook wel weer, want ze had echt iets onder de leden en werdt toen opgenomen voor een week in het zkh...

Ik ken genoeg mensen die de HAP gewoon handig vinden omdat ze 40 uur pw werken..Dan hebben ze teminste tijd om ff langs te gaan voor iets waar geen spoed bij is...

Nou sorry hoor, maar daar zakt me broek nou echt vanaf!! Boos!

Het vervelende is gewoon dat iedereen een andere pijn grens heeft...Iets wat ik niet spoedeisend vindt, vind iemand anders wel ernstig en gaat richting de hap....

We moeten maar blij zijn dat er zoiets bestaat denk ik dan maar...