Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
faye schreef:Een paar keer per jaar? We hebben tenslotte niet allemaal zoveel vakantiedagen als leerkrachten. Ouders moeten de schoolvakanties ook opvangen. Het klinkt allemaal heel simpel, maar het is wel een beetje eenzijdig gedacht als je het mij vraagt

texelse schreef:Hier wordt nu alleen maar gesproken over de hulp, of juist het ontbreken daarvan, van ouders bij schoolse aktiviteiten.
Maar hoe is dat bij jullie op de rijvereniging? Zelf vind ik het steeds vervelender worden om ouders te vragen om te helpen bij aktiviteiten van de club. Bijv. helpen het springparcours opbouwen voor een wedstrijd waar hun kind aan mee doet, of het opruimen van een parcours. Noem maar op. De kinderen geven zich overal voor op, maar heel veel ouders geven niet thuis als ze gevraagd wordt om mee te helpen. School moet een kind naar toe, een vereniging is vrijwillig, dus als je als ouder geen tijd hebt om daar je bijdrage aan te leveren, is het i.m.o. goed om daar over na te denken voor een kind lid van een club wordt.
(edit: typefout)
faye schreef:Dat maak je er zelf van. Ik vind het van de zotte dat je als ouder maar voor de BSO moet kiezen!

Def schreef:faye schreef:Een paar keer per jaar? We hebben tenslotte niet allemaal zoveel vakantiedagen als leerkrachten. Ouders moeten de schoolvakanties ook opvangen. Het klinkt allemaal heel simpel, maar het is wel een beetje eenzijdig gedacht als je het mij vraagt
Ik zal hierin wel heel ouderwets zijn en ik snap heel goed dat ouders als Kiwiko hier helemaal geen keus in hebben en echt iets moeten regelen in de vakanties, maar schoolvakanties opvangen?
Ik doe zelfs in de vakanties allemaal leuke activiteiten, zodat er zelfs in de schoolvakanties iets te doen is voor kinderen.
Je kind kan in de vakanties ook nog naar de BSO.
Er zijn jeugdcentra (zit ik ook in), clubjes, oppasmoeders, enz enz.
Scholen zitten tot over hun oren in het werk met al deze dingen. Geen probleem hoor, allemaal heel leuk om te doen. Maar als ik dan zo'n zinnetje hierboven lees, vraag ik me wel af of er beseft wordt dat de ouders in Nederland het allemaal hartstikke makkelijk wordt gemaakt voor wat betreft school...(en alle BSO's, voorschoolse opvang, overblijfmogelijkheden, avondactiviteiten enz die daaraan vast zitten). Als je zou willen hoef je alleen je kind 's avonds nog in bed te stoppen en 's ochtends weer de deur uit te schoppen met een rugtasje en een boterham.
En geloof me, er zijn genoeg ouders die bovenstaande doen, vandaar ook een praatgroep 'kinderen op straat' waar ik aan deelneem, vanuit school georganiseerd, om te overleggen wat we hieraan kunnen doen.
of haar op kon halen.......... en dan moest ze soms mee naar de zaak of werk......... maar nooit alleen
KiWiKo schreef:en laten we wel wezen, het geld wat ik loskrijg met dat etentje geeft ons weer de mogelijkheid om leuke dingen te doen......... zo werkt het

KiWiKo schreef:Ik wil best wel veel doen voor schoolabsoluut!!! Maargoed, nou ben ik alleenstaand en moet dus de zorg voor mijn kind, honden, katten en huishouden alleen doen....... Op zich is dat geen probleem ware het niet dat mijn werk ook echt de nodige uurtjes opslokt....... Oja, en laat ik nou moeten werken om mijn kind te eten te geven, kleren aan te trekken EN de schoolbijdrage te betalen!!!
Ik denk niet dat je kan zeggen dat ik niet betrokken ben, ik denk eerder dat je kan spreken van te weinig uren in een dag.... want ik kan dus wel heel veel plezier halen uit samen huiswerk maken thuis terwijl het eten opstaat.

) van harte uit, kom het doen en beleven, dan weet je of het zwaar is en waarom. Oh, kom dan wel de avond ervoor als ik mijn lessen voorbereid en dingen nakijk....