wie ow wie heeft er hier op bokt ook een brommobiel??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Re: wie ow wie heeft er hier op bokt ook een brommobiel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:48

xFioon schreef:
ze mogen niet op het fietspad Huilen van het lachen

deze niet nee, maar alsnog ZWARE irritatie op de weg deze mormels.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:49

Ik vind die dingen echt vreselijk irritant op de weg. Heb je eindelijk lekker de vaart erin zit je achter zown gebakje te hangen. Zeker in de spits moeten ze die dingen van de weg halen. Levensgevaarlijk. Zeker op provinciewegen waar 80 km is toegestaan, je rijdt dan toch wel zown 35 km harder.

@xFioon
Je zegt dat jou brommobiel 70km rijd, waarom staat er dan een kentekenplaat op met 45km? En ik vind het erg onverantwoord, zown ding is niet gemaakt om klappen om te vangen van 70km. Verder is het natuurlijk je eigen keuze, ik hoop je alleen niet tegen te komen op de weg.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:51

cyruss nu zeg je iets heel stoms, ze mag geen 70 rijden maar jij wel waar je 80 moet 35 extra hard? Huilen van het lachen
overigens vind ik dat alles zich gewoon aan de snelheid moet houden, die belachelijke scooters die 70 rijden, schandalig

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:53

Cyruss_ schreef:
Ik vind die dingen echt vreselijk irritant op de weg. Heb je eindelijk lekker de vaart erin zit je achter zown gebakje te hangen. Zeker in de spits moeten ze die dingen van de weg halen. Levensgevaarlijk. Zeker op provinciewegen waar 80 km is toegestaan, je rijdt dan toch wel zown 35 km harder.
Nagelbijten / Gniffelen
@xFioon
Je zegt dat jou brommobiel 70km rijd, waarom staat er dan een kentekenplaat op met 45km? En ik vind het erg onverantwoord, zown ding is niet gemaakt om klappen om te vangen van 70km. Verder is het natuurlijk je eigen keuze, ik hoop je alleen niet tegen te komen op de weg.

omdat die dingen officieel 45 mogen en zo';n sticker verplicht is.
nee natuurlijk kan je niet met 70 over een hobbel gasen, je moet wel ff remmen, maar gewoon op een rechte weg ben je gevaarlijker als je tusen hardrijdende auto's heel langzaam gaat...

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:56

haha leuk ding! alleen weet ik niet of 70 heel veilig is Haha!

en helaas voor de mensen die zich eraan ergeren, maar deze dingen mogen binnen én buiten de bebouwde kom rijden! alleen niet op autowegen (buiten de bebouwde kom) en snelwegen Knipoog

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:56

xDramaQueen schreef:
cyruss nu zeg je iets heel stoms, ze mag geen 70 rijden maar jij wel waar je 80 moet 35 extra hard? Huilen van het lachen
overigens vind ik dat alles zich gewoon aan de snelheid moet houden, die belachelijke scooters die 70 rijden, schandalig

Nee ga zelf eerst eens auto rijden, en kom zown ding tegen. Voor je het weet zit je er zowat tegen aan, dat probeer ik uit te leggen, dat is er zo gevaarlijk aan, het snelheidsverschil. En ik rij netjes 80 ja, in mn auto.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:00

Ik vind het levensgevaarlijke dingen op de weg.
Binnen de bebouwde kom, geen probleem. Maar daarbuiten zijn ze levensgevaarlijk.

Ben er een keer bijna achterop een zo'n onding geknald met de vrachtwagen, snachts, met mist, reed dat ding 45 op de middenpeelweg.... terwijl die weg een parallelbaan heeft voor langzaam verkeer !!!!

IK heb van schrik de hele buurt en hopelijk ook die domme bestuurder flink laten schrikken met mijn luchthoorn (gelukkig boerenlandschap daar Haha! )

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 09:47

Cyruss_ schreef:
xDramaQueen schreef:

Nee ga zelf eerst eens auto rijden, en kom zown ding tegen. Voor je het weet zit je er zowat tegen aan, dat probeer ik uit te leggen, dat is er zo gevaarlijk aan, het snelheidsverschil. En ik rij netjes 80 ja, in mn auto.

we zijn die waardeloze dingen weleens tegengekomen ja daarom zei ik al, zware irritaties. Haha!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:16

Mijn moeder heeft er 1, de auto ging haar te snel. Ik rij er wel eens in. Rij bijna altijd te hard. Tenzij weer 1 of andere gare automobilist achter me zit te bumperkleven, hij gaat niet harder dan 65 en zelfs als ik op een weg rij waar je 70 mag en dus de auto 5 km per uur verliest gaan ze bumperkleven. Dan ga ik 45 rijden! Hahah dan worden ze boos, de sukkels

En ik heb laatst een ongeluk gehad. Automobilisten willen niet achter je rijden dus gaan ze er nog snel voor langs. Jah boem is ho.. en ik kwam van rechts, dus dan hebben ze maar te wachten. En het kunstof is flexibel waardoor het net werkt als een buffer bij een ongeluk

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:23

echt? ik dacht juist dat je helemaal plat zou zijn bij een ongeluk omdat plastic minder sterk is dan ijzer...
dat had ik vandaag dus ook (geen ongeluk)maar iemand die dacht dat hij op een stukje van 10 meter nog geeneens mij wel even in kon halen... niet dus, ik moest remmen...

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:28

Ik wil ook zo'n ding! zijn wel duur, maar je zit lekker droog!

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 10:46

nou ik kan je zeggen als je een aanrijding heb dan spat het plastic uiteen. en scheurt. ik kan het weten had 4 uur me certificaat en parkeerde in en vergiste me in de gas en de rem (tsja nog nooit in een auto gerden.) je had me bumper moeten zien. gelukkig heb ik een handige papa die ook het onderhoud van me autootje doet

ik vind het wel goed als je een paar verplichte rijlessen moet volgen om in een autootje te mogen rijden.
en vind het wel gevaarlijk als ze idioot hard gaan maar 70 vind ik veiliger omdat je mee gaat in het verkeer.

foto met hooibalen volgt moet hem alleen nog even op de com zetten. Tong uitsteken

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:15

haha oeps, dat begon goed Tong uitsteken
ben benieuwd naar je foto Tong uitsteken

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:00

66996236 schreef:
Mijn moeder heeft er 1, de auto ging haar te snel. Ik rij er wel eens in. Rij bijna altijd te hard. Tenzij weer 1 of andere gare automobilist achter me zit te bumperkleven, hij gaat niet harder dan 65 en zelfs als ik op een weg rij waar je 70 mag en dus de auto 5 km per uur verliest gaan ze bumperkleven. Dan ga ik 45 rijden! Hahah dan worden ze boos, de sukkels

En ik heb laatst een ongeluk gehad. Automobilisten willen niet achter je rijden dus gaan ze er nog snel voor langs. Jah boem is ho.. en ik kwam van rechts, dus dan hebben ze maar te wachten. En het kunstof is flexibel waardoor het net werkt als een buffer bij een ongeluk

vind je dit werkelijk waar grappig joh? wat een wonder dat jij er nog niet meer veroorzaakt op de weg, het is maar goed dat ik jou niet zou tegenkomen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 07:49

Idd dq, die opmerking schoot bij mij ook in het verkeerde keelsgat.

Ik heb op de vrachtwagen gezeten, en ik wist dus dat ik ook langzamer verkeer was, vaak genoeg liet ik luxe wagens voor, ookal kwam ik van rechts.
Ik vind dat je goed moet beseffen als je zo'n brommobiel-mobiel voor mensen met een beperking- rijd, je een gevaar op de weg bent omdat je zo langzaam bent, en je dient mi dus ook rekening te houden met mensen die op een 80 weg, wel gewoon 80 willen rijden.
Ik ken meer dan genoeg boeren, die netjes de tractor even aan de kant zetten om het verkeer achter zich, voorbij te laten komen, dit zouden die brommobielrijders ook eens moeten doen.

Het zijn gewoon levensgevaarlijke dingen, wellicht niet voor de bestuurders zelf, maar zeer zeker wel voor de normale autobestuurders.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 08:08

zou er wel graag een willen
denk voor mij versleten ouwe lijf een uitkomst
maar ja
krengen zijn niet te betalen

gaafste zou ik nog zo'n sisi karretje vinden
je weet wel 2 zittertje mini pickuptruckje
wat je bij sommige gemeentes ziet rijden bij de groen voorziening
ideaal lijken me die
makkelijk instappen
laad ruimte

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:54

crossmonster schreef:
Idd dq, die opmerking schoot bij mij ook in het verkeerde keelsgat.

Ik heb op de vrachtwagen gezeten, en ik wist dus dat ik ook langzamer verkeer was, vaak genoeg liet ik luxe wagens voor, ookal kwam ik van rechts.
Ik vind dat je goed moet beseffen als je zo'n brommobiel-mobiel voor mensen met een beperking- rijd, je een gevaar op de weg bent omdat je zo langzaam bent, en je dient mi dus ook rekening te houden met mensen die op een 80 weg, wel gewoon 80 willen rijden.
Ik ken meer dan genoeg boeren, die netjes de tractor even aan de kant zetten om het verkeer achter zich, voorbij te laten komen, dit zouden die brommobielrijders ook eens moeten doen.

Het zijn gewoon levensgevaarlijke dingen, wellicht niet voor de bestuurders zelf, maar zeer zeker wel voor de normale autobestuurders.

je bent geen gevaar op de weg, alleen andere weggebruikers willen absoluut niet opgehouden worden. je mocht eens 5 minuten later thuis zijn. Wel moet je wat rekening houden met andere gebruikers dat ze je snelheid verkeerd kunnen inschatten. En vooral rustig blijven en je niet laten wegdrukken of opjagen (kan toch niet). Ik maak dat soort inhaal stunts ook regelmatig mee.

Van de week nog op een doorgaande weg door een dorp heen, daar mag je dus 50. ik rij 45 haalt er een vrachtwagen in op een punt waar het zowiezo verboden is en er een fiets aan de andere kant aankwam. Aan het einde van het dorp, 3 km verder stond hij naast me bij de dichte spoorwegovergang. Echt een heel nuttige actie geweest.

Ik ben heel erg blij met mijn Canta'tje. je zit droog, gaat wat harder dan een scootmobiel en je kunt nog eens wat meenemen.En het is goedkoop rijden.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:14

gisterochtend reed ik naar school, niks aan de hand.
savonds nadat ik nog de stad in was geweest enz. reed ik naar huis, en hij maakte me toch een herrie als ik harder ging dan 40 km en als ik mijn gas losliet... dus ik heel langzaam naar huis gereden, ging me vader er vanmorgen naar kijken,...
uitlaat afgebroken, door 'ouderdom'...
wat gaat zo;n geintje kosten, een neiuwe uitlaat oid? Tong uitsteken

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:20

Hangt van het merk af dat je hebt. Voor een Canta als de hele uitlaat vervangen moet worden is het rond de 200 euro inclusief montage. Maar als alleen een voor of achterdeel vervangen moet worden is het zowiezo goedkoper.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:23

oh haha ik hoop dat dan alleen het voor- of achterdeel vervangen hoeft te worden... duur grapje Bloos

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:43

dat is echt de grootste irritatie op de weg ooit Nagelbijten / Gniffelen
ik ga altijd met de auto naar school. Dat is een 80 km per uur weg waar je dus niet in mag halen. Je wil niet weten hoevaak ik achter zo'n ding zit. Moet iedereen er 45 achter gaan rijden dus Tong uitsteken Dan krijg je dus dat mensen allemaal die autotjes gaan inhalen, ook op plekken waar het eigenlijk niet kan. Sorry ik heb echt een hekel aan die dingen.
Ik vind het op zich wel beter als ze 70 rijden omdast dat beter is voor de doorstroom van het verkeer, maar ze zullen vast niet voor niets maar 45 mogen rijden Lachen

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 23:25

of je moet even goed zoeken naar onderdelen voor een canta is vaak goedkoper en als je een handige pa heb kan die hem er onder zetten. Knipoog

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:31

Voor mijn maatschappelijke stage rijd ik elke zaterdag in een Sisi-brommobiel. Dat is een brommobiel met laadruimte zeg maar Clown

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:37

papa heeft hem gemaakt Haha! Tong uitsteken
hoop dat hij het tijdje blijft doen, ben er vandaag al weer mee naar de manege geweest en wat was hij opeens weer stil! Lachen

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:46

je kan je der wel aan irri maar de meeste mensen rijden der in wegens gezondheids reden ook ik krijg er 1 ook wegens gezondheidsreden en het maakt mij niet uit dat andere het irri vinden. want ik wil ook een beetje vrij heid.en ze gaan standaard al 55km