Dat kl*te TNT post!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Junior2019

Re: Dat kl*te TNT post!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:11

Veel eveloppen worden met een machine gesorteerd,maar als er dan bijv een bobbel in zit van bijv een armband of muntgeld dan blijft die hangen in de machine en scheurt open.Ik zal het personeel niet goedspreken maar ze kunnen er niet altijd wat aan doen.Sommige mensen versturen hun pakje ook wel heel knullig

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:14

Ik vind het een prima idee om naar radar of kassa te schrijven.. misschien kunnen we dat samen doen.. alleen ik wil niet met mijn kop op tv...

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:17

ik wist wel dat ze pakketjes soms in tuinen, achter de vuilnisbakken en zo neer legde, maar dat ze brieven of pakketjes open maken, voor geld of andere dingen te jatten..
vind het wel respectloos en je kan ze niet meer vertrouwen!

Herilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:23

Ik werk zelf bij TNT en alles wordt inderdaad met machines gesorteerd. Het is natuurlijk heel banketstaaf dat er soms iets mis gaat, en alleen daar wordt over geklaagd. Dat er per periode 99,8% van de post goed afgeleverd wordt hoor je niets over, maar die 2% die mis gaat wel...
De post probeert alles zo goed mogelijk te regelen, met controle methodes etc.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:24

herlinda
Daar betaal je als klant ook voor!!!
waarom moet ik dan laten weten dat het goed gaat?
Als klachten nu eens netjes afgehandeld werden, bij zowel pakketjes als briefpost, zou die 2 % waarmee het misging ook minder erg maken
het heeft me nu alleen veel geld gekost, door een fout van een medewerker, en niks excusus, sterker nog
de verzemder was de einge die navraag kon doen, ik als afzender had geen rechten niks, terwijl IK wel de betalende klant was

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:48

Hetzelfde had ik een paar weken terug.
Ik had wat boeken besteld, deze worden altijd netjes in een doos met een factuurbrief in de brievenbus gedaan (past daar meestal netjes doorheen en anders leveren ze het pakketje bij de buren af)
Deze keer dus niet, de boeken waren uit de doos gehaald en zonder die factuur door de brievenbus geduwd Boos! Ik ben nog nooit zo kwaad geweest!
Altijd hetzelfde gezeik met die postbodes hier! Ze kunnen niet eens de post in de straat goed bezorgen (die 8 huizen). Het is toch veel makkelijker als je alle post in 1 brievenbus doet? En voor de verandering iedere keer in een andere? De buurt bezorgd wel!

Maar goed, geen kerstbonus voor ze dit jaar... Ik ben er echt helemaal klaar mee...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:06

Wij hebben hier meestal goede ervaringen, maar begin dit jaar kwam een pakketje maar niet aan, een half jaar later kregen we het alsnog met een excuus brief erbij, dat het helaas buiten had gelegen en dat TNT hoopte dat we het in goede orde zouden ontvangen ondanks het avontuur. In de brief stond bovenop alles nog heel TNT nog steeds de betrouwbaarste bezorgservice, echt niet.

Mijn moeder heeft een ander debacle meegemaakt, want waar de meeste het hier hebben over niet verzekerde zendingen, verzond zij een pakket verzekerd, helaas werd de bus gestolen van TNT, inclusief alle pakketten. Dus mijn moeder reclameert de kosten, krijgt ze antwoord terug helaas u heeft minder betaald dan het tarief voor verzekerd verzenden, terwijl ze wel een bewijs had dat het verzekerd verzonden moest worden. Dus de verkoper in het postkantoor berekend een foutief bedrag, dus ben je niet verzekerd. Raar maar bij TNT dien je dus zelf alle tarieven van buiten te leren. Uiteindelijk heeft het postkantoor er werk van gemaakt en is alles vergoed, maar dan ben je wel een half jaar verder.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:33

Joyckuh schreef:
Ik had wat boeken besteld, deze worden altijd netjes in een doos met een factuurbrief in de brievenbus gedaan (past daar meestal netjes doorheen en anders leveren ze het pakketje bij de buren af)
Deze keer dus niet, de boeken waren uit de doos gehaald en zonder die factuur door de brievenbus geduwd Boos! Ik ben nog nooit zo kwaad geweest!
Altijd hetzelfde gezeik met die postbodes hier! Ze kunnen niet eens de post in de straat goed bezorgen (die 8 huizen). Het is toch veel makkelijker als je alle post in 1 brievenbus doet? En voor de verandering iedere keer in een andere? De buurt bezorgd wel!

Maar goed, geen kerstbonus voor ze dit jaar... Ik ben er echt helemaal klaar mee...

nou je dit zegt herrinner ik me opeens wat..
Wij hebben van een een pakketje met tijdschriften dat we eens in de 2 weken op maandag krijgen.. (Weet even niet van welk bedrijf Tong uitsteken ) maar die bezorger die beld niet eens aan, en die heb ik dus een keer gezien dat hij het touwtje dat er omheen zat doorknipte en de tijdschriften los door de brievenbus deed...ik was helaas te laat om de deur open te doen en zocht er ook niks achter.. Goed, een paar weken later krijgen we een boze man van dat bedrijf aan de telefoon, dat de rekeningen niet zijn betaald enz. en dat ze al een aantal brieven hadden gestuurd, maar die zijn dus echt nooit aangekomen.. Zit ik me opeens te bedenken dat die bezorger dus waarschijnlijk die brieven nooit door de brievenbus heeft gedaan.. want wij hebben er nooit een brief of nota bij gehad..
Dit verklaard een hoop ;p..

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:39

jeetje zeg!!
nooit geweten dat er zoveel mensen waren die gewoon dingen niet gekregen hebben nadat ze t verzonden hebben
en ook gewoon echt dure dingen!!!

wij hebben altijd dezelfde bezorger van tnt..
soms komt het ook wel eens voor, dat we de bel niet horen, en als de honden dan net mee zijn op een wandeling dan slaan ze ook niet aan (duh Tong uitsteken) en worden ook niet gewaarschuwd dat er iemand voor de deur staat met als gevolg dat we niet open doen.
wat doet de tnt meneer dan, hij trekt de bijkeuken deur open en legt het pakketje op de vriezer neer :S
ook kan hij het niet laten om, als de honden wel thuis zijn (waar hij echt DOODSbang voor is) even voor hun neus op t raam te tikken en te zwaaien oid..waarna mijn honden compleet overstuur zowat door t raam heen proberen te komen om die indringer uit de tuin te jagen.

wij hebben overigens nog nooit opengescheurde post gekregen gelukkig!! echt schandalig dat dat soort dingen gebeuren

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:41

Wow dat is wel heftig zeg!
Ik wist dat het niet altijd helemaal goed ging bij TNT maar dit valt me echt wel heel erg tegen.

Wel vaak dat we kaarten kregen die gescheurd waren, enveloppen helemaal doorweekt dat is wel heel erg zonde.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:45

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt.
Ik heb heel wat schilderijen en tekeningen verstuurd en ze zijn altijd onbeschadigd aangekomen.
Alleen de laatste keer. Goed, beschermd verpakt schilderij opgestuurd naar een opdrachtgeefster in Belgie.
Bij de grens hebben ze waarschijnlijk willen controleren wat er in zat en er is een grote snee in de verpakking gemaakt. Met een goed scherp mes want er zat dus ook een snee in het schilderij Bloos!

Chantal173

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:48

Ik heb zelf bij een Postbank gewerkt en naar mijn weten mag er geen geld via gewone briefpost verstuurd worden. Ik kreeg altijd de opdracht deze niet aan de balie te accepteren. Ik heb zelf nooit problemen gehad met verjaardagspost, maar misschien omdat dat komt doordat ik een paar regels in acht neem;
-verjaardagsenveloppen met geld zijn bij mij altijd donker van kleur( donkergroen/blauw)
-nooit muntgeld versturen
-niks op de envelop plakken/schrijven wat erop wijst dat het om een verjaardagskaart gaat.

Tot mijn spijt gaat het bij mij wel regelmatig mis met post van de Postbank (aanvragen en dergelijke). Alleen worden deze niet door de de TNT bezorgd maar door Selektmail (daar nemen ze niet eens de moeite om je klacht op te nemen).

Ook ik heb regelmatig pakketjes verstuurd waar dus wel een hele rol tape overheen ging, kijk we gaan het de mensen niet makkelijk maken om zoiets open te krijgen Haha!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:06

babe schreef:
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt.
Ik heb heel wat schilderijen en tekeningen verstuurd en ze zijn altijd onbeschadigd aangekomen.
Alleen de laatste keer. Goed, beschermd verpakt schilderij opgestuurd naar een opdrachtgeefster in Belgie.
Bij de grens hebben ze waarschijnlijk willen controleren wat er in zat en er is een grote snee in de verpakking gemaakt. Met een goed scherp mes want er zat dus ook een snee in het schilderij Bloos!

nouja zeg! belachelijk!!
kun je daar een schadevergoeding voor indienen? lijkt me wel!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 02:33

Op mijn vorige adres kwam het merendeel van de post niet aan. Dus ook rekeningen en zo niet, gingen vermoedelijk meteen in de enorme papiercontainer die ernaast stond (met alle problemen die dat oplevert van dien, gelukkig was die locatie bij bedrijven bekend). Pakketjes werden gewoon in een portiek waaraan 150 huizen zaten neergezet en als je geluk had werd er even aangebeld (en was je thuis). Anders was je het gewoon kwijt. Post die wel aankwam was bijna altijd opengemaakt op zoek naar waardeartikelen, maakte niet uit of het aangetekend was of niet. Waardevolle spullen liet ik altijd bij mijn ouders bezorgen, daar kwam het wel aan.

Sinds ik verhuisd ben heb ik dat gelukkig niet meer meegemaakt. Alles is altijd netjes bezorgd hier, eventueel bij de buren. Denk wel dat het uitmaakt in wat voor buurt je woont. Vroeger woonde ik in een echte achterstandswijk en nu in een "normale" wijk met gewoon rijtjeshuizen en enige sociale controle.

Maar je hoort het ook steeds vaker, en postbodes zijn vaak ook uitzendkrachten die moeilijker te controleren zijn (en worden steeds slechter betaald) dus het zal wel steeds vaker voor gaan komen vrees ik.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 05:36

jemig wat een horror verhalen hier!
ben blij dat ik al mijn pakketjes wel krijg maar dit zet je toch wel aan het denken..

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 08:25

Nou ik word hier ook een beetje bang van ja.. ik heb tot nu toe altijd mijn pakketjes ontvangen. Maar heb gisteren een telefoon gekocht via een 2dehandssite maar benieuwd of die dan aankomt.. en of er dan nog wel wat in zit Scheve mond

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 08:27

mick75 schreef:
Op mijn vorige adres kwam het merendeel van de post niet aan. Dus ook rekeningen en zo niet, gingen vermoedelijk meteen in de enorme papiercontainer die ernaast stond (met alle problemen die dat oplevert van dien, gelukkig was die locatie bij bedrijven bekend). Pakketjes werden gewoon in een portiek waaraan 150 huizen zaten neergezet en als je geluk had werd er even aangebeld (en was je thuis). Anders was je het gewoon kwijt. Post die wel aankwam was bijna altijd opengemaakt op zoek naar waardeartikelen, maakte niet uit of het aangetekend was of niet. Waardevolle spullen liet ik altijd bij mijn ouders bezorgen, daar kwam het wel aan.

Sinds ik verhuisd ben heb ik dat gelukkig niet meer meegemaakt. Alles is altijd netjes bezorgd hier, eventueel bij de buren. Denk wel dat het uitmaakt in wat voor buurt je woont. Vroeger woonde ik in een echte achterstandswijk en nu in een "normale" wijk met gewoon rijtjeshuizen en enige sociale controle.

Maar je hoort het ook steeds vaker, en postbodes zijn vaak ook uitzendkrachten die moeilijker te controleren zijn (en worden steeds slechter betaald) dus het zal wel steeds vaker voor gaan komen vrees ik.

woon toch echt niet in een achterstands wijk
wel in een uithoek blijkt
idd veel rekeneingen niet of veel te laat gehad
problemen zijn niet te overzien
gek word je der van ..

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:07

_Lott schreef:
helaas heb ik op dit moment ook slechte ervaring met TNT!

maand geleden is een pakket opgestuurd naar mij.. kwijt geraakt. nu is er een zoektocht gestart.. nog steeds niks terug gevonden!

3 weken terug een grote envelop gestuurd met frontriem erin. ook deze envelop is kwijt geraakt! gelukkig wel terug gevonden en naar de verzender terug gestuurd. wel met een pakketsticker erbij. nu is het 3 dagen geleden opgestuurd, zou vandaag afgeleverd moeten worden. ze heeft 2 pakketten in een keer verstuurd, andere heeft het al 2 dagen geleden ontvangen.. ik nog niks!

kan er echt niet over uit Huilen

Hee Lot Huilen

Tja eerst je envelop KWIJT en gelukkig weer retour naar mij

EN NU????????

NU heb ik het zelfde pakket PER pakketpost verstuurd aan jouw en STUREN ze het WEER RETOUR aan mij:( Boos!

Tis toch P*OTVERRRRRR niet normaal meer??

Het is al 3 weken aan de gang met 1 pakje Ach gut

Heb wel een DIKKE VETTE klacht ingediend,, maar wellicht wordt dat weer afgedaan(zoals altijd) Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:32

Dingen als armbanden en muntgeld in enveloppen en zo blijven vaak steken tussen de sorteermachine. Dan krijg je dus zo'n compleet verscheurde envelop binnen zonder inhoud.

Als het netjes open is gescheurd is het opzet Ja

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:57

Zins ze met de machines werken scheurt er idd veel zoals gezegd. Echter heb je ook 2 verschillende;
Postbode, dit beroep doet m'n vader al 30 jaar ofzo.. En dit wordt je ook niet zomaar, kom je in aanraking met politie etc. maak je kans ontslagen te worden. Postbodes soteren de post en belangrijke brieven worden door hun bezorgd.
Postbezorger, zijn echt parttimers, slecht betaald en die brengen alleen de dagelijkse niet belangrijke post (en ja daar horen volgens mij ook rekeningen bij)... Aangezien deze ook niet gescreend worden kan dus iedereen dat worden en het is makkelijk dus om geld uit verjaardagskaarten etc. te jatten.. Helaas!

Die postberzorgers is een hele domme stap van deTNT geweest, veel banen zijn er aan verloren gegaan en sommige postberzorgers zijn niet te vertrouwen..... Maar TNT heeft met het hele beleid van binnen al problemen en alles, en jah dat stroomt door op de klant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:00

Klopt, dat is een hele slechte stap geweest!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:02

Joyckuh schreef:
Was het als pakket bezorgd of bij de post?

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:29

jeeeetje zeg jullie ook al???

Nou hier is het ook zo vaak raak Boos!

Alleeen al dit jaar wel 5 donald duckies, minsten 6x een hoefslag en even zoveel motor 73 bladen
die niet zijn aangekomen hier.
Om maar niet over de gewone briefpost te spreken.

vorige maand ontving ik tot mijn verbazing een paspoort met stamboekpapier van onze pony (inmiddels alweer
vier jaar verkocht) .
Dit was vestuurd door het NRPS in het jaar 2003 Bloos!
Het is gewoon 5 jaar onderweg geweest.

We hebben natuurlijk wel regelmatig gebeld met tnt, beloofd wordt dat er zeker wat aangedaaan wordt.
Yeah, duurt wel al zo'n 14 jaar Boos!

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:35

Als ik het zo hoor snap ik niet dat jullie nog via tnt versturen en zijn genoeg concurenten niet ook post en pakjes rondbrengen.Je moet alleen niet vreemd opkijken als een kind met jouw post rondloopt of als je op zondag ook post krijgt bezorgd

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:00

Tjongejonge wat een wantoestanden zeg! Gelukkig zelf nog nooit zoiets meegemaakt, als ik een pakket verwacht en ik ben er niet hang ik een briefje op de deur met de mededeling 'pakket mag achter in de schuur - dank u'. Daar staat het dan ook keurig, en het briefje is van de deur gehaald en in mijn brievenbus gedaan met de kreet 'graag gedaan' + een handtekening van de bezorger. Maar dat is met een hoekhuis wel wat makkelijker dan een rijtjeshuis of flat...

Ik ben zelf bezorger bij Selektmail, en heb ook wel eens gehad dat ik een bundel post uit de fietstas haalde en een envelop (zo'n grote A4) openhaalde aan de tas. Het was van Vitens (waterleverancier) en dat kan dus betekenen dat het een afrekening is of een voorschot-bepaling voor nieuwe klanten. Daarom vond ik het wel zo netjes om bij die mensen even aan te bellen en te vertellen wat er gebeurd was. Konden ze wel waarderen *LOL* En soms voel je dat er 'iets' in een envelop zit, zoals bijvoorbeeld de Hartstichting en dergelijke instanties versturen soms dingen als sleutelhangers etc. Natuurlijk ben ik dan soms best nieuwsgierig wat erin zit... maar je dóét het gewoon niet, klaar.

Maar zeker zijn er ook rotte appels, vast en zeker bij elk postbedrijf... Overigens heb ik ook bij TNT gewerkt als bezorger en kreeg daar bijvoorbeeld ook oproepen voor de rechtbank mee om te bezorgen, lijkt mij toch vrij belangrijk, dus misschien dat het niet overal zo is dat de postbodes de 'belangrijke' post apart bezorgen.