Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ik ben nog nooit zo kwaad geweest!Joyckuh schreef:Hetzelfde had ik een paar weken terug.
Ik had wat boeken besteld, deze worden altijd netjes in een doos met een factuurbrief in de brievenbus gedaan (past daar meestal netjes doorheen en anders leveren ze het pakketje bij de buren af)
Deze keer dus niet, de boeken waren uit de doos gehaald en zonder die factuur door de brievenbus geduwdIk ben nog nooit zo kwaad geweest!
Altijd hetzelfde gezeik met die postbodes hier! Ze kunnen niet eens de post in de straat goed bezorgen (die 8 huizen). Het is toch veel makkelijker als je alle post in 1 brievenbus doet? En voor de verandering iedere keer in een andere? De buurt bezorgd wel!
Maar goed, geen kerstbonus voor ze dit jaar... Ik ben er echt helemaal klaar mee...
) maar die bezorger die beld niet eens aan, en die heb ik dus een keer gezien dat hij het touwtje dat er omheen zat doorknipte en de tijdschriften los door de brievenbus deed...ik was helaas te laat om de deur open te doen en zocht er ook niks achter.. Goed, een paar weken later krijgen we een boze man van dat bedrijf aan de telefoon, dat de rekeningen niet zijn betaald enz. en dat ze al een aantal brieven hadden gestuurd, maar die zijn dus echt nooit aangekomen.. Zit ik me opeens te bedenken dat die bezorger dus waarschijnlijk die brieven nooit door de brievenbus heeft gedaan.. want wij hebben er nooit een brief of nota bij gehad..
) en worden ook niet gewaarschuwd dat er iemand voor de deur staat met als gevolg dat we niet open doen.
babe schreef:Ik heb iets soortgelijks meegemaakt.
Ik heb heel wat schilderijen en tekeningen verstuurd en ze zijn altijd onbeschadigd aangekomen.
Alleen de laatste keer. Goed, beschermd verpakt schilderij opgestuurd naar een opdrachtgeefster in Belgie.
Bij de grens hebben ze waarschijnlijk willen controleren wat er in zat en er is een grote snee in de verpakking gemaakt. Met een goed scherp mes want er zat dus ook een snee in het schilderij
mick75 schreef:Op mijn vorige adres kwam het merendeel van de post niet aan. Dus ook rekeningen en zo niet, gingen vermoedelijk meteen in de enorme papiercontainer die ernaast stond (met alle problemen die dat oplevert van dien, gelukkig was die locatie bij bedrijven bekend). Pakketjes werden gewoon in een portiek waaraan 150 huizen zaten neergezet en als je geluk had werd er even aangebeld (en was je thuis). Anders was je het gewoon kwijt. Post die wel aankwam was bijna altijd opengemaakt op zoek naar waardeartikelen, maakte niet uit of het aangetekend was of niet. Waardevolle spullen liet ik altijd bij mijn ouders bezorgen, daar kwam het wel aan.
Sinds ik verhuisd ben heb ik dat gelukkig niet meer meegemaakt. Alles is altijd netjes bezorgd hier, eventueel bij de buren. Denk wel dat het uitmaakt in wat voor buurt je woont. Vroeger woonde ik in een echte achterstandswijk en nu in een "normale" wijk met gewoon rijtjeshuizen en enige sociale controle.
Maar je hoort het ook steeds vaker, en postbodes zijn vaak ook uitzendkrachten die moeilijker te controleren zijn (en worden steeds slechter betaald) dus het zal wel steeds vaker voor gaan komen vrees ik.
_Lott schreef:helaas heb ik op dit moment ook slechte ervaring met TNT!
maand geleden is een pakket opgestuurd naar mij.. kwijt geraakt. nu is er een zoektocht gestart.. nog steeds niks terug gevonden!
3 weken terug een grote envelop gestuurd met frontriem erin. ook deze envelop is kwijt geraakt! gelukkig wel terug gevonden en naar de verzender terug gestuurd. wel met een pakketsticker erbij. nu is het 3 dagen geleden opgestuurd, zou vandaag afgeleverd moeten worden. ze heeft 2 pakketten in een keer verstuurd, andere heeft het al 2 dagen geleden ontvangen.. ik nog niks!
kan er echt niet over uit
Joyckuh schreef:Was het als pakket bezorgd of bij de post?Hetzelfde had ik een paar weken terug.
Ik had wat boeken besteld, deze worden altijd netjes in een doos met een factuurbrief in de brievenbus gedaan (past daar meestal netjes doorheen en anders leveren ze het pakketje bij de buren af)
Deze keer dus niet, de boeken waren uit de doos gehaald en zonder die factuur door de brievenbus geduwdIk ben nog nooit zo kwaad geweest!
En soms voel je dat er 'iets' in een envelop zit, zoals bijvoorbeeld de Hartstichting en dergelijke instanties versturen soms dingen als sleutelhangers etc. Natuurlijk ben ik dan soms best nieuwsgierig wat erin zit... maar je dóét het gewoon niet, klaar.