De Motorrijder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: De Motorrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 09:58

Marjoow schreef:
Bij onze club gebeurt dit nooit. Altijd (volgens mij staat het zelfs in de regels) het gas loslaten als je voorbij paarden en/of andere dieren gaat Knipoog

Jij hebt hier zicht op? Sorry, maar gezien jouw leeftijd kan ik mij niet voorstellen dat je zelf uberhaupt rijdt. Misschien dat je weleens mee gaat, maar jij kunt toch niet weten hoe elke lid zich afzonderlijk gedraagt op de weg? Ik vind dat jij in je topic teveel mensen over één kam scheert en dat begon eigenlijk al met je openingspost, waar ik zelf als motorrijder niet achter kan staan.
Ik snap wel heel goed dat je het verkeerde beeld dat mensen hebben van bikers met een bepaald uiterlijk graag zou willen veranderen, maar om alle motorrijders dan maar als 'heilig' neer te zetten in dit topic is niet realistisch en werkt alleen maar averechts, denk ik dan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 10:07

Mas schreef:
Ik vind dat jij in je topic teveel mensen over één kam scheert en dat begon eigenlijk al met je openingspost, waar ik zelf als motorrijder niet achter kan staan..

OK dan!

Ik ben motorrijden begonnen in de periode dat deze naar elkaar zwaaiden omdat het er zo weinig waren. Toen er nog bordjes ´geen motorrijders´ op menig café-deur stonden.

Mijn vader is voor mijn geboorte door een kerende automobilist levensgevaarlijk verwond en ik heb door vergelijkbare ongevallen meer vrienden verloren dan ik wil tellen.

1. De motorrijder is een kwetsbare verkeersdeelnemer en heeft er eígenbelang bij zélf beter op te letten dan iemand die veilig in een blik zit.

2. De motorrijder bepaalt ook diens eigen imago. De ene groep trekt zo agressief mogelijk gestijlde kleren aan de andere een ´ruig´ setje. Waarom? Waarom in een groép met een ´ruig´ of ´agressief´ setje? Wat verwacht je dan op te roepen zeg??!!
Je kan ook anders op pad gaan en alleen maar leuke reacties krijgen.

@ts
Zeur niet en doe er zélf wat aan.

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 10:50

Zoezi schreef:
Leuk dat hier ook nog gezellig motorrijders te vinden zijn Haha!
Tis ook pk's hé?!

Ik heb onlangs mijn eerste tweewieler weer teruggevonden en gekocht, een Caballero Haha!

http://fanticmotor.free.fr/fonds-ecrans ... 974-01.jpg

Lekker in ontspannende kleding met je ´crosser´ genieten; soort Marlboro-man-nonsmoking op een stalen ros ROFL
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZJINFFPV.jpg
Krijg ik óveral gelijk leuke reacties op. Ik kan er nergens mee stoppen zonder aangesproken te worden. Toch een échte originele knetterherrie-crosser Haha!
Ben verder ethisch bewust ruiter en ook lid van de Proteccion Civil.
Zal binnenkort eens een foto van die laatste twee in combinatie laten maken Cool

Nee, dan is de ts is juist een triest voorbeeld van vooroordelen. De ´biker´ maakt diens eigen imago. Die medaille heeft twee kanten.

hc

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 10:53

Hmmm ik hou van motors. Maar dan júist van die buikschuivers *LOL*

Helaas heb ik mijn motorrijbewijs niet, maar dat komt nog wel. Een vriend van me heeft een fireblade uit '94 (900) en een andere vriend een R1 uit 2004 (of 2003) (1000). Vingers aflikken

En elke motorrijder is verschillend, net zoals elke niet-motorrijder. Ken 'asociale' motorrijders, en 'normale' Knipoog
Laatst bijgewerkt door Jukurensha op 28-10-08 11:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:00

Huertecilla schreef:
Ik heb onlangs mijn eerste tweewieler weer teruggevonden en gekocht, een Caballero Haha!

http://fanticmotor.free.fr/fonds-ecrans ... 974-01.jpg

Lekker in ontspannende kleding met je ´crosser´ genieten; soort Marlboro-man-nonsmoking op een stalen ros ROFL
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZJINFFPV.jpg
Krijg ik óveral gelijk leuke reacties op. Ik kan er nergens mee stoppen zonder aangesproken te worden. Toch een échte originele knetterherrie-crosser Haha!

hc

Gáááf! Cool
Ik kan me goed voorstellen dat je daarmee (positief) opvalt, wat een mooi ding zeg! Het lijkt me ook dat je qua motorrijden een stuk beter ( meer ruimte, minder file, mooier landschap) af bent in Spanje dan in Nederland, of heb ik het dan mis?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:27

Mas schreef:
Het lijkt me ook dat je qua motorrijden een stuk beter ( meer ruimte, minder file, mooier landschap) af bent in Spanje dan in Nederland, of heb ik het dan mis?

Alles is relatief en heeft eigen voor-/nadelen.
NL is op een andere manier heel mooi en een stúk veiliger op de weg.
Er komen hier elk weekeinde zomaar een dozijn motorrijders om het leven. De wegen zelf zijn naast mooi óók een stuk gevaarlijker en ook hier wordt 2/3 van de ongevallen veroorzaakt door het overige verkeer.
Ik reed in NL graag op de weg, maar ben hier opgehouden daarmee; te gevaarlijk. Ik rij nu vooral onverhard.

Wat motorspórt betreft is het inderdaad geen vergelijk, kan hier veel meer. De enduros welke ik hier gereden heb zijn buiten het referentiekader van een NL terreinrijder. Zelfs een doorsnee offroadritje is dat al.
Ook mbt circuitrijden is dit hetzelfde. Komend weekeinde ga ik naar Jerez. Kijken naar mijn ex overbuurman uit NL die daar een race heeft en op de terugweg bij ons komt logeren.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:28

Het is een best heftig stukje waardoor ik enige moeite heb. zowel emotioneel als niet.
Emotioneel om het laatste stukje. Het is zeker waar dat motorrijders veel snellere over het hoofd worden gezien. Het is bij ijn nicht gebeurd die 24 was en het leven op een zijden draadje hing. Dit gewoon op een 60 km weg wij zij net op was en ong, net 50 reed een automobilist keek niet en stak de weg over. meneer was met zijn gedachten druk bezig met zijn zak chips ..
ze leeft momenteel nog met een dwarslesy en kan niks meer, behalve opstaan en gaan slapen met pijn. Dit doet mij en mijn familie ontzettend veel pijn. We zijn haar toen bijna verloren en ook daarna toen ze thuis was heeft zij ervoor gekozen ermee te stoppen, Dit pakte helaas anders uit dus is ze nogsteeds onder ons.

Anderzins vind ik niet dat motterijders heilger zijn dan automobilisten. Er zitten hele normale mensen tussen het zijn ook normale mensen. Misschien zal een grote groep mensen afschrikken maar dat zul altijd houden ondanks dat er geen kwaad inzit. Ik zal er niet omheenlopen en kijk er ook niet anders naar. Er ziten heus faute figuren tussenzitten maar dat is exact hetzelfde als met automobilisten. voor mij geen verschil.
Ik ben zeker vanplan om later mijn motorbewijs te halen. alhoewel er zeker niemand achter zal staan of om zal staan te springen.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:56

Gave motor HC Lachen !

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:01

TS: ik lees dat je op eerste pagina op mij reageert als: dat komt omdat jij jonger bent. Ik zie net jouwn profiel, en jij bent toch echt jonger dan ik.. 1993.. Dan betekend dat jij nog nieteens mag motorrijden. Ik rij dan wel geen motor, maar wel auto, dus ik weet hoe het is in het verkeer. En ik heb gelezen dat dit zon hyves-stukje is, die zijn vaak overdreven. Ik dacht dat ze zelf iemand had verloren op de motor door een ander ofzo.. Maar tis dus meer een oppervlakkig stukje van..'' wij motorrijders zijn niet eng, we zijn juist goed'', ervanuitgaant dat veel mensen je eng vind.. zegt veel over jullie club

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:29

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:39

Dát is nog eens een paardvriendelijke fiets Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:47

Mas schreef:
Dát is nog eens een paardvriendelijke fiets Haha!

1975 tot nu Knipoog

In NL, toen ik dat ding kocht, was het geen ´Caballero´. Dat mocht er niet op staan omdat er een nl-cigarettenmerk zo heette.
Erg grappig dus om hier in in de bergen van Spanje, waar ik dé ´caballero´ van het dorp ben, weer mijn oude brommer te rijden mét ´Caballero´ op de tank Haha!

Imago is echt iets wat je zélf bepaalt.
Mbt ´bikers´ is het juist het ´ruige´ imago wat braverikken uitnodigd in het weekeinde eens born-to-be-wild te gaan doen. Vorig jaar was daar een hilárisch film met John Travolta over.
Die braverikken trekken als penisversteviger ´ruige´ kleren aan op een ´chopper´ uit de fabriek en gaan dan zeuren dat de als groep scheef aangekeken worden.
Wordt volwassen! is dan het enige accurate.
Een zichzelf respecterend individualist wil niet op de interne tegenstelling van de winkel´chopper´ gezíen worden ROFL

hc

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:02

Mijn lekkere ventje Tong uitsteken
Afbeelding
Afbeelding
Mijn foto staat niet op de laptop, moet ik dus nog even opzoeken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:27

worden die echt zo gediscrimineerd dan?

Ik ben altijd stinkjaloers op motorrijders, maar afgunst of angst ofzo? Mowha niet dus... Vind het ook wel apart om te horen dat er mensen zijn die daar anders over denken mhh.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:32

(off topic Bloos )
Dit ben ik op mijn fiets, wat een Hells Angel he? Tong uitsteken

Afbeelding

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:39

@topicstarter: wat een prachtige tekst!
Wil zelf ook een x komende jaren mijn motorrijbewijs halen!
Krijg altijd kippevel als ik ze zie en hoor... Haha! Prachtig!..

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:44

@ Mas: Zo die is best wel tof..