Dromen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tallout

Re: Dromen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 01:11

@ Dapy; ik begrijp denk ik wel wat je bedoeld! Zoiets als da je been slaapt en je weer langzaam gevoel terugkrijgt ? (dat heb ik nu namelijk Tong uitsteken te lang op me been gezeten Nagelbijten / Gniffelen )

@ neverstop: ik hebt ook wel eens... alleen ik droom de leuke dromen een uurtje voor ik wakker word... dan kan ik dus nooit het einde zien Boos!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 01:12

o ja heb trouwens altijd de zelfde nachtmerrie (als ik die heb) het is geen enge droom, maar een nachtmerrie, dit is trouwens de enige 'droom' die ik niet goed onthoud, vroeger wel, maar het word steeds vager, doch duidelijker, het gaat over cijfers, en ik 'voel' de dood, als ik wakker word, heb ik koppijn, blijk ik te ijlen (van mijn ouders gehoord, vrienden etc.) ik slaap daarna bij mijn ouders in bed, lig te woelen, kan niet meer slapen, heb het gevoel van de 'dood' ben draaierig, kan niet staan, wankel. Een rot gevoel van claustrofobie etc.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 01:13

Dat herken ik Dapy. Dat doe ik soms wel eens expres, alles voelen in je lichaam. Dan slaap je wel beter. Lachen
Ik ga nu in ieder geval slapen, ik schrijf op wat ik droom en misschien dat jullie het morgen wel horen (zal je zien, heb ik vandaag net zo'n dag dat ik het eens niet onthoud, wat bijna nooit voorkomt).
Ik moet natuurlijk wel zeggen dat van deze twee voorbeelden de laatste een droom is toen ik ook last had van slaapverlamming, voor de rest heb ik dat heus niet elke dag, maar ik droom wel. Knipoog

@ neverstop: dat is wel vervelend. Scheve mond Maar dat zijn dus eigenlijk meer dromen die in het echt zouden kunnen gebeuren, ik bedoel die van mij kunnen in het echt helemaal niet eigenlijk. Maar dat zijn geen fijne dromen die je hebt inderdaad, hoop dat je snel weer wel wat leukst droomt. Lachen

@ Chantal___: dat zou wel fijn zijn, dankje. Lachen
Dus inderdaad, dingen die gewoon in het dagelijkse leven kunnen gebeuren. Mooie momenten, en nare momenten zoals neverstop al zegt, misschien dingen die je het liefst overdag zou willen doen (lijkt me bij jullie allebei).
Dat heb ik heel erg soms. Voor de rest heb ik dit soort dromen, dat zijn de dromen die ik ken. Lachen

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 01:13

He Dapy, is dat nare gevoel als je wakker word dan nu ook minder? lijkt me echt niet leuk!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 01:15

Chantal___ schreef:
@ Dapy; ik begrijp denk ik wel wat je bedoeld! Zoiets als da je been slaapt en je weer langzaam gevoel terugkrijgt ? (dat heb ik nu namelijk Tong uitsteken te lang op me been gezeten Nagelbijten / Gniffelen )

Nee dat bedoel ik eigenlijk helemaal niet ! Ik voel gewoon elke vezel, van mijn kleine teen tot mijn nieren om het even grof te zeggen. Ik voel de vormen, de beweging van binnenuit, mijn bloed dat door mijn lichaam pompt, mijn hart dat sneller en sneller gaat, mijn trillingen in mijn oog, de trillingen van mijn trommelvlies, elke vezel, elke mm van mijn lichaam, elk deel appart, maar o zo duidelijk, concentreer je eens heel goed op je vinger, dat en dan 100 x zo 'erg'

Tallout

Ben benieuwd fiffill, je krijgt iig zo gauw mogelijk een antwoord van me Knipoog

Weltrusten!

Balou_k

Chantal___ schreef:
He Dapy, is dat nare gevoel als je wakker word dan nu ook minder? lijkt me echt niet leuk!

wat bedoel je precies ?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 01:16

Dapy schreef:
o ja heb trouwens altijd de zelfde nachtmerrie (als ik die heb) het is geen enge droom, maar een nachtmerrie, dit is trouwens de enige 'droom' die ik niet goed onthoud, vroeger wel, maar het word steeds vager, doch duidelijker, het gaat over cijfers, en ik 'voel' de dood, als ik wakker word, heb ik koppijn, blijk ik te ijlen (van mijn ouders gehoord, vrienden etc.) ik slaap daarna bij mijn ouders in bed, lig te woelen, kan niet meer slapen, heb het gevoel van de 'dood' ben draaierig, kan niet staan, wankel. Een rot gevoel van claustrofobie etc.

Dat lijkt me ook heel rot. Scheve mond Als kind had ik altijd dezelfde nachtmerrie: ik zag alleen maar grijs, strepen horizontaal in grijstinten. Ik was één van die strepen, ik liep op de stoep en ging een bloemetje plukken voor mijn moeder. Ik liep verder, het gele bloemetje in mijn hand, maar alle strepen kolkten over me heen en verstikten me, in de grote zaal van mijn basisschool.
Dat droomde ik altijd als ik een nachtmerrie had. Totdat het plots over was, en daarna heb ik die droom nooit meer gehad.

En dat "voelen" van je lichaam herken ik inderdaad. Ja Ik kan mijn bloed dan gewoon horen, en ik voel mijn kleine teen enz.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 01:16

Fiffill schreef:
Dat herken ik Dapy. Dat doe ik soms wel eens expres, alles voelen in je lichaam. Dan slaap je wel beter. Lachen
Nou ik niet, word er bang van en kan me niet bewegen, of ik durf niet ?

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 01:17

Dapy schreef:
Chantal___ schreef:

Nee dat bedoel ik eigenlijk helemaal niet ! Ik voel gewoon elke vezel, van mijn kleine teen tot mijn nieren om het even grof te zeggen. Ik voel de vormen, de beweging van binnenuit, mijn bloed dat door mijn lichaam pompt, mijn hart dat sneller en sneller gaat, mijn trillingen in mijn oog, de trillingen van mijn trommelvlies, elke vezel, elke mm van mijn lichaam, elk deel appart, maar o zo duidelijk, concentreer je eens heel goed op je vinger, dat en dan 100 x zo 'erg'

Oooooh nou begrijp ik wat je voelt... ik zou daar echt van in de war raken.. lijkt me heel vervelend... heb je dat iedere avond / ochtend of alleen soms ?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 01:18

Dapy schreef:
Fiffill schreef:
Nou ik niet, word er bang van en kan me niet bewegen, of ik durf niet ?

Volgens mij ging er iets fout in je post. Knipoog

Ik word daar niet bang van? Ik doe het soms dus expres, alles voelen, mijn hele lijf. Ik word er juist rustiger van.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 01:19

Dapy schreef:
Chantal___ schreef:

wat bedoel je precies ?

Die hoofdpijn, ijlen, draaierig worden etc. word dat ook minder naarmate je je de droom minder herrinert? of blijft dat 'evenveel' zegmaar.. ?

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 01:20

Dames, ik vind het een mooie tijd om mijn laptop dicht te klappen Ja hihi

Weltrusten allemaal en tot morgen ! Slapen Doei!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 01:22

zal even duidelijk de nachtmerrie omschrijven, hoe ik hem vroeger beleefd heb tot de laatste keer :

Ik kom uit mijn bed, voel me rustig. Onder de trap naar de zolder lijkt plotseling een gang te zitten, een paar wachters (zoals je in de middeleeuwen/egypte ziet) wachten me op, ze brabbelen iets, doden me, en als een dode ziel loop ik met ze mee. Een oude vrouw, ze overdonderd me, ze dwingd mijn respect af, ze geeft me een goed gevoel, maar o wat is ze eng.

De rest weet ik vanaf dan even niet meer.

Later in dezelfde kamer, ik zie grijs, strepen, dan die cijfers van 1 tot 100, flitsen, en dat vreselijke gevoel van de 'dood' angst, ik wil wakker worden, ik schreeuw dat het maar een droom is, ik weet dat het een droom is en dat ik wakker moet worden, maar die oude vrouw houdt me vast, laat me niet gaan. Meer cijfers, cirkels, het gevoel van eeuwig alleen zijn.

En nu heb ik hem zo :

Flitsen, wachters, kerker, trap, gang, cijfers, angst, 'dood'.

Ik weet dat er meer gebeurd, maar dat kan ik niet onthouden, ik ben erbij als ik droom, ik weet het als ik wakker word, maar daarna is het gewoon weg, ik zou het de eerste 10 sec. moeten opschrijven na dat ik wakker word, ik weet het wel, ik herriner me het, maar hoe moet ik het uitleggen, waar zit het >?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 01:23

Dapy schreef:
Chantal___ schreef:

wat bedoel je precies ?

Die hoofdpijn, ijlen, draaierig worden etc. word dat ook minder naarmate je je de droom minder herrinert? of blijft dat 'evenveel' zegmaar.. ?[/quote]

ik kan hem zo natekenen, na vertellen, nee niet minder, pas als ik toch in slaap val, en dan de volgende dag wakker word rond de middag.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 01:25

Een vreemde droom inderdaad. Zoals je het beschrijft komt het inderdaad over alsof jij het heel beangstigend vindt. De dood, die vrouw die je tegen houdt, alles. Ja
Misschien toch maar eens opschrijven dan? Misschien dat je dan net de vinger op de goede plek weet te leggen?

En welterusten Chantal___. Ik ga nu ook echt. Lachen

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 01:25

Geen idee Dapy! Ik ga het iig weer snel uit mijn herrinering wissen want ik vertelde net nog dat ik ook een levendige fantasie had en nogal anstig ben aangelegd Haha! hihi.. morgenochtend lees ik verder.. misschien dat ik dan nog op geniale ideeën kom...

Weltrusten allemaal ! Doei!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 01:26

truste, ik ga ook zo maar eens slapen, mijn voet is daar trouwens al mee bezig xd

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 01:27

trusten iedereen!!!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 01:27

Chantal___ schreef:
Geen idee Dapy! Ik ga het iig weer snel uit mijn herrinering wissen want ik vertelde net nog dat ik ook een levendige fantasie had en nogal anstig ben aangelegd Haha! hihi.. morgenochtend lees ik verder.. misschien dat ik dan nog op geniale ideeën kom...

haha, heb ook een levendige fantasie en ben ook zeer angstig aangelegd !
Vooral als iemand zecht, er zit daar iemand, dit een paar keer herhalen en ja hoor, durf niet meer langs dat plekje Huilen dan kruip ik huilend weg.

En mij vind je niet buiten in het donker, behalve met mijn hond of paard, dat geeft een veilig gevoel.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 01:28

Dapy: hmm okay... nou ik zei het al, misschien dat ik morgen nog een geniale ingeving krijg... maar op dit moment niet... misschien kan je wel de details die je je de eerste 10 sec nog errinert opschrijven gezien je de 'grote lijnen' wel weet nog...

En nu ga ik ECHT! haha Slapen nogmaals weltrusten

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 01:29

Dapy schreef:
Chantal___ schreef:

haha, heb ook een levendige fantasie en ben ook zeer angstig aangelegd !
Vooral als iemand zecht, er zit daar iemand, dit een paar keer herhalen en ja hoor, durf niet meer langs dat plekje Huilen dan kruip ik huilend weg.

En mij vind je niet buiten in het donker, behalve met mijn hond of paard, dat geeft een veilig gevoel.

Hihi inderdaad! Ik bedenk dan ook allemaal wat er zou kunnen gebeuren als het wel zo is! haha... en dat is ook precies de reden waarom ik mijn 'waakhond' even op bed heb gedropt.. ghehe

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 01:43

haha, ik doe het licht altijd aan op de overloop (mijn licht is kaduk) doe snel het licht uit en ren in mijn bed zodat ik niet te langzaam ga Bloos haha, truste.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 08:56

Ik heb wel een levendige fantasie maar ben totaal niet angstig aangelegd. Alles behalve. Ik zou ook nooit ergens het licht om aan hoeven doen enz.

Overigens heb ik deze nacht gewoon geslapen (geen slaapverlamming e.d), en ik heb ook normaal gedroomd (= voor mij normaal Knipoog ). Ik schrijf het nu op in mijn schriftje dat ik daar altijd voor gebruik, zometeen zal ik het hier wel even posten. Lachen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 09:26

Ik heb de droom even uitgeschreven. Lachen Het was een normale droom dus, zoals de rest en zoals ik altijd droom (= dus voor mij normaal). Lachen

Ik liep door een gang, hij leek op het eerste oog heel lang maar bleek korter te zijn dan ik dacht. De muren waren ooit waarschijnlijk wit geweest maar nu viezig en grauw.
Het was een beetje donker, het tl-licht gaf alles een blauwe gloed en ik streek met mijn vingers langs de muur om de weg goed te vinden. Plots stopte de gang; aan mijn linkerhand was een deur. Donkerbruin hout, een verkleurd bronzen bordje met letters die ik niet kon lezen.
Ik zwaaide de deur open en stond in een grote badkamer. Die was bijna helemaal leeg, op de vloer lagen gebroken tegels, zwart-wit als een dambord. De muren waren eveneens als de gang (ooit) wit en hadden vochtplekken aan de onderkant.
Ik liep verder de kamer in en bleef staan voor een grote wasbak. Het was een zware, oude wasbak, een van porselein, ik tikte er tegen met een lepel die op de rand lag en een helder "kling" galmde door de kamer.
Ik hief mijn hoofd op en keek in de spiegel, een grote spiegel zonder rand met zwarte vlekken en krassen. Ik zag de kamer en mijn eigen spiegelbeeld. Achter me zag ik een groot bad staan, ik draaide me om en liep erheen. In deze kamer was het licht anders dan op de gang, al was het afkomstig van dezelfde soort tl-buizen.
Het bad was gevuld met water, en in het bad lag een jonge(man) met zwart haar. Hij had al zijn kleren nog aan en zijn haar dreef een beetje om zijn hoofd, het water was volkomen vlak. Ook was het water niet echt helder, maar leek het alsof er een donkere gloed over hing. De jongeman had zijn donkere ogen open maar die keken nergens meer naar; ze staarden naar het plafond met de tl-buizen. Ik volgde zijn blik en zag een klein raampje met ruitjes hoog in de muur.
Zijn uitdrukking was rustig, sereen. Ik stak mijn hand in het doodstille water, het was zo koud dat ik de kou voelde branden aan mijn vingertoppen.
Op de hoek van het bad stond een kom. Deze was gevuld met het helderste water wat je je maar kan bedenken, ook was de kom zonder enige kras of beschadiging. In de kom zwommen twee goudvissen rond.
Ik bleef geboeid naar de goudvissen kijken tot opeens een straal licht naar binnen viel in de kamer. Ik keek omhoog en zag het licht naar binnen vallen door het raampje; de zon kwam op. Om mij heen in de kamer hoorde ik vreemde geluiden en ik zag het witgrauwe behang van de muren wegtrekken en afbladderen. De porseleinen wasbak sprong aan stukken en ik sloeg mijn armen om mijn hoofd terwijl de scherven me om de oren vlogen. De tinnen badkuip begon te trillen en het water klotste over de rand heen, over mijn voeten. Ook de spiegel barstte en de stukken vielen kletterend op de grond.
De badkuip sloeg om en al het water kwam klotsend en golvend aan en stroomde over mijn voeten en benen. Het lijk van de jongen spoelde mee en bleef in dezelfde houding drijven, nog steeds naar het plafond starend, tussen de scherven die ik door het water heen door zag schemeren.
In de laag water zag ik voor me, het enige wat nog heel was in de nu lichte kamer, de kom met goudvissen rechtop staan.