daar wordt je toch ook niet goed van...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

Re: daar wordt je toch ook niet goed van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 11:29

Citaat:
Helemaal mee eens!

Bij ons stond 2 weken geleden een jong meisje voor de deur, hip gekleed en erg lief. Ik heb haar gezegd dat ik geen interesse heb. Ze zei nog een prettige dag en liep weer verder.

Op mijn werk zijn een aantal Jehova's vrijwilliger. Waarvan een 16 jarig meisje en een 50 jarige. Nooit en te nimmer praten ze over hun geloof, maar het valt wel op dat ze altijd voor ons klaarstaan. Ze zijn bereidt om met de feestdagen te werken ( vieren ze zelf niet) En hebben nog nooit iemand anders willen bekeren.

Ze "moeten" langs de deuren, x vertelde me een keer dat ze hetzelf gênant vond en het niet graag deed, maar zich erover heen zette om dat het maar een paar keer per jaar voorkomt dat ze moet gaan.

Kijk, dat vind ik dan weer een andere kant van het verhaal..

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:30

Sorry maar ik word knettergek van ze. Prima als ze dat voor hun geloof over hebben maar weet wanneer het genoeg is!! Als ik zeg 'nee bedankt, ik geloof in god maar niet op Uw manier maar op mijn eigen manier' dan zou dat genoeg moeten zijn. Helaas blijkt het tegendeel. Op een gegeven moment word ik dan maar bot en gooi de deur dicht. Gelukkig komen ze maar 2 keer per jaar. Ik kan me niet zo vinden in het bak water over iemand heen gooien maar ben het er wel mee eens dat ik in MIJN huis niet gestoord wil worden met hun verhalen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:40

De buren van ons vorige huis waren jehovagetuigen.
Erg vriendelijke mensen die ons nooit hebben lastig gevallen met hun geloof.
Waar wij nu wonen komen 3 a 4 keer per jaar jehovagetuigen aan de deur. Tot nu toe zijn ze erg vriendelijk en gaan ze zonder morren weg als je zegt geen interesse te hebben.

Ik weet niet wat ik zou doen als iemand (jehovagetuige of andere deur aan deur verkoper) zijn voet tussen de deur zet en mijn wensen niet respecteert.

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:12

Tactiek van mijn opa toen een Jehova zei 'wij komen u Jezus brengen' was antwoorden met 'mooi, zet 'm daar maar neer'..
En weg waren ze.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:16

Ik heb het de laatste tijd ook gehad, eerst kwamen ze aan de deur, toen werd ik aangesproken op het station, en vervolgens liet ik de hond uit, en wéér eentje.
Die was ngo het origineelst: Ja van de mooie dingen als kunst weten we dat er een maker achter zit, dan moet er toch ook een maker zitten achter deze mooie wereld?
En in het winkelcentrum staat ook vaak een man met foldertjes Clown

Ik geloof nergens in, behalve het lot Huilen van het lachen
En ik heb niets tegen gelovigen, als zij daar steun aan vinden is dat iets moois, maar ze hoeven zich niet aan te dringen.
Moeten ze eerst maar eens met een goed bewijs komen dat er iets bestaat, dan zou ik er nog over nadenken, maar niet met van die lamme excuses komen, en door blijven gaan terwijl ik al 3 keer nee heb gezegd.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:45

Ik heb ook ooit een gesprek met ze gehad, heel netjes en beleefd, maar ik vind dat er eigenlijk geen volwaardig gesprek met ze te voeren valt. Wat je ook zegt, hoe je het zegt of welke argumenten je ook aanvoert, ze blijven áltijd bij hun eigen standpunt en staan per definitie niet open voor andere inzichten.
Ik vind dit laatste jammer, want ik respecteer dat zij geloven en hoe zij dit doen, uit een reactie naar mij toe bleek helaas dat zij geen tot weinig respect hadden voor het feit dat ik niet geloof.

Verder komen ze hier niet veel, wij zeggen ook meestal gewoon geen interesse te hebben en dan gaan ze weer weg. Ik lees dan ook met stijgende verbazing hoe sommigen ze 'wegjagen', ik vind dat zo laag en respectloos...

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:48

Hadden wij gisterochtend, om half 10 ofzo. Wij net wakker en aan het ontbijt in onze pyjama wordt er aangebeld, dus mijn moeder in dr ochtendjas naar de deur, gordijn open en toen ze die mensen zag heeft ze het gordijn weer dichtgedaan Nagelbijten / Gniffelen
Ze stonden ook een keer bij onze school, toen ongeveer de hele school uit was, stonden ze daar van die mini-bijbels uit te delen en in je handen te duwen zowat. Nou de halve straat daar lag bezaaid met die dingen en de prullenbakken puilden uit Knipoog
Moet zeggen dat we er verder gelukkig weinig last van hebben.

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:30

Ik geloof niet dus val mij er ook niet mee lastig.. Als ik wil geloven weet ik de kerk zelf ook nog wel te vinden.

Heb respect voor wat de mensen doen voor hun geloof, maar worden ze vervelend kunnen ze maar beter héél snel weggaan Knipoog

maaikee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:54

het is vies gezeur!

geloof zelf ook wel. maar ben gegreformeerd. niet erg heftig maar ga wel naar de kerk. ik zou nooit aan de deur willen. zou me doodschamen.
maar het is hun keuze.
ik heb een keer een verhaal gelezen in de yes of in de viva ofzo. dat ging over een meisje dat was gestopt met het geloof. ze heeft er mee gebroken en werd er helemaal uitgeschopt. niemand had nog contact met haar. de ouders wilden haar ook niet meer zien. dan ben je toch gek? de wereld vergaat is wat ze altijd verkondigen. nou vorig jaar verging de wereld ook al tog? is nog steeds niet gebeurd.

gewoon de deur dicht gooien of wat wij ook wel eens hebben gedaan. dan waren we aan het eten. gingen we heeel vriendelijk zwaaien. maar niet naar de deur komen.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:41

Ik heb er gelukkig nog geen last van gehad, maar ik kan me voorstellen dat er wel gelovigen zijn die heel hardnekkig blijven en zowaar de voet tussen de deur steken. Ik vind dat ze dan te ver gaan, die mensen hebben niks in je huis te zoeken. Is dat dan niet ook gewoon schending van je privacy? Dus ik kan me voorstellen dat een aantal daar dan op reageert door de deur dicht te gooien, bak met water en noem maar op.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:16

Ik weet nog wel toen ik ze voor het eerst aan de deur had begonnen ze ook een heel verhaal wist ik veel dus ik praat terug.
Schreeuwt me moeder van boven DOE DIE DEUR DICHT, DOE DIE DEUR DICHT. haha

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:19

bij ons komen ze nooit meer eigenlijk. waarschijnlijk omdat ons hele dorp bijna aan de kerk is,
maar als de jehova's komen zeg ik niks en doe ik direct de deur dicht.
Jehova's worden dit opgedragen door hun kerk.... wat je kerk mag noemen. pure oplichterij is het hele jehova gebeuren vind ik

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:25

Jouw kerk/overtuiging is in hun ogen net zo'n "oplichterij". Beetje respect voor elkaars geloof kan geen kwaad denk ik.

Zelf ben ik trouwens ongelovig. Knipoog

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:29

Betteke schreef:
Jouw kerk/overtuiging is in hun ogen net zo'n "oplichterij". Beetje respect voor elkaars geloof kan geen kwaad denk ik.

Zelf ben ik trouwens ongelovig. Knipoog

even serieus, ik heb met categesatie met onze groep en de dominee hier een hele discussie over gehad.
Het is zelfs zo dat ze beweren dat ze weten wanneer de aarde vergaat. een heel aantal jaren terug zei de hoofd commissie dat de aarde bij de volgende jaar wisseling zou vergaan en dat alle jehova's al hun bezittingen aan de hoofd commissie moest schenken om zo in de hemel te komen.
Heel veel jehova's hebben dat gedaan en zijn alles kwijt geraakt.. en de hoofd commissie komt met het excuus dat ze het toch verkeerd bereken hadden....
dat noem ik oplichterij

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:32

Een dominee uit Urk/Spakenburg heb ik moeite mee moet ik eerlijk bekennen. Die zijn over het algemeen nogal streng in de leer en weten met veel overtuiging de zieltjes naar hun hand te zetten. Dat is dus 1 van de redenen dat ik geen geloof heb. Knipoog

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:27

onze dominee is heel relaxed en 1 van de lichste van het dorp en is ook geen spakenburger.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:31

Bij mij staan ze voor de school te wachten Huilen van het lachen
Hij riep tegen mij:''God is je enige redding!''
Dus ik zei tegen hem:''Ja, ik loop nog toch en ben niet omver gereden. Ik kan dus fietsen dus bek houden gek!''
Huilen van het lachen

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:33

Och, ik heb het er ook niet zo op. (Ligt verder niet aan de mensen ofzo hoor)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:34

14/15 jaar en dan zo'n grote mond opzetten tegen iemand die jou niks doet? Ongelooflijk.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:13

Betteke schreef:
14/15 jaar en dan zo'n grote mond opzetten tegen iemand die jou niks doet? Ongelooflijk.

Tegen mij zeggen dat God mijn enige redding is? Aan zulke opmerkingen heb ik een hekel en dan was ik nog vriendelijk.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:19

bij ons thuis komen ze niet meer Tong uitsteken
wij staan in "het zwarte boek"

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 23:20

Runn_love_ schreef:
bij ons thuis komen ze niet meer Tong uitsteken
wij staan in "het zwarte boek"

vertel Vork

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:24

wij hadden altijd gezeur aan de deur incl. voet bij deur Boos!
toen hebben mijn ouders maar gezegd dat ze niet meer langs hoefden te komen, ons geloof is prima, schrijf ons maar in hét zwarte boek (boek met mensen waar ze niet meer langs gaan) hebben ze gedaan en daarna zijn ze nog 1 keer geweest Lachen we hebben "vriendelijk"gezegd kijk maar in het boek Knipoog

moet wel zeggen wij hadden altijd erg vervelende...
mijn moeder is ook eens een discussie aangegaan maar die hebben overal argumenten voor Tong uitsteken

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:26

Daar kan je toch ook geen zinnig woord tussen brengen?
Ik heb als meisje van 9 ook is daar voor de deur gestaan toen hun daar maar aan het l*llen waren over het geloof waar ik dus niks van snapte, mijn broer die kwam eraan en die trok mij aan de kant en knalde de deur voor ze dicht Tong uitsteken

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:27

dat is ook niet aardig Tong uitsteken