IK BEN BANG!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Re: IK BEN BANG!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:30

suze_ schreef:
maar lima, dan moet je geen dingen zeggen als dat het je niet uitmaakt of ze van 5 hoog naar beneden pleuren Knipoog
dat kan niet zo lekker vallen bij mensen Lachen

en waarom zou het van jou met een konijntje wel mogen? je maakt zo onderscheid tussen verschillende levensvormen..

misschien dat je meer spreekt vanuit jouw eigen gevoel naar jouw honden toe die jouw alles zijn?

ik spreek naar alle honden toe..

en je kan een kind ook leren met een hond om te gaan als je er bij bent!
kinderen hebben begeleiding nodig en die gooi je niet zomaar op straat met een hond van: zoek het maar uit

en in geval van TS ging het verkeerd.. en dit is slechts een voorbeeld van veel meer gevallen waarbij het verkeerd ging

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:31

LimaMambo schreef:
ja ging prima toch? totdat de hond weg liep... Clown

Dat kan bij een volwassen natuurlijk nóóit gebeuren. Want tja die is volwassen en weet natuurlijk heel goed wat ze doen en zullen nóóit een hond los laten Nagelbijten / Gniffelen

Tja het kan iedereen gebeuren.

Daarbij ik zie liever kinderen met een hond dan kinderen met een konijn. Konijnen zijn niet zulke geschikte huisdieren voor kinderen. Mede door de aggresiviteit (even een doorsnee dierenwinkelkonijn genomen en uitgaande dat de gemiddelde mens 1 konijn neemt voor een kind ipv 2 of meer wat eigenlijk beter is, maar niet geadviseerd wordt in de dierenwinkel door slecht dierenwinkelpersoneel).

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:32

Wáarom melden jullie dit in het topic van de TS?? Moet zij nu naar haar ouders stappen en zeggen: kijk dit vind bokt ervan dat ik en mn zusje de hond uitlaten, ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:33

dat kan ook, dat hebben mijn ouders mij ook zo geleerd van kleins af aan, maar er komt een leeftijd dat je het alleen mag gaan proberen. dichtbij, achter op het veldje of zoals ts zei bij een laantje. dat doe je alleen als je hond goed opgevoed is en je kiddies ermee vertrouwt in principe. maar ook dan kan er altijd wat misgaan. of je kind nu 11, 15, 18 of 23 is..

Limanade

OoappeloO schreef:
Wáarom melden jullie dit in het topic van de TS?? Moet zij nu naar haar ouders stappen en zeggen: kijk dit vind bokt ervan dat ik en mn zusje de hond uitlaten, ??

misschien vind TS dat wel fijn ja..
want vaak hebben ouders geen zin om een hond uit te laten en dragen het de kinderen op terwijl die daar helemaal geen zin in hebben Knipoog

BraveSpots

Thats_Me schreef:
BraveSpots schreef:
Ik vind het wel onverantwoord dat twee kinderen van die leeftijd de hond uitlaten, jullie ouders zouden beter wat meer verantwoordelijkheid hebben, dan loopt er niemand verloren...

Je hebt het wel over iemand van 11 he Knipoog die kan je al behoorlijk wat verantwoordelijkheid geven. Of beter gezegt die moet je gewoon al verantwoordelijkheid geven!

Daarbij de hond laat je uit in de omgeving, die waar je dagelijks komt en die je op je duimpje kent. Dan kan het prima hoor! Kinderen spelen toch ook zelfstandig buiten.

Nee hoor TS kan prima zelfstandig een hond uitlaten samen met haar zusje van 8 Ja

Denk zelf anders eens terug naar je kindertijd wat je toen allemaal uitspookte doe je een jaartje of 11 was (groep 7 zegmaar Lachen )

Een kind van elf mag van mij alle verantwoordelijkheid hebben dat ze zelf wilt en dat de ouders willen, geen probleem, ze doen maar...maar daarvoor moeten er toch geen dieren bij gesleurd worden? Dieren kunnen erg onvoorspelbaar reageren, als volwassene is het al moeilijk om daar juist naar te handelen, laat staan een kind van 11 jaar.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:34

suze_ schreef:
dat kan ook, dat hebben mijn ouders mij ook zo geleerd van kleins af aan, maar er komt een leeftijd dat je het alleen mag gaan proberen. dichtbij, achter op het veldje of zoals ts zei bij een laantje. dat doe je alleen als je hond goed opgevoed is en je kiddies ermee vertrouwt in principe. maar ook dan kan er altijd wat misgaan. of je kind nu 11, 15, 18 of 23 is..

maar de reactie op een incident is wel per leeftijd verschillend Knipoog

een kind van 11 zal minder goed weten hoe te handelen als een kind van 18 Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:35

LimaMambo schreef:
je kan dingen ook TE serieus opvatten Huilen van het lachen
ik heb geen hekel aan kinderen.. echt niet.. maar wel aan onverantwoordelijke ouders die hun hond mee geven aan hun kinderen om te wandelen
IK VIND dat er een ouder persoon bij moet zijn, want als er wat gebeurt dat die ouder in kan grijpen

en als je kinderen met dieren om wil laten gaan, geef ze dan lekker een konijn

JIJ VINDT dat er een ouder persoon bij moet zijn voor ALS er iets gebeurt...

Om even naar mezelf te kijken, ik ben sinds mijn 11e misschien nog 5 centimeter gegroeid, natuurlijk ben ik een hoeveelheid verantwoordelijkheidsgevoel rijker en weet ik situaties nu misschien beter in te schatten dan vroegah, maar FYSIEK ben ik er A) weinig groter op geworden en B) waarschijnlijk weinig sterker.

Vroeger of nu zal nul komma niks uit hebben gemaakt, als twee honden gaan vechten, zal ik OOK NU niet degene zijn die daar tussen zou gaan staan. Maakt geen donder uit hoe oud ik daarvoor ben, ik zie mezelf dat over 10 jaar óók niet doen.

Vroeger hadden wij thuis ook een hond. Die heeft 't eens aan de stok gehad (kleine Jack Russel x Fox Terriër) met een Herder. Mijn VADER heeft toen die Herder van onze hond los weten te krijgen, een beer van een vent, kleine 2 meter lang en 110 kilo zwaar. Mijn moeder was dat niet gelukt, mij was dat niet gelukt, mij zou dat nu ook niet lukken.

Zullen we dan iedereen die niet minimaal 1 meter 90 en 90 kilo is maar direct verbieden om honden uit te laten?

Wat te denken van oude omaatjes, minder goed ter been, misschien wel mega-eenzaam op hun hondje na? Moeten we die hun hondjes ook maar afpakken, want STEL je nou toch eens vóór dat hun lieve keffertje er tussenuit glipt?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:35

BraveSpots schreef:
Een kind van elf mag van mij alle verantwoordelijkheid hebben dat ze zelf wilt en dat de ouders willen, geen probleem, ze doen maar...maar daarvoor moeten er toch geen dieren bij gesleurd worden? Dieren kunnen erg onvoorspelbaar reageren, als volwassene is het al moeilijk om daar juist naar te handelen, laat staan een kind van 11 jaar.

juist! en dat bedoel ik dus ook Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:38

OoappeloO schreef:

Zou ze misschien eens moeten doen ja, kunnen haar ouders direct lezen wat voor slechte ouders ze zijn dat ze ZOMAAR TWEE KINDEREN HELEMAAL ALLEEN, 'S AVONDS LAAT met een HOND over straat laten gaan, want och wee, hoe DURVEN ze.... Rolleyes

Laten we gezellig overprotective gaan doen met z'n allen naar mens én dier, want stel je toch voor dat er misschien eventueel wel de mogelijkheid bestaat dat er iet smis gaat. Rolleyes

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:46

Nouks schreef:
OoappeloO schreef:

Zou ze misschien eens moeten doen ja, kunnen haar ouders direct lezen wat voor slechte ouders ze zijn dat ze ZOMAAR TWEE KINDEREN HELEMAAL ALLEEN, 'S AVONDS LAAT met een HOND over straat laten gaan, want och wee, hoe DURVEN ze.... Rolleyes

Laten we gezellig overprotective gaan doen met z'n allen naar mens én dier, want stel je toch voor dat er misschien eventueel wel de mogelijkheid bestaat dat er iet smis gaat. Rolleyes

Ik dacht dat we hier allemaal recht hadden op een eigen mening? En dat discussies respectvol werden gevoerd? Of heb ik dat mis?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:47

suze_ schreef:

Het heeft vind ik ook met inzicht te maken. Als je mijn eerdere voorbeeld even leest zal je zien dat een volwassene wsl wel doorhad wat er aan de hand was, een jongentje van tien jaar niet Lachen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:48

BraveSpots schreef:
Ik dacht dat we hier allemaal recht hadden op een eigen mening? En dat discussies respectvol werden gevoerd? Of heb ik dat mis?

Oh nice, nu heb ik het gedaan... Net meldt nog iemand dat het d'r niet kan schelen als kinderen 5 hoog van het balkon pleuren, en nu ben ik degene die respectloos is en anderen geen recht vindt hebben op een eigen mening? Nu wordt 'ie mooi Clown

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:48

LimaMambo schreef:
Inujojo schreef:
@LimaMambo: De kans is er wel.. Ja, de kans is er ook dat het kind buiten zit te spelen en overreden wordt door een auto, dus zo kunnen we wel bezig blijven, overal zitten risico's aan, als je die niet durft te nemen, moet je een kind opsluiten in een mooie witte kamer met stootkussens een een leuke witte jas met lange mouwen Clown

sorry.. maar de beginpost zegt al genoeg hoor.. hond kwijt..
wat als die hond onder een auto was gekomen??

en risico's nemen met een kind moet men helemaal zelf weten.. maar risico's nemen met dieren vind ik uit den boze!
het gaat me helemaal niet om de kinderen.. maar om de hond!
ik mocht never nooit de hond van mijn ouders uitlaten en JUIST om dit soort dingen wat TS beschrijft!

mijn honden mogen ook niet uitgelaten worden door kinderen.. ja alleen als ik er zelf bij ben
want als het dan fout gaat kan je ingrijpen! een kind kan dat niet

Sjonge, wat ben jij een verschrikkelijke pieperd zeg.. Kun je niet wat meelevender doen, het is een kind van 11. De hond is die kinderen gewend, is waarschijnlijk niet de eerste keer, normaal gaat het altijd goed, kortom kan jou ook gebeuren! of je nu wel of niet een kind bent, een hond gaat niet zomaar vechten en wat er nu gebeurde is al helemaal NIET zielig dus ga ergens anders stampij lopen schoppen.. Denk over je eigen problemen na maar ga dit kind hier niet op aanvallen, want dat slaat nergens op..

Oke dit was het.. mooi dat je zusje terecht is!:D

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:50

Ik zie liever dat kinderen met dieren omgaan en leren omgaan dan dat ze niet met dieren omgaan en leren omgaan.

Want tja melk komt uit de pak tegenwoordig. Sigaar

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:52

Nouks schreef:
BraveSpots schreef:

Oh nice, nu heb ik het gedaan... Net meldt nog iemand dat het d'r niet kan schelen als kinderen 5 hoog van het balkon pleuren, en nu ben ik degene die respectloos is en anderen geen recht vindt hebben op een eigen mening? Nu wordt 'ie mooi Clown

Dat heb ik niet gezegd, maar ik voel me wel negatief aangesproken door je post, ik vind mezelf over het algemeen niet overbeschermend nee, integendeel. Ik vind wel dat er op een correcte manier moet worden omgegeaan met dieren. En daar mag iedereen een eigen mening op hebben denk ik.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:53

Wow LimaMambo.. Wat een rare gedachtengang heb jij zeg.

Als jij al liever een mens dood ziet gaan voor je huis in plaats van een dier dat overreden wordt, moet je de fout toch bij jezelf zoeken misschien Knipoog

Een kind van 11 kan toch makkelijk een hond uitlaten? Pff, wat een onzin zeg. Het is juist goed om kinderen op zo'n manier met dieren om te laten gaan.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:54

Thats_Me schreef:
Ik zie liever dat kinderen met dieren omgaan en leren omgaan dan dat ze niet met dieren omgaan en leren omgaan.

Want tja melk komt uit de pak tegenwoordig. Sigaar

Dat ben ik dan weer wel met je eens, indien dat verantwoord gebeurt Lachen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:55

Joh iedereen leert met vallen en opstaan. Zie nog vaak genoeg dat volwassenen!!!!! verkeerd omgaan met dieren. Tja de voorlichting wat dat betreft mag gewoon veel beter. Maar als je als leek al een dierenwinkel kunt openen en het verschil tussen mannetjes en vrouwtjes dieren al niet kunt zien dan vraag ik mij echt af hoe mensen die huisdieren hebben van dit personeel goed advies moeten krijgen. Want er komen veel vragen op je af in een dierenwinkel kan ik je zeggen! en wil je dat een beetje knap willen beantwoorden heb je veel kennis nodig! Want de boeken met info die je krijgt (zoals bijvoorbeeld bij een welbekende franchise organisatie) kloppen ook vaak niet Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:56

ik ook. maar vanaf hier kan je niet beoordelen of ts haar ouders wel of net verantwoord hier mee omgaan Lachen want hoe verantwoord je ook bezig bent, er kan altijd iets mis gaan. niets is voor 100% zeker oke Lachen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:59

suze_ schreef:
ik ook. maar vanaf hier kan je niet beoordelen of ts haar ouders wel of net verantwoord hier mee omgaan Lachen want hoe verantwoord je ook bezig bent, er kan altijd iets mis gaan. niets is voor 100% zeker oke Lachen

Daarom Ja en als je dat niet weet moet je van het beste uitgaan dus wat mij betreft gaan de ouders er op een verantwoorde manier mee om Ja

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:59

Thats_Me schreef:
Joh iedereen leert met vallen en opstaan. Zie nog vaak genoeg dat volwassenen!!!!! verkeerd omgaan met dieren. Tja de voorlichting wat dat betreft mag gewoon veel beter. Maar als je als leek al een dierenwinkel kunt openen en het verschil tussen mannetjes en vrouwtjes dieren al niet kunt zien dan vraag ik mij echt af hoe mensen die huisdieren hebben van dit personeel goed advies moeten krijgen. Want er komen veel vragen op je af in een dierenwinkel kan ik je zeggen! en wil je dat een beetje knap willen beantwoorden heb je veel kennis nodig! Want de boeken met info die je krijgt (zoals bijvoorbeeld bij een welbekende franchise organisatie) kloppen ook vaak niet Nagelbijten / Gniffelen

Dat is waar, maar je moet ergens de minimumgrens trekken toch? Een tweejarige laat je niet alleen met een pony wandelen bij wijze van spreken, omdat ie moet leren met vallen en opstaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:03

BraveSpots schreef:
Dat ben ik dan weer wel met je eens, indien dat verantwoord gebeurt Lachen.

Maar daar denk ik toch niet anders over?

[***] schreef:
Hond uitlaten moet prima kunnen lijkt me, mits de hond niet veel te sterk is of bijvoorbeeld slecht luistert.

Kortom; mits de hond fatsoenlijk opgevoed is en niet één of andere slecht luisterende agressieve en/of sterke hond is, vind ik het alleen maar goed voor de ontwikkeling van zulke kids. Als een hond slecht luistert, agressief of te sterk is, dan lijkt me het vanzelfsprekend géén goed idee.

Maar als deze hond normaal goed luistert, niet te sterk is én niet agressief is, zie ik er geen problemen in dat de TS samen met haar zusje die hond gaat uitlaten. Dan is het gewoon een ongelukje dat dat dier er een keertje tussenuit glipt, om wat voor reden dat ook maar mocht gebeuren.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:07

@Nouks: we denken er bijna hetzelfde over Knipoog . Ik vind juist dat de minimumleeftijd anders ligt . Een elfjarige heeft in mijn ogen nog niet het inzicht om een hond uit te laten (en dan vooral als er iets gebeurt). Een vijftienjarige vind ik dan weer wel acceptabel bijvoorveeld Lachen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:11

BraveSpots schreef:
Thats_Me schreef:

Dat is waar, maar je moet ergens de minimumgrens trekken toch? Een tweejarige laat je niet alleen met een pony wandelen bij wijze van spreken, omdat ie moet leren met vallen en opstaan...

Vanaf een leeftijd van 8 jaar kun je zeker wel verantwoordelijkheid gaan vragen. (jonger ook wel maar dan moet je wel aan kleine dingetjes denken). Ik vind dat een kind vanaf een leeftijd van een jaar of 10 prima alleen een hond kan uitlaten in de omgeving. Vergeet niet dat kinderen, zeker van die leeftijd, als volwassene gezien willen worden en niet meer als kind behandeld willen worden! Logisch want ze maken ook deel van de mensenwereld en willen graag leren volwassen zijn.

Maar goed dat is op basis van de leeftijdskenmerken van kinderen. Dus vanuit de theorie genomen. Waar trek jij dan de grens? Ben ook wel benieuwd waar LimaMambo de grens legt van wel/niet hond uitlaten qua leeftijd, aangezien ze zo fel er op reageert Lachen