ruzie in een relatie moet??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elise

Re: ruzie in een relatie moet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:02

Nee hoor, na 7 jaar nog nooit ruzie gehad. Wel eens problemen, meningsverschillen of gesjacherijn uiteraard maar we hebben gewoon allebei een hekel aan ruzie.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:07

Ik haat ruzie, maar toch had ik ze vaak gehad in mijn relatie.
Helaas na 4 jaar is het nou dan ook def. uit, na een laatste-druppel-ruzie. Het waren vaak kleine onzinruzietjes, maar blijkbaar zijn ze toch nooit goed opgelost. Ze kwamen toch steeds weer terug en uiteindelijk houdt je er niks aan over.

Dus voor mij liever geen ruzie'tjes in een relatie meer.
Hoe klein ze ook kunnen zijn, ik vermijd ze vanaf nu liever.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:12

Af en toe een ruzie moet kunnen. Kan altijd gebeuren. Komt voor bij alle relaties; bij die met je vrienden, met je ouders en weet ik veel.

Alleen gaat het om de manier van oplossen. Je moet het wel uitpraten met elkaar en goed ook en daarna er niet meer over doorgaan.
Dat is iets dat mijn ex en niet konden en bij een nieuwe ruzie werden oude koeien uit de sloot gehaald. Uiteindelijk bracht dat zoveel spanningen met zich mee dat we er allebei niet meer tegen konden. Je gaat op den duur op je tenen lopen. Ook de oorzaak van de ruzie kan heel verschillend zijn. Van een mug een olifant maken of echt iets dat niet door de beugel kan?

Het gaat om het oplossen ervan, dat is het belangrijkste.

Met een andere vriend had ik een relatie van 6,5 jaar. Met hem was het onmogelijk om ruzie te maken. En geloof me, ook dat is niet prettig.

Heb je geen ruzie en is er niets aan de hand, dan is het toch goed zo? het is geen voorwaarde om ruzie te maken om een goede relatie te kunnen hebben ofzo hoor. Maar goed, je bent een half jaar met je vriend en ik weet niet of je samenwoont of apart maar op het moment dat je langer met elkaar bent, verliefdheid overgaat in houden van en je dagelijkse sores erbij komen, gaan dingen absoluut anders...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:17

Imago01 schreef:
Heb je geen ruzie en is er niets aan de hand, dan is het toch goed zo? het is geen voorwaarde om ruzie te maken om een goede relatie te kunnen hebben ofzo hoor. Maar goed, je bent een half jaar met je vriend en ik weet niet of je samenwoont of apart maar op het moment dat je langer met elkaar bent, verliefdheid overgaat in houden van en je dagelijkse sores erbij komen, gaan dingen absoluut anders...

dit hoeft dus totaal niet! Ik heb nu 5 jaar een relatie, woon 2 jaar samen. In de eerste drie jaar ging onze relatie hetzelfde als samenwonend! Dagelijkse sores is voor ons geen reden om ruzie over te maken namelijk. Af en toe mopper ik wel op hem (gereedschap ligt weer overal bijvoorbeeld) maar dan zeg ik het en ruimt hij het op. Beetje rekening met elkaar houden en het gaat perfect! Nog nooit ruzie over zoiets gehad maar we kroppen ook totaal niks op. We vinden allebei eerlijkheid erg belangrijk en vooral zeggen wat je denkt, niks achterhouden. Erger je je ergens aan? Zeg het gelijk, dan lossen we het op. Daardoor hebben we dus nog nooit ruzie over dagelijkse dingen gehad. Totaal zinloos vinden wij.
Dus ja, vaak gaat het dan anders maar bij ons veranderde eigenlijk niks!

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:17

Ruzie hoeft niet. Mijn vriend en ik zijn nu 3 jaar samen(wonend) en we hebben nog nooit ruzie gehad. We zijn allebei vrij koel en rustig en houden absoluut niet van ruzie.

Als je geen ruzie hebt, omdat je de confrontatie niet aan durft te gaan of dingen niet durft te zeggen, dan is het geen goed teken lijkt me.

Geniet er maar van dat jullie nooit ruzie hebben en ik zou me er niet teveel zorgen over maken Lachen

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:27

Er schijnt niets zo goed te zijn als goedmaak sex, misschien dat dat voor sommige paren een gegronde reden is om ruzie te maken Knipoog.
In mijn vorige relatie (9 maanden) hebben we nooit ruzie gehad, niet eens een meningsverschil, hij was het gewoon altijd eens met alles wat ik zie en vond Knipoog ook de reden dat het uit ging

Met mijn huidige vriendjes-figuur heb ik wel eens een ruzietje maar nooit echt slaaande, gillende met servies smijtende ruzie. Alhoewel me dat best wel eens gaaf lijkt....

Ik zou me er niet zo druk om maken, als jullie alle2 tevreden zijn met jullie relatie, waarom zou je dan ruzie maken? Omdat het 'moet'. 'Schat het is weer een tijd geleden, laten we weer eens ruzie maken'. Vork

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:36

Ik heb zelf ook nog nooit ruzie gemaakt in mijn relatie, als ik iets op mijn lever heb zeg ik dat meteen en omgekeerd ook, zo voorkom je imo ruzie.
Wat niet wil zeggen dat we nooit eens meningsverschillen hebben, maar we respecteren elkaars gedachten en maken er dan verder geen punt van Lachen.

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:38

gezond?
Pff. als er geen ruzies waren geweest had ik nu niet moeten verhuizen van papa naar mama.. om de 3/4 dagen..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:42

Wat is ruzie? De een noemt het een meningsverschil en de ander ruzie.
Wij hebben wel eens een meningsverschil, dat praten we dan uit en proberen te middelen zodat we allebei dat krijgen wat we graag willen zonder die ander te kort te doen.
Maar een ruzie moet in je relatie vind ik onzin. Zolang je het allebei eens bent met elkaar en je hebt geen botsingen houdt het op toch?
En als ik boos ben dan heb ik echt geen zin in die goedmaaksex daar staat me hoofd dan echt niet naar hoor!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:45

Hmm, ik denk dat het gewoon heel erg afhankelijk is van de relatie je hebt.
Wat voor relatie je hebt ligt dan weer aan de beide persoonlijkheden. Ja

Wij hebben wel eens wat strijd af en toe. Kan lekker opluchten.
Daarbij komt dat we elkaar ook flink kunnen stangen regelmatig. Schijnheilig
En discussiëren dat gaat ons ook prima af. Hebben allebei een eigen mening en niet bang om daar over te praten.

Te veel ruzie is niet lekker lijkt me, maar te weinig ook zeker niet.
Natuurlijk kan 't zijn dat je vrijwel nooit ruzie hebt en dat alles koek en ei is.
Maar er zijn altijd kleine frustraties, ergernissen, discussies..
Dat hoort er gewoon allemaal bij.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:53

mmmhm, ben benieuwd hoe dat bij ons zal gaan.
mijn vriend en ik zijn nu 2 maanden samen en ik kan echt geen ruzie maken. komt door een stukje verledenen heb t inmiddels wel een beetje geleerd maar ik raak er ontzettend door van streek. echt niet grappig, huilbuien die niet meer over willen gaan, dat soort taferelen.
nou hadden we het daar toevallig pas over, ik vind t niet zo noodzakelijk, maar hij had zo iets van; af en toe ruzie is vrijwel onvermijdelijk. dus we zullen het zien.

weet dat mij ex er heel slecht tegen kon dat er met mij geen ruzie te maken viel, al moet ik zeggen dat we er met praten uiteindelijk ook goed uitkwamen. maar hij vond wel dat ik t moest leren, al was het alleen maar omdat ik dan kon kiezen of ik wel of geen ruzie ging maken. (zonder die drama's zeg maar)

we shall see....