Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sannuh schreef:Ik was altijd 'de slimste' thuis en moest van mijn vader naar het gymnasium. Zelf wilde ik liever naar een andere school. Met bloed, zweet en tranen heb ik dan nu mijn gymnasium-diploma en daar ben ik ook wel blij mee, maar nu mijn vader er niet meer is die me dwingt om te studeren merk ik dat ik zelf die motivatie ook helemaal niet zo heb.
Ik weet dat ik deze universitaire opleiding wel af kán maken met veel moeite en dat ik wel intelligent ben, maar ik vind het eigenlijk belangrijker dat ik iets doe waar ik echt gelukkig van word en doe liever iets anders met mijn intelligentie. Ik wil wel leren en een opleiding doen, maar dan liever naast een baan of om daar verder in te komen of zo.
Jammer genoeg zit het er nog steeds een beetje in geramd dat ik 'de slimste' moet zijn en dat het zonde is als ik niet iets op mijn niveau doe, maar het moment waarop ik daar helemaal schijt aan ga hebben komt steeds dichter bij.
Welshcobfan schreef:Karin: WO valt onder de wet hoger wetenschappelijk onderwijsen daarmee valt het als het goed is niet onder dezelfde hbo wet (al durf ik dat niet met zekerheid te zeggen, dat vermelde de mr. niet
)
Citaat:Wet op het Hoger Onderwijs en Wetenschappelijk Onderzoek (Whw)
Het HBO behoort samen met het wetenschappelijk onderwijs en de Open Universiteit tot het hoger onderwijs. Met ingang van 31 juli 1993 zijn de verschillende vormen van hoger onderwijs samengebracht in bovenstaande wet.
De Whw heeft meer gelijkheid gebracht in de regelgeving van de drie vormen van hoger onderwijs en biedt instellingen een groter mate van vrijheid in de inrichting van het onderwijs en het aanpassen van de organisatie aan de eisen van de tijd.
Rijerijerije schreef:zoals sommigen al in een ander topic hebben kunnen lezen heb ik het als ambtenaar niet helemaal naar m'n zin. En of dat nu komt door de mentaliteit, of dat het puur déze organisatie is, ik weet het niet, maar ik zit er sterk over te denken om idd iets praktisch te gaan doen. Wat? Geen idee, maar ik wil iig iets dóén, iets maken of iets voor elkaar krijgen (en dan bedoel ik niet een PvA goed laten keuren door B&W.....)
Ik heb ook twee linkerhanden, dus iets creatiefs zal het niet worden, maar iets waarbij ik na een dag werken kan laten zien wat ik heb gedaan. Nu zet ik m'n pc aan, aan het eind van de middag uit, en wat heb ik nou gedaan?! He-le-maal niks.....Een bakker maakt brood, een stratenmaker legt wegen, n wat maak/doe ik? Daar wordt ik soms erg gefrustreerd over, en dan zit ik echt te denken om ondanks mijn gymnasium diploma en Master's degree iets compleet anders te gaan doen....
Lielle schreef:Dus ik heb er moeite mee me voor te stellen dat het leuk is om een baan ver onder je niveau te doen, nog los van de mogelijke financiele consequenties.
KiWiKo schreef:mijn ouders hebben mij altijd gelukkig willen zien, en dus gesteund........... al dan niet hoofdschuddend![]()
maarja ze hebben me zelf gemaakt en weten dus hoe eigenwijs ik ben
odetteke schreef:Qua financiele consequenties valt het hier heel erg mee. Zou ik ook een echte baan hebben, dan had onze zoon naar een creche gemoeten, hadden we misschien een 2e auto moeten kopen, duurdere kleren want je moet er wel representatief uit zien, vaak wat sneller/duurder gegeten, hadden we misschien niet meer goedkoop ik april of oktober op vakantie gekund, als ik fulltime zou werken denk ik ook een schoonmaakster in dienst genomen, had ik veel meer moeten terugbetalen aan de IBG. Kortom, werken is niet goedkoop
Lielle schreef:odetteke schreef:Qua financiele consequenties valt het hier heel erg mee. Zou ik ook een echte baan hebben, dan had onze zoon naar een creche gemoeten, hadden we misschien een 2e auto moeten kopen, duurdere kleren want je moet er wel representatief uit zien, vaak wat sneller/duurder gegeten, hadden we misschien niet meer goedkoop ik april of oktober op vakantie gekund, als ik fulltime zou werken denk ik ook een schoonmaakster in dienst genomen, had ik veel meer moeten terugbetalen aan de IBG. Kortom, werken is niet goedkoop
dat gaat voor mij zo niet op voor het grootste deel. Ten eerste heb en wil ik geen kinderen, 2e auto is een noodzaak als we onze relatie in stand willen houdenen bovendien ben ik kostwinner thuis. Als ik niet of veel minder zou werken, kan ik mijn paardenhobby absoluut niet zo uitvoeren als ik nu doe, dat weet ik wel zeker.
Arabesk schreef:Laatst stond er een heel artikel in de banenkrant van de Volkskrant over mensen die gestudeerd hadden, maar geen zin hadden in de bijbehorende baan.
Eentje was buschauffeuse geworden omdat ze geen zin had in een kantoorbaan. Verdient nu minder dan haar exmedestudenten, maar is reuze gelukkig.
Eentje was afgestudeerd econoom en werkte nu als bakker.
En de laatste was ook afgestudeerd iets commercieels/economisch en heeft nu z'n eigen klusbedrijf.
Ik geef ze groot gelijk. Een exklasgenoot van me van het vwo studeerde rechten en staat nu in de viswinkel van z'n vader. Zelf heb ik wetenschappelijk onderzoek gedaan, daarna bij een adviesbureau gewerkt en toen gillend gek weggerend vanachter het bureau waar je van 9 tot 5 bent veroordeeld.
Wie is er nog meer iets 'met z'n handen' gaan doen terwijl je HBO of uni hebt gegaan?