Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
PineApple schreef:Dit is inderdaad zonde, fouten maken is menselijk, maar zo'n grote fout?

)
(hahaha)
Adil18 schreef:PineApple schreef:Dit is inderdaad zonde, fouten maken is menselijk, maar zo'n grote fout?
Misschien iets met de algemene ontwikkeling te maken...?
Veel kinderen (met name uit het westen) denken ook dat melk uit de supermarkt komt en niet van de koe!
BraveSpots schreef:Die dierenarts is ook maar een mens hoor. Fouten kunnen altijd gemaakt worden. Je maakt zelf toch ook fouten? Hoe kan je dan van een ander verwachten dat hij opeens 100 procent juist is?
Wel stom voor die eigenaar natuurlijk, jammer van de dieren.
Lizz schreef:Ik hoop voor ze dat die ene bok nog blijft leven.
PineApple schreef:Adil18 schreef:
Misschien iets met de algemene ontwikkeling te maken...?
Veel kinderen (met name uit het westen) denken ook dat melk uit de supermarkt komt en niet van de koe!
De da heeft er (als het goed is) voor gestudeerd, vind ik toch wat anders dan een klein kind dat denk dat melk uit de supermarkt komt
Lizz schreef:Dat hij een fout maakt kan gebeuren, dat hij een eland met een rendier kan vergissen oke (dat blijkt wel weer).
Maar aan een dosis hangt toch af van een gewicht, wat voor dier het ook is?
Dus eigenlijk had de dierenarst beter naar het gewicht van het dier kunnen kijken, want wat ik begrijp is het middel wat ze toe gedient hebben niet van toepassing op het diersoort, maar op het gewicht. Dan vind ik het toch een grove fout.
Maar helaas is het kwaad al geschied, de dierenarts kan er niet veel aan doen en heeft denk ik zijn les wel geleerd. Voor de eigenaren is het ook heel rot, maar helaas kan je de dieren niet terug halen!
Ik hoop voor ze dat die ene bok nog blijft leven.
Adil18 schreef:Lees ook verder! Mijn vader kan een DA heel wat meer vertellen over het wild en de natuur dan andersom
PineApple schreef:Adil18 schreef:Lees ook verder! Mijn vader kan een DA heel wat meer vertellen over het wild en de natuur dan andersom
Dat is dan ervaring van jouw vader denk ik (wat heel handig en fijn is, lijkt me), maar ik ben van mening dat een vergelijking die getrokken wordt tussen een klein kind en een dierenarts niet helemaal een juiste vergelijking is. De dierenarts heeft er voor gestudeerd en zoals ik het begreep moest de dosis gebaseerd zijn op gewicht. En natuurlijk zijn rendieren niet alledaagse dieren voor een da, maar hij moet naar mijn mening wel kunnen zien dat ze lichter wogen, dan het gewicht wat het medicijn voor die dosis voorschreef. En dat heeft volgens mij niet te maken met algemene ontwikkeling als je daarvoor gestudeerd hebt.
En was jij het van die foto met je vader met dat enorme rendier? mooie foto trouwens

x_liesje_x schreef:ja elk mens maakt fouten, maar je mag van een DIERENARTS
toch wel verwachten dat hij het verschil weet tussen een eland en een rendier :S ?
Suuskipje schreef:naar mijn mening mag het gewoon niet, fouten maken als arts... je leert er goed voor, haalt je diploma ne de mensen verwachten dat je vakbekwaam bent en dus hun diertjes red en als je ze dan de vernieling in brengt dan zou ik in ieder geval razend zijn.

Suuskipje schreef:juist omdat die gevolgen zo heftig kunnen zijn, mogen ze geen fouten maken.. stel eens voor als je het eigen beesten zouden zijn, ik kan me niet voorstellen dat je dan zegt.. achja iedereen kan fouten maken toch!
zelfde geld voor artsen voor mensen... 1 foutje tijdens een herniaoperatie van mijn schoonvader heeft ervoor gezorgd dat die man nu 24/7 aan de morfine zit en al bijna 16 jaar op bed ligt.. fouten mag je in het beroep van arts niet maken.. of je nu dierenarts bent of arts voor mensen..