Daar is hij weer! De winterdip.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Re: Daar is hij weer! De winterdip.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 07:38

Geen winterdip, maar ik baal altijd ontzettend als de wekker gaat terwijl het nog donker is. Lips are sealed

Wat ik altijd in de winter doe is mijn haar een ander kleurtje geven, daar kan ik dan echt van genieten. Haha!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 07:42

Ik ken het Bloos
Ga daarom wekelijks onder de zonnebank.
Ik heb nu herfstvakantie (werk op een school), maar als ik moet werken begin ik expres vroeg, zodat ik rond 4 uur kan stoppen en nog een uurtje licht kan meepakken. Anders is het voor mij echt niet te doen Bloos
Vanaf januari voel ik me altijd een stuk beter Haha! Dan beginnen de dagen weer langer te worden Ja

Moeilijke periode is van eind oktober tot december Misselijk

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:06

Ik heb elk jaar een flinke winterdip, maar dit jaar heb ik besloten dat hij me niet te pakken krijgt. Het scheelt voor mij een hoop dat ik klaar ben met school, en leuk werk heb. Naar school moest ik eerst een tijd staan kleumen bij de bushalte, dan een eind lopen, weer bus, weer lopen, nou ja, te veel van het goede in ieder geval. Nu werk ik, vind het hartstikke leuk, stap smorgens in mijn auto, word niet meer nat geregent.

Verder heb ik een hoop leuke dingen in het vooruitzicht, waar ik naar toe kan werken, dat houdt me ook happy. Verder ga ik volgende week weer beginnen met de zonnebank, helpt ook goed. Kortom, ik hoop echt dat ik deze winter goed door kom.. Een winterdip is zo vermoeiend en vervelend..

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:15

Jup hier ook last van... om 8 uur is het alweer stikkedonker.. Boos!
Heb dr echt een hekel aan, vind kerst en oud & oud en nieuw wel leuk, en drna mag het van mij ook wel weer klaar zijn,,
Neej ik zie er de lol niet van in, ijskoude tengels, niet normaal kunnen fietsen omdat het zo glad is.. niet normaal je paard lekker na het eten kunnen rijden en hem terug naar de wei brengen omdat je geen hand voor ogen ziet.. Bah doe mij maar zomer Haha!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:33

Heb er ook last van hoor Ja
Maarrrrrrr volgende week heb ik lekker een week vakantie en dan ga ik mijn huis mar eens even lekker gezellig maken Ja Nieuwe gordijnen e.d. verven hoeft niet, net gedaan namelijk. Maar ik ga wel zorgen dat de gezelligheid vooral te vinden is als ik thuis kom Ja
Lekker weer kaarsjes aan enzo Ja

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:39

Ik heb er niet echt last van, al baal ik wel dat het zo vroeg donker worden en ook al kouder...

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:44

ja ik ben net weer uit mijn winterdip! Als ik uit mijn werk kom ga ik snel door naar me pony en dan duik ik direct me bed in om tv series ofzo te kijken! Maar nu doe ik gelukkig weer wat meer als in bed liggen.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:57

Ik krijg ook elk jaar last van winterdip. Boos!

Ik word echt niet vrolijk van als ik wakker word en het is donker. Nou, dan draai ik me liever om en als gevolg moet ik me haasten in weinig tijd. Verder kom je ook donker thuis van je werk en moet in het donker gaan fietsen of autorijden. Zit je op de fiets, dan maar hopen dat het niet regent of dat er ijskoude wind opsteekt en je oren en vingers haast eraf vriest.

Dit jaar ga ik proberen anders aan te pakken. Ik wil eens zonnebank kuur proberen. Ik hoop dat deze tip wel helpt en zeker voor mijn humeur. In deze periode ben ik vaker down en zeur meer over stomme dingen. Bloos

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:21

En ja hoor, bij mij is hij ook weer DIK aanwezig.
Wel eerder dan anders, maar misschien komt dat ook doordat alles nu gewoon niet loopt, mijn paard is ziek en staat op de kliniek, met mij gaat t niet zo goed, ik zit in een grote twijfel qua relatie, etc.
Ik hoop dat wanneer dat een beetje op orde komt, mijn winterdip wat minder zal worden Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:47

Geen last van, alhoewel ik wel altijd weer blij wordt als het voorjaar wordt! Ja

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:37

Ja ik ben ook wel van de winterdip. Niet dat ik sago ben ofzo maar ik heb een naar, knagend, rotgevoel in mijn buik/maag de hele winter. Gewoon een vervelend gevoel. Ik ben niet echt in een ander humeur ofzo.
Maar 's zomers voel ik me binnenin gewoon vrolijker.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 10:10

Hier ook iemand. Kortaf, op straat niemand meer aanspreken of zo kort mogelijk. Snel naar binnen, chagarijnig. Komt ook omdat ik het zo snel koud heb, niet leuk. Maar als het zonnetje schijnt wordt het snel een stuk beter! Lachen

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:26

Ook hier staat een grote pot vitamines klaar, verder ga ik regelmatig naar een thermaalbad, en ben ik heel blij met mn wake-up light Haha! Ook yoga vind ik goed werken Ja

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:16

Afbeelding

Stieflief met mijn jaarling en "mams de Shet"..

Kijk, dit vind ik dan wel genieten, die herfstkleuren, wolkenvelden, het weer is nu prachtig vind ik. Beter dan dat grijze gemiezer.. Dromen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:46

Op dagen als vandaag ben ik ook beter te genieten dan op dagen als gisteren...

Mooi plaatje idd Detour! Ja

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:49

hier nog iemand!
vroeg opstaan +donker+koud+keiharde wekker=flinke winterdip
bluh

tender_yon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:43

hier ook een dip bahh
duurt altijd zolang eer het weer april is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:37

heb er normaal niet zo'n last van...

dit jaar duswel.. Huilen van het lachen

Normaal vind ik het wel gezellie, donker en kerst enzo Tong uitsteken

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 09:19

Ik ben er ook wel redelijk gevoelig voor, volgend jaar nergens last van gehad maar er is dit jaar veel gebeurd en er zijn op dit moment ook enkele omstandigheden die spelen waardoor ik (helemaal) niet lekker in m'n vel zit. Wat ik wel heel mooi vind is als het een beetje gaat schemeren op een mooie herfstdag, of een mooie heldere winterdag vind ik ook wel mooi.

Geef mij maar de zomer. Knipoog

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 11:53

Hier nog een met een winterdip. Ik ben altijd meer een zomermens geweest en heb echt een rothekel aan slecht weer. Daar kan ik onwijs gepikeerd van raken. Bloos

Ben nu net een paar dagen terug van een supervakantie in Egypte (35 graden) en daardoor ben ik al flink in een dip, maar door dat weer hier is het nog veel erger.. Heb echt helemaal NERGENS zin in, wil alleen terug naar Egypte en kan me nergens toe zetten. Scheve mond

Hoop dat dit niet al te lang gaat duren.. Clown

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 11:54

Hier ook! Bah, vreselijk dit, en het word nog veeel erger!
Het is nu al om 8 uur donker, als het niet eerder is.
Ik wil dat het NU weer zomer word!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 15:34

Hier ook een winterdip, vreselijk. Ik heb het eigenlijk elk jaar, terwijl ik 'vroegah' echt van de winter hield; de sneeuw, het schaatsen enzo! Maargoed winter staat tegenwoordig gelijk aan regen en harde wind, het zijn geen leuke winters meer.

Mijn remedie: M'n haar een kleurtje geven, dat doe ik eigenlijk elk jaar voor de winter & ik heb sinds dit jaar een zonnehemel thuis die ik op het moment regelmatig gebruik. Lovers Heerlijk. Verder op een regenachtig avondje lekker de pyama aan, op de bank met een paar films en een pot thee hangen. En dan maar snel hopen op het mooie weer. Overigens kan ik ook echt wel genieten van een mooie winterdag. Lekker warme kleding aan en lekker met paardje op buitenrit Ja

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:56

Mijn winterdip is al begonnen. Ik voel me ziek en rottig en mijn paard is ook niet 100%. Die heeft er dus ook last van.

Nadelen van de winter vind ik:
- ik moet mijn fluovestje voor op de fiets steeds zoeken
- mijn fietslicht vergeet ik steeds op te laden en net die dag heb je controle (terecht!)
- ijskoude handen, maar vooral bevroren voeten, daar heb ik enorm veel last van
- je vergissen in de temperatuur en je net niet warm genoeg aangekleed hebben
- door die dikke pak kledij enorm bezweet op je werk aankomen
- friemelwerk aan koordjes en gespen in de koude op stal
- ...

Maar zalige momenten vind ik:
- thuiskomen in een warm huis en je kledij kunnen uitdoen,
- je tenen opwarmen aan de verwarming
- een fietstocht in zonnig vriesweer, waar je het lekker warm van krijgt
- wandelen, dik ingeduffeld met sjaal en wanten
- af je paard stappen na een goede rit en het warm hebben
- een boswandeling en achteraf met zijn allen een warme choco drinken
- met rode wangen ergens binnenstappen en voelen aan je oren dat het buiten echt koud was
- en bij rottig weer heb ik mijn binnenshuishobby: tekenen