Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Cassidy schreef:Ik heb de ervaring inmiddels gemaakt dat goud in het begin heel handig kan zijn om snel naar een bepaald niveau te kunnen groeien, zodat ze je niet meer zo snel aanvallen.
Verder idd niet zo zeer de tutorial volgen, als wel meteen aan het begin schuilplaatsen maken, en daarvan genoeg. Niet teveel aandacht besteden aan leger, wel aan gs. Als je dat op een gegeven moment op peil hebt, gaat de rest zoveel sneller!
Cassidy schreef:Wat betreft de aanvallen: afhankelijk van de server lukt het ook bij de meer ervaren spelers wel of niet om het hoofd boven water te houden. Ik maak dan tegenwoordig ook korte metten met zo'n server, daar gaat de stekker uit en als de server redelijk jong is, begin ik elders op dezelfde server opnieuw. Verder is het ook handig om contact op te nemen met degene die je aanvalt, ga niet schelden of zo, met sommige spelers valt echt wel te praten. En kijk even goed wat er allemaal om je heen zit, ook als je niet aangevallen wordt, zoek contact, maak een praatje over het weer of zo, en als er genoeg van een ally in je omgeving zitten, vraag of je er ook bij mag.
fuego3 schreef:ik ben nu bij opdracht 19 en moet gaan kiezen of ik in verde wil handelen of een genadaloze strijder wil worden ,, kan iemand mij de verschillen uit leggen? en heeft dit later ook gevolgen voor de samen stelling van een alliantie?
Uiteindelijk is zowel economie als leger belangrijk. fuego3 schreef:ik ben een romein , en dus maak ik er ui op dat ik het beste voor een genadeloze strijd kan voeren , en ga dan dus de oorlog in? maar kan ik dan nog steeds handelen , als ik de oorlog in ga?
Het enige wat er gebeurt is dat je barakken gaat maken. Dat is alles. Je kan dan nog gewoon een marktplaats maken en handelen. Je moet zelf kiezen waar je je op wilt richten. Uiteindelijk is beide belangrijk, maar met een goede productie kan je een groter leger maken. Dus het is eigenlijk om het even.

Laar schreef:Zo, ik ben ook net begonnen
Moet er nog helemaal inkomen, en heb zojuist als een vriendelijk berichtje naar een aanvaller gestuurd, die gelukkig besloot op te houden
Ik kan natuurlijk altijd nog, wanneer ik er meer van snap, opnieuw beginnen toch?
Laar schreef:Nouja, dat begreep ik dus niet zo goed.. ik had die beginnersbescherming er pas daarna ingezet
Laar schreef:Nouja, dat begreep ik dus niet zo goed.. ik had die beginnersbescherming er pas daarna ingezet
. 
Laar schreef:Nee, ben idd nog niet zo lang bezig.. Misschien wel verstandig om dan gewoon even opnieuw te beginnen idd..
)