Vreemdgaan, komt dat nog goed?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

Re: Vreemdgaan, komt dat nog goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 14:03

Citaat:
want zo te horen weet je dat ik gelijk heb

Gaaaap

In therapie, dat zie ik helemaaaaaaaal niet zitten..... gaat er een beetje een vreemd iemand in je relatie zitten spitten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:04

Ik zeg nu nee, dat komt niet meer goed. Maar ik denk dat het heel erg aan de situatie ligt. Hoop maar dat het nooit hoeft te gebeuren.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:11

Nope, als ik niet op nummer 1 sta is het finito. Al heb je een break in de zin van even rust en dan kijken we verder, dan vraga ik me nog af wat je relatie waard is, als iemand in die 2 weken met andere gaat zoenen of meer. Eerlijkheid is mijns inziens het belangrijkste in een relatie

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 14:12

sonjim schreef:
Nope, als ik niet op nummer 1 sta is het finito. Al heb je een break in de zin van even rust en dan kijken we verder, dan vraga ik me nog af wat je relatie waard is, als iemand in die 2 weken met andere gaat zoenen of meer. Eerlijkheid is mijns inziens het belangrijkste in een relatie

Je heb helemaal gelijk! Maarja, zoals ik zeg... iets in me wilt hem niet kwijt.....

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:16

Dat kan ik me voorstellen, maar bij mij zou dit op zijn minst een punt worden waarvan ik mezelf kennende heel moeilijk afstand zou kunnen nemen. Dus ik zou hem confronteren met mijn/jouw gevoelens en dan vragen wat hij echt wilt. Dan zou ik ook vragen wat hij nu voelt voor haar, voor jou en alle andere vrouwen in de wereld. Als hij daar een goed antwoord op kan geven en in gesprek met je durft te gaan, zich kwetsbaar op durft te stellen en eventuele andere slippertjes op tafel legt, of gevoelens voor anderen dan zou ik hem nog een kans durven geven, maar dan wel een laatste kans, hoor jij daarna dat er nog iets is gebeurt wat je niet wist, helaas dan zou het voor mij over zijn.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:18

Ik zou het niet kunnen..

Mijn ex wilde vreemdgaan maar ik was hem voor.. Nu na 2 / 3 jaar wilt hij mij nog steeds terug maar ik hem niet, heb er geen vertrouwen in.

Ookal heb ik nu een vriend als ik vrijgezel geweest was dacht ik er precies zo over.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:19

Elma_ schreef:
hallo,
Ik had gister een discussie met een vriendin..
En ik heb even een stelling voor jullie: Als 1 van de 2 is vreemdgegaan,. kan het dan ooit nog goed komen?
Mn vriendin zwoer van niet, omdat je altijd het beeld van je vriend(in) met een ander voor je zal blijven zien....

Ik ben het met je vriendin eens! En als het mij zou overkomen is het voor mijn einde oefening!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:19

wij hebben het overleeft en zijn nu 15 jaar bij elkaar

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 14:22

dipstaartje schreef:
wij hebben het overleeft en zijn nu 15 jaar bij elkaar

Heel knap! Maar ik neem aan dat jullie dan verder wel goed konden praten?? Mn vriend kan namelijk niet met me praten.. praat met andere mensen over mij... das nog het ergst....

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:23

Het is weer goed gekomen, maar ik kan het niet laten om er af en toe nog een stekelige opmerking over te maken. Toch niet helemaal overheen geloof ik.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:28

Als hij niet kan praten denk ik niet dat het nog goed gaat komen. Mijn vriend ging ook vreemd en hij wil me nog steeds terug maar helaas voor hem. Heb geen zin om hem te delen, ik zou hem ook nooit meer kunnen vertrouwen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:29

Voor vreemdgaan is géén reden. Echt niet. Ook al ben je dronken, je bent er altijd nog zelf bij. En vreemdgaan is bij mij Doei!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:31

Mijn vriend en ik hebben het ook overleefd met een tussenstop van mijn kant. Mijn vriend heeft 2 keer "gerommeld" met een ander meisje geen seks maar voor mij behoorlijk te ver gegaan.
Mijn vertrouwen was totaal verdwenen. Ik riep ook altijd 1 keer en je kan opsouten maar puntje bij paaltje ging het toch anders. Een paar maanden na de laatste keer heb ik het uitgemaakt. Ik kon er niet meer tegen. Ik werd gek van wantrouwen en het had me veel pijn gedaan. We zijn een jaar uit elkaar geweest, ik heb nog een korte relatie gehad met een ander wat achteraf alleen geweest is om mijn ex maar niet te hoeven missen en over het verdriet heen te komen. Hij heeft wat scharrels gehad en uiteindelijk zijn we toch weer samen gekomen.

We zijn nu alweer 2,5 jaar samen en bij elkaar bijna 6 jaar.
We wonen sinds mei samen en het gaat helemaal goed. Iedere keer was ik wel erg bang als hij weg ging. Pas sinds vorige maand is dat over. Ik stond er zelf versteld van dat ik niks voelde toen hij weg ging. Ik denk dat er toch weer vertrouwen is gekomen. Hij weet wel dat als hij ooit ook nog maar 1 vinger uit steekt, 1 verkeerd mailtje of smsje stuurt ik hem het huis uit trap. Maar hij heeft gezworen dat hij alleen mij wil. En daar heeft hij ook echt voor over de grond moeten kruipen.

Het kan zijn dat hij gewoon te vroeg met mij een relatie kreeg, ik was zijn eerste echte vriendin en we waren met 17 al samen.

Het gaat nu helemaal goed, praten over trouwen en kinderen! En wil hem voor geen goud meer kwijt!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:33

Persoonlijk zou ik mijn vriend echt niet meer kunnen vertrouwen als ie is vreemgeweest.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:35

Elma_ schreef:
In therapie, dat zie ik helemaaaaaaaal niet zitten..... gaat er een beetje een vreemd iemand in je relatie zitten spitten....

kan ik me voorstellen hoor, en als hij al niet met jou wil praten, zal hij ook wel niet met een therapeut willen praten.

moeilijk hoor, misschien eerst even rust, even niet te veel met en van elkaar willen en verwachten, en hem dan nog een kans geven om je terug te winnen?

dit heb ik bij mijn vriend wel gedaan, die is niet vreemd gegaan, maar had wel een actie die ik zeker niet kon waarderen. heb hem dat ook heel duidelijk verteld, heb hem nog 1 kans gegeven en een periode waarin hij zich mocht bewijzen, en mocht laten zien dat hij van me hield en alles voor me wou doen. Nou ongelovelijk, ik heb een totaal andere jongen leren kennen. En daarna is het ook goed blijven gaan, op een of andere manier liet hij toen uit zich zelf al vaker zien dat hij me weet te waarderen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:35

dat dacht ik ook altijd, ik heb hem ook heel lang niet vertrouwd maar het begint toch terug te komen.

edit nu moet ik wel zeggen dat hij geen seks ofzo gehad heeft maar wel te ver is gegaan als je een relatie hebt. Hij heeft het me eerlijk verteld. welliswaar niet gelijk maar een paar dagen erna.
Hij kan niet tegen me liegen. Ik zie gelijk als er wat is en vraag dan net zo lang door tot hij het verteld. Ik weet dus ook zeker dat hij me niet kan bedriegen zonder dat ik het weet want hij kan gewoon niet liegen. Als ik er weken later pas achter was gekomen via via had het zeker anders gelegen!
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 14-10-08 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 14:38

@Zorro, ja maar kijk, dit is niet de eerste keer.. ik wil niet Teveel op bokt zetten, maar dit is al de tigste keer dat hij ergens over liegt.... Ik zet hem nu neer als een l.ul, maar dat is het niet, hij is gewoon nog heel jong, in ben zijn 1e in alles en hij kan NIET praten....... Die laatste kans heb ik hem al tig x gegeven, en dan gaat het een paar week goed (hij doet dan ook echt zn best) en dan kun je wachten op het volgende dat er gebeurt.....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:42

Elma_ schreef:
@Zorro, ja maar kijk, dit is niet de eerste keer.. ik wil niet Teveel op bokt zetten, maar dit is al de tigste keer dat hij ergens over liegt.... Ik zet hem nu neer als een l.ul, maar dat is het niet, hij is gewoon nog heel jong, in ben zijn 1e in alles en hij kan NIET praten....... Die laatste kans heb ik hem al tig x gegeven, en dan gaat het een paar week goed (hij doet dan ook echt zn best) en dan kun je wachten op het volgende dat er gebeurt.....

meid.. je bent hem aan het goed praten.. NIET DOEN!
hij is gewoon een grote leugenaar!!! alleen jammer dat je het wel inziet, maar er niks mee doet

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 14:43

Misschien heb je wel gelijk..... Maar ik kan niet geloven dat hij een grote leugenaar is...... Hij doet alles voor me, en heeft er volgens mij ook wel echt spijt van.... Maar die stunts elke keer... Je kunt gewoon letterlijk wachten op de volgende..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:44

Elma_ schreef:
Misschien heb je wel gelijk..... Maar ik kan niet geloven dat hij een grote leugenaar is...... Hij doet alles voor me, en heeft er volgens mij ook wel echt spijt van.... Maar die stunts elke keer... Je kunt gewoon letterlijk wachten op de volgende..

dus? conclusie??
weg bij die vent! hij maakt je keer op keer ongelukkig!
en dat ziet uiteindelijk je kind ook Knipoog en dat is geen goed voorbeeld wat je geeft dan

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:48

als die van mij vreemd zou gaan dan houd het op,ik kan niet leven met het iedee dat hij aan een andere vrouw heeft gezeten,en zal hem nooit meer kunnen vertrouwen en zou altijd afblijven vragen wat er dan met mij mis zou zijn,we zijn al erg lang samen(18jaar) en hebben twee kinderen,maar om dan bij elkaar te moeten blijven voor de kids no way!!!! ga mijn leven niet vergallen om zijn stomme fout.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:55

Als ik al deze verhalen lees over direct uit dan begrijp ik het wel maar of je het ook doet?

Ik bedoel als jaren samen bent en iets hebt opgebouwd dan kun ook jij een fout maken.

Tuurlijk hebben jullie voor elkaar gekozen maar 25 jaar lang dezelfde?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:59

zoals ik al zei ik riep ook altijd 1 keer en hij kan eruit. Maar toen het puntje bij paaltje kwam reageerde ik toch totaal anders.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:00

Ramooontje schreef:
Als ik al deze verhalen lees over direct uit dan begrijp ik het wel maar of je het ook doet?

Ik bedoel als jaren samen bent en iets hebt opgebouwd dan kun ook jij een fout maken.

Tuurlijk hebben jullie voor elkaar gekozen maar 25 jaar lang dezelfde?

Ik riep ook dat hij er uit lag hoor! Ja
Weer een tegenvaller voor mij.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:01

als ik in de fout zou gaan dan had ik daar beter over na moeten denken,ik denk dat mijn partner het mij wel zou kunnen vergeven,maar andersom niet is misschien heel egoisties ,maar ik zou hem gewoon niet meer kunnen vrtrouwen,en zou mij altijd af moeten vragen of hij de waarheid zou spreken,en ik denk dat je dan op den duur iritaties gaat krijgen van bijde kanten en dan zal het denk ik alsnog uit gaan.ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt en ik hoop dat die elende mij en mijn partner bespaart zullen blijven,moet er niet aan denken dat we na 18 jaar door zoiets uit elkaar zouden gaan.