Word steeds gekker!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Musjes

Re: Word steeds gekker!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:01

[/quote]
Dat is daarom wel een uitzondering hoor, maar zeker OK dan!

In dat geval hebben duitsers bij mij een probleem, want ik kan dat taaltje echt niet hè ROFL[/quote]

En hoe los je dat op? Door in het engels te gaan praten?

Ik heb er geen problemen mee om in het engels te worden aangesproken, en vind het dus ook een beetje gezeur (sorry!)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:04

Ik vind, de polen (etcetera) DIE hier komen om te werken of wat dan ook. Die moeten zich AANPASSEN aan het land waar zij verblijven.

Dat betekend dus ook: Nederlands spreken.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:06

Musjes schreef:
En hoe los je dat op? Door in het engels te gaan praten?

Ik heb er geen problemen mee om in het engels te worden aangesproken, en vind het dus ook een beetje gezeur (sorry!)

Met handen en voeten taal. En idd engels. Maar werk niet in horeca en woon niet toeristisch, dus wordt niet snel aangesproken.

Heb trouwens geen probleem om in het engels aangesproken te worden, maar wél als je ín Nederland ín een winkel iets wilt vragen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:07

Ik vind het belachelijk!! Als wij naar het buitenland gaan ( noem maar elk willekeurig land ) word van ons geacht dat we de taal tenminste iets spreken of het verstaan!!

Belachelijk dat bepaalde mensen het kennelijk heel normaal vinden om in je eigen land in een vreemde taal aangesproken te worden!! Het is namelijk NIET normaal!!

En wat betreft Polen, ik heb er niks mee, maar ook niks tegen.. De ervaring die ik met Polen heb die hier binnen het bedrijf hebben gewerkt, is niet echt positief te noemen, ook al waren ze vriendelijk.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:09

In polen moet je ook niet komen met een andere taal dan pools, zelfs niet 5 meter naast de grens. Daar kan je geen duits verwachten.

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:12

@ Tallie_Ho, dat jij het belachelijk vindt wil nog niet zeggen dat het ook belachelijk is. Blijkbaar is jouw tolerantie vermogen wat lager dan bv het mijne. Dat geeft niet, maar om andere mensen dan als belachelijk te bestempelen: dat is pas belachelijk.
(verder reageer ik niet meer, het wordt weer zo'n eindeloze discussie)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:56

@ Musjes: Dat jij het niet belachelijk vind, wil ook niet zeggen dat het niet belachelijk is Knipoog

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 17:19

Musjes: Jij kan het niet belachelijk vinden, maar sommige hier wel.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:15

Belachelijk vind ik weer een groot word, het is raar, vreemd. Belachelijk zou het (in mijn ogen) zijn geweest als die mensen nog niet eens engels hadden gesproken Knipoog

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:46

Traiectum schreef:
Ik vind het werkelijk hilarisch dat er hier mensen zijn die 'geholpen worden in het Nederlands' in een Nederlandse winkel service noemen. Dat is geen service, dat is standaard (of zou het moeten zijn). En voor de mensen die sarcasme niet herkennen: met hilarisch bedoel ik diep- en dieptriest.

De Lidl, de Zeeman en de Aldi zijn óók goedkope winkels, net als de Euroknaller, maar daar word je wél in het Nederlands geholpen. Waarom kan het daar wel en bij de Action niet?

Kijk, dat je een Pool aanneemt als aardbeienplukker kan ik me voorstellen, die aardbeien hoef je niet eerst te woord te staan. Maar een winkel, die is toch afhankelijk van z'n klanten? Dat je service en uitleg niet hoog in je vaandel hebt staan is één ding, maar personeel aannnemen dat niet eens met je klanten kan práten, waar ben je dan mee bezig?

Ja dat dus Sigaar

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:48

Ik vindt het wel apart/grappig dat buitenlands personeel meestal bestempeld wordt als een pool... Ik doe P&O op een detacheringsbureau dus elke dag heb ik met Polen,Roemenen, Slowaken, Tsjechen en Hongaren te maken en ik moet zeggen ik vindt het super vervelend dat de polen altijd als het verkeerde volk wordt gezien. JA er zitten soms een beetje aparte mensen tussen maar ach dat zit in elke bevolking. Onze gedetacheerde gaan bv vanaf dag 1 naar school om Nederlands te leren zodat ze kunnen winkelen etc..... En dat een Pool minder betaald krijgt als een Nederlander is gewoon onzin! Er zijn zo giga veel controles op de salarissen... bv voor sommige nationaliteiten moet je een vergunning aanvragen en daar wordt het salaris etc echt wel getoets hoor. Misschien moeten mensen zich er eerst een heel klein beetje in verdiepen zodat ze weten hoe het werkt.
Sorry voor mijn lange verhaal maar moest het echt even kwijt.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 02:09

Ik vond het 15 jaar geleden al verdomd storend (heel zachtjes uitgedrukt) dat ik in een winkel in ik geloof Egmond (kan ook een andere in elk geval Nederlandse badplaats geweest zijn) alleen met Duitse Marken kon betalen, en dat het personeel met moeite er een paar Nederlandse woorden uit kon persen... Toen heb ik wel flink staan vloeken van dat ik in Nederland woon en met Nederlandse valuta wil en moet kunnen betalen, overal in Nederland en dus ook daar.

Nu is in elk geval mijn engels dusdanig goed en spreek ik het dusdanig vaak dat het me eigenlijk niet meer opvalt of ik in Nederlands of Engels wordt aangesproken. Duits spreek en versta ik echter nog steeds niet, en levert ook steevast nog steeds een flinke scheldpartij op. Pas als ze de gangbare munt (de Euro dus) niet accepteren ten goede van een of andere vage munteenheid uit Timboektoe waar 3 man en een paardekop van hebben gehoord breekt de pleuris echt uit.

Doet me ook meteen weer denken aan die goeie ouwe tijd, in Belgie en in Luxemburg en ook in veel Duitse plaatsen die min of meer aan de grens liggen of veel Nederlandse toeristen trokken, kon je op veel plaatsen gewoon met je guldenmunten en briefjes betalen (al was de wisselkoers natuurlijk nooit in jouw voordeel). In veel Franse en Spaanse badplaatsen kon dat zelfs! Geen probleem, zolang ze de lokale valuta maar prefereren en promoten.

En op de boot naar Engeland (Newcastle) ben ik altijd op de heenweg heel blij dat ze Euro's accepteren, maar op de terugweg is het ideaal om van je overtollige ponden af te komen