pharagirlke schreef:Wat een bullshit vind ik sommige mensen hier zeggen. Ik kan met de beste wil van de wereld niet begrijpen hoe je zó jaloers kan zijn. Mijn vriend is verpleger en werkt dus heel de tijd met alleen maar vrouwen, en daar zitten echt heule leuke meisjes bij. Maar ik vertrouw mijn vriend. Jaloezie is IMO een gebrek aan vertrouwen, een relatie zonder vertrouwen is geen relatie. Die kan je, wat mij betreft, net zo goed meteen afkappen want dat werkt toch niet
Mijn vriend is ook absoluut niet jaloers. Ik sms zelfs met mijn ex terwijl ik bij hem benHij vraagt nooit om het te lezen en dat moet ie ook niet riskeren want daar zou ik flink pissed om worden. Het is niet omdat ik samen ben met hem dat ik ineens geen leven en eigen vrienden meer mag hebben. Ik verberg overigens ook niets hoor. Als er een sms'je komt waarvan ik denk "hmz..." dan laat ik hem dat ook gewoon lezen en praten we er over en hij doet hetzelfde.
Waarom zouden collega's geen vrienden mogen/kunnen zijn? Ze delen dezelfde interesses, zelfde opleiding enz. Waarom niet?Ik snap de denkwijze van jaloerse mensen echt niet.
Als mijn vriend zo zou reageren zoals sommige hier doen, zou ik het ook stiekem doen. Hebben jullie er al eens bij stil gestaan dat jullie jaloezie er voor zorgt dat ze het stiekem moeten doen? Dat ie geheimen heeft voor jou?Als hij het je verteld reageer je nl ziekelijk jaloers. Da's een hele logische reactie om dan gewoon niets meer te zeggen. Negatieve prikkels vermijden.
Doen we al van kinds af.
I totally agree

Als ik ergens een hekel aan heb is het jaloezie. Zoals Pharagirlke al zegt, natuurlijk vinden ze elkaar op de 1 of andere manier aardig, ze delen namelijk dezelfde baan/interesses, logisch dat het dan voorkomt dat je goed met collega's overweg kunt

Mijn vriend presteert het zelfs om te zeggen dat ie een leuk/knap meisje ziet waar ik gewoon bij ben. Dan kijk ik ook even, geef toe dat ze leuk is en that's it. Ik weet dat hij mij wil en geen ander, en ook al wil hij dat wel, dan moet hij naar die ander gaan. Dan ben ik blijkbaar niet de ware voor hem en moet hij vooral z'n geluk ergens anders gaan zoeken, zo simpel is dat

Snap dus ook écht niet hoe mensen zo jaloers kunnen zijn. Juist door zo te reageren als die vrouw zorg je ervoor dat die man dingen geheim gaat doen en júist meer naar z'n collega toe trekt lijkt me