Andersom vind ik automobilisten ook irritant als je als fietser voorrang hebt ruim van te voren je hand uitsteekt en als nog van je sokken wordt gereden!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

crossmonster schreef:Dat doosje met knopjes had een ex van mij ook ja, hebben we hilarische momenten mee gehad
Wat ook goed werkt, is de ruitensproeier zo draaien , dat ie gericht staat op het fietspad ghehehehehe succes gegarandeerd
Ik ga het de eerst volgende keer uit proberen! furious schreef:Andersom vind ik automobilisten ook irritant als je als fietser voorrang hebt ruim van te voren je hand uitsteekt en als nog van je sokken wordt gereden!
Elaine schreef:Als fietser; sinds ik mijn rijbewijs heb ben ik veel bewuster gaan fieten!
slimmerik schreef:furious schreef:Andersom vind ik automobilisten ook irritant als je als fietser voorrang hebt ruim van te voren je hand uitsteekt en als nog van je sokken wordt gereden!
Vraag me af wàt dat voor een situatie kan zijn. Je hebt als fietser nl. alleen voorrang als je op een voorrangsweg rijdt of op gelijke kruising je van rechts komt. "Voorsorteren" dmv hand uitsteken is niet het juiste verkeersgedrag en ik erger me kapot aan dergelijke fietsers. En ja, ik ben dan degene die dan aardig dicht langs je "sokken" opscheurt.![]()
crossmonster schreef:Dat doosje met knopjes had een ex van mij ook ja, hebben we hilarische momenten mee gehad
Wat ook goed werkt, is de ruitensproeier zo draaien , dat ie gericht staat op het fietspad ghehehehehe succes gegarandeerd
not
Valentijn schreef:Sommige fietsers zijn inderdaad behoorlijk irritant!
Als fietser irriteer ik me ook mateloos aan automobilisten
Zo heb ik al een paar keer dat ik op een t-splitsing rijd, ik van rechts kom (voor die mensen) en vervolgens zelf bijna overhoop wordt gereden. Ik rem meestal al af omdat ik weet dat er mensen zijn die niet stoppen.
En dat is echt niet één keer, is al meerdere keren gebeurd

angelaatjuh schreef:Maar laatst was ik bezig met een smsje versturen en ik had me ipod op (niet hard maar gewoon normaal) halen ineens 3 bruggers op de fiets, mij van rechts in helemaal boos. Ze hadden niet eens gebeld ofzo :S ? vond ik zo raar.

Het feit dat ze je rechts in konden halen zegt mij genoeg eerlijk gezegd
Megamutsj schreef:[naam] schreef:ik vind scootermensen dus juist irritant. Dat gevlieg met die dingen overal tussendoor... achter je, ineens links naast je, rechts inhalen, enz enz. Bah bah.
Fietsers erger ik me over het algemeen niet zo aan.. Wel aan mensen die geen richting aangeven op een rotonde (fietsers en automobilisten)
Als fietsers gewoon rechts blijven fietsen is er ook geen reden om rechts in te halen. Ik heb ook vaak dat mensen helemaaaaaal links gaan rijden waardoor scooters hun niet links in kunnen halen.
Het is voor scooterrijders niet leuk om steeds hard op de rem moeten staan of met maar 10 kilometer per uur achter een fiets aan moeten gaan rijden. Je koopt een scooter om een reden (snelheid, knieklachten waardoor je niet kan fietsen, lange afstanden ed) en dan wil je toch niet de hele weg achter een fiets aan blijven rijden omdat die te beroerd zijn om opzij te gaan?
Als ik inhaal, dan maak ik gebruik van de ruimte die ik heb. Heb ik veel ruimte? Dan ga ik er ruim omheen. Heb ik weinig ruimte maar kan ik erlangs? Dan doe ik dat ook.
Als ik aankom rijden en zie ruim van te voren mensen die de weg blokkeren dan toeter ik alvast zodat hun rustig de tijd hebben om achter elkaar te gaan fietsen waardoor ik er normaal langs kan rijden. Ik ga niet heel dicht op ze rijden waardoor ik hun ook nog is nerveus maak, om vervolgens scheeuwend onderhand moet vragen of ze me erlangs kunnen laten gaan., Hierdoor voelen de fietsers zich ook niet meer op hun gemak als er een brommende scooter dicht achter hun rijd.
En een toeter zit er niet voor niets op..