Fietsers; hebben jullie er ook zo'n hekel aan.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

furious

Re: Fietsers; hebben jullie er ook zo'n hekel aan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:50

Ik vind die fietsers ook irritant. Ook 's avonds als het donker is en fietsers gaan oversteken terwijl ze helemaal geen voorrang hebben. Je moet dan wel stoppen, want rij je ze omver krijg jij de schuld. Gestoord

Andersom vind ik automobilisten ook irritant als je als fietser voorrang hebt ruim van te voren je hand uitsteekt en als nog van je sokken wordt gereden!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:50

Dat doosje met knopjes had een ex van mij ook ja, hebben we hilarische momenten mee gehad Huilen van het lachen

Wat ook goed werkt, is de ruitensproeier zo draaien , dat ie gericht staat op het fietspad ghehehehehe succes gegarandeerd

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:52

crossmonster schreef:
Dat doosje met knopjes had een ex van mij ook ja, hebben we hilarische momenten mee gehad Huilen van het lachen

Wat ook goed werkt, is de ruitensproeier zo draaien , dat ie gericht staat op het fietspad ghehehehehe succes gegarandeerd

ROFL Ik ga het de eerst volgende keer uit proberen!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:55

furious schreef:
Andersom vind ik automobilisten ook irritant als je als fietser voorrang hebt ruim van te voren je hand uitsteekt en als nog van je sokken wordt gereden!

Vraag me af wàt dat voor een situatie kan zijn. Je hebt als fietser nl. alleen voorrang als je op een voorrangsweg rijdt of op gelijke kruising je van rechts komt. "Voorsorteren" dmv hand uitsteken is niet het juiste verkeersgedrag en ik erger me kapot aan dergelijke fietsers. En ja, ik ben dan degene die dan aardig dicht langs je "sokken" opscheurt. Haha! Knipoog

Pluizebolpum

Re: Hebben jullie ook zo'n hekel aan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:00

Elaine schreef:
Als fietser; sinds ik mijn rijbewijs heb ben ik veel bewuster gaan fieten!

Hier nog zo eentje...In een auto valt het pas op hoe ontzettend onvoorspelbaar fietsers kunnen zijn en dat heeft me wel laten schrikken.

Maar zelfs als notoire fietser erger ik me vaak aan andere fietsers, ik vraag me geregeld af of sommigen uberhaupt wel eens van verkeersregels hebben gehoord. Laats weer bijna van de sokken gereden door een vrouw die én van links kwam én volgens de haaientanden voorrang moest geven én geen richting aangaf. Ze zag me overduidelijk en dan nog even die fiets ervoor gooien. Sorry, maar toen heb ik ingehaald en voor de verandering niet omgekeken voordat ik weer naar rechts ging.
Maar ook 'zonderlicht'fietsers, de 'liefst voor een onoverzichtelijke bocht even afsnijden' fietsers en de 'kamikazelinksafslaan'fietsers vind ik soms behoorlijk ergerlijk. Oja, en 'netjes' aan de linkerkant rijden om dan vervolgens kwaad te worden als je dan maar rechts inhaalt. 'Maahh, je mag niet rechts inhaleuh'. 'Euh, je mag niet links fietsen...'

Van automobilisten vind ik het 'nog snel even voor de fietser langs'-syndroom wat ergerlijk. Kom je aanfietsen, geef je netjes richting aan zodat het duidelijk is dat jij (in dit geval) voorrang hebt op de auto, trappen ze nog even snel het gas in zodat jij weer op de rem mag staan.
Maar ook die 'ik ga nú uitparkeren, no matter what' automobilisten en de 'de hele weg is van mij' rijders die niet netjes op de as van de weg, maar helemaal aan de andere kant rijden als ze een bocht nemen (zodat braaf wachtend fietsertje ternauwernood de stoep op kan vluchten) deze gelden overigens net zo goed ook voor fietsers.

Toch sneu, als je als fietser echt je best doet om je netjes te gedragen in het verkeer, je nog met enige regelmaat van je sokken gereden wordt door auto's, maar vooral ook, juist eigenlijk, door fietsers...

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:01

slimmerik schreef:
furious schreef:

Vraag me af wàt dat voor een situatie kan zijn. Je hebt als fietser nl. alleen voorrang als je op een voorrangsweg rijdt of op gelijke kruising je van rechts komt. "Voorsorteren" dmv hand uitsteken is niet het juiste verkeersgedrag en ik erger me kapot aan dergelijke fietsers. En ja, ik ben dan degene die dan aardig dicht langs je "sokken" opscheurt. Haha! Knipoog

Ik bedoel een rotonde waarbij de fiester voorrang heeft.

edit: de meeste kijken je dan ook gewoon aan en rijden door Scheve mond

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:10

Maar daar steek je je hand toch niet uit?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:16

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:34

Ja, maar als je als fietser daar je hand uitsteekt, betekent dat dat je afslaat. En kun je als automobilist doorrijden.

Ik vind trouwens de verkeersregels vaak op die rotondes onduidelijk. Ligt de rotonde binnen de bebouwde kom dan hebben fietsers voorrang en buiten de bebouwde kom de auto's.

Buiten de bebouwde komen 'nemen" dan vaak de fietsers voorrang met alle gevolgen van dien.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:37

Er staan toch haaientanden!!!
De fietser heeft gewoon voorang. Daar hoor je je als automobilist aan te houden.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:45

crossmonster schreef:

ja dat is errúg grappig Misselijk not

Heb ik een keer gehad op de scooter. Ik reed op een lange rechte weg die op een gegeven moment kruist met een weg van rechts (T-splitsing), maar ik reed op de voorrangsweg. Reed wel iets te hard moet ik zeggen (denk rond de 60/65), maar die man zag mij aankomen, en je moet wel erg blind wezen om die haaientanden op t wegdek niet te zien (dan moet je gewoon niet in een auto gaan zitten). Ik was denk ik nog 10 meter vanaf de splitsing, die man stond stil, en draait zo voor mij de weg op. Dus ik vol op de rem en zat er nog iets van 20 cm vanaf.

Gaat die man op een weg waar auto's 50 mogen, 25 km p/u rijden! En deze man had dus ook zij sproeier naar achteren, en spuit zo vol mijn helm in, ja grappig hé? Kon niets meer zien waardoor ik die auto bijna aantikte (was een schrikreactie om meteen naar mijn ogen te grijpen, maar mijn handschoen bleef plakken aan mijn handvat waardoor ik mijn gas verder opentrok). Echt waar, had ik hem maar vol geraakt, was ik misschien wel fout geweest, en mijzelf en me scooter in de prak gereden maar kan me geen ene moer schelen, wat was ik ongelovelijk kwaad.

En fietsers idemdito, gaan vlakvoor je langs naar links, of gaan ineens stil staan, maar auto's zijn niet veel beter, geven geen richting aan, gaan ook vol in de rem, verlenen geen voorrang.

De enigste groep weggebruikers waar ik geen last van heb zijn de scooters zelf. Misschien komt dit omdat ikzelf ook op een scooter rijdt, en dat scooterrijders meer begrip voor elkaar hebben.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:47

Uiterst kinderachtig dat met die sproeier inderdaad. Ik zou zeggen: eerst eens zelf in je eigen ogen spuiten en voelen wat het is. Misselijk

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:49

Idd, ik heb ook nog nooit last gehad van scooterrijders, en wel van auto's en fietsers die midden op de weg gaan staan stilstaan, voor je neus afslaan, enzovoorts enzovoorts enzovoorts..

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:57

Valentijn schreef:
Sommige fietsers zijn inderdaad behoorlijk irritant!
Als fietser irriteer ik me ook mateloos aan automobilisten *LOL*
Zo heb ik al een paar keer dat ik op een t-splitsing rijd, ik van rechts kom (voor die mensen) en vervolgens zelf bijna overhoop wordt gereden. Ik rem meestal al af omdat ik weet dat er mensen zijn die niet stoppen.
En dat is echt niet één keer, is al meerdere keren gebeurd Scheve mond

Hier het zelfde Nagelbijten / Gniffelen
Ik moet altijd opletten en als ik de hoek om ga kijk ik altijd of er geen andere fietser's auto's scooters langs rijden of als ik de hoek om ga en een auto moet voor mij langs de weg op steek ik ook altijd wel even mijn hand uit dat ze weten dat ze kunnen en niet nog langer moeten wachten.

Maar laatst was ik bezig met een smsje versturen en ik had me ipod op (niet hard maar gewoon normaal) halen ineens 3 bruggers op de fiets, mij van rechts in helemaal boos. Ze hadden niet eens gebeld ofzo :S ? vond ik zo raar.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 14:06

Automobilisten kunnen er anders ook wat van.
Vorige week heb ik mijn hand gebroken en mijn rug gekneust, doordat een fijne meneer zijn portier ineens open sloeg zonder eerst even in zijn spiegel te kijken. En ik daardoor dus van mijn fiets af knalde. Lips are sealed

Verder begrijp ik je punt hoor, maar het zijn niet alleen de fietsers.
Ook denk ik dat het zo is dat automobilisten zich aan de fietsers irriteren en ook weer andersom...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 14:45

angelaatjuh schreef:
Maar laatst was ik bezig met een smsje versturen en ik had me ipod op (niet hard maar gewoon normaal) halen ineens 3 bruggers op de fiets, mij van rechts in helemaal boos. Ze hadden niet eens gebeld ofzo :S ? vond ik zo raar.

Hoe halen ze het in hun hoofd om op iemand boos te zijn die druk is met sms-en en muziek luisteren op de fiets... ROFL

Bij iemand met proppen in of doppen op zijn oren neem ik nog niet eens de moeite om te bellen.

Ik denk dat bij die bruggers de verkeersles "iets" beter in het geheugen ligt dan bij jou Knipoog Het feit dat ze je rechts in konden halen zegt mij genoeg eerlijk gezegd Clown

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:20

Megamutsj schreef:
[naam] schreef:
ik vind scootermensen dus juist irritant. Dat gevlieg met die dingen overal tussendoor... achter je, ineens links naast je, rechts inhalen, enz enz. Bah bah.
Fietsers erger ik me over het algemeen niet zo aan.. Wel aan mensen die geen richting aangeven op een rotonde (fietsers en automobilisten)

Als fietsers gewoon rechts blijven fietsen is er ook geen reden om rechts in te halen. Ik heb ook vaak dat mensen helemaaaaaal links gaan rijden waardoor scooters hun niet links in kunnen halen.
Het is voor scooterrijders niet leuk om steeds hard op de rem moeten staan of met maar 10 kilometer per uur achter een fiets aan moeten gaan rijden. Je koopt een scooter om een reden (snelheid, knieklachten waardoor je niet kan fietsen, lange afstanden ed) en dan wil je toch niet de hele weg achter een fiets aan blijven rijden omdat die te beroerd zijn om opzij te gaan?
Als ik inhaal, dan maak ik gebruik van de ruimte die ik heb. Heb ik veel ruimte? Dan ga ik er ruim omheen. Heb ik weinig ruimte maar kan ik erlangs? Dan doe ik dat ook.

Als ik aankom rijden en zie ruim van te voren mensen die de weg blokkeren dan toeter ik alvast zodat hun rustig de tijd hebben om achter elkaar te gaan fietsen waardoor ik er normaal langs kan rijden. Ik ga niet heel dicht op ze rijden waardoor ik hun ook nog is nerveus maak, om vervolgens scheeuwend onderhand moet vragen of ze me erlangs kunnen laten gaan., Hierdoor voelen de fietsers zich ook niet meer op hun gemak als er een brommende scooter dicht achter hun rijd.

En een toeter zit er niet voor niets op.. Lachen

bedoel als ik zelf in de auto zit...
als ik op de fiets zit heb ik er eig niet zoveel last van, die scooteraars Tong uitsteken

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:26

zo heb ik, als fietster, zo ook mijn ergernissen aan autorijders.. Clown

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:27

Ik als fietser.
Mijn lamp heeft afentoe kuren, dus soms doet ie het niet, dus als ik auto zie aankomen.
Druk ik keihard met me voet op de dynamo zodat ze wel kunnen zien dat er fietser rijd.
Normaal steek ik nooit mijn hand uit.
Alleen als ik zie dat er een auto staat die er langs wilt wel.

Idd net zoals LimaMambo zegt heb soms ook een hekel aan bepaalde autorijders.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:56

Ik heb me rijbewijs nog niet en ben ook nog niet aan het lessen, dus weet niet hoe het voor een autochauffeur is. Maar ik snap het wel, fietsters kunnen idd erg irritant zijn, ben ik zelf volgensmij ook wel eens maar dan eerder onbewust dan bewust.
Maar niet alleen fietsers zijn irritant, scooters en auto's kunnen ook behoorlijk irritant zijn en niet goed opletten! Ten eerste vind ik dat scooters altijd veeelste hard jagen op het fietspad. Dan schrik je je kapot als je plotseling van kei dichtbij word ingehaald. Auto's kunnen ook enorm hard scheuren, en 'vergeten' idd wel eens hun richting aan te geven.
Dus niet alleen fietsers maar alle mensen in het verkeer kunnen irritant zijn, en fietsers hoeven daarbij niet perse de irritantste te zijn vind ik.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:02

Fietsers?! Hou op schij uit! Hier op mn mooie Texel heb je er erg veel, vooral duitsers. En laten die dus niet te kunnen fietsen. Zo irritant als je er langs moet, geen arm uitsteken, slingeren of erg lanzaam fietsen dan je bijna stilstaan als je er nog niet voorbij kunt. Ik heb wel eens mn raampje opengedaan en geroepen: Als je niet kunt fietsen doe t dan niet!!! Duivel

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:11

Zijn jullie ook bekend met de categorie ligfietsers? Als er iets angstaanjagend, hartverknetterend en veel te snel gaat zijn het die dingen wel. Bij ons in de 'stad' zijn de aparte fietspaden netjes afgezet met haagjes. Staat netjes, net niet te hoog, dus gewone fietsers zie je de bocht wel omkomen, maar die ligkrengen...dat schiet dan ineens uit die bocht, als uit het niets. Ben al een heel aantal keren me een halve hartverknettering geschrokken van die dingen, heb ze als fietser en als voetganger ook al een aantal keren bijna letterlijk tegen de sokken gehad. En dan nog schelden ook, he! Ik moest maar uitkijken...
Dus toen een kennisje vertelde dat haar paard zo'n hekel heeft aan ligfietsen dat hij er bijna grommend achteraan gaat en dan praktisch niet meer te houden is, tja, toen moest ik toch wel even lachen (ondanks dat ook dat eigenlijk niet hoort).

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:13

Pas als je autorijd merk je pas hoe vervelend scooterrijders en fietsers eigenlijk zijn.
Met z'n 3en naast elkaar blijven rijden, levensgevaarlijke inhaalmanouvres..
Ik zal ongetwijfeld zelf ook een vervelende en gevaarlijke weggebruiker zijn geweest op mijn scooter en fiets destijds, maar nu ik mijn rijbewijs heb en overal in mijn auto heenga en dan nog af en toe wel eens op de fiets of scooter ga, merk je toch wel hoe dat je veranderd, hoe anders je over situaties nadenkt en handeld.

Niet dat de automobilisten heilig zijn hoor, moet ook regelmatig op mijn toeter en zit ook met grote regelmaat tegen mezelf boos te zijn op andere automobilisten die echt hun rijbewijs bij een pakje boter hebben gekregen..
Ongelofelijk

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:22

Ik ben zelf scooter rijder. maar ik erger me gewoonm in het algemeen aan ander verkeer.
Fietser met 4 naast elkaar, auto die je niet zien als je van rechts komt, hardlopers midden op de weg zonder verlichting om 6 uur 's morgens, honden uitlaters met hond midden op fietspad, overstekende kinderen die niet op of om kijken.

Ik moet sommige delen op het fietspad en soms op de weg, maar het blijft even irritant.
Ik denk dat het probleem is, dat iedereen haast heeft en iedereen van zichzelf vind dat ie het goed doet in het verkeer. De meeste mensen hebben sch**t aan anderen.
I probeer zelf goed op te letten, maar je kan altijd iets over het hoofd zien.

Ik denk als we met z'n allen gewoon iets beleefder zijn in het verkeer, er een stuk minder ergernissen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:49

erger me vaker aan automobilisten als ik op mijn scooter rij.. ze gaan vlák achter je rijden, dus als er iets gebeurd, zitten ze bovenop me, gister was er nog zo'n l*l die me inhaalde vlak voor een T splitsing, aan beide kanten zitten stoepranden, en ik moest dus ook flink op de rem.. balen dat ik het verkeerde knopje indrukte, anders had ik flink getoeterd..
ze halen je in, maar kijken niet of er een auto van de andere kant komt, drukken je van de weg, geven geen richting aan.. heel vervelend.. als de auto's op een afstandje achter me blijven, dan ga ik het fietspad even op als dat kan, zodat ze er langs kunnen, maar als ze zo gaan zitten drukken bekijken ze het maar, dan ga ik geen boete riskeren
fietsers die met zijn 4’en of 5’en naast elkaar fietsen, in jou richting, en die niet opletten vind ik ook irritant, dan toeter ik even, en dan gaan ze wel aan de kant Ja