Een overval, moet het even kwijt:(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Verosjaak

Re: Een overval, moet het even kwijt:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:23

Jaimyliefje schreef:
best dom dat ze je leren om al het geld te geven, zo gaat het toch alleen maar door de hele tijd! Dan denken ze: ach die mensen zijn toch verzekert..

Ik vind dat je super veel lef hebt gehad!

Beste domme opmerking Knipoog .

Het gaat hier om de veiligheid van het personeel. Meewerking is meteen vertrekken van de overvallers en kans op trauma kleiner bij personeel. Een winkel kan dat geld echt niet schelen. Zijn personeel is belangrijker.

Of je nu geld geeft of niet, overval en diefstal zal nooit weggaan. Zit in de mens Knipoog .

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:34

Ik vind het heel goed dat er direct hulp voor jullie is geregeld. Ook jouw baas is maar een mens en probeert zich natuurlijk groot te houden (wat bij een voorbeeldfunctie hoort), maar dit maakt zo'n impact op een persoon dat ik zijn reactie ook volkomen begrijp.
Erg fijn dat jullie als team zoveel steun aan elkaar hebben.

Ook bij ons is geleerd af te geven wat ze vragen. Ze zijn meestal alleen maar op geld uit en niets anders.
Bedrijf waar ik nu werk (groothandel) is jaren geleden ook eens overvallen 's ochtends vroeg zo rond 5 uur.
De eersten waren begonnen en de overvallers zijn via een dakraam oid binnen gekomen. Mensen zijn gekneveld in de koelcel gelegd en sommigen raakten in paniek waardoor dezen ook nog geslagen zijn.
Daders zijn geloof ik nooit gepakt.

Inmiddels een nieuw pand sinds zo'n 2 jaar en je kunt geen nooddeur openen of er gaat alarm, wordt er niet van voren gereageerd dan wordt politie automatisch ingeschakeld. Er is geen raam wat open kan en overal hangen camera's (bollen) zowel binnen als buiten. Big broter is watching you, alles voor de veiligheid.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:42

Wat betreft het niet mogen wegrennen: ik kan me best voorstellen, dat je uit instinct niet helemaal volgens het draaiboek "hoe te handelen bij overval of gijzeling" reageert, als iemand een mes bij je keel houdt...

Sterkte TS, een overval hakt er nu eenmaal toch in, hoe je ook reageert. Al is het risico meestal kleiner als je rustig kun blijven, maar ja, dat is achteraf makkelijk zeggen.
Gelukkig is het goed afgelopen, en ik hoop dat de overvallers opgepakt worden. Ach gut

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:48

Jeetje krijg al kippenvel van het lezen van je verhaal! Maar erg dapper! Op zo´n moment doe je wat er in je op komt. Je gaat niet zitten denken van jo, wat zal ik nu is gaan doen!

Heel veel sterkte! Ook je baas en andere personeelsleden!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:27

Brr, bij ons is er dit jaar ook nog een overval geweest, alleen waren die gelukkig niet zo professioneel,
hadden ook 2 collega's met een mes bedreigt Nagelbijten / Gniffelen
Je schrikt jezelf helemaal kapot, goed dat jullie naar de pshycholoog gaan, die kwam bij ons toen ook voor iedereen die hulp wilde!

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:30

Dat is niet niks, hopelijk gaat alles weer een beetje goed met je ?!
Je hebt ongelofelijk veel lef dat je ineens weg rende en 112 belde !
Heel veel sterkte er nog mee hè ... Ach gut

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:31

Pffoe sterkte zeg Ach gut

wel goed dat de winkel zelf voor een psucholoog zorgt...

en idd geld geven is het beste wat je kan doen, agressief reageren ofzo zeker niet want agressie lokt agressie uit Lachen

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:25

he gatsie wat een nare ervaring Ach gut
Gelukkig dat er meteen hulp is ingeschakeld!
Veel sterkte nog !

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 10:52

Deze week moet ik aangifte doen, morgen voor het eerst weer werken in de avond. Knijp hem wel een beetje. Gelukkig is er nu beveiliging die rondloopt in de winkel en bij mij komt te staan met sluitingstijd.
Heb dit weekend een grote bos bloemen opgestuurd gekregen van de eigenaar van de Supers. Super lief! Knipoog
Afbeelding

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 10:54

jeetje wat heftig zeg! en idd gewoon meteen je geld geven... anders lok je andere dingen uit of maak je het alleen maar erger, en veel van je af praten, erg belangrijk..

sterkte ermee hoor!

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:00

Jeetje ik schrik me kapot terwijl ik dit lees Wat moet jij vreselijk bang geweest zijn zeg. Gaat het nu al beter met je?
Fijn dat jullie zo goede hulp krijgen! Ik wens je veel sterkte, en zoals hierboven me al gezegd is, blijf erover praten als je ermee zit.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 11:04

Ik kan nu wel schelden en razend worden,maar dat zal geen zin hebben. Vrijdag zijn er 4 supermarkten overvallen door dezelfde daders. Durfde sinds een week weer naar buiten alleen, nu durf ik dat echt niet meer. S'avonds rustig de hond uitlaten kan ik niet meer. Nog meer slachtoffers dus gevallen door deze rot overvallers Huilen

http://www.unieuws.nl/index.php?p=14198

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:34

Jeetje ik heb het ook gehoord.
Nu hoeven ze nog maar 3 supermarkten en dan hebben ze heel nieuwegein gehad...

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:40

Het tankstation waar ik werk is ook overvallen.. Nog wel door 2 jongentjes van 15 Scheve mond

@ TS sterkte Ach gut

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 22:10

Ondanks dat het een oud topic is wil ik het toch nog even kwijt wat er in die tijd allemaal tot nu gebeurd is.

Het gaat nu gelukkig al wat beter met me, heb soms nog eens een paniekaanval als ik een donkere man moet helpen of als ik iemand zie die een muts draagt enz. Politie belde vorige week op dat ze misschien de daders hadden opgepakt in Utrecht nadat een ooggetuige bij de overval in Wilnis de vluchtauto zag en de overvallers voldeden aan de verhoudingen van 'onze' overvallers. Ik heb 3 weken speciaal verlof gehad van school omdat ik zo angstig was en nog steeds s'avonds het liefst niet alleen na buiten ga. Helaas waren het niet de overvallers van ons wat van de week werd verteld dus ze zijn nog steeds niet gepakt.

Er zijn tot nu toe vanaf de zomer 18 overvallen al geweest in de omgeving waarvan de meeste in onze buurt. Wil graag 1 ding vragen, 2 December word Opsporing Verzocht bij onze Super opgenomen, en 9 December word het uitgezonden. Allerliefste Bokkers, willen jullie naar de uitzending kijken en als jullie enig idee hebben of informatie over de daders contact opnemen? Hopen natuurlijk dat iemand iets weet en dat deze rotzakken gepakt worden Verdrietig

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 22:30

Heeft de overval te maken met de Roma?
Hoor er erg veel over op RTV Utrecht op t moment...

Sterkte meis!

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 22:33

Nee niet met de Roma, dat heb ik ook gezien op TV. Het waren Donkere mannen en ze spraken goed Nederlands en waren niet van zigeunerse afkomst Knipoog

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 22:36

ik hoop echt dat ze de daders te pakken krijgen..
helaas zal ik vanuit BE niet live kunnen kijken maar normaal gezien later op de site wel en zal dat ook doen Ja

Veel sterkte Kusje

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 22:39

Heel heftig zeg.. Sterkte, zoiets vergeet je niet....

Ik hoop dat ze die hufters snel krijgen... Ach gut

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 22:43

Jeetje sterkte meis...

Ik ben zelf assistent kassamanager bij een supermarkt, en dit speelt elke dag door mijn hoofd.. heb 1x een bijna overval meegemaakt, maar het was op dat moment te druk..

Vanavond was het bij mij op de zaak ook verdacht.. er stond heel de avond een witte franse auto voor het pand.. gelijk security management gebeld.. en die kijken dan mee op de beelden, zodat er gelijk iemand ter plaatse kan komen.

Vind het heel stom van je dat je bent weggerend, maar ergens snap ik het ook wel.. je heb gereageerd op je instinct..

Ik ben er op getraind, maar toch weet ik niet hoe ik zal reageren.

Super dat er gelijk slachtoffer hulp is gekomen, heel netjes geregeld van je werkgever.

Ik las een reactie van iemand die het stom vind dat je wordt geleerd dat je je geld af moet staan..

Tuurlijk niet!!! als je weigerd schieten ze je dalijk kapot.. buiten het feit dat een groot bedrijf hiervoor verzekerd is.

Zijn de daders al gepakt??

Nogmaals heel veel sterkte, en ik hoop dat jullie een hoop steun aan elkaar zullen hebben Knipoog

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 10:10

Amy, ik zal gaan kijken hoor op 9 december.
en als je me nodig hebt kun je mij ook altijd bellen of smsen he?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 10:26

Negra_Lover schreef:
Nee niet met de Roma, dat heb ik ook gezien op TV. Het waren Donkere mannen en ze spraken goed Nederlands en waren niet van zigeunerse afkomst Knipoog

Die beschrijving is anders aardig Roma Knipoog

Anyway... lijkt me echt heel eng om mee te maken. Gelukkig gaat het al wat beter met je.

En al die mensen die hier om het hardst roepen hoe ontiegelijk stom het wel niet was om weg te rennen - ik zou weleens willen weten hoe die reageren als ze zoiets meemaken, al wens ik het hen bepaald niet toe. Rolleyes

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 10:37

Nou je hebt donker en donker, Blue_Eyes. Als Negra_Lover zegt dat ze niet Roma waren, dan zal ze toch wel gelijk hebben. Wie heeft ze nou gezien?
Sterkte Negra_Lover! Ik hoop dat je je snel weer veilig voelt en dat de daders gepakt worden.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 10:42

Jeetje dat is schrikken...
Sterkte! Aan iedereen die het heeft meegemaakt

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 10:46

Evelijn schreef:
Nou je hebt donker en donker, Blue_Eyes. Als Negra_Lover zegt dat ze niet Roma waren, dan zal ze toch wel gelijk hebben. Wie heeft ze nou gezien?
Sterkte Negra_Lover! Ik hoop dat je je snel weer veilig voelt en dat de daders gepakt worden.

Je hoeft niet boos te worden hoor. Ik zet er toch een Knipoog achter?