Leonie schreef:Veganisme is nog veel meer dan alleen dat. Veganisten eten geen enkel dierlijk product (ook geen zuivel of honing), gebruiken geen leer, wol, zijde of bijenwas en gebruiken ook geen producten die op dieren getest zijn (zoals cosmetica, huishoudproducten ed.). Daar zijn ook nog gradaties in, want sommigen letten ook op lijm in plasmaschermen, letten ook op mogelijke sporen in producten of eten bijvoorbeeld geen champignons (gekweekt op paardenmest). Ook suiker is trouwens niet altijd veganistisch, soms/vaak wordt er voor de raffinage van suiker beenderen van dieren gebruikt.
MC: Ik wil veganist worden, maar ik mag nog niet. Vind je dat ik dan ook maar ineens weer vlees moet eten?
Nee, ik doelde eigenlijk op de grote deel van vegetariers die zich wel vegetarier noemen maar absoluut niet 100% daarnaar leven. (helaas ken ik iets te veel zulke vegetariers waardoor ik daardoor heel erg sceptisch ben over de vegetarische leven.. Een kennis van mij, daarbij mag je absoluut geen vlieg bij doodslaan, wordt ze boos.. Maar ze eet wel kaas en 1x per jaar eet ze rookworst.. Nou dan denk ik toch van, tjee als je als niet tegen dode vliegjes kan waarom eet je dan wel rookworst??
)
Ik maak het trouwens niet voor hem klaar... dat moet hij zelf doen. De rest van het eten bedenk ik dus en hij mag dan er wat vlees bij bakken