Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
fokfanaat schreef:xxelviraxx schreef:Ondernemers moeten aan de bank betalen als er gepint wordt. Dus elke keer als er bij hun gepint wordt kost hun dat geld. Vandaar dat ze meestal bij een klein bedrag die 25 cent vragen.
nee hoor, ze betalen een vast bedrag, niet per transactie.
. Bij bepaalde pinapparaten/leveranciers moet er nog wel per transactie een klein bedrag betaald worden... fokfanaat schreef:- Een PINtransactie kost als je alles optelt gemiddeld € 0,19. Dat bestaat uit € 0,05 bankkosten en de rest is voor de infrastructuur, dus de breedbandverbinding, datacommunicatie, apparatuur ed. Vroeger moest er per transactie worden ingebeld en rekende de bank veel hogere tarieven maar dat is nu allemaal niet meer het geval
Twinklebel schreef:Daar moet ik altijd wel om lachen, vind het best, hoe meer omzet hoe beter....
Maar krijg wel wat van die mensen die binnenkomen: Doe maar zo'n zakje krentenbollen van de reclame van 95 cent, wil het graag pinnen en kan er een tasje om? Kan je het net zo goed gratis weg geven....
Of ook een goede: Ik wil morgen vier gebakjes, kunt u het bezorgen want ik kan het niet zelf halen, ben zo slecht ter been.....
Ja hoor mevrouw, dat kan, bezorgkosten zijn 4,50 euro.
Oh, dna komt mijn hulp wel even, die komt hier toch langs.....
Hoe bedoel je, mensen zijn erg makkelijk......
Wat te denken van mensen die een klein bedrag willen pinnen, en als je ze uitlegt dat er dan 0,25 cent aan transactiekosten bijkomt, toch opeens contant kunnen betalen..

Nathalie schreef:Zulke dingen heb je altijd. Ook met contant geld betalen. Daar erger ik me veel meer aan.
geven 50 euro en zeggen sorry heb niet kleiner, en als je er niet van terug kan geven, is er ineens losgeld in hun portomennee getoverd...
Zulke dingen blijf je toch wel houden!
MoonChloe schreef:Heb je wel eens je rekeningafschriften goed bekeken??
Ik pin zeer vaak voor 4 euro voor sigaretten. Er is nog nooit 25 cent extra eraf gehaald.

fokfanaat schreef:*knip*
Het betalingsverkeer kost nou eenmaal veel geld. Maar wat veel mensen niet weten, is dat PINnen en contant betalen tegenwoordig echter even duur zijn*.
- Een PINtransactie kost als je alles optelt gemiddeld € 0,19. Dat bestaat uit € 0,05 bankkosten en de rest is voor de infrastructuur, dus de breedbandverbinding, datacommunicatie, apparatuur ed. Vroeger moest er per transactie worden ingebeld en rekende de bank veel hogere tarieven maar dat is nu allemaal niet meer het geval.
- Cash betalen kost gemiddeld € 0,18. Dat is onder andere voor het afstorten, tellen en bewaren van het geld, administratie, geldtranport en veiligheidsmaatregelen, allemaal intensieve menselijke handelingen.
*knip*