relatie over, woonde samen, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRupsje

Re: relatie over, woonde samen, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 06:52

Moosje schreef:
Heb je al gekeken op http://www.directwonen.nl ?

Dat zou je kunnen proberen, alleen ze verhuren vaak duur, en ze vragen extreem veel geld de eerste maand, wij moesten 1 maand borg betalen, en 1 maand bemiddelingskosten. En de huurcontracten gaan ook meestal per jaar, dus voor een kortere tijd is het denk ik niet het handigste. Wel hebben ze veel in de aanbieding, maar dus wel duur.

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 07:39

jeetje lissy, wat naar zeg zo onverwachts! heel veel sterkte!

directwonen is inderdaad erg duur :S verder weet ik zo gauw ook niks daar in de omgeving..

knuf

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 07:47

Jeetje wat schrikken zeg Ach gut Zo definitief in 1x, bah!
Sterkte meid.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 09:17

pffff, heb hem gisteravond even aan de telefoon gehad over hoe en wat het nu moet. iedereen om mij heen vraagt/zegt of hij niet een week of 2 bij zijn ouders kan zitten zodat ik even rustig mijn spulletjes kan uitzoeken en woonruimte kan vinden.

nou... hij moest daar toch wel even een paar dagen over nadenken Scheve mond ik heb toch ook geen tijd om na te denken? ik zit ook tot over mijn oren in de stront momenteel en ik weet echt niet waar ik heen moet. hij zegt dan wel dat het geen haast heeft, maar ik sta eigenlijk gewoon op straat... voor mijn gevoel mag hij dan echt wel even wat water bij de wijn doen en even logisch nadenken dat dit gewoon niet kan.
of zie ik dat nu echt heel verkeerd?

heb vannacht iig goed geslapen, mams had me een slaappil gevoerd. vanmiddag moet ik terug, kan niet langer wegblijven van stage... maar waar moet ik dan heen?

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:20

Geen vriendin waar je even kan blijven logeren? Zou toch ook niet bij hem in huis blijven met hem erbij...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:23

om nu tegen hem te zeggen ga thuis wonen, vind ik ook vreemd
het is zijn koophuis
heb je geen vrienden in de buurt waar je zolang kan blijven?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 09:25

ik kan igg vanavond bij die vriendin logeren, maar zij heeft ook weinig ruimte en dat kan ook niet voor een paar weken helaas...

lynn nikita: ik snap ook heus wel dat het zijn huis is, maar vind niet dat hij moet vergeten dat ik voor hem naar het westen ben verhuisd en alles achter me gelaten heb. ik heb 14 maanden daar met hem gewoon, dus echt dik een jaar, dan zet je me toch niet gewoon op straat!?
hij heeft mijn ouders toen zelfs nog beloof dat als zoiets als dit zou gebeuren ik niet op straat zou komen te staan.
mijn ouders willen trouwens gerust betalen voor die weken dat ik in zijn huis zou zitten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:29

ik heb net de rest ook even doorgelezen
kan je niet dan tot juni op een kamertje zitten en dan kijken naar wat anders
dan is je opleiding afgerond en ben je niet meer zo plaats gebonden
400- incl is met appartement erg moeilijk
hier betaal je vaak al meer voor een kamertje

hij zet je toch niet op straat meteen of wel? kan hij niet ( of jij) tijdje op bank slapen anders? en zoveel mogelijk naar vriendinne toe?
en wist stage niks voor je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:29

Jeetje meid, wat een poedersuiker. Een ander woord is er gewoon niet voor. Ik hoop dat je snel een oplossing vindt. Zal mijn ogen en oren openhouden als er in de buurt van mijn ouders (Amsterdam) een huisje wordt aangeboden.

Snap je situatie overigens helemaal, ben zelf ook voor mijn vriend verhuisd naar het midden van het land. In een periode dat het slecht tussen ons ging heb ik me ook voor moeten bereiden op een dergelijke stap, en ik kon me ook totaaaaal niet bedenken waar ik dan heen zou moeten (bij ons kwam het nog goed, dus het viel mee).

Veel sterkte, hou je taai. Als je een schouder nodig hebt van een buitenstaander om op uit te huilen kun je me via Bokt altijd bereiken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:32

misschien een andere stomme vraag
ik weet niet wat voor opleiding je doet en waar je stage loopt, maar kan je niet, als je een andere woning gevonden hebt , wat te ver weg is van je stage, een ander stage adres zoeken??

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 09:34

voor die 400 euro verwacht ik ook geen appartementje hoor Knipoog ik heb 400 euro te besteden voor een ruime kamer (liefst woonkamertje en slaapkamer) en als we samen gaan zoeken hebben we 800 incl voor een flatje oid.

het probleem is eigenlijk dat wij alleen de beneden verdieping van zijn huis hebben/hadden. de bovenverdieping is onderverhuurd.
er is dus geen aparte kamer waar je je in kan terugtrekken ofzo. je zit dus continu bij elkaar op de lip.

de vriendin waar ik vanavond naar toe kan is de enige vriendin die ik daar heb. de rest zijn allemaal zijn vrienden...

andere stageplek gaat dan lastig worden, ik doe de opleiding laboratoriumtechnieken en daar zijn weinig plaatsen in te vinden. en daar komt bij dat ik het op deze stageplaats enorm naar mijn zin heb en het werk daar heel erg leuk vind. zou het dus zonde vinden om daar weg te moeten

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:43

Tsja als het echt niet anders kan kun je wel een week of 2 een kamer bij mij betrekken. Ik ken je welliswaar niet, maar er is nog een kamer vrij die niet verbouwd is. Ik heb nog zo'n mega luchtbed en de rest van alles in mijn huis kun je gewoon gebruiken. Wel totdat je wat anders hebt. Ik ben nagenoeg nooit thuis overigens. wel om te slapen natuurlijk...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:46

ik heb ook een kamer vrij, is alleen aan de hele andere kant van het land, dus dnek niet dat je daar veel aan hebt ( tenzij je hier dus stage kon lopen ergens)
verder heel veel sterkte en succes

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 09:48

Merilyn schreef:
Tsja als het echt niet anders kan kun je wel een week of 2 een kamer bij mij betrekken. Ik ken je welliswaar niet, maar er is nog een kamer vrij die niet verbouwd is. Ik heb nog zo'n mega luchtbed en de rest van alles in mijn huis kun je gewoon gebruiken. Wel totdat je wat anders hebt. Ik ben nagenoeg nooit thuis overigens. wel om te slapen natuurlijk...

dat vind ik echt een superfijn bericht. doe me echt veel goed.

ik ben vanavond bij mijn vriendin en dan spreken we over hoe het nu allemaal precies verder gaat. ik hou je in ieder geval op de hoogte!

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:52

heey meid wat een klote actie van hem zeg!

Hij mag inderdaad wel wat water bij de wijn doen hoor, jij hebt alles achter gelaten voor hem en hij laat je nu compleet in de steek.. zijn koophuis ja, maar jij hebt toch ook weinig keus nu..

Een camping lijkt mij ook wel een heel goed idee overigens, caravan is niet duur en het is maar tot juni.. Ik hoop dat je snel iets vind meid!! En onthoud goed: als hij nu zo doet ben je beter af zonder hem dan met hem, je komt hier sterker uit Ach gut

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:53

Wat een vervelende situatie zeg! Ik hoop dat je snel een oplossing vindt!

LiSSy schreef:
andere stageplek gaat dan lastig worden, ik doe de opleiding laboratoriumtechnieken en daar zijn weinig plaatsen in te vinden. en daar komt bij dat ik het op deze stageplaats enorm naar mijn zin heb en het werk daar heel erg leuk vind. zou het dus zonde vinden om daar weg te moeten

Dat verbaast me eigenlijk een beetje, ik heb deze opleiding ook gedaan en ik had de stageplekken echt voor het uitzoeken (2 jaar geleden). Of zoek je echt in een specifieke richting?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:53

diesel_ schreef:
heey meid wat een klote actie van hem zeg!

Hij mag inderdaad wel wat water bij de wijn doen hoor, jij hebt alles achter gelaten voor hem en hij laat je nu compleet in de steek.. zijn koophuis ja, maar jij hebt toch ook weinig keus nu..

Een camping lijkt mij ook wel een heel goed idee overigens, caravan is niet duur en het is maar tot juni.. Ik hoop dat je snel iets vind meid!! En onthoud goed: als hij nu zo doet ben je beter af zonder hem dan met hem, je komt hier sterker uit Ach gut

kijk met caravan wel uit in koude winters, voor de kou

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:56

Kayla schreef:
Dat verbaast me eigenlijk een beetje, ik heb deze opleiding ook gedaan en ik had de stageplekken echt voor het uitzoeken (2 jaar geleden). Of zoek je echt in een specifieke richting?

Zie net dat je de MBO variant doet, ik heb HBO gedaan, maar daar geldt (hier iig) hetzelfde voor.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:58

Wat een rotsituatie zeg! Ik kan je helaas niet meer helpen, dan door te zeggen dat ik je heel veel sterkte wens! Echt super dat sommige bokkers een kamer aanbieden!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:04

Ach gut Wat sjit voor je zeg! Ik heb afgelopen januari hetzelfde meegemaakt, na 7 jaar zette hij er ineens zonder boeh of bah een punt achter. Geen gevoel meer voor mij en hij zag ook geen toekomst samen met mij zitten. Wij hadden samen een koophuis. In eerste instantie ben ik ook gelijk naar mijn ouders gereden, maar toen ik daar 's avonds op de bank zat kreeg ik zo'n vreemd gevoel, ik laat me m'n huis niet uitjagen. Ik ben dus terug gegaan, hij heeft daar nog 2 nachten geslapen en ik heb hem toen vriendelijk verzocht om ergens anders te gaan wonen totdat ik iets anders had gevonden. Ik kon het huis namelijk niet in m'n eentje betalen en we hadden besloten dat hij het huis en de hypotheek zou overnemen en ik dus weg zou gaan.

Nu zul je wel denken, maar dat kan ik niet maken tegenover hem want het is zijn huis. Dat is dan zijn probleem vind ik. Hij zadelt jou nu al met genoeg problemen op. Ondanks dat het zijn huis is hebben jullie er samen gewoon en zal jij ook ongetwijfeld hebben mee betaald aan de lasten etc...

Hoe lang hebben jullie samen gewoond? En hoe doe je het met eventuele verdeling van de boedel, of is alles echt van hem? Zo ja, dat vindt ik dat hij jou best financieel even kan steunen, je kan toch niet in 1x een andere woning moeten betrekken en die helemaal op eigen kosten inrichten?!

Het zal nu misschien heel vreemd klinken en ik wou het indertijd ook niet geloven... maar... je komt er bovenop hoor! Nu voel je je onwijs k.ut en heb je het gevoel dat je wereldje instort, maar hier kom je overheen! Ik heb inmiddels (al)weer een hele lieve vriend, en ik ben net bij hem ingetrokken. Ik had me toen niet kunnen bedenken dat mijn leventje zo zou gaan lopen, maar ik ben helemaal happy. Heel veel sterkte en suc-6 meis!!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 10:14

de verdeling van de boedel wordt nog wat, we hebben namelijk samen ook wat dure spullen aangeschaft (bank, tv, laptop). gelukkig zijn dat eigenlijk de dingen die echt van ons samen zijn.

gisteren heb ik een lijstje gemaakt met alles wat van mij is en hoe ik over de verdeling denk. die wil ik hem binnenkort gaan voorleggen en dan maar hopen dat hij daar niet al te moeilijk over wil gaan doen.

mijn moeder zat gisteren al druk in allerlei foldertjes te kijken voor spulletjes, de lieve schat Kusje gelukkig willen mijn ouders financieel best bijspringen, ook wat inrichting betreft. niet dat ik heel veel nodig zal hebben, maar een bank e.d. zal toch wel prettig zijn

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:17

inrichting is van latere zorg denk ik
eerst woonruimte
vi akennissen of marktplaats zijn echt leuke goedkope spullen te krijgen
maar om nu al dingen te kopen is niet slim, straks past het niet qua grootte, of kun je misschien wel spullen overnemen van oude bewoners

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 10:18

nee dat was ik ook niet van plan Knipoog eerst maar eens wat vinden. heb al op giga veel kamers gereageerd en ook op een paar flatjes met 2 slaapkamers.
nu maar hopen dat ik er ook wat van ga terughoren

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:22

Wat het zoeken van een andere stageplek betreft: het lijkt me nogal ingrijpend om niet alleen ineens je vriend en je woonplek kwijt te zijn, maar ook halsoverkop midden in je stageperiode van stageplek te moeten veranderen. Eén grote verandering (waar je ook nog eens niet zelf voor hebt gekozen) lijkt me al heftig genoeg. Een andere stageplek zoeken kan altijd nog als het je niet op redelijke termijn lukt om op reisafstand van je stage woonruimte te vinden. Maar vooralsnog gaan we er maar van uit dat het lukt.

Nogmaals sterkte Lissy, ik hoop dat je snel een (tijdelijke) oplossing vindt!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:30

Ik heb nog wel een slaapbank als je straks een nieuwe kamer of huisje hebt. Wat dat betreft wil ik best helpen. Heb alleen geen idee voor kamers oid.