mogen ze dit echt zomaar maken??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Re: mogen ze dit echt zomaar maken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:18

Lizz schreef:
Maar dat weten ze al op haar werk, maar ze houden er geen rekening mee sinds er een nieuwe baas is.

Dus je dan maar ziek melden en wachten waar het op uit loopt? Als ze d'r baan wil houden zal er toch een oplossing moeten komen. Dus bellen, afspraak maken en het hele probleem proberen uit te praten. Eventueel met hulp van de ARBO arts.

Wil dat niet, dan zal ze op zoek moeten naar een andere baan.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 15:32

op advies van mijn oude manager ga ik van de week even met mijn nieuwe manager praten
lijkt me een hele aardige en redelijke man

diegene die me gister commandeerde om daar heen te gaan was de assistent manager.. die deze week even de leiding heeft..

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:33

Ik ken het, ik weiger ook met OV te reizen!
Beste is contact met die betreffende persoon op te nemen, zeggen dat je graag wilt (goede wil tonen) maar dat het echt niet gaat, en vragen welke alternatieven ze voor je hebben...hebben ze die niet, tja, ik kan alleen voor mezelf praten en dat zou zijn : geen alternatief, geen werk

Ik bagataliseer je probleem absoluut niet, toon goede wil, zeg duidelijk wat je wel en niet kan en laat hun maar met oplossing komen!

ow lees net je berichtje Haha!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:20

Anoeska schreef:
Dus je dan maar ziek melden en wachten waar het op uit loopt?

Maar ze was er ook letterlijk ziek van geworden. En sowieso, als je niet kunt (of dat nou lichamelijk of geestelijk is), dan kún je niet. Of de TS echt niet kon, is niet aan ons om hier via een forum te gaan zitten beoordelen.

Ik weet niet of er een arbo-arts is, bij een winkelbedrijf, of hoe je daarbij terecht kunt komen. Het is misschien ook helemaal niet nodig om die stap te nemen, als het gewoon opgelost kan worden in een gesprek met de leidinggevende. Als het enige probleem van de TS is dat ze niet met het ov naar andere vestigingen kan, kan ze in haar 'vaste' winkel natuurlijk prima functioneren. Misschien ziet de manager dat wel gewoon in, en is het dan opgelost.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:43

TS: ik snap niet waarom je je niet als de bliksem op zoek gaat naar ander werk? Dat je jezelf ziek meld snap ik, maar zeggen dat de oplossing alleen maar van hun kant moet komen vind ik wel wat erover.
Het is tenslotte eigenlijk hun probleem niet (dat wil niet zeggen dat ze er geen rekening mee kunnen houden, maar officieel hebben zij niks te maken met jou angst) en je hebt een contract ondertekent waar staat dat je kan overgeplaatst worden.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:01

Nimue schreef:
Anoeska schreef:

Maar ze was er ook letterlijk ziek van geworden. En sowieso, als je niet kunt (of dat nou lichamelijk of geestelijk is), dan kún je niet. Of de TS echt niet kon, is niet aan ons om hier via een forum te gaan zitten beoordelen.

Ik weet niet of er een arbo-arts is, bij een winkelbedrijf, of hoe je daarbij terecht kunt komen. Het is misschien ook helemaal niet nodig om die stap te nemen, als het gewoon opgelost kan worden in een gesprek met de leidinggevende. Als het enige probleem van de TS is dat ze niet met het ov naar andere vestigingen kan, kan ze in haar 'vaste' winkel natuurlijk prima functioneren. Misschien ziet de manager dat wel gewoon in, en is het dan opgelost.

Mijn opmerking was niet zozeer naar de TS, maar een reactie op:
Lizz schreef:
Maar dat weten ze al op haar werk, maar ze houden er geen rekening mee sinds er een nieuwe baas is.

En ik blijf vinden dat als er een probleem is dat je dan actie onderneemt, je gaat naar je baas om er over te praten, werkt dat niet dat ga je naar de arbo-arts, om te kijken of de medische/psychische reden die jij opgeeft echt geldig is, en de arbo arts je kan ondersteunen bij je conflict. Maar je gaat in ieder geval iets doen. Met ziekmelden en thuis afwachten lost er natuurlijk niets op.

En ieder bedrijf is verplicht zich door een deskundige op het gebied van arbo-zaken te laten ondersteunen. Dus er moet iemand zijn bij wie ze met haar vraag terecht kan.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 14:12

ik ga morgen zowiezo met de nieuwe manager praten
en als die er niks mee doet dan ga ik toch echt op zoek naar ander werk
ik wil best werken en laat me ook van mijn goede kant zien.. maar dan wil ik ook dat hun daar een beetje aan mee werken..

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:28

Even duidelijkheid waar ik op reageerde Lachen

Anoeska schreef:
Je kan beter open kaart spelen, en duidelijk aangeven wat je wel en niet kan. Dan kan er eventueel nog een oplossing worden gezocht.

Lizz schreef:

Anoeska schreef:

Nee zo bedoelde ik mijn reactie niet, ik bedoelde dat ze het op haar werk weten en er dus geen rekening mee houden.
Als voor mij iemand zou werken met zo'n probleem dan zou ik hier rekening mee houden, iig niet iemand commanderen om ergens te moeten gaan werken. (dit is wat ik er van begrijp wat er gebeurd is)
En als dat van de ene op de andere dag komt (dat verplaatsen naar een ander filiaal) dan is het niet gek dat ze even schrikt. Ze kan niet a la minuut dan bij de arbo op de stoep liggen.
Ik begrijp dat ze hier erg beroerd van is, dat ze er niet van kan slapen.

En ik ben het met je eens, dat ze naar de arbo arts moet als het praten met haar baas niet helpt. Want zo wordt de sfeer er bij haar op het werk er niet leuker op voor haar.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:37

Je kan de bedrijfsarts (arbo-arts bestaat niet Haha! ) altijd even bellen mocht je even willen overleggen.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:58

Anoeska schreef:
En ik blijf vinden dat als er een probleem is dat je dan actie onderneemt, je gaat naar je baas om er over te praten, werkt dat niet dat ga je naar de arbo-arts, om te kijken of de medische/psychische reden die jij opgeeft echt geldig is, en de arbo arts je kan ondersteunen bij je conflict.

Ze gaat ook met de baas praten, nu. Dat zou ook mijn eerste stap zijn, en die even afwachten. Kom je er dan niet uit, dan zou ik denk ik gewoon ander werk gaan zoeken. Een arbo-arts kan je misschien wel ondersteunen, maar zo'n conflict blijft vervelend. Ik zou er dan zelf liever voor kiezen iets anders te zoeken waar ze wel bereid zijn er rekening mee te houden zonder dat er een arts aan te pas moet komen, of bijvoorbeeld een plaatselijk bedrijf zoeken met maar één vestiging zodat dit niet meer voorkomt.

Lijkt mij niet prettig meer werken, als het conflict zover is opgelopen dat de arts eraan moet te pas komen om het op te lossen.

Maar goed, ik geloof dat we het wel eens zijn dat ze iets moet gaan doen - maar dat gaat ze ook doen. Alleen op het moment dat ze zich ziekmeldde was dat nog even geen optie, en ze wist het ook pas kort van tevoren (en heeft toen ook actie ondernomen, manager gebeld e.d.).

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:54

Soms vindt de werkgever het prettig als er een medisch stempel opzit om voorkeursbehandeling te voorkomen. Een bedrijfsarts kan hierbij helpen als dat gerechtvaardigd is.