.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gerbenfroh

Re: Ik werk te hard volgens school

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:21

Ik snap niet waarom je naar het vmbo moest als het te langzaam/makkelijk gaat ipv naar vwo/gymnasium?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 20:23

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 15-05-22 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:26

haha had ik ook dan kom je op de punt dat je de leeraar moest naja mag helpen tijdens de lessen Clown

Zo was ik bijvoorbeeld erg goed in Wiskunde en Engels. Overig de administratie medewerker lessen die ik had.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 20:27

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 15-05-22 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:35

Santigo, daarom doe ik bbl, ik zou gillend gek worden als ik dat zou hebben.
Ik ken je gevoel zo ontzettend goed, ik kan mij zo ontzettend voorstellen hoe klote het gewoon is.
Ik heb de stinkende mazzel dat ik een contract het kunnen krijgen...
Op het vmbo was ik al motivatieloos... Wel goed toetsen enzo doen, maar voor de rest...
MBO wist ik al dat dit drama zou worden naar een héle hoop negatieve verhalen over die school van vrienden.
Daarom heb ik toen gevraagt waar ik mijn vakantiebaantje had of ik daar een contract kon krijgen...
godzijdank kreeg ik dat, anders had ik radeloos geweest, dan had ik echt niet geweten wat ik moest doen, dan had ik klem gezeten en had ik naar die bol opleiding gemoeten omdat er geen andere optie was.

Ik heb wel het vmbo gedaan, maar ik zat veel te laag
Ik heb mijn examen als gehaald zonder mijn boeken ook maar open te hebben gehad, zowel thuis als op school.
Huiswerk heb ik eigenlijk niet gemaakt, wiskunde 3 hoofdstukken half bakke...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 09:14

Santiago; Ik snap niet dat je je hierover zo enorm druk kan maken. Je hebt immers zelf deze keuze genomen. Niemand heeft jou verplicht om naar het MBO te gaan. Je hebt zelf de keuze genomen, wetende dat het niveau ver onder jouw niveau ligt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 09:45

misschien dat ze wel met haar rug tegen de muur stond?
Dat probleem had ik zelf ook, ik kon niks anders door speciale redenen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:54

Maar je hebt altijd nog zelf de keuze gemaakt én je wist van tevoren dat het behoorlijk beneden je niveau is. Ik snap dan niet dat je je zo kwaad kan maken hierover, je hebt er toch zelf voor gekozen om naar het MBO te gaan. Er heeft niemand gezegd; Je MOET die opleiding gaan doen. Er zijn nu eenmaal geen keuze's met alleen maar voordelen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:25

nou het is over het algemeen bekend dat mbo nou eenmaal bagger is.
Bij mij is het geen keuze geweest hoor, ik KON niks anders.
De rest is voor mij onmogelijk te doen qua afstand, iets anders kan ook niet aangezien je dan toch met klanten te maken hebt.
Het heeft hier heus een speciale reden, niks niet dat ik een keuze had, lekker kort door de bocht.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 15:39

Nee Moonfish ik ben niet kort door de bocht. Het is maar net hoe je een situatie in wil zien en ik heb geleerd om niet overal het negatieve van in te zien. Jij hebt ervoor gekozen om MBO te gaan doen, er was niemand die tegen je zei; Als jij geen MBO gaat doen, dan zwaait er wat. Jij hebt dus zelf de keuze genomen; Ik ga MBO doen, want andere opleidingen zijn te zwaar/moeilijk/ver weg voor mij. Je hebt dus voor het MBO gekozen, omdat je hier de meeste voordelen in zag, wellicht was er maar 1 voordeel, maar was dat zó groot dat je daarom voor het MBO hebt gekozen. Echter ben je de nadelen uit het oog verloren en daar begin je nu over te mopperen. Op zich heel logisch, want als je voor een opleiding kiest, zie je alleen de positieve dingne, later loopt je tegen de negatieve kant aan. Maar ik vind het dan niet terecht dat je je beklag doet over docenten etc.

Ik heb zelf na het VWO bewust voor het HBO gekozen, de praktische kant trok mij veel meer dan de theoretische kant. Echter bleek na een paar maanden dat het HBO-niveau ook voor mij te laag was. Nu kon ik 2 dingen doen; op zoek naar een andere opleiding en de nadelen van het te gemakkelijke niveau voor lief nemen of gaan klagen. Ik ben blij dat ik voor het eerste heb kunnen kiezen, ik heb daardoor nog een erg fijn jaar gehad op het HBO ondanks dat ik in december al wist dat ik een WO studie ging doen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:10

misschien dat ik niet zelfstandig met openbaar vervoer kan, ook op kamers is geen mogelijkheid.
Niet eens qua geld, helemaal.
Ik ben nou eenmaal leerplichtig, ik ben autistisch, als er een bus niet rijd, openbaar vervoer klopt niet dan is het leed niet te overzien.
Met mensen werken is helemaal niks voor mij/kan ik niet.
Nou wat kan ik dan doen behalve de dierenopleiding???
Ik heb nou eenmaal een flinke gebruiksaanwijzing, als er wat gebeurt, dan zit ik minimal 2 auto uren van mijn ouders vandaan, dus op kamers gaat niet werken.
Ook niet bij een gezin.

We hebben alle opties bekeken (met hulp van profs.) en het is dus niet mogelijk.
Ik had dus inderdaad geen keus, ook in het feit dat ik dus vmbo gedaan heb wat te laag was.
Er is dus geen ondersteuning meer, heel simpel dus hoger dan dat ging gewoon niet.
(ik heb soms net even iets meer uitleg nodig, niet veel.)

Ik had in dit geval gewoon géén keus.
Ik stond gewoon met mijn rug tegen de muur.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:38

Ik wil je probleem écht wel snappen en ik snap je probleem ook. Maar dat is in mijn ogen nog steeds geen reden om te klagen over het onderwijs met een toon erin van 'het is te min voor mij'. Want dat wíst je namelijk, je wíst dat het onder je niveau was, je wíst dat je de opdrachten gemakkelijk ging maken, je wíst dat je veel meer zelfstandigheid gewend ben, je wíst dat je dit soort reacties kon krijgen.

Dat het een min of meer verplichte keuze was, zorgt naar mijn inziens echt niet voor een andere situatie. Het was de meest verstandige keus om deze opleiding te doen, wellicht had je niet veel om tussen te kiezen, maar dat neemt niet weg dat je de nadelen ook te accepteren hebt. Blijf met 2 benen op de grond staan, blijf gezellig bij ons, ook al heb je je beperkingen zal je deze nadelen moeten accepteren.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:45

helemaal mee eens, ik heb ook helemaal geen problemen met mezelf hoor. Haha!
Maar wat ik er mee wilde zeggen is dat je dus niet altijd die keuze hebt.
Maar het is soms best lastig, want je hebt nou eenmaal je niveau, ik mag officieel starten op 2, ik doe dus al 3.

Het hele kader MBO is gewoon niet goed geregeld in mijn ogen, dat is jammer want het is wel de opleiding die je moet voorbereiden op het echte werk/je toekomst.
En het is in mijn ogen ook belachelijk dat je een beetje brugklas leerstof krijgt op een mbo.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:56

Ik blijf er toch bij dat je altijd nog zelf voor een opleiding kiest, ongeacht de situatie Knipoog Maar daarin blijven wij van mening verschillen denk ik.

Ik ken het MBO niet, wel weet ik dat ik het op HBO ook heel simpele dingen heb gehad. Maar wat mij daar ook opviel is dat scholieren/studenten zichzelf een soort van dom willen houden. Voorbeeld; Heel onze opleiding was Nederlandstalig, echter is veel goede medische literatuur Engelstalig, hier zal je dus mee om moeten leren gaan en je moet dus je Engels verbeteren. Echter werd er door bijna iedereen als commentaar op die ééne Engelse tekst gegeven, dat ze Engels zo moeilijk vonden en dat ze het stom vonden dat ze dat kregen. Docent verontschuldigde zichzelf bijna dat ze ons had 'lastig gevallen' met deze Engelse tekst en dat ze het volgend jaar niet meer zullen doen.
Zo zal het op alle opleidingen zijn en wanneer er door het gros van de studenten negatief op zoiets wordt gereageerd, zullen ze het niet nog eens proberen. Ik heb een beetje het idee dat de studenten dus het niveau van de opleidingen op deze manier naar beneden halen. Het is immers 'maar HBO/MBO', dus dat hoeven ze helemaal niet te leren.

Ook moet je het zo zien; Als iedereen die brugklasstof zou begrijpen en kunnen toepassen, zou iedereen zich dus doodvervelen in die lessen. Helaas is het niet zo dat iedereen die stof snapt en is het blijkbaar dus nodig om die basisstof op het MBO nogmaals te herhalen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:19

Sjonniej schreef:
wat mij daar ook opviel is dat scholieren/studenten zichzelf een soort van dom willen houden. Voorbeeld; Heel onze opleiding was Nederlandstalig, echter is veel goede medische literatuur Engelstalig, hier zal je dus mee om moeten leren gaan en je moet dus je Engels verbeteren. Echter werd er door bijna iedereen als commentaar op die ééne Engelse tekst gegeven, dat ze Engels zo moeilijk vonden en dat ze het stom vonden dat ze dat kregen. Docent verontschuldigde zichzelf bijna dat ze ons had 'lastig gevallen' met deze Engelse tekst en dat ze het volgend jaar niet meer zullen doen.
.

Ongelovelijk!! Gestoord Bloos!
Maar jammer genoeg is het wel zo dat vele zich dom houden...
Ik snap dat niet zo eerlijk gezegt..
Ik ben zo absoluut niet, wat ik doe doe ik goed, ik blijf mijn beste beentje voorzetten.
Als je inzet toont, dan zijn mensen eerder bereid om een uitzondering voor je te maken, of extra moeite voor je te doen.

oftewel, wat je geeft krijg je terug.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:21

Naja, daar zou ik me niet te hard aan vast houden in het schoolsysteem als ik jou was. Lift nu maar lekker mee op het lagere niveau, doe wat jou goed lijkt, maar soms is het beter om dat even achterwege te laten. Het is helaas geen wetmatigheid dat wanneer jij je extra inspant, dat docenten dat ook voor jou doen. Dus bespaar je die moeite Lachen