Hoe kan ik hem het beste helpen? Ik weet niet niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chimene

Re: Hoe kan ik hem het beste helpen? Ik weet niet niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:25

Ik heb respect voor je besluit en waardering voor wat je al allemaal gedaan hebt en moeten doorstaan,marcusa.
Dit besluit zal niet makkelijk zijn geweest.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 18:12

het is ook absoluut niet zo dat ik me verantwoordelijk voel voor hem maar wel voor de dingen die IK doe... ik denk dat ik het mezelf niet snel kan vergeven als ik hem zo maar het huis uit pleur en zeg zoek het maar uit. Dan heb ik mezelf er ook heel hard mee.. ik ben vaker geholpen door vrienden ben hier heel heel dankbaar voor en zou niet weten wat ik had gedaan als ze mij toen in de steek zouden laten... daarom probeer ik hem toch te helpen MET grenzen natuurlijk.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:11

Zo, wat een verhaal zeg!!
Veel sterkte nog!! Echt erg als er zoiets gebeurd bij iemand die je kent!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:29

Ik heb pas ook beetje bij beetje de contact verbroken met een meisje die borderline heeft. Ze maakte me ontzettend moe. (moet je voorstellen, ik ben geen borderliner)
Ik heb daarom bewust voor gekozen om geen contact met haar te hebben als ik haar niet zie (ik zie haar nog wel eens) want ik heb ook zo mijn problemen en ik kan haar problemen er gewoon niet bij hebben. Vervelend voor haar maar ook voor mij want ze is heel lief, maar ze maakt me ontzettend moe.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:07

MoonChloe schreef:
Ik heb pas ook beetje bij beetje de contact verbroken met een meisje die borderline heeft. Ze maakte me ontzettend moe. (moet je voorstellen, ik ben geen borderliner)
Ik heb daarom bewust voor gekozen om geen contact met haar te hebben als ik haar niet zie (ik zie haar nog wel eens) want ik heb ook zo mijn problemen en ik kan haar problemen er gewoon niet bij hebben. Vervelend voor haar maar ook voor mij want ze is heel lief, maar ze maakt me ontzettend moe.

Dat moet je veel verdriet gedaan hebben en is precies het trieste en moeilijke van psychische problemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:13

mentjuh schreef:
het is ook absoluut niet zo dat ik me verantwoordelijk voel voor hem maar wel voor de dingen die IK doe... ik denk dat ik het mezelf niet snel kan vergeven als ik hem zo maar het huis uit pleur en zeg zoek het maar uit. Dan heb ik mezelf er ook heel hard mee.. ik ben vaker geholpen door vrienden ben hier heel heel dankbaar voor en zou niet weten wat ik had gedaan als ze mij toen in de steek zouden laten... daarom probeer ik hem toch te helpen MET grenzen natuurlijk.

Ben wel nieuwsgierig waarom je geen antwoord heb gegeven op mn vragen?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:44

Macusa schreef:
MoonChloe schreef:

Dat moet je veel verdriet gedaan hebben en is precies het trieste en moeilijke van psychische problemen.

Absoluut maar weet je wat erg is, ik denk dat ze ontzettend boos daarover is op mij maar ik kan haar niet goed uitleggen waarom want dan maak ik haar nog meer verdrietig enzovoort..

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 00:23

Chiqa schreef:
mentjuh schreef:

Ben wel nieuwsgierig waarom je geen antwoord heb gegeven op mn vragen?

ik ga strakjes even terug lezen ik moet m vast gemist hebben mijn excuus maar ben nu aan het werk Lachen ga er zo snel mogelijk naar kijken

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 00:28

Chiqa schreef:
mentjuh schreef:
Dankje macusa, hij is nu stad en land af aan het belle om vandaag nog een auto te kopen hij wil mijn auto ook niet meer lenen omdat hij heel hard baalt en mij geen pijn wil doen. gelukkig heb ik hem deze week al van n aantal vervelende gedachte af kunnen brengen omdat ik hoog bij hem zit.

O god....Ik weet dat je het goed bedoeld, maar dit zal je nog wel eens de kop kunnen kosten.
Leen hem alsjeblieft geen spullen, ook niet je auto, waar heeft hij dat voor nodig?
Heeft hij een inkomen? Werkt hij? (OMdat hij geen vaste woon of verblijf plaats heeft)

Verder ga ik met Masuca mee, trek je handen van hem af...Laat hem zn eigen bonen doppen, klimt mss hard maar met een half jaar zijn dit soort mensen jou allang al weer vergeten en zit jij met de brokken omdat je het gevoel heb dat je gebruikt bent.
Klinkt mss erg hard, maar deze jongen kan alleen zichzelf helpen.

Masuca ik stuur je even een PB.

Ik weet wat je bedoelt.. maar het is toch moeilijker dan een paar woorden zwart op wit...
Hij heeft de auto nodig om dingen te regelen (auto kopen naar woning/hulp zoeken) als ik aan het werk ben..
Hij heeft een tijd in spanje gewoont en heeft daar een flink zakcentje uit gehaald dus momenteel heeft hij even geen werk maar absoluut geen last van geld zorgen geld is voor hem geen probleem...

Maar toch ga ik hem niet in de steek laten... ik ga hem helpen om hulp te vinden maar ga hem niet zo maar buiten zetten dat kan ik hem niet aan doen en ik wil zelf niet met dat schuld gevoel gaan zitten... ik weet dat ik mezelf daar het hardste mee heb..

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 07:27

@ TS Ik snap je volkomen dat je hem wilt helpen zodat ie hulp krijgt en natuurlijk zijn eigen huisje. Als ik in jou schoenen zou hebben gestaan (naar aanleiding van mijn eerder geplaatste bericht heb ik beetje hetzelfde), zou ik er ook alles voor over hebben om ze te helpen, ik kan en wil ze nooit te nimmer op straat zetten. Ben juistem ook opgegroeid met als je iemand kan helpen we dan graag voor ze klaar zullen staan etc...

Een ieder is maar gewoon een mens...De een net met dat beetje meer problemen, ja en ? Het zijn wel gewoon mensen net als jij en ik. Alleen deze mensen hebben gewoon net dat ene steuntje in hun rug nodig om weer lekker hen eigen leven op rolletjes te krijgen.

Sterkte!

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 14:16

Dankje __possie__ ben blij dat je snapt dat ik hem wil helpen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 22:48

Mentjuh, ik hoop dat ik er naast zit en ik niet over een maand een topic van je tref dat hij jou financieel een knauw heeft bezorgs of misbruik heeft gemaakt van jou goedheid en jij
het nakijken heb...
Ik hoop dat echt uit de grond van mijn hart want op de een of andere manier heb ik
hier een slecht gevoel bij....
Waarom pakt hij bv niet de fiets?

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:18

mentje als je op msn een keer bent spreek me een keer aan misschien dat ik wel iets voor hem weet groetjes mariska

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 19:12

Chiqa ik hoop ook dat je gelijk hebt Lachen we shal see...
Dankje booster ik ga kijken wat ik met de info kan.
Hij heeft volgende week vrijdag met iemand die hem mischien verder kan helpen dus het is even afwachte...
voor de rest is het allemaal zeer onrustig hier Boos! hoop dat het allemaal snel opgelost is.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:39

Ik heb je n pb gestuurd.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:13

ik heb zelf een lange tijd een relatie gahd met een bordderliner. EN ja met die personen kan ik ook heel goed overweg, maar naar een zeker jaar, heb ik voor mezelf moeten kiezen. Hij kwam zelf uit de andere kant van het land.. En we woonde al snel samen.. Wat eigenlijk allemaal wel met ups en downs ging, ik heb die jongen mijn leven gegeven toen der tijd, mijn steun en toeverlaat en heb hem bewezen dat ik er voor hem was. toen we net samen woonde, werd die hebberig.. ik werd in een kooi gestopt, bijwijze van spreken dan. en nog geen week daarna werd die zelfs aggressief. De eerste keer, dat die me heeft geslagen, heb ik het over me heen laten komen en hem geholpen. De tweede keer, dat die me "aanviel" kwam mijn vader net binnen en die zag de agressie wat die in zich had en heeft hem duidelijk zijn lesje geleer, waarna die dus wegliep, de auto pakte en mij smsjes begon te sturen om mij een schuldgevoel te geven, toen woonde we denk ik net een half jaar samen, en heb altijd door zijn borderline doorheen gekeken. Ook door zijn smsjes van ik spring nu van de brug etc.. ik rij me auto tegen de boom aan etc etc, waarna ik glashard terug stuurde, kom naar huis en Zorg dat er gen andere mensen bij betrokken raken. Ik heb mezelf het jaar door laten komen door me groot te houden, had alls aangepast op zijn borderline, en hij werd steeds erger. Hij begon zelfs mensen in mijn omgeving te claimen. Door elke dag naar hu heen te gaan en niet te werken. Na een jaar brak alles me op, toen begon die me te bedreigen, op te wachten en te achtervolgen, elke dag stond die op dezelfde plek om de tijd dat ik daar langs kwam. Ben op een gegeven moment uitgestapt, en heb hem hardhandig duidelijk moeten maken maken 'doormiddel van een flinke vechtpartij waar mijn vader ook bij stond" dat ik daar allemaal niet van gedient was etc. Daarna liet hij me pas met rust.

En daarbij, ik ben ook een reiziger. Ben bekent met die wereld.. en ik denk dat als mijn eigen broertje zijn polsen door snijd, dat die ook een onwijs probleem met mij heeft. klinkt raar maar schrikken doe je tog! Ik zou niet weten hoe ik zou reageren dan Lachen

Sterkte de mee

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 13:50

En toen was hij opeens spoorloos verdwenen.. neemt zijn telefoon niet meer op nix...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 13:52

zonder jouw auto neem ik aan??

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 19:51

ja wel zonder Mijn auto..

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:45

mentjuh schreef:
ja wel zonder Mijn auto..

tsjah klinkt me bekend in de oren! Knipoog Die komt wel terug..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:02

Hij gaat nu het 'spel' met jou spelen ben ik bang.....of het nooit gestopt is. Zit vrees ik chronisch met zichzelf verlegen en dit is een manier van aandacht trekken..
Ik hoop dat je hierin een grens kan trekken om jezelf te beschermen.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 02:32

Ik denk dat die niet meer terug komt hij heeft er een te grote puihooop van gemaakt maar kan hier niet alles open en bloot op inet pleure Knipoog

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 07:04

mentjuh schreef:
Ik denk dat die niet meer terug komt hij heeft er een te grote puihooop van gemaakt maar kan hier niet alles open en bloot op inet pleure Knipoog

Als hij niet meer terug komt, dan vind ik dat je voor jezelf een goede keuze hebt gemaakt, zeker voor je eigen zelfbescherming.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:41

Goh, je zou nog eens zo'n joch helpen, ik waardschuwde je al in het begin. Ze zijn alleen maar met zichzelf bezig, ik hoop dat hij niet al teveel schade bij je aan heb gericht.