Hebben jullie je eerste auto nieuw of tweedehands gekocht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HelgaV

Re: Hebben jullie je eerste auto nieuw of tweedehands gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 09:00

Twee jaar geleden heb ik mijn rijbewijs gehaald. Heb toen meteen een 'oud' autootje gekocht uit 1994 (peugeot 106).
Maar het was wel een leuke auto met een hele hippe kleur Haha! . Hij kostte me destijds €575,-.
Hij was zelfs zo leuk dat mijn tante hem nu wilde hebben. Dus ik heb hem aan haar doorverkocht en zelf rijd ik inmiddels 2 weken in een renault clio uit 1997.
Ik ben 'maar' een student en kan nog niets beters betalen.. Maar ik ben hier al heel trots op!! Bloos

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 09:15

Mijn eerste auto (is nog steeds mijn eerste auto) koste 5000 euro en is 2e hands en kocht ik een jaar nadat ik mijn rijbewijs had gehaald. Ik heb hem van mijn broer overgenomen. Een volkswage polo. Het eerste jaar heb ik in de bmw cabrio van mijn moeder gereden.

Nu ben ik van mening dat je nog moet leren rijden als je net je rijbewijs hebt dus zou ik zeggen koop geen nieuwe auto.
Je weet hoe je moet rijden maar ervaring heb je nog 0,0.
Mijn vriend zijn auto een bmw van 96 koste 2000 euro. Hij had zijn rijbewijs 1 week toen het ineens heel hard begon te sneeuwen. Hij reed maar heel zacht maar is toch gaan glijden. Boem tegen een boom, onmacht, maar doordat hij nog geen ervaring had wist hij niet wat hij moest doen, had hij wel ervaring had hij het misschien kunnnen voorkomen. Gevolg een nieuwe elektrische spiegel, een hele nieuwe deur, een nieuwe dorspel ofzoiets? aan de onderkant in elk geval. En de hele zijkant moest gespoten worden. Nu hebben wij geluk gehad dat een vriend van mijn broer bij een garage werkt en voor ons geklust heeft waardoor we maar 600 euro kwijt waren maar bij de garage had het 1500 euro gekost. Bijna de waarde waarvoor wij m dus hadden gekocht.

Ga eerst een jaar in een 2e hands auto crossen, leer rijden, en koop dan een nieuwe auto.

Dan erbij zou ik liever voor een 2e hands auto met een nieuwwaarde van 25,000 euro gaan voor een bedrag van 10,000 euro als een nieuwe auto van 10,000 euro. 10,000 euro is voor een nieuwe auto niet veel dus dan kun je er ook niet veel van verwachten.

Dat is het zelfde als je een (bijv) jc zade (b merk) nieuw van 500 euro koopt of een 2e hands a merk bijv passier van 500 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 12:16

Breitling schreef:
ga eerst een jaar in een 2e hands auto crossen, leer rijden, en koop dan een nieuwe auto.

En hier ben ik het helemaal mee eens, het is zonde als je een hoop geld in een auto stopt
om hem vervolgens inelkaar te rijden....
En oja nog een tip, sluit als het even kan geen lening af voor de aanschaf van een auto,
want echt....dat is een bodemloze put.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 12:18

ook dat nog ja. Mijn broer heeft dat bij zijn aller eerste auto wel gedaan, total loss gereden. vervolgens moest hij nog jaren betalen voor een auto die hij niet meer had....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 12:20

Dat is idd ook zo'n zuur punt...Gewoon eerst leren rijden in een oud dinkie,
kan je na een paar maanden altijd nog iets knaps kopen wat je leuk vind.
(Als je dat een prioriteit vind dan he Knipoog )

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 12:21

Mijn eerste autotje is een nieuwe.
Maar die heb ik niet zelf betaald, die heb ik gekregen Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 12:27

Heb jij even mazzel Ylana Tong uitsteken

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 12:29

Mijn eerste auto was een tweedehands, mijn huidige auto heb ik nieuw gekocht.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 12:35

Ik ben al de vierde eigenaar van mijn auto...

Het is een huurauto geweest en hij heeft dus flink wat gelopen. Wel altijd van familie geweest, dus ik weet precies wat ermee is gebeurd.

Een nieuwe auto verliest zo snel waarde dat je er beter een kan kopen van een jaar of twee oud. Dan ben je een heel stuk goedkoper uit en je hebt nog steeds een prima auto.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 12:58

Onze auto's zijn altijd gebruikte auto's geweest.
Een nieuwe auto kost zoveel aan afschrijving, dat vind ik zonde van m'n geld.

Nu hebben we een vw golf die we hebben gekocht toen deze drie jaar oud was, nu is hij negen jaar oud en doet het nog hardstikke goed.
Onze volgende auto zal ook weer een gebruikte worden, meer geld hebben we er gewoon niet voor (over).

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:01

Mijn autotje (citroën ax) is tweedehands, eerst van mijn nicht geweest en toen van mijn zus. Nu van mij. Lachen

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:13

Mijn eerste auto was ook een tweedehands, maar niet echt goedkoop (8000 euro, was nog relatief nieuw)...
Deze heb ik 3j gehad en heb nu sinds mei een gloednieuwe gekocht en mijn oude verkocht aan de garage. De nieuwe was 18.000 euro.
Waar ik overigens wel een lening voor heb want zoveel cash kon ik niet op tafel leggen Haha!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:15

Onze auto(van mij en vriendlief) is 3e hands maar altijd in zijn familie geweest, bakkie rijdt nog heerlijk Haha!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:21

KiWiKo schreef:
mijn eerste auto was een 6dehandse Haha! Haha!

nu rij ik een Audi TT cabrio Lachen

Ruilen tegen een Nissan Micra?
Jij hebt mijn droomauto Sigaar

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:22

Mijn eerste auto was tweedehands, en mijn auto nu ook Knipoog
Wel een vrij nieuwe tweedehands Haha!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:39

-tigdehands. Ik ben überhaupt niet van plan om ooit een spiksplinternieuwe te kopen, een slechtere investering kun je niet doen. Ik zie daar echt het nut niet van in, geef m'n geld liever uit aan andere dingen. Maar ieder z'n ding! Haha!

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:55

Mijn eerste auto had ik gekregen van me werk en de 2de ook. De eerste was een prima auto wel wat ouder maar kwam na een jaar niet meer door de apk moest wel veel mee gebeuren. De 2de ook wat oudere auto vond ik minder maarja had hem gekregen dus was alang blij heb ik ongv 1,5 jaar mee gereden en toen was hij wel op. Daarna zelf een 2de hands auto gekocht. Helaas zat het met die auto niet echt mee hij mankeerde echt iedere keer wat. Als ik weer terug ben ik NL denk ik toch dat ik maar een nieuwe ga kopen.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 14:05

Poeh, dat is alweer bijna 19 jaar geleden Bloos . Ik had erg veel geluk, want het eerste autotje heb ik van mijn ouders gekregen Lovers . Het was een oud suzuki jeepje met softtop. Er zat totaal geen luxe op, maar hij was oh zo stoer. Als het regende was de cap zo lek als een zeef Nagelbijten / Gniffelen , maar met mooi weer kon hij eraf en dan hadden we een cabrio.
Wat was ik er trots op, ook al roestte hij onder mijn kont vandaan.
Ach dat waren leuke tijden Hyper! .

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 14:08

Altijd tweedehands, soms pech mee gehad, maar vaak ook niet. Manlief avonden speurend op Marktplaats, tegenvallende kijkbezoeken (op de foto zag je geen roest..), en sinds kort een mooie Chrysler Neon uit 2000!! (voor onze begrippen vrij jong)
Nog een tip: sluit een goede verzekering af! Een collega van mijn man had alleen WA, auto is in de fik gestoken, dag auto! Hij kreeg niets van de verzekering terug.
Een nieuwe zou ik zonde van mijn geld vinden en zoooo zonde als er een kras ofzo opkomt.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 14:31

tweedehands! 2500 euro heb ik ervoor betaald, een kio rio van 2001. Prima auto hoor!! Op een gebroken schokdemper na niet veel kosten aan gehad, ben vreselijk blij met mijn auto...Ik rijd deze helemaal op, en dan zien we wel weer verder Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:45

Nickytje schreef:
Deze heb ik 3j gehad en heb nu sinds mei een gloednieuwe gekocht en mijn oude verkocht aan de garage. De nieuwe was 18.000 euro.

Pas maar op met het noemen van dat soort bedragen Knipoog schijnt nogal gevoelig te liggen.

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:49

Chiqa schreef:
Pas maar op met het noemen van dat soort bedragen Knipoog schijnt nogal gevoelig te liggen.

Ligt niet gevoelig hoor, hangt er alleen vanaf op wat voor manier je iets brengt. Was het je niet opgevallen dat er op het bericht van Nickytje geen verontwaardigde reacties worden geplaatst?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:51

mijn eerste auto was een jonge 2de hands auto, nu heb ik een nieuwe...dankzij een ongeluk waardoor mijn 2e handsje total loss is verklaard en die was gelukkig all risk verzekerd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:53

Antheya schreef:
Ligt niet gevoelig hoor, hangt er alleen vanaf op wat voor manier je iets brengt. Was het je niet opgevallen dat er op het bericht van Nickytje geen verontwaardigde reacties worden geplaatst?

Op de manier zoals je het brengt? Hij wordt steeds mooier noemde alleen een bedrag niets meer niets minder. Lachen
Ach ik weet het antwoord wel hoor Lachen

Mn tweede auto wordt het dubbele Haha!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:53

Mijn ouders hebben altijd 2ehands auto's gehad. Als we het geld er voor zouden hebben, zullen ze vast wel een nieuwe kopen!

Een vriend van mijn vriend, zijn ouders hebben een splinternieuwe auto voor hem gekocht.

Sommige hebben gewoon geluk!