'Het helpt toch niet', 'Het valt allemaal best mee' *zucht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Re: 'Het helpt toch niet', 'Het valt allemaal best mee' *zucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:40

Oh dat weet ik wel degelijk; een lekker mals kipfiletje, of een varkenshaasmedallionnetje Vingers aflikken

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:41

Ja dat zijn de haantjes. Dat vind ik ook een deel van de kippenhouderij waar nog veel verbeterd kan worden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:42

_Nelleke_ schreef:
Maargoed, mensen die vlees willen eten, geen probleem. Maar ik vind het wél een probleem als mensen geen idee hebben wát er op hun bord ligt.

Helemaal met je eens!!! Afgod Afgod Afgod

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:42

....
Magnummm schreef:
Legkippen hebben het vaak wel goed (niet in batterij natuurlijk), maar vleeskippen worden in zo'n korte tijd zo vet gemest dat ze door heen poten zakken.. Knipoog

Ik quote hier zomaar even iets....
Toevallig kom ik uit een verwante sector en ja... dan voel ik me wel een beetje aangevallen.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:43

ik heb niks tegen vegetariers, maar vind het zo zonde van zo'n heerlijk stukje vlees.
als vegetarier moet je het altijd even aanmerken zodat andere er rekening mee houden.

maar zeg nou eerlijk wat is er nou lekkerder dan een heerlijk ligt gegaard stukje wild zwijn, haas, eend en paard kan ook nog wel in het luxe stukje erbij.
als je dat ziet staan dan kun je toch geen nee zeggen.

Kwijl Kwijl kwijlt bij het idee van eend in rode wijnsaus Kwijl Kwijl

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:44

Tja, sax89, daar denk ik als vegetarier dus effe heel anders over. Knipoog
Ik ga Misselijk , als ik er alleen al aan denk om het op te moeten eten. En ja, ik lustte ooit vlees, maar zie het nu meer als dode lijken. Haha!

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:44

ik denk dan dat ik 1 van die mensen ben die vind dat t toch niet helpt al je vegetarier bent.
Naar mijn idee heeft t geen nut, want de dieren worden toch wel geslacht! Voor je eigen gevoel heeft het natuurlijk wel nut, dat moet jezelf weten.

Maar ik vind, dat als je je óveral druk over moet maken, je beter gelijk voor de trein kan springen.... al het leed in deze hele wereld. We weten maar de helft van het leed dat er is, als je daar ook allemaal rekening mee moet houden, word je zo depressief als wat! Je kunt het niet verhelpen, het zij zo! HELAAS!

En natuurlijk vind ik het verschrikkelijk wat er allemaal is op deze wereld, het is ook zo krom als wat! En natuurlijk vind ik het hartstikke zielig voor de dieren die indd in te kleinen hokken een vreselijk transport mee maken en noem maar op, maar ik kan het niet verhelpen. En als iedereen nou vegetarier word, dan heeft het nut, dan hoeven er geen dieren meer dood voor onze eetlust! Maar wij mensen zijn niet zo, wij houden ook van een stukje vlees! En tsja, helaas lijdt een dier daaronder! Hoe krom het ook is!

maar is respecteer uiteraard mensen die vegetarisch zijn!!!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 12:46

dingetje schreef:
....
Magnummm schreef:
Legkippen hebben het vaak wel goed (niet in batterij natuurlijk), maar vleeskippen worden in zo'n korte tijd zo vet gemest dat ze door heen poten zakken.. Knipoog

Toevallig kom ik uit een verwante sector en ja... dan voel ik me wel een beetje aangevallen.

Ach, wil je soms zeggen dat die beesten het goed hebben dan? Hoe zou jij je voelen bij zulk onnatuurlijk gedrag want niet eens meer levenswaardig is..?
Tis maaar mijn mening hoor Knipoog Maar zoals die dieren leven is belachelijk en als je dat niet vind weet je blijkbaar niet wat dierwaardig is.. Klinkt misschien nu kru, maar dat is het ook voor die dieren. Knipoog

Robijn; o kun je het zien ja. Maar bekijk het eens door het vooruitdenkende oog. Als er nu elk jaar (ik zeg maar wat) 90 mensen vegetarier worden. Zijn dat er over 10 jaar al weer 900 meer. Uiteindelijk kom je dus aan een groot aantal vegetariers en op den duur heeft het dus wel degelijk resultaat.. Knipoog
Niet stom bedoeld, ik geef alleen een afwijkende aanvulling Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:50

_Robijn_, ik vind mijn eigen gevoel en principes heel, heel belangrijk, hoor Knipoog . Jij de jouwe niet? Jammer voor jou dan, lijkt mij wel een enorm gemis.....

Ik maak me echt niet overal druk over, maar kan me zeker druk maken over veel leed in de wereld (zeker sinds ik moeder ben). Zouden meer mensen eens moeten doen, misschien dat het dan wat beter wordt? Je kunt je in elk geval bewust worden van veel leed, dat is al een heel begin. Gelukkig zijn er dan nog veel mensen die hele goede dingen doen met concreet resultaat ook. Ja
Daar kan ik alleen maar heel veel bewondering voor hebben. Stel je voor dat iedereen op de wereld zijn ogen zou sluiten voor de ellende? Dat zou toch vreselijk zijn? (en dan trek ik het door naar mensen die andere mensen/dieren helpen in oorlogen, hongersgebieden en noem maar op). Ben blij dat niet iedereen alleen maar denkt aan zichzelf en zijn eigen hachie.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:50

@ magnummm: Dat klopt indd! Maar dat duurt zooooo lang!! en in de tijd.. zijn er al zoooooooveel dieren gedood! Het houdt nooit op! En weetje, in andere landen gaat het er nog véél en véél beroerder aan toe! Hier hebben de dieren het nog 'luxe' ! En tsja.. ik moet eerlijk zeggen, als ik dan zo'n vrachtwagen zie rijden, met al die varkens op elkaar gepropt die hard aan het gillen zijn... krijg ik toch altijd wel even kippenvel.. het idee dat die beesten gewoon op hun dood staan te wachten.. tuurlijk ze weten het niet.. maarja.. op dat moment, laat de realiteit zich weer even zien.... ...

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:51

Je kiest er voor jezelf voor om vegetarier te zijn, dus wat makte de mening van anderen dan uit? Of zie ik dat verkeerd...

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:51

Wil je vegetariër zijn, word maar meteen veganistisch..
Ik denk dat in zo'n 90% van snoep/koek/voedsel wel een dierlijk product in zit verwerkt. (denk aan gelatine bijv)

Dat is waarom ik het totaal onzin vind! Geen vlees maar wel snoep, melk, eieren etc.

Dus ik blijf lekker vlees eten, hoe slecht ook voor die arme beestjes.. Ik kan het niet laten staan.
En ik kan de vegetariers eigenlijk echt niet respecteren, ze zijn ontzettend hypocriet. Geen vlees maar wel kaas, wat zit er in?? Juist: 'wei' en dat is dus uit de lebmaag van een koe.. En daar hebben ze dus een koe voor moeten slachten om een kaas te kunnen maken. Verdiep je zelf eens in..

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 12:51

Twiggy2008 schreef:
_Robijn_, ik vind mijn eigen gevoel en principes heel, heel belangrijk, hoor Knipoog . Jij de jouwe niet? Jammer voor jou dan, lijkt mij wel een enorm gemis.....

Ik maak me echt niet overal druk over, maar kan me zeker druk maken over veel leed in de wereld (zeker sinds ik moeder ben). Zouden meer mensen eens moeten doen, misschien dat het dan wat beter wordt? Je kunt je in elk geval bewust worden van veel leed, dat is al een heel begin. Gelukkig zijn er dan nog veel mensen die hele goede dingen doen met concreet resultaat ook. Ja
Daar kan ik alleen maar heel veel bewondering voor hebben. Stel je voor dat iedereen op de wereld zijn ogen zou sluiten voor de ellende? Dat zou toch vreselijk zijn? (en dan trek ik het door naar mensen die andere mensen/dieren helpen in oorlogen, hongersgebieden en noem maar op). Ben blij dat niet iedereen alleen maar denkt aan zichzelf en zijn eigen hachie.

OK dan!
Afgod
Juistem, en ik ben er trots op dat ik een heeeel klein ietsiepietsie steentje bijdraag.. Haha!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 12:53

MoonChloe schreef:
Ik denk dat in zo'n 90% van snoep/koek/voedsel wel een dierlijk product in zit verwerkt. (denk aan gelatine bijv)

Dat is waarom ik het totaal onzin vind! Geen vlees maar wel snoep, melk, eieren etc.

Dus ik blijf lekker vlees eten, hoe slecht ook voor die arme beestjes.. Ik kan het niet laten staan.
En ik kan de vegetariers eigenlijk echt niet respecteren, ze zijn ontzettend hypocriet. Geen vlees maar wel kaas, wat zit er in?? Juist: 'wei' en dat is dus uit de lebmaag van een koe.. En daar hebben ze dus een koe voor moeten slachten om een kaas te kunnen maken. Verdiep je zelf eens in..

Dan zit er nog een verschil in, want er zijn vegetariers die gewoon kaas etc eten.
Biologische kaas, melk, yoghurt, eieren, etc maken een heel verschil tussen die soort vega's en biologische vega's Knipoog

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:54

Magnummm schreef:
dingetje schreef:

Ach, wil je soms zeggen dat die beesten het goed hebben dan? Hoe zou jij je voelen bij zulk onnatuurlijk gedrag want niet eens meer levenswaardig is..?
Tis maaar mijn mening hoor Knipoog Maar zoals die dieren leven is belachelijk en als je dat niet vind weet je blijkbaar niet wat dierwaardig is.. Klinkt misschien nu kru, maar dat is het ook voor die dieren. Knipoog

Ik suggereer niets.... Jij wel!
Over 1 kam scheren gesproken....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:55

Kieffer schreef:
Je kiest er voor jezelf voor om vegetarier te zijn, dus wat makte de mening van anderen dan uit? Of zie ik dat verkeerd...

Nou, ik maak me verder ook niet zo druk over die verschillende meningen, hoor, zie mijn posts. Haha!
Iedereen vindt maar wat die vind, maar enig bewust zijn over wat er op je bord ligt, lijkt mij niet zo slecht.

sax89

Magnummm schreef:
MoonChloe schreef:

Dan zit er nog een verschil in, want er zijn vegetariers die gewoon kaas etc eten.
Biologische kaas, melk, yoghurt, eieren, etc maken een heel verschil tussen die soort vega's en biologische vega's Knipoog

als je dan toch echt een vegetarier wil zijn dan is de enigge oplossing water en blaadjes. want in alles wat wij eten zit wel iets wat van een dier afkomstig is

__Robijn__

Twiggy2008 schreef:

Nou... zeker! ik zeg ook niet dat het niet belangrijk is!! En snap niet waarom je je in 1 x zo aangevallen voelt ?

En ik ben mij zeker bewust van het leed in de wereld, en ik doe er ook genoeg voor! ik probeer mijzelf zoveel mogelijk in te zetten, maar niet door vegetarier te worden! Ik doe andere dingen voor dieren en mensen! Ik heb ook zeker bewondering voor mensen die al dat soort dingen allemaal over hebben voor andere mensen op de wereld!! zeker, want als ik in die situatie zou zitten, zou ik het ook fijn vinden. Alleen vind ik, dat er zooo ongelooflijk veel leed is, en je kunt het niet allemaal verhelpen. Hoe krom dat ook is, hoe graag we dat ook zouden willen!

En ik denk niiet alleen aan mijzelf of aan mijn eigen hachie!!! totaal niet!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:00

__Robijn__ schreef:
ik denk dan dat ik 1 van die mensen ben die vind dat t toch niet helpt al je vegetarier bent.
Naar mijn idee heeft t geen nut, want de dieren worden toch wel geslacht! Voor je eigen gevoel heeft het natuurlijk wel nut, dat moet jezelf weten.

Juist. En dat zal de TS toch moeten be-amen. Gezien ze wel een leren zadel in haar profiel heeft staan. Leer komt niet van een koe af terwijl hij blijft leven.
Laatst bijgewerkt door LovingTweety op 02-10-08 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:00

MoonChloe schreef:

Zo jij kan ook goed over 1 kam scheren zeg Verward Er zijn zat vegetariërs die geen kaas met stremsel eten, die de dropjes en winegums, gevulde koeken etc etc laten staan.

Maar er is een verschil tussen er bewust mee omgaan en je ogen ervoor sluiten, zoals jij doet.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:01

LovingTweety schreef:
__Robijn__ schreef:

Juist. En dat zal de TS toch moeten be-amen. Gezien ze wel een leren zadel in haar profiel heeft staan. Leer komt niet van een koe af terwijl hij blijft leven.

indd.. en lijkt me dat ook niet in plastic schoenen loopt of op een plastic bank zit????

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:02

__Robijn__ schreef:
Nou... zeker! ik zeg ook niet dat het niet belangrijk is!! En snap niet waarom je je in 1 x zo aangevallen voelt ?

En ik ben mij zeker bewust van het leed in de wereld, en ik doe er ook genoeg voor! ik probeer mijzelf zoveel mogelijk in te zetten, maar niet door vegetarier te worden! Ik doe andere dingen voor dieren en mensen! Ik heb ook zeker bewondering voor mensen die al dat soort dingen allemaal over hebben voor andere mensen op de wereld!! zeker, want als ik in die situatie zou zitten, zou ik het ook fijn vinden. Alleen vind ik, dat er zooo ongelooflijk veel leed is, en je kunt het niet allemaal verhelpen. Hoe krom dat ook is, hoe graag we dat ook zouden willen!

En ik denk niiet alleen aan mijzelf of aan mijn eigen hachie!!! totaal niet!

Allereerst; ik voel me echt niet aangevallen, hoor. Knipoog
Probeer alleen uit te leggen, waarom mensen zich in zetten voor bepaalde zaken, hetzij wat ze zelf uitdragen naar de buitenwereld toe, hetzij wat ze in concrete actie doen, hetzij wat ze hun kinderen leren, noem maar op. Verder had ik het over de mensheid in het algemeen, niet dus per definitie over jou. Ik ken nou helemaal niet en blij te lezen dat je je inzet voor (andere) zaken. Alle beetjes en steentjes Haha! helpen.

Er is heel veel leed, helemaal mee eens. Aan ons, de mensheid, om er iets aan te doen. Op welke manier dan ook, dus dat kan in het groot en/of het kan in het klein. Lachen

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 13:02

LovingTweety schreef:
__Robijn__ schreef:

Kijk eens wat verder dan je neus lang is... Scheve mond
Dat zadel kreeg ik toen ik nog een kind was. Heb je dan idee van zoiets? Dat dat van een zielige koe komt?
Reden van verkoop; geef mij maar een nepleder oid. Knipoog
Dus niet meteen conclusies trekken. Knipoog

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:03

_Nelleke_ schreef:
MoonChloe schreef:

Zo jij kan ook goed over 1 kam scheren zeg Verward Er zijn zat vegetariërs die geen kaas met stremsel eten, die de dropjes en winegums, gevulde koeken etc etc laten staan.

Maar er is een verschil tussen er bewust mee omgaan en je ogen ervoor sluiten, zoals jij doet.

Misschien omdat ik al die jaren dat ik leef alleen maar zulke vegetariërs ben tegengekomen Knipoog
Hoewel 1tje die wel een goede vegetariër was.
Je kan wel zeggen dat ik mijn ogen er voor sluit, tja ik eet amper vlees eigenlijk Clown Maar ik laat het absoluut niet staan als ik een stukkie krijg Lachen

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:04

LovingTweety schreef:
__Robijn__ schreef:

Kan dan niemand verder kijken dan z'n neus lang is. Verward Als de vraag daalt, zal ook het aanbod zich hierop aanpassen... De vleesconsumptie is zoveel groter dan de vraag naar leer. Bovendien, leer is er in overvloed. Zelfs als de helft van de NL bevolking vegetarisch zou worden is er nog leer in overvloed. Koeien worden niet geslacht voor het leer, leer is een bijproduct. Net als gelatine.