Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
_Nelleke_ schreef:Maargoed, mensen die vlees willen eten, geen probleem. Maar ik vind het wél een probleem als mensen geen idee hebben wát er op hun bord ligt.
Magnummm schreef:Legkippen hebben het vaak wel goed (niet in batterij natuurlijk), maar vleeskippen worden in zo'n korte tijd zo vet gemest dat ze door heen poten zakken..

kwijlt bij het idee van eend in rode wijnsaus
, als ik er alleen al aan denk om het op te moeten eten. En ja, ik lustte ooit vlees, maar zie het nu meer als dode lijken.
dingetje schreef:....Magnummm schreef:Legkippen hebben het vaak wel goed (niet in batterij natuurlijk), maar vleeskippen worden in zo'n korte tijd zo vet gemest dat ze door heen poten zakken..
Ik quote hier zomaar even iets....
Toevallig kom ik uit een verwante sector en ja... dan voel ik me wel een beetje aangevallen.
Maar zoals die dieren leven is belachelijk en als je dat niet vind weet je blijkbaar niet wat dierwaardig is..
Klinkt misschien nu kru, maar dat is het ook voor die dieren. 

. Jij de jouwe niet? Jammer voor jou dan, lijkt mij wel een enorm gemis.....
Twiggy2008 schreef:_Robijn_, ik vind mijn eigen gevoel en principes heel, heel belangrijk, hoor. Jij de jouwe niet? Jammer voor jou dan, lijkt mij wel een enorm gemis.....
Ik maak me echt niet overal druk over, maar kan me zeker druk maken over veel leed in de wereld (zeker sinds ik moeder ben). Zouden meer mensen eens moeten doen, misschien dat het dan wat beter wordt? Je kunt je in elk geval bewust worden van veel leed, dat is al een heel begin. Gelukkig zijn er dan nog veel mensen die hele goede dingen doen met concreet resultaat ook.![]()
Daar kan ik alleen maar heel veel bewondering voor hebben. Stel je voor dat iedereen op de wereld zijn ogen zou sluiten voor de ellende? Dat zou toch vreselijk zijn? (en dan trek ik het door naar mensen die andere mensen/dieren helpen in oorlogen, hongersgebieden en noem maar op). Ben blij dat niet iedereen alleen maar denkt aan zichzelf en zijn eigen hachie.
MoonChloe schreef:Wil je vegetariër zijn, word maar meteen veganistisch..
Ik denk dat in zo'n 90% van snoep/koek/voedsel wel een dierlijk product in zit verwerkt. (denk aan gelatine bijv)
Dat is waarom ik het totaal onzin vind! Geen vlees maar wel snoep, melk, eieren etc.
Dus ik blijf lekker vlees eten, hoe slecht ook voor die arme beestjes.. Ik kan het niet laten staan.
En ik kan de vegetariers eigenlijk echt niet respecteren, ze zijn ontzettend hypocriet. Geen vlees maar wel kaas, wat zit er in?? Juist: 'wei' en dat is dus uit de lebmaag van een koe.. En daar hebben ze dus een koe voor moeten slachten om een kaas te kunnen maken. Verdiep je zelf eens in..
Magnummm schreef:dingetje schreef:Ik quote hier zomaar even iets....
Toevallig kom ik uit een verwante sector en ja... dan voel ik me wel een beetje aangevallen.
Ach, wil je soms zeggen dat die beesten het goed hebben dan? Hoe zou jij je voelen bij zulk onnatuurlijk gedrag want niet eens meer levenswaardig is..?
Tis maaar mijn mening hoorMaar zoals die dieren leven is belachelijk en als je dat niet vind weet je blijkbaar niet wat dierwaardig is..
Klinkt misschien nu kru, maar dat is het ook voor die dieren.
Kieffer schreef:Je kiest er voor jezelf voor om vegetarier te zijn, dus wat makte de mening van anderen dan uit? Of zie ik dat verkeerd...

Magnummm schreef:MoonChloe schreef:Wil je vegetariër zijn, word maar meteen veganistisch..
Ik denk dat in zo'n 90% van snoep/koek/voedsel wel een dierlijk product in zit verwerkt. (denk aan gelatine bijv)
Dat is waarom ik het totaal onzin vind! Geen vlees maar wel snoep, melk, eieren etc.
Dus ik blijf lekker vlees eten, hoe slecht ook voor die arme beestjes.. Ik kan het niet laten staan.
En ik kan de vegetariers eigenlijk echt niet respecteren, ze zijn ontzettend hypocriet. Geen vlees maar wel kaas, wat zit er in?? Juist: 'wei' en dat is dus uit de lebmaag van een koe.. En daar hebben ze dus een koe voor moeten slachten om een kaas te kunnen maken. Verdiep je zelf eens in..
Dan zit er nog een verschil in, want er zijn vegetariers die gewoon kaas etc eten.
Biologische kaas, melk, yoghurt, eieren, etc maken een heel verschil tussen die soort vega's en biologische vega's
Twiggy2008 schreef:_Robijn_, ik vind mijn eigen gevoel en principes heel, heel belangrijk, hoor. Jij de jouwe niet? Jammer voor jou dan, lijkt mij wel een enorm gemis.....
Ik maak me echt niet overal druk over, maar kan me zeker druk maken over veel leed in de wereld (zeker sinds ik moeder ben). Zouden meer mensen eens moeten doen, misschien dat het dan wat beter wordt? Je kunt je in elk geval bewust worden van veel leed, dat is al een heel begin. Gelukkig zijn er dan nog veel mensen die hele goede dingen doen met concreet resultaat ook.![]()
Daar kan ik alleen maar heel veel bewondering voor hebben. Stel je voor dat iedereen op de wereld zijn ogen zou sluiten voor de ellende? Dat zou toch vreselijk zijn? (en dan trek ik het door naar mensen die andere mensen/dieren helpen in oorlogen, hongersgebieden en noem maar op). Ben blij dat niet iedereen alleen maar denkt aan zichzelf en zijn eigen hachie.
__Robijn__ schreef:ik denk dan dat ik 1 van die mensen ben die vind dat t toch niet helpt al je vegetarier bent.
Naar mijn idee heeft t geen nut, want de dieren worden toch wel geslacht! Voor je eigen gevoel heeft het natuurlijk wel nut, dat moet jezelf weten.
MoonChloe schreef:Wil je vegetariër zijn, word maar meteen veganistisch..
Er zijn zat vegetariërs die geen kaas met stremsel eten, die de dropjes en winegums, gevulde koeken etc etc laten staan. LovingTweety schreef:__Robijn__ schreef:ik denk dan dat ik 1 van die mensen ben die vind dat t toch niet helpt al je vegetarier bent.
Naar mijn idee heeft t geen nut, want de dieren worden toch wel geslacht! Voor je eigen gevoel heeft het natuurlijk wel nut, dat moet jezelf weten.
Juist. En dat zal de TS toch moeten be-amen. Gezien ze wel een leren zadel in haar profiel heeft staan. Leer komt niet van een koe af terwijl hij blijft leven.
__Robijn__ schreef:Nou... zeker! ik zeg ook niet dat het niet belangrijk is!! En snap niet waarom je je in 1 x zo aangevallen voelt ?
En ik ben mij zeker bewust van het leed in de wereld, en ik doe er ook genoeg voor! ik probeer mijzelf zoveel mogelijk in te zetten, maar niet door vegetarier te worden! Ik doe andere dingen voor dieren en mensen! Ik heb ook zeker bewondering voor mensen die al dat soort dingen allemaal over hebben voor andere mensen op de wereld!! zeker, want als ik in die situatie zou zitten, zou ik het ook fijn vinden. Alleen vind ik, dat er zooo ongelooflijk veel leed is, en je kunt het niet allemaal verhelpen. Hoe krom dat ook is, hoe graag we dat ook zouden willen!
En ik denk niiet alleen aan mijzelf of aan mijn eigen hachie!!! totaal niet!
helpen.
LovingTweety schreef:__Robijn__ schreef:ik denk dan dat ik 1 van die mensen ben die vind dat t toch niet helpt al je vegetarier bent.
Juist. En dat zal de TS toch moeten be-amen. Gezien ze wel een leren zadel in haar profiel heeft staan. Leer komt niet van een koe af terwijl hij blijft leven.

_Nelleke_ schreef:MoonChloe schreef:Wil je vegetariër zijn, word maar meteen veganistisch..
Zo jij kan ook goed over 1 kam scheren zegEr zijn zat vegetariërs die geen kaas met stremsel eten, die de dropjes en winegums, gevulde koeken etc etc laten staan.
Maar er is een verschil tussen er bewust mee omgaan en je ogen ervoor sluiten, zoals jij doet.
Maar ik laat het absoluut niet staan als ik een stukkie krijg
LovingTweety schreef:__Robijn__ schreef:ik denk dan dat ik 1 van die mensen ben die vind dat t toch niet helpt al je vegetarier bent.
Als de vraag daalt, zal ook het aanbod zich hierop aanpassen... De vleesconsumptie is zoveel groter dan de vraag naar leer. Bovendien, leer is er in overvloed. Zelfs als de helft van de NL bevolking vegetarisch zou worden is er nog leer in overvloed. Koeien worden niet geslacht voor het leer, leer is een bijproduct. Net als gelatine.