hou jij je mening weleens voor je??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaka

Re: hou jij je mening weleens voor je??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:46

Ik ben een heel eind op de goede weg, maar ik moet soms nog wel eens op mijn tong bijten om die scherpe klep van mij dicht te houden. In het verleden heb ik heel wat mensen beledigd door mijn mening te vrij te spuien. Inmiddels kan ik mijn mening redelijk doseren, word ik tactischer en weet ik dat de manier waarop je je mening brengt een wereld van verschil maakt. Dat maakt niet dat ik niet nog steeds recht door zee en behoorlijk van de botte bijl ben. Maar tegenwoordig mep ik er iets minder mee. Dus ja, mijn mening hou ik wel eens voor me. Uit tactische overwegingen, uit vriendschap, uit liefde of omdat mijn mening niets toevoegt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:52

ik geloof niet dat ik hoef te melden hoe ik over deze materie denk Lachen

Zakelijk gezien hou ik mijn mond wel eens........ maar in mijn prive laat ik luid en duidelijk weten wat ik vind Lachen en dat mag dan ook de hele wereld weten ook Lachen

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:57

als het verstandiger is om mijn mond te houden..glimlach ik maar...ik heb heb eigenlijk geen zin meer om mijn energie te stoppen als mensen bijvoorbeeld domme dingen doen. Maar vraag je om mijn mening,dan krijg je die ongezouten en eerlijk...of nou leuk is of niet. Ben idd de leeftijd voorbij dat ik me daar onzeker bij voelde.

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:57

Vroeger zei ik echt alles, inmiddels wat wijzer en hou ik heel veel voor me. Mensen, met een beetje mensenkennis, zien wel aan me dat ik meer te zeggen heb. Maar ik ben, heel onbedoeld, behoorlijk bot (erg duidelijk noem ik het zelf }:0 ). Daar schrikken mensen van en dat is dan ook weer niet de bedoeling. Dus nu slik ik dingen in. Werkt wel voor de goede sfeer, maar soms zit ik me achteraf wel druk te maken omdat ik niks gezegd heb (ben nu een beetje naar de andere kant doorgeslagen). 'Stille wateren diepe gronden' hoor ik de laatste maanden iets te vaak.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:07

celticpony schreef:
als het verstandiger is om mijn mond te houden..glimlach ik maar...ik heb heb eigenlijk geen zin meer om mijn energie te stoppen als mensen bijvoorbeeld domme dingen doen. Maar vraag je om mijn mening,dan krijg je die ongezouten en eerlijk...of nou leuk is of niet. Ben idd de leeftijd voorbij dat ik me daar onzeker bij voelde.

ja gek is dat he Haha! Haha! 15 jaar geleden was ik een heel ander persoon Lachen

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:37

Als ik mijn mening altijd geef, was ik allang ontslagen ROFL

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:39

Het ligt er aan, maar in bepaalde situaties geef ik hem zeker. In andere situaties hou ik mijn mond en laat ik mijn mening maar voor wat het is, het ligt er ook aan met wie ik ben......

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:42

Ik hou me mening ook soms voor me. Als ik denk dat het een domme mening is bijv dan zeg ik het niet, dus ook bang voor de reacties van andere.
Tis wel jou mening, maar soms is het wel beter om hem voor je te houden om belediging te voorkomen bijv.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:42

Ik hou mijn mening wel eens voor me om andere mensen niet onnodig te kwetsen...Ik ben niet echt subtiel of zo (echt een leerpunt waar ik mee aan het werk ben... Boos! ).

Als ik dan een mening heb waarvan ik weet dat ik daarmee iemand kan kwetsen en ik weet ook dat zich niks zal veranderen wanneer ik mijn mening wel uit hou ik het braaf voor me....maar dit ook lang niet altijd... Bloos

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:44

ik gaf eigenlijk altijd mijn mening, wat ik denk kwam er meestal al vanzelf uit Tong uitsteken
ook in de klas, als leraar boos werd gaf ik gewoon mijn mening wat ik er van vond..
meestal werden ze dan juist nog gekker, nu zeggen ze meestal voordat ze strafwerk geven ofzo houd je mening voor, je ik wil niks horen anders vertrek je maar gelijk

dus tegenwoordig hou ik hem wel voor me, maar tegen vrienden ofzo zeg ik wel gewoon mijn mening, maar wel op een normale manier, iedereen mag toch zeggen wat die ergens van vind?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:53

chanora schreef:
ik gaf eigenlijk altijd mijn mening, wat ik denk kwam er meestal al vanzelf uit Tong uitsteken
ook in de klas, als leraar boos werd gaf ik gewoon mijn mening wat ik er van vond..
meestal werden ze dan juist nog gekker, nu zeggen ze meestal voordat ze strafwerk geven ofzo houd je mening voor, je ik wil niks horen anders vertrek je maar gelijk

dus tegenwoordig hou ik hem wel voor me, maar tegen vrienden ofzo zeg ik wel gewoon mijn mening, maar wel op een normale manier, iedereen mag toch zeggen wat die ergens van vind?

Ja en nee.

Je kunt niet in alle situaties je mening geven, dit verstoord de communicatie met andere mensen. Je hoeft je niet altijd terug te houden en ook zeker niet in zo verre dat men onrecht aan jou doet, immers moet je voor jezelf kunnen opkomen.

Maar als jou vader jou zegt dat jou kamer te rommelig is en je hem nu moet opruimen heb je in mijn ogen daar geen mening over te hebben, maar moet je dat gewoon doen. Ook al zie je het zelf anders.

Wanneer de politie jou een bekeuring geeft omdat je op een scooter rijdt zonder helm (ik noem maar even wat) doet het er niet toe dat jij dit belachelijk vind omdat je alleen maar 100 meter van het ene huis naar het andere wilde rijden (jou mening...). Je hebt de bekeuring te respecteren en je hoeft daar geen mening over te hebben.

Wanneer een leraar kwaad op jou wordt omdat je de hele tijd kletst maakt het niet uit dat je het belachelijk vindt dat hij kwaad wordt op jou, omdat iedereen aan het kletsen is. Jij stoort hem op dat moment en dat hoeft hij niet te pikken, daar hoef jij verder geen mening over uit te laten...

Wanneer je wel je mening geeft in dit soort gevallen wordt dit (in mijn ogen geheel terecht) als brutaal gezien. Ook al heb je over alles een mening, je kunt niet ALTIJD deze mening uiten...

Zelf de vrijdheid van meningsuiting kent grenzen Knipoog

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:57

ik vind dat je in veel situaties gewoon je mening mag uiten ook tegen andere mensen(vrienden) over wat je ergens van vind enz..

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:03

chanora schreef:

Iedereen mag zeggen wat die ergens van vindt, maar soms moet je gewoon weten dat je je mond moet houden of een sterke mening voor je houden. Ik vind het vrij respectloos als iemand tegen me begint te klagen over allochtonen. Wat weet die ander nou wat ik er van vind of van welke afkomst mijn vriend/vrienden is/zijn. Over homo's hoor ik soms de meest gruwelijke opmerking, hou die lekker voor je of zeg dat tegen iemand waarvan je weet dat die gelijkgestemd is. En ja ik sta open voor discussie maar in een normaal gesprek zit ik niet te wachten op sommige respectloze meningen. Sterker nog daar knap ik ontzettend op af. Zeg je er wat van beginnen mensen zich te verontschuldigen, als je je mening niet meteen spuit hoef je dat ook niet te doen.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:07

ik hou mijn mening wat paarden betreft wel eens voor me.

Ik probeer me zoveel mogelijk niet in het roddelen te mengen. Terwijl ik er gerust een mening over heb... Maar ik wil er niet aan meedoen op stal. Kan ik het thuis wel vertellen aan mijn vriend of vriendin.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 21:01

heel vaak, moet ook wel met mijn beroep Lachen

ik moet 100% objectief kunnen zijn. Vaak in gesprek met ouders wéét ik dat ze de hele boel bij elkaar liegen, maar de kunst is net dat ik ze mooi in mijn weggetje stuur zonder dat ik bedreigend overkom.

ik vind dat je niet altijd hoeft te zeggen wat je denkt. een mening hebben is wel belangrijk, heel belangrijk zelfs. maar waarom zou ik de hele wereld constant moeten laten horen wat ik vind?
als 2 collega's ruzie hebben, ga ik echt niet mee in die ruzie. ik blijf er lekker objectief onder. alleen zo ben ik betrouwbaar.

en denk maar niet dat ik een doetje ben, ik heb óveral een mening over en kan aardig pittig zijn Haha!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 21:05

Over het algemeen is mijn mening duidelijk zonder dat ik iets zeg Haha!

Verder ben ik niet bang om voor m'n mening uit te komen, alleen wanneer de "tegenpartij" te onnozel is om naar m'n mening te luisteren hou ik tegenwoordig m'n mond maar. Dat is toch zinloos Lachen

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 22:12

Ik zeg altijd waar het op staat, dus ze kunnen mijn mening ook altijd verwachten. Echter houd ik in sommige situaties wel mijn mond, maar dat is alleen als ik mezelf er boven vind staan. Soms is het verstandiger om je mond te houden.

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:44

Sieppus schreef:
... Maar het is mij geleerd altijd eerlijk te zijn. Daarom vind ik het ook fijn dat de mensen eerlijk tegen mij kunnen zijn. Mijn beste vriendin en ik hebben wel eens knallende ruzie, maar daarna moeten we lachen en dan zeggen we....Fijn dat we weer eens eerlijk tegen elkaar zijn geweest. Vork

Ben het met je eens mbt eerlijk zijn, maar imo hoef je niet altijd je mening te zeggen om eerlijk te zijn.
Dat heeft meer te maken met als je iets zegt, of het dan je eigen mening is, of die van een ander.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:45

Tegenwoordig kun je maar beter niet je mening uiten, je word er in Nederland soms heel erg voor gestraft...en dan kun je je mening niet eens meer uiten.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:55

Ik hou voor de lieve vrede inderdaad wel eens mijn mening voor me. Vork (Ik zit onder andere in een paardenklas en ik heb over het algemeen andere opvattingen dan de meesten daar.)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 11:27

KiWiKo schreef:
ik geloof niet dat ik hoef te melden hoe ik over deze materie denk Lachen

Zakelijk gezien hou ik mijn mond wel eens........ maar in mijn prive laat ik luid en duidelijk weten wat ik vind Lachen en dat mag dan ook de hele wereld weten ook Lachen

Hier precies hetzelfde. Lachen

Overigens vind ik dat er een verschil zit tussen voor je mening uitkomen en gewoon lomp en bot zijn.. Sommige mensen hebben dat niet altijd door geloof ik. Clown

Al zijn er soms situaties waar je wel een beetje lomp moet zijn..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:55

Ik hou mijn mening weleens voor me, niet uit angst oid, maar meer omdat ik weet dat ik heel scherp en bot uit de hoek kan komen. En wanneer ik denk dat mensen dat niet kunnen hebben en ik het niet beter kan verwoorden hou ik mn mond Lachen

Dit doe ik echter bij vrienden/familie niet, die kennen me en weten hoe ik dingen bedoel Lachen

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:57

bromfiets schreef:
Over het algemeen is mijn mening duidelijk zonder dat ik iets zeg Haha!

Dat herken ik Tong uitsteken
Al doe ik nog zo mijn best, ik ben ook best doorzichtig af en toe Bloos

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:58

Vaak hou ik wel mijn mening voor me, maar dat is dan meer omdat ik geen zin heb in discussies enzo.
Wat andere mensen van mijn mening vinden moeten ze zelf weten.

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:00

Ik hou mijn mening ontzettend vaak voor me, omdat ik anders hoogstwaarschijnlijk op mijn bek word geslagen, en ik ben wel blij met mijn gezicht zo. Lachen

Maar serieus ja ik doe het best vaak, mijn mening kan soms nogal iets 'te' zijn, en dan is het beter maar even niks te zeggen. Ook iets wat ik heb moeten leren, haha.