Hyves is geblokt op onze school.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riss

Re: Hyves is geblokt op onze school.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 19:54

nou t zal wel heel dom klinken maar zo veel doe ik thuis niet Nagelbijten / Gniffelen

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:58

Nou kijk, als je een tussenuur hebt moet je er toch al verplicht zitten. Als je je huiswerk dan doet (want verder is er toch niet veel te doen, zeker als Hyves en MSN geblokkeerd zijn), heb je thuis niets meer te doen en kan je daar (de meesten dan) wel MSN nen of Hyven Haha! .
Bij ons is het niet geblokkeerd, maar ik begrijp wel dat ze dat doen. Ik bedoel, je zit niet voor niets op school.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:58

welke klas zit je als ik 't vragen mag?

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 20:00

5e van havo . Ja

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:02

Ik zit ook in 5 havo, en door die achterlijke regel van die extra uren, heb ik nu al tig studie uren, plus nog een hele hoop tussenuren, wat moet je dan in je tussenuren doen?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:06

ushi schreef:
Ik zit ook in 5 havo, en door die achterlijke regel van die extra uren, heb ik nu al tig studie uren, plus nog een hele hoop tussenuren, wat moet je dan in je tussenuren doen?

Ja idd,
op mijn vorige school mocht je niet eens kaarten,
Wat moet je dan doen?

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:08

Bij ons mag je niet op;
Hyves
Msn
Partyflock
Als wij vrij mogen, dan is het hoogtens 10 minuten.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:08

Als wij een tussenuur hebben, mogen we niet meer dan huiswerk maken. Je wordt ook gewoon in de gaten gehouden en je kan toch nergens anders op komen dan de school sites.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:10

Ik werk op een basisschool en zelfs daar zijn de kinderen al aan de Hyves. Bij ons ik het ook geblokt omdat de computers voor leerdoeleinden zijn. Ook hebben we niet zo veel computers en dan is het zeg maar zonde dat er iemand zit te Hyven, terwijl een ander nog een verslag moet typen.

Maar ik snap best dat je er van baalt. Ik kan zelf nu ook niet op Hyves op school Koe maar soms zijn er echt wel goede achterliggende redenen. Haha!

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 20:15

Ja oké, maar op onze school zijn echt wel 1000 computers Tong uitsteken
We hebben een enorm grote school, maar ook echt enorm veel computers.
Dus er zijn altijd wel computers vrij Tong uitsteken

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:17

Bij ons heeft ieders zijn eigen laptop, maja bij ons zit het weer heeeel anders in elkaar dan op Nederlandse scholen.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:22

Bij mij op mijn werk is ie ook geblocked. Ik deed altijd even in de pauzes, maar een stel dames aan de andere kant van het pand, zaten echt super vaak! Ik loop daar ong. 3x per dag heen om post te halen of iets te brengen, elke keer als ik langskwam zag ik het! Dus vandaar dat ie nu geblokt is. Hotmail overigens ook, dat vind ik minder, is daar nog een 'unblock'site van?

Ga eens uitproberen of http://www.hyves.de of http://www.hivez.nl het wel doen Haha!

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:31

Bij ons werkte het toen gewoon wanneer je ingelogd de link op slaat bij je favorieten en dat je hem dan aanklikt.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:34

He dat is nou grappig, hivez of hyves.de doet het hartstikke goed Haha! Iemand nog iets voor hotmail?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:39

Grappig dat hier zo vaak wordt gezegd dat je op school bent om te leren en niet om te internetten. Stel, je baas op je werk blokkeert bepaalde sites of zelfs heel internet. Vind je dat dan ook terecht? Je bent toch op je werk om te werken en niet om te internetten? Knipoog

Ik kan me er op zich wel wat bij voorstellen hoor, dat scholen bepaalde sites blokkeren. Dat nodigt scholieren minder uit om een 'openbaar toegankelijke' pc bezet te houden. Heb je je eigen werkplek en pc, dan zit je niemand in de weg met je privézaken. Maar als het om computers gaat waar meerdere leerlingen gebruik van maken, dan ben ik van mening dat zaken die met school te maken hebben voorrang hebben.

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:40

Bij ons is t ook geblokt, maar je kan er wel op komen!
Waar een wil is is een weg!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:41

Bij ons is ebuddy en netlog (soort hyves) geblokkeerd, hotmail kan wel en bokt doet het ook nog Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:43

Wij hadden nog een leuker systeem: je mocht op geen enkele nutteloze site tijdens schooltijd en ja dat werd gecontroleerd. Printscreens van je beeldscherm gingen automatisch naar de hoofd van de mediatheek, willekeurig dat wel. Maar in een uurtje computeren, wist je wel zeker dat hij minstens 1 keer kon zien wat je deed Tong uitsteken
Enne deed je iets wat niet mocht? Kreeg je een week ontzegging.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:47

Wij krijgen een maand een computerlokaal-verbod als we gesnapt worden tijdens het internetten dat niet voor school bedoelt is. Er lopen ook een paar vrouwtjes rond, die af en toe een controlerende ronde lopen, en achterin hangen camera's. En bij het systeembeheer kijken ze ook mee op je schermpje.. vind het vervelend, maar snap het wel. Lachen Internetten doen we maar thuis.

Maar, wij hebben geen geblokkeerde websites. Hyves kunnen we gewoon even kijken, dan moet je het alleen even zo timen dat het niet opvalt en dat je niet gesnapt wordt. Laatst zat ik bijvoorbeeld op Bokt tijdens m'n tussenuur op school, en ik werd er ook bijna uitgestuurd met een maand verbod.. maar gelukkig kon ik bewijzen dat ik hier een discussie over orgaantransplantaties aan het lezen was voor het debat van Nederlands Vork Want dit keer was het écht voor school.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:50

hahaha Szan, wij konden op dezelfde school hebben gezeten Knipoog
Ik vond het altijd wel spannend als je stiekem op die sites aan het kijken was, terwijl de pakkans vrij groot was Nagelbijten / Gniffelen

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:53

Welshcobfan schreef:
hahaha Szan, wij konden op dezelfde school hebben gezeten Knipoog
Ik vond het altijd wel spannend als je stiekem op die sites aan het kijken was, terwijl de pakkans vrij groot was Nagelbijten / Gniffelen

Haha ja! Eventjes snel Hyves etc. checken zonder gepakt te worden blijft een kick, want er worden er toch best veel betrapt Tong uitsteken

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:55

en leg maar eens uit waarom je 'verantwoord' op msn zit Nagelbijten / Gniffelen
Lukte mij helaas niet hahahaha, maar door hem lief aan te kijken bleef het bij een waarschuwing,

Maar ik vind het meer dan terecht dat ze erop toezien. Nutteloos internetten doe je maar lekker in je eigen tijd en niet tijdens school.

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:05

Ik kan het er alleen maar mee eens zijn, en ik ben pas 19.

Doet me een beetje denken aan die reclame in de bushokjes: "Waarom praten als je kan sms-en?"
Mijn mond viel werkelijkwaar open.
Punt 1: je zit op school om te leren. Óók in je tussenuren.
Punt 2: heb je geen vrienden op school?
Naar mijn idee zit de helft van de middelbareschool-bevolking de hele avond al te hyven, en dan komen ze op school, zijn ze weer onder de mensen, en wat willen ze dan doen? Hyven.
Wie wil je krabbels (of hoe dat dan ook heet) sturen? Diegene die op dat moment aan de overkant van het gebouw les heeft?
Misschien een beetje kort door de bocht geredeneerd, maar wat is er mis met 'praten'? Moet zelfs je sociale leven tegenwoordig electronisch?

Voelt zich ineens ook heel oudbollig Tong uitsteken

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:12

Bij ons is hyves ook geblokt. Net als de sites om er toch op te komen.
Ook msn en youtube is geblokt.

Ik zit er niet zo mee.
Heel veel leraren hebben wel over youtube geklaagd.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:16

Gelukkig is op mijn school hyves ed. niet geblockt, betaal genoeg schoolgeld en zolang niemand er last van heeft mag ik imo best even emailchecken en hyveschecken.