Financiële tegenvaller!! wat doen jullie?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Financiële tegenvaller!! wat doen jullie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:55

Miracle_ schreef:
KiWiKo schreef:

niks aan een tientje??????? een tientje is nog altijd meer dan niks.............. toch? beter een parttime baan en iets aan inkomen dan helemaal geen inkomen....... en die 180 euro in de maand stalgeld........ kan ook morgen niet meer bestaan??? toch??? Lachen

Klopt, beter iets dan niets. Maar dan heb ik nogsteeds té weinig inkomen... en voor de 2e keer, ik ga mijn paard niet 1,2,3 per direct verkopen!!!

Morgen kan je bij mij beginnen 40 upw, geen probleem ik zit te springen om mensen in de huishouding bij mij

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:55

Een baan zoeken is natuurlijk wat de meesten zouden doen. Je kan wel gaan kijken naar geld wat eruit gaat maar het is natuurlijk handiger om te zorgen dat er wat meer binnenkomt.

Je gaat niet in op het uitzendbureau advies en hebt allerlei excuses waarom je niet snel kan werken.

Ik heb dan ook het vermoeden dat het nog wel meevalt met je financiele crisis en misschien redt je het wel met wat bezuinigingen.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:56

En voila Lachen Je hebt werk Haha!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 17:56

_Tivoli_ schreef:
Niet direct verkopen nee.
Maar als je een paard niet kan betalen,waarom doe je het dan toch?
Dus je paard moet met een kapotte of te kleine deken staan,omdat jij niet genoeg geld hebt.
Dat is heel vervelend voor jou,maar je paard heeft daar niet om gevraagt,die kan je het ook niet uitleggen...

Nog eens,wat doe je dan als ze nu met 1 been omhoog op stal staat? Hoe betaal je de DA dan? Heb je daar geen potje voor???

En van dat hele kleine beetje inkomen kan je dan iig een deken kopen...dat is beter...dan hoef je ook die keuze niet meer te maken.Bovendien zien werkgevers dan ook dat je veel aanpakt,dat je echt wil.

Het is toevallig deze maand dat ik m ff niet kan onderhouden, door mijn ongeluk. Hiervoor heeft mn pony niet gekozen nee, maar ik ook zeker niet!! Ik was niet de schuldige van mijn ongeluk, dus ik kan er niks aan doen..
En ja ik heb een potje voor de DA, maar die is dan ook echt alleen voor de DA, dus die ga ik nu niet gebruiken lijkt me Lachen

Misterylady schreef:
Sorry hoor, maar beter te weinig inkomen dan helemaal geen inkomen.
Het geld komt niemand aanwaaien dus je zult iets moeten doen.

Je vraagt om tips, denk dat er meer dan genoeg tips gegeven zijn.

Nee het geld komt zeker niet aanwaaien nee.. Maar aan weinig inkomen, heb ik netzoveel als geen inkomen. Van weinig inkomen, kan ik nogsteeds mijn stalling niet betalen!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:57

Maar je kan wel sparen om een dekentje later te kopen Lachen
Dat is al iets afgehandeld dan Lachen

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 17:57

lautje76 schreef:
Een baan zoeken is natuurlijk wat de meesten zouden doen. Je kan wel gaan kijken naar geld wat eruit gaat maar het is natuurlijk handiger om te zorgen dat er wat meer binnenkomt.

Je gaat niet in op het uitzendbureau advies en hebt allerlei excuses waarom je niet snel kan werken.

Ik heb dan ook het vermoeden dat het nog wel meevalt met je financiele crisis en misschien redt je het wel met wat bezuinigingen.

Het valt ook wel mee.. Het is een éénmalige financiële tegenvaller.. daarom vroeg ik wat jullie dan doen in zo'n maand..

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:59

Maar je weet toch nog niet wanneer je werk hebt? Dus je weet niet hoelang je eenmalige financiele tegenvaller duurt.

TivoliJarig

Dus het potje voor de DA laat je staan,terwijl je pony met een slecht passende deken staat?!
Sorry,dat snap ik echt niet.

Jij was niet de schuldige van je ongeluk,dat kan je aan jezelf uitleggen,maar aan een paard niet.

En met weinig inkomen kom je toch écht verder dan met helemaal niks.
Beetje het idee dat je het allemaal niet horen wil. Bloos Lips are sealed

KiWiKo

lief.......... je woont nog bij je ouders thuis Lachen waar heb je het in hemelsnaam over Lachen

wacht maar tot je die ene financiele tegenvaller krijgt als je als alleenstaande moeder zonder ouders daar komt te staan!!!

Ik ging van directeur naar stallenschepper omdat ik bij mijn ex wegging.......... poedersuiker, maar wel gedaan...... en zo werkt het joh!! Echt Lachen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:00

Miracle_ schreef:
lautje76 schreef:

Het valt ook wel mee.. Het is een éénmalige financiële tegenvaller.. daarom vroeg ik wat jullie dan doen in zo'n maand..

Werk zoeken!
Trouwens, je zegt dat je een ongeluk had en daardoor niet kon werken.
Dan krijg je een uitkering van de uwv.
Kun je van dat geld de stalgeld betalen lijkt me.
En anders je ouders aankijken aangezien je nog thuis woont.

TivoliJarig

KiWiKo schreef:
lief.......... je woont nog bij je ouders thuis Lachen waar heb je het in hemelsnaam over Lachen

wacht maar tot je die ene financiele tegenvaller krijgt als je als alleenstaande moeder zonder ouders daar komt te staan!!!

Ik ging van directeur naar stallenschepper omdat ik bij mijn ex wegging.......... poedersuiker, maar wel gedaan...... en zo werkt het joh!! Echt Lachen

Je haalt me de woorden uit de mond. Lips are sealed

Sjapaz

Dus omdat een tientje niet genoeg is, maak je de geweldige keuze om dan als alternatief helemaal niets te verdien, want dan kom je al helemaal aan het geld wat je nodig hebt...

Sorry, kan echt weinig respect opbrengen voor wat je doet. Er is absoluut wle werk te vinden, misschien alleen niet datgene wat je wilt doen, of baantjes waar je je te min voor voelt? je gaat nog altijd niet in op suggesties voor schoonmaakwerk en krantenwijken die je altijd kan doen, maar hebt het alleen over winkels... je meot even genoegen nemen met het baantje wat je kunt krijgen, en dan vanuit daar maar verder zoeken! waarom ga je neit een opleiding doen eigenlijk, je bent toch pas 18 volgens je profiel? dan krijg je gelijk stufi, en heb je daarna betere kanzen voor een baan.

Woon je nog thuis of niet? krijg je geen zakgeld dan? niet meer uitgaan, geen kleren enz. kopen, eventjes alles aan de kant zetten en niets aan schaffen, tot je dat wta je moest betalen deze maand hebt betaald. HEt komt echt neit aangewaaid ineens.

En hoe veel kilometer is je stal nu bij je weg? daar antwoord je ook steeds neit op...

Voor niets gaat de zon niet op, je meot werken voor wat je wilt. OF een rotklusje en neits uitgeven en je scooter en paard houden, of 1 van beide verkopen en fietsen naar je paard ofzo, het is echt nog wel te overzien als ik je schulden hoor, in derdaad wat kiwiko zegt, goede keuzes maken, je zult nu met die tegenvaller dan nu eenmaal moeten inleveren op andere dingen, daar bestaat het leven uit!

Mijn vriend en ik hadden het deze maand ook, we wonen ent samen dus daardoor waren onze spaarrekeningen al wat gemangeld, en toen ging ook nog de auto stuk, en heb ik inderdaad gefiets naar mijn paard, uur heen en uur terug. daarnaast om nu weer een buffer op te sparen eten we zo weinig mogelijk, kopen geen extra dingen, dus kopen eigenlijk alleen eten, en nemen ieder werk aan dat we kunnen krijgen om geld bi jte krijgen. We hadden dus nog net genoeg om de auto te betalen, en nu doen we het dus zo om weer een buffer op te sparen Pling dus het lukt je echt wel, even een maandje doorbijten, en die scooter kun je ook gewoon laten maken zodra je wel geld hebt?

@ kiwiko: echt petje af voor wat jij toen gedaan hebt, en dat je er zo vlot uit gekomen bent! als is het me een beetje een raadsel hoe je in hemelsnaam een schuld van 20.000 kan hebben op je 20ste, maar echt super hoe je het hebt opgelost, daar kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen, al gata het maar om hele kleine bedragen zoals ts.

edit: ik zag dat je net al had gezegd weer dat je bij je ouders woont nog, dan wordt mijn verhaal natuurlijk iets anders al, maar toch, als jen og thuis woont zou je het zeker wle moeten redden, dan hoef je nog geen eten enzo te kopen, huur, verzekering enz.
Laatst bijgewerkt door Sjapaz op 23-09-08 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

TivoliJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:01

Enne,hoe zit het met verzekering?
Als het niet je eigen schuld was,krijg je gewoon - een deel - vergoed van je verzekering,of de tegenpartij.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:01

nou, nogmaals. De uitzendbureau strategie en een paar weken hard werken. Zeker als het toch maar voor een paar weken is kan je wel even wat rotwerk doen en een eindje fietsen.

Stel je verdient 5 euro netto per uur (superweinig) 5,- x 8 uur= 40,- per dag.
Dan heb je nog met tien dagen werken 400,- verdiend. Hoppa, 2 maanden stalling. Knipoog

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 18:01

blijkbaar begrijpen jullie mij verkeerd Lachen
@tivoli: het deken past nog precies, maar ik wilde zelf gewoon een nieuwe.
En hoezo wil ik het niet horen?!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 18:02

_Tivoli_ schreef:
Enne,hoe zit het met verzekering?
Als het niet je eigen schuld was,krijg je gewoon - een deel - vergoed van je verzekering,of de tegenpartij.

dat duurt minimaal 2 jaar..

TivoliJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:04

Miracle_ schreef:

Sorry?
Je schreef zelf dat de deken eigenlijk te klein was hoor Clown

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:05

Wel erg raar dat je 2 jaar moet wachten op het geld van de verzekering, dat geloof ik eigenlijk niet.
En je koopt een nieuwe deken terwijl dat niet nodig was en je in financiele problemen zit?? Clown

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:05

pfff dat is wel heel overdreven hoor. ambtenaren molen mag af en toe wat lang duren, maar je hebt het heus wel redelijk vlot binnen als je een gegrond verhaal hebt en alles snel in werking zet, 2 jaar is wat overdreven.

en als de deken dus neit nu hoeft, koop je die dus ook zeker niet tijdens de periode dat je een financiele tegenvaller hebt, maar dan verdwijnt die dus in het wensenlaatje voor wanneer het weer beter gaat.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 18:06

oke ff voor de duidelijkheid.. rotklusjes boeien mij niet!! ik heb al 2 keer gesollciteerd bij een schoonmaakbedrijf hier in de buurt.. Dus daar gaat het niet om..
Blijkbaar heb ik mijn situatie verkeerd uitgelegd, want ik ben helemaal niet lui uitgevallen, ik wil graag werken voor mijn centen!!!! en ik leen HELEMAAL NIET graag geld van mijn ouders, ik wil mijn dingen zelf oplossen, behalve als het echt niet kan.. laat dat ff duidelijk zijn.
Dat jullie nu geen verkeerd beeld van mij krijgen ofzo. zo ben ik namelijk helemaal NIET. Lachen Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:06

Miracle_ schreef:

op een of andere manier begrijp ik altijd mensen verkeerd die denken dat het allemaal maar aan komt waaien en dat het leven gewoon ze in de schoot geworpen wordt.........

je hebt 17 jaar zonder scooter gedaan, je woont nog bij je ouders, je werkt niet........... lijkt mij dat je nu ook zonder scooter kan Lachen kijk heb je een drukke baan en die uren die je anders meer aan reistijd nodig voor je werk kan ik me er wel in vinden dat je de scooter nodig hebt........ maar nu even niet Lachen sorrie

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:06

Ik wetk in de thuiszorg als huishoudelijk hulp, ze zitten te springen om personeel,ik wil graag rond de 15/20 uur p/week werken helaas nu nog maar 9,5 maar dat is al goed voor dik 450 euro p/4 weken.Ik wil graag meer werken dus ik hoop met smart dat er nog wat bij komt.
Daarnaast ook een baantje voor 16 uur in een fabriek aangepakt via een uitzendburo levert ook nog leuk geld op.
Als je wil is er echt wel wat te verdienen! Alleen je moet er wel even wat moeite voor doen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:07

Helemaal als je nog thuis woont zie ik het enorme probleem niet echt. Leen voor deze maand even geld van je ouders voor de stalling, ga fietsen en pak een tijdelijk baantje om in ieder geval een stukje schuld aan je ouders al terug te betalen tot je straks weer een fulltime baan hebt.

Ik woon samen en heb ook deze maand zonder salaris gezeten vanwege het stoppen bij de ene baan en op vakantie zijn voordat ik kon beginnen bij mijn nieuwe baan.

Ik heb dus een aardige spaarrekening en heb mijn huur plus 100 euro daaraf gehaald en daar koop ik deze maand eten van. Heb helemaal niets! voor mezelf gekocht en ipv met de auto ga ik overal heen met mijn puchje. Het duurt langer, want hij gaat maar 20, maar hij kost ook maar 4 euro per week en dat is een stuk beter te doen dan een dure benzine auto als mijn oude audi 80.
Volgende maand tank ik mijn auto af, betaal netjes mijn huur en ik heb in excel een bestandje gemaakt met wat ik sowieso wil hebben. Alles wat over blijft gaat naar mijn spaarrekening om mijn huur plus dat geld er weer bij te zetten.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 18:07

Sjapaz schreef:
pfff dat is wel heel overdreven hoor. ambtenaren molen mag af en toe wat lang duren, maar je hebt het heus wel redelijk vlot binnen als je een gegrond verhaal hebt en alles snel in werking zet, 2 jaar is wat overdreven.

en als de deken dus neit nu hoeft, koop je die dus ook zeker niet tijdens de periode dat je een financiele tegenvaller hebt, maar dan verdwijnt die dus in het wensenlaatje voor wanneer het weer beter gaat.

ja 2 jaar. Ik wil de papieren wel even inscannen als je me niet gelooft?! Ze liggen hier op tafel......
Het word een rechtzaak en alles, dus dat duurt ECHT MINIMAAL 2 JAAR!.. helaas.. zo is het toch echt..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:07

Miracle_ schreef:
oke ff voor de duidelijkheid.. rotklusjes boeien mij niet!! ik heb al 2 keer gesollciteerd bij een schoonmaakbedrijf hier in de buurt.. Dus daar gaat het niet om..
Blijkbaar heb ik mijn situatie verkeerd uitgelegd, want ik ben helemaal niet lui uitgevallen, ik wil graag werken voor mijn centen!!!! en ik leen HELEMAAL NIET graag geld van mijn ouders, ik wil mijn dingen zelf oplossen, behalve als het echt niet kan.. laat dat ff duidelijk zijn.
Dat jullie nu geen verkeerd beeld van mij krijgen ofzo. zo ben ik namelijk helemaal NIET. Lachen Lachen

je kan morgen bij mij 40 upw aan de slag....... ik zorg wel dat je hier kan overnachten..........