Best friends forever?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Re: Best friends forever?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:24

Kijk dat is nou eens vriendschap vikki.
Ik denk ook dat ik nog ontzettend goede vriendinnen& vrienden ga krijgen. Het zal ook wel beetje aan de leeftijd liggen, als iedereen volwassen is zal het wel makkelijker gaan.
Maar toch ben ik wel een beetje jaloers als ik naar de VRIENDEN groep kijk van mijn vriend. Die zijn met z'n allen zo leuk samen. En ik voel me er ook echt thuis. Maar het is toch niet je 'eigen' vrienden groep.

Idd Rebecca: Ja er komt écht écht écht geen jongen tussen ons. Nou reden 1 waarom we ruzie hebben, rara...

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:24

Het ligt er misschien ook wel aan wat je verstaat onder een (beste) vriend(in). Ik hou sowieso al niet van de term beste, komt een beetje bezitterig over naar mijn mening. Daarnaast kun je elkaar soms niet elke dag of zelfs week zien, maar dat wil nog niet zeggen dat je niet een hele goede band kunt hebben.
Forever is een groot woord, maar ik geloof zelf zeker wel in langdurige vriendschappen!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:26

Ik denk ook wel dat het ermee te maken heeft wat voor 'typetje' je word.
Zoals ik, bij mij denken de meeste..

"Jeetje, wat een alto/scene.."
Op mijn school word dat niet geaccepteerd,
mijn toen 'beste vriendin'
Wilde erbij blijven horen, dus natuuurlijk kon ze niet met mij om blijven gaan.
Ik was natuurlijk véél te raar en eng geworden..

Niet dat dat het enige was natuurlijk, maar het speelt wel mee..

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:29

_Micha_ schreef:
Idd Rebecca: Ja er komt écht écht écht geen jongen tussen ons. Nou reden 1 waarom we ruzie hebben, rara...

Hmm.. een jongen? Vork
Nee, maar dat is inderdaad zo.
Het is ook logisch, want je weet niet wat de toekomst je brengt dus je kunt in principe ook helemaal niet beloven dat er niks tussen je vriendschap komt, of dat je er altijd zult zijn..

Het word er alleen uitgefloept omdat het 'oh zo lief' is om te vertellen.
Het feit dat je een belofte maakt die je waarschijnlijk niet kunt waarmaken vergeten we voor het gemak Lachen

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:31

x_Rebecca schreef:
Ik denk ook wel dat het ermee te maken heeft wat voor 'typetje' je word.
Zoals ik, bij mij denken de meeste..

"Jeetje, wat een alto/scene.."
Op mijn school word dat niet geaccepteerd,
mijn toen 'beste vriendin'
Wilde erbij blijven horen, dus natuuurlijk kon ze niet met mij om blijven gaan.
Ik was natuurlijk véél te raar en eng geworden..

Niet dat dat het enige was natuurlijk, maar het speelt wel mee..

andersom ook hoor. toen ik mijn dreads eraf had geknipt was ik ineens barbie. kots er nog van. binnen de subculturen hangt nog een grotere groepsdruk dan erbuiten. ik walg er van.
mijn vriendin en ik zijn altijd vriendinnen gebleven, al lopen onze interesses nu wat uit een. maar ja, 19 jaar, dat is ook wel een tijd Knipoog

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:31

Ik heb een vriendin die ik vanaf groep 1 ken, helaas ben ik 8 jaar geleden verhuisd naar Groningen dus zien we elkaar weinig, maar ik zie haar nog steeds als een hele goede vriendin Lachen (ben nu 21)

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:33

ik geloof niet echt in 'beste vriendin' als in 'wat zijn we gek op elkaar en onze vriendschap gaat nooit kapot'.
heb een super vriendin gehad echt een jaar of 13lang...maar door uiteenlopende hobby verwaterde het..en toen we vriendjes kregen liep het dood.
daarna een goede vriendin...en die heeft me laten vallen als een baksteen dat deed zoveel pijn dat ik sindsdien iets voorzichtiger ben met 'beste vrienden'.
ik heb een super vriendin...ben dol op haar, zou haar nooit willen missen maar door alles wat ik heb meegemaakt geloof ik niet dat het voor altijd is....maar wie weet wordt ik eens positief verast Knipoog

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:35

milo schreef:
andersom ook hoor. toen ik mijn dreads eraf had geknipt was ik ineens barbie. kots er nog van. binnen de subculturen hangt nog een grotere groepsdruk dan erbuiten. ik walg er van.

Nouja, daar heb ik dus geen last van aangezien ik niet in een 'subcultuurgroep' zit..
Zoals ik al zei, word dat bij mij op school niet geaccepteerd (nogal allemaal bekakte mensen enzo.. niks mis mee, maar die houden niet zo van 'vreemd' blijkbaar)
Op mijn hele school zitten ook eigenlijk geen 'aparte' mensen.. ze zijn op twee handen te tellen Lachen

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:44

Jawel, ik geloof er wel in.
Ik heb een vriendin, die ik al zo'n 18 jaar ken.
Dus Tong uitsteken

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:46

x_Rebecca schreef:
_Micha_ schreef:

Hmm.. een jongen? Vork
Nee, maar dat is inderdaad zo.
Het is ook logisch, want je weet niet wat de toekomst je brengt dus je kunt in principe ook helemaal niet beloven dat er niks tussen je vriendschap komt, of dat je er altijd zult zijn..

Het word er alleen uitgefloept omdat het 'oh zo lief' is om te vertellen.
Het feit dat je een belofte maakt die je waarschijnlijk niet kunt waarmaken vergeten we voor het gemak Lachen

Goh hoe raad je het ben je helderziend?
En natuurlijk zat er meer fout, maar uit eindelijk kwam het er in haar ogen wel op neer dat ik te veel zei wat ik vond en dat het allemaal mijn schuld was.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:47

@Micha
Dat is standaard, het is altijd de schuld van de ander..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:50

Ik heb er altijd in geloofd, niet meer...
we waren 6 jaar onafscheidelijk, toen werd ze fan van tokiohotel en ik niet, ze liet me vallen en kreeg nieuwe vriendinnen die er wel fan van waren, 6 jaar weggegooid... om niets...
ik kon me niet voorstellen hoe het zonder haar was, nu niet meer met.
Laatst bijgewerkt door xDramaQueen op 22-09-08 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:50

Ik weet niet of er best friends forever bestaat, maar ik dacht dat vroeger bij mijn hartsvriendin (ahum) ook. We waren de beste vriendinnen en lol dat we hadden, maar ineens is ze heel erg veranderd en belt me alleen als ze me nodig hebt...

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 20:55

xDramaQueen schreef:
we waren 6 jaar onafscheidelijk, toen werd ze fan van tokiohotel en ik niet, ze liet me vallen en kreeg nieuwe vriendinnen die er wel fan van waren, 6 jaar weggegooid... om niets...

Gedumpt omdat je niet van Tokio Hotel houd?
Sorry, maar wat voor een poedersuiker vriendin was dat. Ach gut
Als je "beste vriendin" niet eens meer betekent dan th. Bah!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:56

CandyQueen schreef:
xDramaQueen schreef:

ik heb er nog voor geknokt maar ik kan het niet, ze is niet meer mijn meisje, ze is een vreemde.

xxmichellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 21:00

Niseyra schreef:
Ik heb een vriendin die ik vanaf groep 1 ken, helaas ben ik 8 jaar geleden verhuisd naar Groningen dus zien we elkaar weinig, maar ik zie haar nog steeds als een hele goede vriendin Lachen (ben nu 21)

Thats me! Haha!. Ook al wonen we een eind uit elkaar, aan onze band is niet veel veranderd. Als we bij elkaar zijn
is het net als vroeger, even gek Vork . Zijn we al weer 17 jaar vriendinnen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 21:01

CandyQueen schreef:
xDramaQueen schreef:

Ja, dat is dus echt alles behalve een beste vriendin!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 21:03

A friendship that ended never really began..

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 21:07

nee ik geloof er niet in.
van mensen waar je van dacht dat je echt op kon bouwen , de vriendschap niet stuk kon ... blijkt het toch flink tegen te vallen ...

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 21:15

Tsja, het klinkt bijna puberaal maar mijn beste vriendin (we zijn beiden gevrijwaard van bezitterige gevoelens hoor Haha! ) zou ik heel puberaal misschien toch het beste kunnen omschrijven als mijn "hartsvriendin", ze woont in de VS (daar is ze naar toe ge-emigreerd toen ze een leuke 'coyboy' leerde kennen tijdens een vakantie Haha! ) dus we zien elkaar bepaald niet vaak, maar dat maakt de vriendschap niets minder hecht. Bellen kan altijd (doen we dan ook langdurig en regelmatig Nagelbijten / Gniffelen ) en in "noodsituaties" bellen we elkaar ook gewoon wakker Haha! . Als een vriendschap zo in je gevoel zit, dan maken grenzen e.d. echt helemaal niets uit, dat is tenminste mijn persoonlijke ervaring.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 21:25

Ik ben 14 en ik geloof er al sinds mijn 11 niet meer in.
Mijn 'beste vriendinnen' hebben zovaak hun rug naar mij toegekeerd en nog steeds weet ik niet waarom. De enige waar ik op kon terugvallen was Jetske, en dat is een pony. Zegt voor mij genoeg. Aan paarden heb je meer.
Ik ben ook veel te achterdochtig door geworden en ik hoor wel vaker dat ik mezelf moet openstellen. Heb er alleen niks voor teruggekregen toen ik dat wel deed.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 21:26

xDramaQueen schreef:
A friendship that ended never really began..

Mooie uitspraak inderdaad!

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 22:59

mijn vader heeft nu al sinds dat die peuter was een vriend en daar is die nu nog steeds bevriend mee.Dus zo'n 55 jaar Knipoog.
Dus het zou denk wel kunnen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 23:03

Nee. Ik geloof er niet in.
Hoort dit niet bij Jeugdhonk?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 23:15

Mwa ja en nee. Ik heb al 10 jaar een beste vriendin, we hebben veel ruzie gehad, we wonen nu al 4 jaar zo'n 200km van elkaar af, maar we vertrouwen elkaar en hebben samen zó veel meegemaakt. Het is ook gewoon nog altijd superleuk als we samen zijn, 2 jaar terug zijn we samen naar Praag geweest bv en we hebben de hele vakantie lang gewoon lol gehad.
Een andere goede vriendin van me geldt precies hetzelfde voor, die ken ik iets minder lang, zo'n 5 jaar denk ik, maar als we samen zijn is 't gewoon goed en vertrouwd.

En dan te bedenken dat we alle drie compleet verschillende personen zijn Haha!