He bah !

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Krissie0

Re: He bah !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 13:23

De poes heeft ook alles wat ze kan wensen en moet nog ff wachten tot haar tuinhuis klaar is dan kan ze naar buiten.
Maar hier ging het topic helemaal niet over en ik heb heb ook geen zin in een discussie wat wel of niet goed is voor mijn poes.
We wonen hier nou eenmaal en zitten hier beter dan wie dan ook.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 13:27

kris_bobby schreef:
De poes heeft ook alles wat ze kan wensen en moet nog ff wachten tot haar tuinhuis klaar is dan kan ze naar buiten.
Maar hier ging het topic helemaal niet over en ik heb heb ook geen zin in een discussie wat wel of niet goed is voor mijn poes.
We wonen hier nou eenmaal en zitten hier beter dan wie dan ook.

Een tuinhuis is hetzelfde als een koe in het land aan de ketting Knipoog

Maar ik zou gewoon even een spraytje halen, dan is iedereen blij Duivel

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:35

Relaxe.

Als een kat binnen is gewenst mist hij/zij niks hoor, maar zijn ze 1maal buiten geweest, dan zijn ze niet meer te houden.

Wij hebben ons huis te koop staan en vorig jaar een kitten gehaald
Wij dachten straks gaan we 2 straten verder op wonen, dan loopt hij telkens terug.
Dus kunnen we hem beter binnen houden tot we in ons nieuwe huisje wonen.
Helaas is de kat na 7 maand ontsnapt.
En toen konden we hem niet meer binnen houden, nou zijn we daar ook vanaf gestapt hoor.

Voor TS ik zou voor die doppen op schrik gaan.
En ik zou niet naar de buren gaan van betaal ff.

Ik zou naar de buren gaan en vertellen dat je problemen hebt met de kat.
En dat je op onderzoek bent gegaan en dus een product hebt gevonden.

Vraag aan hun wat hun van dat product vinden en of ze nog meerdere oplossingen weten.
Vraag ze dan om bijvoorbeeld de kosten 50/50 te doen!

Zo kom je elkaar een beetje te gemoed.

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:39

bedankt daantjuhh....

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:42

Mijn oma heeft altijd een paar flesjes met water in de tuin gelegd, daardoor zouden de katten niet meer in de tuin zitten. Volgens mij werkt het wel! Maarja, om nou overal flesjes neer te leggen Nagelbijten / Gniffelen Of ze ergens neerleggen waar ze niet echt super opvallen!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:43

daantjuhhh schreef:

Hmm, maar diezelfde buurman betaald zeker niet 50% van het paardenvoer mee....

Het is hun kat die voor overlast zorgt, dun moeten zij er ook voor zorgen dat dit niet meer gebeurd. Of ze daar nou geld voor willen uitgeven of de kat gewoon binnen willen houden, dat is hun zaak.

Wel zou ik dat van te voren overleggen en niet domweg gaan kopen en ze de rekening onder de neus duwen...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:45

Adil18 schreef:
daantjuhhh schreef:

Hmm, maar diezelfde buurman betaald zeker niet 50% van het paardenvoer mee....

Het is hun kat die voor overlast zorgt, dun moeten zij er ook voor zorgen dat dit niet meer gebeurd. Of ze daar nou geld voor willen uitgeven of de kat gewoon binnen willen houden, dat is hun zaak.

Wel zou ik dat van te voren overleggen en niet domweg gaan kopen en ze de rekening onder de neus duwen...

Nee maar das heel wat anders.

Dat paard loopt ook niet in zijn tuintje.
Dat kun je niet verglijken.

Die buurman kan ook zeggen ik betaal helemaal niks en je ziet maar.
Hij is niet verplicht om zijn kat binnen te houden of een oplossing aan te dragen.

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:47

Koffiedrap!!
Van die troep die achterblijft in het filter..

Wij hadden het ook, dat onze katten bij de buren in de tuin gingen graven.. toen hebben we zelf een oplossing gezocht, en kwamen we hierbij uit.
Gewoon wat van die troep door de tuin verpreide ( door de aarde zie je dat niet )
Als katten daar intrappen voelt dat ontzettend vies aan hun pootjes, en als ze het eraf willen likken smaak het ook nog ontzettend vies..
Bij ons heeft 1x geholpen, ze zijn daarna nooitmeer in de planten gaan graven daar!

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:56

daantjuhhh schreef:

Hij is niet verplicht om zijn kat binnen te houden of een oplossing aan te dragen.

wedden dat je een groot probleem hebt als jouw paard op zijn stoep schijt
zou je voor de gein gewoon een xtje moeten doen Tong uitsteken

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:00

Nee, mijn kat is een echte buitenkat, hij is altijd op pad....

Tja de risico's van het aanrijden (ik woon naast een weg) die neem ik voor lief. Hij past goed op voor auto's... Hij komt niet terecht in een jachtgebied, dat hebben wij namelijk niet in de buurt Knipoog

Ik vindt een kat niet alleen een huisdier, een kat is ook een jachtdier, hierdoor moet hij gewoon naar buiten kunnen. Het instinct moet nog wel een beetje in leven worden gehouden. Ik ben er geen voorstander van om de kat dag en nacht binnen te houden, daar heb ik hem niet voor genomen. Hij heeft nu een lekker leventje, ligt vaak op de tuinstoel in de tuin en gaat regelmatig een blokje om. Enja, natuurlijk kun je iedere kat in je eigen tuin of in huis gaan houden, maar dat vindt ik voor mijn kat dieronterend...[/quote]

Een hond is ook een jachtdier en die laat je toch ook niet de hele dag alleen buiten lopen, tenminste de meesten niet, dus waarom een kat wel?? Anderen hebben last van de katten, dus daar mag idd wel eens wat aan gedaan worden! Voor honden betalen we belasting en hebben we van die zakjes om de poep op te ruimen en katten, tja, die schijnen alles te mogen en te kunnen! ( heb geen hekel aan katten hoor, haha )

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:03

mieske schreef:
Satestokjes ? Wat is daar het nut van ?

Over die planten had ik idd ook over gehoord al Ja
Bedankt voor de tip

Volgens mij is het de bedoeling dat de sate stokjes dan een paar mm boven de grond uitsteken, zodat die kat er op gaat staan, in je hele tuin lijkt me heel veel werk, en heel zielig voor die kat!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:17

daantjuhhh schreef:
Nee maar das heel wat anders.

En als je de katten dan bekogeld met appels of ballen of een emmer water over ze heen smijt of de hond er even achteraan laat rennen krijg je een grote bek op de koop toe...Nee, das leuk. Het is zijn/haar dier dus moet hij/zij daar verantwoordelijkheid voor nemen wanneer het dier schade aanricht of overlast bezorgd.

Maar goed, zoals gezegd zijn wij simpeler daar in. In het geval van de TS had ik de hond wel in de tuin laten lopen. Laat die er maar eens achteraan. Die katten krijgen de schrik van hun leven en bedenken zich nog wel eens terug te komen...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:18

Black2000 schreef:
Nee, mijn kat is een echte buitenkat, hij is altijd op pad....

Tja de risico's van het aanrijden (ik woon naast een weg) die neem ik voor lief. Hij past goed op voor auto's... Hij komt niet terecht in een jachtgebied, dat hebben wij namelijk niet in de buurt Knipoog

Ik vindt een kat niet alleen een huisdier, een kat is ook een jachtdier, hierdoor moet hij gewoon naar buiten kunnen. Het instinct moet nog wel een beetje in leven worden gehouden. Ik ben er geen voorstander van om de kat dag en nacht binnen te houden, daar heb ik hem niet voor genomen. Hij heeft nu een lekker leventje, ligt vaak op de tuinstoel in de tuin en gaat regelmatig een blokje om. Enja, natuurlijk kun je iedere kat in je eigen tuin of in huis gaan houden, maar dat vindt ik voor mijn kat dieronterend...

Een hond is ook een jachtdier en die laat je toch ook niet de hele dag alleen buiten lopen, tenminste de meesten niet, dus waarom een kat wel?? Anderen hebben last van de katten, dus daar mag idd wel eens wat aan gedaan worden! Voor honden betalen we belasting en hebben we van die zakjes om de poep op te ruimen en katten, tja, die schijnen alles te mogen en te kunnen! ( heb geen hekel aan katten hoor, haha )[/quote]

Dat zoe wat zijn, als wij onze honden los lieten lopen...

Ik zou in ieder geval wel de schade betalen voor gedode kippen of iets in die geest...Maar goed, beter voorkomen dan genezen dus de onze blijven aan de lijn en in de tuin Knipoog

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:21

het is al jaren zo dat katten buiten lopen dat weet iedereen. iedereen weet dus ook dat een kat door de tuin kan lopen.
tuurlijk oke als de kat van jou buren je tuin gebruikt als wc dan word je daar niet vrolijk van maar vind sommige berichten wel erg hard ,
ruimen jullie allemaal (zullen er vast een paar zijn die het doen) Jullie paarden poep op als je op buiten rit zijn.
daar kunnen ook mense last van hebben,

@ ts, Ga langs de buren en zeg je klacht en wat je er tegen gat doen (ik zou die kattenschrik doen) die doppen werken niet heel lang mijn kat lag er na 2 maanden al op te slapen Knipoog,
op een begeven moment gaan die doppen namenlijk verteren en krijgen zr een andere geur. maar als je zegt dat je dus b.v. kattenschrik gaat kopen willen ze mischien wel financeren.
en zo niet ja dan niet.

p.s. vind sommige berichten beetje gemeen trouwens. van doe dat maar gewoon dan had de kat het maar niet moeten doen
vind dat nou niet echt diervriendelijk een kat weet toch niet dat jij vind dat hij daar niet mag poepen een kat is een dier hallo

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:29

Als mijn paard in een woonwijk poept ruim ik het zeker op, voor de rest niet. Gelukkig woon ik erg buitenaf.

En als een eigenaar niks onderneemt, wat wil je dan doen? Moet je de touwtjes zelf in hand nemen Knipoog

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:30

nee tuurlijk niet. maar overleg met de eignaar maar alles in de eigenaar zijn handen leggen vind ik belachelijk. katten lopen al honderde jaren buiten.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:31

Relien schreef:
nee tuurlijk niet. maar overleg met de eignaar maar alles in de eigenaar zijn handen leggen vind ik belachelijk. katten lopen al honderde jaren buiten.

Maar moet ik dan geld betalen omdat de kat van iemand anders mij overlast bezorgd? als ik kattendrollen in mijn tuin wil koop ik zelf wel een kat..

paris20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 21:47

t beste spul dat ik ken heet foetsie bah, fles lijkt kwa vorm op manen/staartspray voor paarden
hey is speciaal teggen ongewenste katten in de tuin.
ik kreeg ooit een fles van mijn oma en t werkte perfect ik spoot 1 keer in de week een beetje rond de tuin en ze bleven lekker op de schuting haha Clown

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 08:28

Ik vind dat katten niet in een woonwijk horen; natuulijk kun je het niet verbieden, maar wel nut hebben ze? Muizen vangen doen de meeste niet want zijn zo vet gevoerd (natuurlijk niet allemaal, maar veel wel) dat ze niet eens meer over een hekje kunnen springen. Ze vangen hoogstens bedreigde musjes en meesjes...

Katten op een boerderij vind ik een ander verhaal, want die vangen muizen en zelfs ook ander ongedierte en ook bij de buren...

Katten in mijn tuin heb ik niet, mijn honden houden ze systematisch weg Vork.