Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:16

Lau schreef:
Storing bij de ing… nu heb ik mijn zorgtoeslag nog niet nu moet ik wachten met het ophalen van mijn medicatie.

Oh! Vandaar dat ik maar een gedeelte binnen kreeg van de toeslagen. Hier alleen zorgtoeslag binnen nl.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:18

Nero heeft gister met het rijden wat lopen klooien (eerste keer dat ik met hem ging springen, en dat zag hij natuurlijk als een mogelijkheid om even flink te testen) en ik voelde wel dat er iets mis ging in mijn pink maar dacht er niks van.
Ik heb hypermobiele handen waarom dacht ik dat er niks was :') mn pink is dik en erg gevoelig, de knokkel schiet ook constant heen en weer. Heerlijk dit :+

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:27

Marocje schreef:
Lau schreef:
Storing bij de ing… nu heb ik mijn zorgtoeslag nog niet nu moet ik wachten met het ophalen van mijn medicatie.

Oh! Vandaar dat ik maar een gedeelte binnen kreeg van de toeslagen. Hier alleen zorgtoeslag binnen nl.

Ik heb nog niks binnen -O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:28

Hier ook niks binnen.

Sns/asn bank ook storing volgens alle storingen.

Miss_Mii21

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:34

Mensen die een vraag stellen in een topic, over het afspenen van paarden, hoe je dat doet als je de moeder wederom drachtig hebt.

Nu snap ik waarom er een handjevol paarden super zwak is, waarom ze niet veel kunnen hebben en steeds blessures hebben. Die moeder kan niet eens herstellen, want hoppa ze is weer zwanger voordat het huidige veulen fatsoenlijk afgespeend is.
Volgens mij lezen we net dat een veulen idealiter een jáár bij de moeder blijft, hoe haal je het dan in je hoofd om die moeder - die dan nog melk geeft - wéér zwanger te maken. Ik noem het dierenmishandeling.

Vaker gezien, dat merries binnen no-time weer drachtig waren, en maar afvragen waarom veulens zwakker waren/afwijkingen hadden en of dood geboren werden. Dierenmishandeling.
Laat die moeder herstellen, alvorens ze weer drachtig gemaakt wordt.

Maar dat is net zo bij katten. Niet steriliseren, binnen paar maanden weer zwanger en maar afvragen waarom er kittens dood geboren worden. Nou omdat dat lichaam moet herstellen misschien!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:58

In de natuur wordt de merrie/leeuwin/beer/zebra/aapachtigen enz ook meest meteen weer drachtig als ze weer vruchtbaar zijn na een bevalling.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:11

Ik heb een hoek in mijn slaapkamer waar ik gewoon echt niet blij van word, en ik gok dat een andere kast en wat versiering het waarschijnlijk een stuk beter gaat maken. Maar omdat ik met een schuin dak zit moet ik hele specifieke afmetingen hebben, dus het is echt een flinke zoektocht :') ik denk dat ik maar eens met een meetlint langs de kringloop ga

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:16

Zeitgeist 1 en 2 gekeken, maar wat een ergernis rondom de ondertiteling. Ik kijk programma's het liefst zonder, omdat ik heel snel afgeleid ben als er een taalfout in zit (of gewoon helemaal een verkeerde vertaling gebruikt wordt), maar mijn man vindt het wel prettig. Er wordt bijvoorbeeld gesproken over dat iets een 'fijt' is in plaats van een 'feit' en dat iemand een 'lijder' is van een groep en niet een 'leider'. Niet één keer, maar gewoon consequent diezelfde fouten. Helaas kon ik de ondertiteling niet wegdrukken...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:19

karuna schreef:
In de natuur wordt de merrie/leeuwin/beer/zebra/aapachtigen enz ook meest meteen weer drachtig als ze weer vruchtbaar zijn na een bevalling.

Ik vind dat wel eens een dooddoener. Een jaarling kan ook al vruchtbaar zijn, een kitten idem. Om maar te zwijgen over een 12 jarig meisje. En in die gevallen denken we gelukkig (meestal) ook na dat het niet zo handig is om al zwanger te worden, voor de ontwikkeling van lichamen (en geest). Laten we aub ook nadenken over de impact en herstel van moederdieren.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:29

Op het AD een foto van Doutzen Kroes.
Ze staat model en er staat bij, het is zonder make-up.
Hm ik zie eyeliner, mascara, lipgloss, foundation.

Prima foto. Maar niet zonder make-up.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:30

karuna schreef:

In de natuur worden dieren ook minder oud als in gevangenschap...het is net wat je wilt...langer een gezond dier of een productie product.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:39

karuna schreef:

Vrouwen vroeger ook. Kind eruit en binnen paar maanden weer een erin.

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:40

er werd precies aangebeld voor een pakketje toen ik net op de wc zat

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:44

De natuur kun je niet sturen. De melding was dat het niet natuurlijk was. Alleen dat is het nu juist wel. :+ Ik praat het niet goed, want ik plant alleen voort met planten. :))

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:47

Miss_Mii21 schreef:
Mensen die een vraag stellen in een topic, over het afspenen van paarden, hoe je dat doet als je de moeder wederom drachtig hebt.

Nu snap ik waarom er een handjevol paarden super zwak is, waarom ze niet veel kunnen hebben en steeds blessures hebben. Die moeder kan niet eens herstellen, want hoppa ze is weer zwanger voordat het huidige veulen fatsoenlijk afgespeend is.
Volgens mij lezen we net dat een veulen idealiter een jáár bij de moeder blijft, hoe haal je het dan in je hoofd om die moeder - die dan nog melk geeft - wéér zwanger te maken. Ik noem het dierenmishandeling.

Vaker gezien, dat merries binnen no-time weer drachtig waren, en maar afvragen waarom veulens zwakker waren/afwijkingen hadden en of dood geboren werden. Dierenmishandeling.
Laat die moeder herstellen, alvorens ze weer drachtig gemaakt wordt.

Maar dat is net zo bij katten. Niet steriliseren, binnen paar maanden weer zwanger en maar afvragen waarom er kittens dood geboren worden. Nou omdat dat lichaam moet herstellen misschien!

Er is niet gevraagd hoe je dat doet, maar wat de eventuele impact is voor het ongeboren veulen. Best een interessante vraag.

Maar goed, het is niet de bedoeling dat ergernissen uit andere topics hier besproken worden.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:59

Suzanne F. schreef:
karuna schreef:

Vrouwen vroeger ook. Kind eruit en binnen paar maanden weer een erin.

niet alleen vroeger hoor. Mijn kinderen schelen 14 maanden. Heb ik niets van geleden. :)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:27

Veel merries krijgen graag veulens. Sommige willen zelfs de veulens van anderen inpikken.
Denk dat zwakke dieren vooral onstaan door de vermeerderaars die hun fokdieren slecht te eten geven en lukraak fokken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:31

Ik val steeds bijna in slaap hier. :O

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:13

Neus die dicht zit maar ook loopt |o

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:19

Slechte nacht gehad en nu moeite met de dag vol te houden. Ik word oud. :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:40

De kinderen van een goede vriendin schelen 10 maanden dus tja ach :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:11

Is het langer licht zie ik nog niks door de dichte mist.

En de rest is.

Kwalitatief
Uitermate
Teleurstellend

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:11

Denk dat het veel te kort door de bocht is om te stellen dat een veulen stuk geboren wordt omdat moeders elk jaar gedekt wordt. Genoeg paarden die er niks onder lijden. Kijk, dat je een graatmagere merrie niet verder moet uitmelken lijkt me logisch. Al zullen er maar zat mensen zijn die dat wel doen, en zelfs dan kan je niet stellen dat daar de veulens per definitie tekorten door krijgen. Dat is te simpel geredeneerd.

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19 min geleden

imaudy schreef:
Veel merries krijgen graag veulens. Sommige willen zelfs de veulens van anderen inpikken.
Denk dat zwakke dieren vooral onstaan door de vermeerderaars die hun fokdieren slecht te eten geven en lukraak fokken.

Die van ons wel volgens mij is echt als moeder geboren helaas niet als rijpaard, bang voor andere paarden terwijl ze in onze kudde de baas is :?
Moet trouwens wel zeggen dat wij wel af en toe een jaartje tussen laten zodat ze weer effe bij kan tanken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 9 min geleden

Ineke2 schreef:
De kinderen van een goede vriendin schelen 10 maanden dus tja ach :')

Ik sta er vooral van te kijken dat je binnen enkele weken dus alweer mogelijkheid/zin hebt om weer gedekt te worden op de veulenhengstigheid. :')