Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:34

Vandaag liep ik achter een moeder met een zichtbaar ziek kindje aan, waarbij de moeder maar bleef doorjekkeren tegen dat kind. Het kind zelf zei helemaal niets, was totaal ineen gedoken, keek bang, maar die moeder bleef maar lelijk praten. Zelfs in de winkel - waar we toevallig allebei in moesten - kreeg dat kind er verbaal nog steeds van langs met allerlei dreigementen, terwijl de moeder van hot naar her liep. Het kind stond er echt verloren bij en je zag dat het heel erg veel moeite moest doen om niet te huilen - wellicht vanwege de consequenties. Ik wilde dolgraag een hand op de schouder van het kind leggen, maar wilde het ook niet erger maken. Ik had tenslotte de aanleiding niet meegekregen, hoewel mijn onderbuik gevoel aangaf dat dit een heel moeilijke moeder is. Sommige menschen moeten wat mij betreft een verbod op kinderen krijgen hebben.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:35

JudithGigi schreef:
Ik kom er zojuist achter dan je allergisch kunt zijn voor perziken :') mijn hele mond jeukt en brandt

Au... dat heb ik met appel, dus ik weet wat je bedoelt.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:38

Shenavallie schreef:
JudithGigi schreef:
Ik kom er zojuist achter dan je allergisch kunt zijn voor perziken :') mijn hele mond jeukt en brandt

Jaa daar heb ik ook vaker op gereageerd, maar niet meer sinds ik ze heel grondig was.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:00

Shenavallie schreef:
JudithGigi schreef:

En ik met kiwi...en vreselijke jeuk overal

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:01

Jeuk niet, maar krijg een licht gevoel in mijn hoofd van appels

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:12

Jezus, ik krijg intussen zelfs uitslag en rode vlekken overal. Toch maar ff een anti histamine naar binnen gooien :') geen perzik meer voor mij

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:16

Froukje_J schreef:
Shenavallie schreef:

En ik met kiwi...en vreselijke jeuk overal

Hier ook Kiwi en Ananas

Kiwi vind ik alleen zo lekker dat ik het toch eet.
Genieten doe ik er niet echt van want ik lepel een hap uit die Kiwi en slik hem heel en snel door.

Echt hap, slok, hap, slok. Hahaha

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:27

JudithGigi schreef:
Jezus, ik krijg intussen zelfs uitslag en rode vlekken overal. Toch maar ff een anti histamine naar binnen gooien :') geen perzik meer voor mij

Ik spring hier even op in. Heb je dit bij meer oranje en gele fruit en groentes? Bij mij is dit een reactie op caroteen dat in heel veel dingen zit. Even in de gaten houden, als je gaat kuchen contact opnemen met je huisarts.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:32

Krijg ik van verse ananas blaasjes in mijn mond, maar vind het ook heerlijk. Blik of geweckt kan ik wel eten.

2 Kuikens met spreidpoten voor het eerst in de jaren dat ik kuikens fok. Zijn wel van gekochte broedeieren. Bij eigen fok nog nooit gehad. -O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:45

Marcella schreef:
Krijg ik van verse ananas blaasjes in mijn mond, maar vind het ook heerlijk. Blik of geweckt kan ik wel eten.

Dat heeft iedereen. Ananas is rijk aan bromelaïne, een enzym dat in sneltempo eiwitten afbreekt.

Jij eet de ananas maar de ananas eet jou ook, zeg maar.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:57

Wijze levensles, een oven is heet. Gelukkig weet ik goed te handelen na mijn fikse brandwonden op mijn been en heb ik het hele pretpakket aan verband in huis. Maar dit is wel even rot

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:01

De verbouwing thuis & daardoor mijn humeur vandaag. Kan niks hebben en iedereen doet alles verkeerd…..

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:16

Ik wil een uitslag hebben :+ wachten duurt lang

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:25

karuna schreef:
JudithGigi schreef:

Ik spring hier even op in. Heb je dit bij meer oranje en gele fruit en groentes? Bij mij is dit een reactie op caroteen dat in heel veel dingen zit. Even in de gaten houden, als je gaat kuchen contact opnemen met je huisarts.

Nee gelukkig niet! Ik heb toch het gevoel dat het iets is wat op het fruit zit, aangezien ik het ook met slecht schoongemaakte appels heb.

Na een anti histamine was alles wel ver over :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:29

Dat ik geen beslissing kan maken of ik nu wel of niet naar een festival ga. Zaterdag is tomorrowland, ik heb tickets maar geen vervoer terug naar huis. Er rijden geen treinen naar waar ik woon, heb geen auto en ken ook niemand die echt in de buurt woont. Moet de volgende dag ook voor werk ergens anders gaan filmen, ik heb er enerzijds wel zin in maar het wordt echt een gedoe.

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:30

Mijn opruim woede, waarom komt dit altijd op het moment dat ik thuis aan het werk ben. Concentratie is nu ver te zoeken..

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:33

Memuska schreef:
Dat ik gisteren vond dat ik wel een dagje zonder rilatine kon, en dus een verschrikkelijke dag had. Vandaag veel te doen en veel vergaderingen waar ik bij moet opletten, dus rilatine genomen en ben een heel ander mens.

Waarom neem ik dat nu niet gewoon standaard? Dombo dat ik ben.

Iets met een ezel en een steen, Memuska :))

Gordijnen weer dicht, omdat het hierbinnen standaard een sauna wordt als de zo schijnt.

Edit: Marcella, misschien even kijken of je die spreidpoten ergens kan doorgeven. Er is laatst een stier uit de fokkerij gehaald door misvormde kalveren, wellicht houden ze dit bij kippen ook in de gaten.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:40

Dat mijn collega met corona gewoon naar kantoor komt zonder iets te zeggen, maar ik sinds gisteren ook snotverkouden ben met hoofdpijn.
Nouja liever nu dan over 3 weken. :')

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:44

Shenavallie schreef:
xSagan schreef:
@ Shenavallie, normaal gesproken wel. Bij ons in de winkel is het zo dat je niet iedereen elk moment ziet in de pauze en dan gebeurt het nog wel eens dat die inderdaad in de pauze iets bespreken. Dan vind ik het ook wat anders. En het ligt eraan wat voor privé zaken op de vloer natuurlijk. Wij doen tussendoor bijvoorbeeld echt wel eens een praatje pot zodat we daarna weer scherp kunnen zijn. Hoe is dat bij jullie?

Hier een ergenis dat mijn darmen weer van slag zijn door het warme weer ondanks genoeg drinken ect. En ik naar een nieuwe stal ga zonder wc en dat vind ik altijd spannend……
Maatregelen zijn al getroffen.

Wij bespreken alleen werkzaken op de werkvloer en in de pauze privé-zaken. Bij mijn vorige werkgever was het andersom en dat snapte ik gewoon echt niet. Plan dan een overlegje van 5 minuten in tijdens werktijd (of bel elkaar even). Vond het altijd erg zonde van mijn even-niet-met-werk-bezig-zijn-tijd als een ander maar doordenderde over werkzaken. Dan had ik voor mijn gevoel geen pauze, maar eigenlijk gewoon onbetaald werkoverleg.
Mijn man en zoon maken er thuis ook zo'n gewoonte van om in hun weekend werkzaken te bespreken. Dan hebben ze op de heen- en terugweg al dingen besproken, elke dag bij thuiskomst, tijdens het eten en zelfs tijdens de rest van de avond. Het enige wat ik hoef te zeggen: "Jongens, het is weekend". Dat je bij thuiskomst even je gemoed kwijt moet, oké, maar daarna zijn er belangrijkere dingen in het leven.

Dan begrijp ik inderdaad wel dat je dan op de rem trapt. Dat doen wij thuis inderdaad ook, wel even wat kwijt, maar daarna inderdaad verder met wel leukere dingen.^^

@ CalipsoLover, is er geen carpool pagina van fans die onderling wat regelen? Dat heb ik dit jaar bij een evenement geleerd waar ik heen ga.:)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:53

Al de hele dag hoofdpijn, en ben moe..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 14:02

Mensen die aannames doen... :+
Ons huis staat te koop, Wij verhuizen sowieso vrij vaak. Want wij vinden kopen, opknappen en verkopen leuk.
Toevallig werd gister een van mijn man zijn auto's opgehaald voor onderhoud en dat was door iemand gezien... en nu zijn we blijkbaar failliet _O-

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 14:13

Mijn eczeem speelt na 1,5 jaar weer flink op. Maar weer zalf halen bij de apotheek -O-

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 14:16

Marcella schreef:

2 Kuikens met spreidpoten voor het eerst in de jaren dat ik kuikens fok. Zijn wel van gekochte broedeieren. Bij eigen fok nog nooit gehad. -O-

Ik deed altijd een draadje van wol om de pootjes een beetje bij elkaar te houden na paar dagen was t opgelost niet te strak natuurlijk!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 14:44

c_alsemgeest schreef:
Mensen die aannames doen... :+
Ons huis staat te koop, Wij verhuizen sowieso vrij vaak. Want wij vinden kopen, opknappen en verkopen leuk.
Toevallig werd gister een van mijn man zijn auto's opgehaald voor onderhoud en dat was door iemand gezien... en nu zijn we blijkbaar failliet _O-

Dat huis wat je pas besproken had in een topic? Ben benieuwd waar je terecht komt en daarvan maakt!
Maar ja je moet wel failliet zijn :')

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 14:48

denisesilver schreef:
Memuska schreef:
Dat ik gisteren vond dat ik wel een dagje zonder rilatine kon, en dus een verschrikkelijke dag had. Vandaag veel te doen en veel vergaderingen waar ik bij moet opletten, dus rilatine genomen en ben een heel ander mens.

Waarom neem ik dat nu niet gewoon standaard? Dombo dat ik ben.

Iets met een ezel en een steen, Memuska :))

Mogelijk :+