Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nicole_floor

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 15:24

Nu wil ik ook oliebollen. Mijn zwager is vandaag bakken, maar wij hebben geen tijd om ze vandaag op te halen. -O-

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 15:28

Het lijkt of die knallen ieder jaar harder worden. Ik heb m'n metal/hardrock playlist op volume hoofdpijn staan en nog horen we het erdoor. Gelukkig helpt het wel genoeg dat de hondjes wat kunnen ontspannen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 16:01

Het valt bij ons gelukkig mee. Zitten aan de rustige kant vh dorp. Buren waren wel bezig maar goed.

Erger me aan mijn eigen kids. 2 kids met ass en adhd. Kunnen alleen maar ruzie maken en iedere minuut vragen of ze vuurwerk mogen afsteken. Nee we wachten gewoon tot het mag.

En ik ben zo beroerd. Rillen van de kou. Hoofdpijn spierpijn etc.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 16:12

Momenteel hou ik van m'n boerderij achteraf buiten het dorp. Ik hoor hier nog oerknallen in de verte maar wil niet weten hoe de dieren (ok en mensen) in het dorp het horen..

Ik zie toch op tegen vanavond. Alleen op de bank, thuis voor de dieren. Maar ik weet gewoon dat ik een zieke mentale inzinking ga krijgen om 00:00 want er is precies niks positief geweest aan m'n jaar. En dan heb ik niemand om me heen en ook niemand die ik een berichtje kan sturen, wat voor een extra klap zorgt want voel me al zo eenzaam.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 16:18

Zo, mijn eerste echte grote ergernis: ze zijn hier met carbid aan het knallen. Da's niet erg, kan ik wel waarderen. Met melkbussen. Prachtig.

Maar niet als ze dat doen vanuit een giertank. Zoals hier.

Elke 5 minuten een dreun, de pannen klapperen op het dak, de ramen trillen in de sponningen en het huis staat te trillen op zijn grondvesten. En ze staan niet eens in mijn voor- of achtertuin... denk dat ze aantal km hier vandaan zitten.

De paarden schrikken maar reageren er niet heel heftig op, gelukkig

Wat een randdebielen, ik hoop bijna (bíjna) dat die tank ontploft en we een stel idioten armer zijn. Bijna, want die idioten hebben ook familie. Maar -:(- -:(-

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 16:22

Een giertank, welke malloot verzint dat :=

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 16:25

Geen idee, maar we wonen hier nu 4 jaar en het is elk jaar raak.

Nogmaals, niks tegen carbid, gewoon lekker vanuit melkbussen, prachtig. Maar dit vind ik euhm, poedersuiker

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 16:29

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 16:32

Ik ben nog steeds zo blij dat het hier nog amper binnen de bebouwde kom gebeurd :') de keer dat "het mag, maar alleen als jullie deze regels volgen, anders mag het helemaal niet meer." ook echt werkt. Het mag buiten de bebouwde kom en er wordt een speciale plek voor apart gezet op een stuk land van een boer die het vrijsteld voor het carbidschieten. Daar mogen ze lekker los gaan.

Irriteer me lichtelijk aan hoe het nu gaat bij mijn verzorgpaarden. Ben meer aan het schoonmaken dan dat ik met ze bezig kan, maar betaal wel elke maand. Had de eigenaresse al aangesproken maar nog geen enorme verandering gemerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 16:51

Foaly schreef:

Waar ik vandaan kom heel 'normaal'. Schoten ze met een giertank, 4 kanonnen en 24 melkbussen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 16:52

Hier rijdt de politie rond, trouwens. Vroeg me al af waarom het zo stil was :=.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 16:54

Tancreda4 schreef:
Sanniejtjuh schreef:
Dat ik dit gewoon de ergste dag van het jaar vind, en dat andere mensen dat onzin vinden.

Ik ben als de dood voor vuurwerk, mijn paarden ook, ik heb gewoon niks met deze “traditie”. Ik heb enkel een hoop stress en blij als het voorbij is. Ga van ellende de kerstspullen opruimen, heb ik wat te doen.

Ik deel je mening. Echt een dag om te vergeten. Ik blijf binnen, zo even naar stal om de paarden te redden. Kijk ik ook al tegenop. Gisteren waren ze al super onrustig toen ik ze 2 tellen binnen zette. Blij als t morgenochtend js.. .

Gelukkig nog een medestander. Die van mij werden ook gestressed met binnen zetten, maar buiten laten is ook geen optie. Heb buiten alles open gezet, ook de rijbak en dat scheelt een beetje. Als ze rustig zijn gaan ze zo op stal. 1 van mijn paarden krijgt nog wat voor de jaarwisseling zelf, heeft niet mijn voorkeur maar het is helaas niet anders.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 17:04

Tancreda4 schreef:
Had je anders verwacht op oudjaarsdag? := Ik heb gisteren alvast wat oliebollen gekocht, stond geen kip :))

Succes iig! Voordeel is wel dat t vaak wel gezellig is op zon dag, kan ik me van paar jaar terug heugen!

Ik heb ze gisteren ook gehaald, er stond misschien 1 persoon naast mij. En vanmorgen dat ik er langs reed stonden er misschien 5-7.

Ook niet veel maar wel meer dan gisteren. :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 17:31

Wij moesten er net nog even uit om voor de poezen van vrienden te zorgen, op de terugweg langs de oliebollenkraam gegaan want onze oliebollen waren per ongeluk op. En m'n vriend had er nog geen gehad. O:)
Normaliter eet ik er echt max 2 per jaar maar dit jaar smaken ze goed. :))

We kregen er 2 gratis oliebollen met rum en rozijnen bij voor het wachten, maar van moment van aankomst tot vertrek was nog geen 5 minuten. Superlief. <3

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 17:42

Nou heb hier nog geen politie gezien terwijl ze al de hele dag aan het knallen zijn -O-

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 17:43

Foaly schreef:

Dikke berta heet dat, is vrij normaal. Hier doen ze het gelukkig niet en op steeds meer plekken wordt het verboden.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 17:53

Heb mijn paard verhuisd omdat ze in het dorp waar hij staat dus bedenken om met tractor en kar te rijden en dan carbid schieten op die kar. En zo rijden ze rondjes in die dorpen daar...
Gelukkig staat mijn paard op een rustig plekje nu. Vorig jaar was hij behoorlijk over de zeik en een koe dood in de stal van de stress door die grappen...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 18:00

Dat mensen vrienden met je willen worden op Facebook als ze wat van je kopen….
Echt waarom :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 18:11

Ik heb mij vanmorgen toch kapot lopen ergeren.

De leerling liet het wederom voor de zoveelste keer afweten. Stond ik daar alleen met 12 cliënten waarvan de helft nog in bed lag. Ik had er al rekening mee gehouden dat dit eraan zat te komen.

Gelukkig werd 1 collega wakker van mijn berichtje en die heeft nu een mega lange dienst ( heb die collega de hemel ingeprezen wat een top mens is dat)

Nu weet ik wel hoe het is om 12 mensen uit bed te halen en te verzorgen , ging nog best soepel :D

Eindstand appt de leerling om half 5 ja ik ben ziek , ga toch alsjeblieft iemand anders pesten. Ik reageer er ook maar niet op. ( en dit is al de 10de keer dat dit grapje gebeurd en mijn manager blijft maar kansen geven)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 18:16

Ik wil een nieuwe familie.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 18:18

Bah mn hond gaat zo op en neer met hoe ze op het vuurwerk reageert. Ene moment zit ze enorm te janken, dan blaft ze de hele buurt bij elkaar, en dan slaapt ze door de hardste knallen heen. Zonet wou ze ineens naar buiten en heeft ze een aantal rondjes door de tuin gerend totdat ze ineens met de staart tussen de benen weer bij de achterdeur stond.
Vorig jaar was ze een beetje gestressd maar oké, dus we ging er vanuit dat het dit jaar ook zo zou gaan.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 18:21

Vrienden van mijn vriend zijn even op bezoek. Maar onze hond is bang voor vreemde mannen. Als je dit negeert gaat het vanzelf goed. Dus ik zeg dat tegen hun, en een van die 2 toch steeds proberen die hond aan te halen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 18:35

Van mij had de 25-30 mm regen vanavond naar beneden mogen komen, inplaats op 2 januari.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 18:41

Nyaleti schreef:
Momenteel hou ik van m'n boerderij achteraf buiten het dorp. Ik hoor hier nog oerknallen in de verte maar wil niet weten hoe de dieren (ok en mensen) in het dorp het horen..

Ik zie toch op tegen vanavond. Alleen op de bank, thuis voor de dieren. Maar ik weet gewoon dat ik een zieke mentale inzinking ga krijgen om 00:00 want er is precies niks positief geweest aan m'n jaar. En dan heb ik niemand om me heen en ook niemand die ik een berichtje kan sturen, wat voor een extra klap zorgt want voel me al zo eenzaam.

Oh wat vervelend voor je! Open een topic, dan kunnen we je allemaal gelukkig nieuwjaar wensen! Komend jaar wordt vast beter voor je!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 18:49

Nyaleti schreef:

:(:)