[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 17:42

Oh wauw, dat concept ken ik nog niet. Mij bestie heeft als kraamcadeau van ons als vrienden een instax camera, een hoop filmpjes ervoor en een gepimpt mangeetbord met de naam van de baby erop en toffe magneetjes gekregen.
Dat hadden ze nog niet :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 17:43

Gewoon kopen wat jezelf wil.Een scheetkussen kan ik aanraden.Niet als kraamcado natuurlijk.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 17:44

Als ik dan een kraamcadeau geef dan geef ik meestal een spaarpotje met de naam. Puur om het idee erachter: leer geld opzij te zetten en vooral dat het niet vanzelf komt. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 17:52

Ik geef als ik ergens heen ga houten speelgoed.. diertjes of een trekker. Lekker in de sfeer van waar ik woon :+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 18:18

_O-
Urbanus schreef:
Danique_G schreef:
Ik dacht eigenlijk dat dit een stille hint voor kraamvisite was. Maar durf het niet aan ze te vragen, wil mezelf niet in m’n voet schieten

Meid ik heb high van de moederhormonen zelfs mijn bevriende dealer een kaartje gestuurd.

Die overigens wel kwam en een paar gram keta als kraamcadeau gaf. :')

Maar ik wil maar zeggen, het is maar een kaartje, doe waar je zin in hebt!

P.S. mijn man heeft de keta weggegooid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 18:21

Weggegooid, noemen we het tegenwoordig zo :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 18:31

Nee hij heeft het echt weggegooid |(

Best wat kraamcadeaus van mij zijn met kaartje en al gedoneerd aan Afghanistan := en ik vind lijstje.nl echt ideaal. Het is geen moeten maar voor mensen die hulp nodig hebben perfect.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 18:34

We gaan waarschijnlijk morgen kijken. Mijn vriend heeft zn arm nog gebroken en ik durf een pasgeborene niet vast te houden. Hadden al een kadotje gehaald, gewoon een zacht blok ding dat rammelt met eendjes en dingetjes er aan. Liep ermee door de winkel en werd meteen gek van het rammeltje dus weer een bevestiging dat kinderen veel te overprikkelend zijn voor mij.

Met sinterklaas en kerst worden het met name paarden speelgoed dingen. Het is een meisje dus zo snel mogelijk dat paarden virus doorgeven zodat we over een paar jaar een schattig shetland ruitertje hebben.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 18:46

Urbanus schreef:
Nee hij heeft het echt weggegooid |(

Best wat kraamcadeaus van mij zijn met kaartje en al gedoneerd aan Afghanistan := en ik vind lijstje.nl echt ideaal. Het is geen moeten maar voor mensen die hulp nodig hebben perfect.

En dan niet de keta, dat is dan wel weer sneu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 19:02

Je had die keta beter doorverkocht, had nog een zakcentje opgeleverd :))

Hier pushen ze ook (vooral schoonpa) dat ik de wurm leer rijden etc. Was keiharde nee. Tot ik deze week een ideetje kreeg: ik weet 2 jonge paarden, beiden 3, die aan de kleine kant lijken te blijven. Als in, de kans dat ze 1m60 gaan aantikken lijkt quasi onbestaande. Voor mij ideaal, ben zelf ook formaatje liliput met korte pootjes.
Tegen dat het kind 12 is zijn die beestjes 15. Ideaal toch om nu al eentje te kopen, zelf helemaal in te rijden/ kneepjes van de sport te leren en dan aan de 12-jarige jongedame door te geven 8-)

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 20:03

Ik koop meestal een rupsje nooitgenoeg boekje, doet het eigenlijk altijd goed!
Bijna iedereen heeft dat boekje als kind gelezen/gehad, en zo hoop ik de ouders te stimuleren voor te lezen.
(ik ben het kind van een bibliothecaresse, dan krijg je dat :Y) )

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 20:56

Ik koop iets dat ik leuk vind en blij van word. En soms als ik het echt niet weet, kijk ik op zo'n lijst.

Ik heb pas geleden allemaal leuke boekjes gekocht. Over allemaal insecten, beestjes of natuur dingetjes. Misschien heb je er as baby nog niet zoveel aan, maar ze groeien er wel in denk ik dan.

En laatste keer kraamkado was kleding die ik van de rommelmarkt af had. Ergens best spannend om te geven maar ze leken er oprecht super blij mee. Waren ook echt leuke kleertjes, maar ergens bijna not done om 2de hands kado te geven :o

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 22:07

Stille meelezer wordt maandag gesteriliseerd! *\o/*

Iemand nog een bijpassende meme? <<)

Ik was gister even op kraamvisite, maar gewoon gevraagd wat ze nodig had. Geef wel graag iets nuttigs. :))

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 22:19

idinn schreef:
Ik zit in het bestuur van de personeelsvereniging.. Sinterklaas is echt áltijd gezeik.

1. Ik ben een week te laat met aanmelden, maar Vlinder wil dat of dat cadeau. Kan wel toch? NEE!
2. Stormpje wil dat en dat cadeau. Het is wel boven de €25 (al een wat mij betreft véél te hoog budget), maar dat betaal ik wel bij goed? NEE!
3. Madeliefje wil toch een ander cadeau, deze graag. NEE!
4. Ik hoorde over Sinterklaas, waarom heb ik geen uitnodiging gehad? Omdat we al 300x hebben gezegd dat je je krijsje fatsoenlijk in het systeem moet zetten. We kunnen niet ruiken wie ze heeft 8)7
5. Aahw mijn kindje wordt de week ervoor 9, zo sneu als hij niet mag meedoen meer, dus kan nog wel toch? NEE!

En het aller ergste.. degene die het hardste klaagde dat ze tijdens corona geen activiteiten kregen, hadden standaard 2+ aan krijsgespuis. Of ze dan niet hoefde te betalen (€3/maand) of dat terug kregen? PARDON? Sinterklaas lieten we met veel moeite digitaal en aangepast doorgaan... je hebt zat gehad.

Ouders zijn echt vreselijk..

Ik vind het al heel wat dat de personeelsvereniging dit doet eigenlijk, gebeurt bij ons niet en dat vind ik ook dikke prima. Wat een gezeik joh. En kinderen van 9 geloven niet meer toch dus waar heeft ze t over? :')

Vliegen met kinderen hou ik ook niet van, snap het idee van kindvrije zones heel goed eigenlijk. Gezien ik zelf een kind heb lijkt vliegen me een ramp met zo'n kleintje. Want oorpijn leg je niet uit maar iedereen heeft last van je. Daar zou ik dus enorme zweetoksels van krijgen. Daarbij is het ook best sneu natuurlijk dus als het niet hoeft. (familiebezoek enzo snap ik nog wel) Maar als we samen weggaan zonder kinderen gaan we ook graag naar een adults only, hypocriet he? :+

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 22:28

Laurora schreef:
Ik koop meestal een rupsje nooitgenoeg boekje, doet het eigenlijk altijd goed!
Bijna iedereen heeft dat boekje als kind gelezen/gehad, en zo hoop ik de ouders te stimuleren voor te lezen.
(ik ben het kind van een bibliothecaresse, dan krijg je dat :Y) )

Boekjes zijn altijd leuk!
Ik denk trouwens niet dat je je verplicht moet voelen tot een visite hoor Danique, leuk kaartje sturen is ook prima toch? Mijn hele familie en schoonfamilie heeft ook een kaart gehad en ik hoef echt niet iedereen op visite te hebben hoor. Tenzij het je beste vriendin is, dan is het ietwat banketstaaf om niet te gaan.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 07:01

Mlies schreef:
Stille meelezer wordt maandag gesteriliseerd! *\o/*

Iemand nog een bijpassende meme? <<)

Ik was gister even op kraamvisite, maar gewoon gevraagd wat ze nodig had. Geef wel graag iets nuttigs. :))

Gefeliciteerd! *\o/* Was het een struggle om voor elkaar te krijgen of waren ze meegaand?

Na mijn abortus in Juli ben ik meteen weer naar de huisarts gegaan voor een doorverwijzing, maar ondanks het bewijs dat ik ECHT NIET zwanger wil zijn moet ik toch even langs een psycholoog om te kijken of ik wel helemaal goed ben :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 07:39

Jezus topsylover, is dat een standaardprotocol ofzo? Zou je haast denken, dat je als kinderloze eerst een hele vakjeslijst moet kunnen afvinken. En gezien de wispelturigheid van artsen om mee te werken kan je het nog bekijken als een bingo-kaart.

Wij geven altijd iets van de lijst, tenzij de ouders enkel een rekeningnummer doorgeven. Ons schenkbedrag is altijd hetzelfde, dat is €50. Vorig jaar hadden we 4 geboortes, waaronder die van zijn petekind. Mijn vriend traint nu een damesploeg, daarvan moet er eentje in september bevallen (haar partner is al jaren hele goeie vriend van ons) en nu zijn er alweer 2 die gemeld hebben zwanger te zijn.
Ik gok dat we tegen eind 2023 op dit tempo alleen al aan geboortes ruim €400 gaan uitgegeven hebben. Alleen bij zijn broer zijn we op kraambezoek geweest, de rest heeft een kaartje gehad.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 07:55

Is ook wel veel hoor

Ik geef cadeautjes van zo 15a20 euro, áls ik al op kraamvisite ga.

Anders stuur ik gewoon een kaartje (zonder geld dus)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 07:57

Ik geef geen cadeautjes en ga ook niet op kraambezoek :=.

Ik krijg ook geen cadeautjes als ik jarig ben :)).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 07:59

Ik vind €50 een behoorlijk bedrag, zoveel geef ik aan bijna geen enkel cadeau uit _O-

Topsylover, wat kansloos.. alsof zo'n psycholoog niks beters te doen heeft. Ik zou echt heel boos worden en vragen of die persoon wel goed bij zijn hoofd is als ze dat zeggen. We sturen elke zwangere toch ook niet nog even langs de psycholoog? |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 08:09

We hadden ook nooit bedacht dat iedereen tegelijk zou gaan kweken :') en er wordt toch vaak onderling weleens gevraagd of er tips zijn of "wat heb jij uit de lijst gekozen" dus tjah... Het zijn ook geen vage kennissen geweest tot nu toe en we kunnen het wel missen.

We kiezen wel altijd nuttige dingen. Zoals oorbeschermers, badjasje, vezeldoeken, dingen die echt lang kunnen meegaan. Speentjes, speelgoed en kleertjes krijgen ze alsnog met hopen en zijn ze best snel uit, dat vinden we zonde geld.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 08:25

Eigenlijk zou iedereen die juist wel een kind wil langs de psycholoog moeten om te kijken of ze wel voldoende fit in hun kop zijn een kind hun leven lang te verzorgen, ipv iemand die bewust kiest er geen te willen. Iemand die zich met een eventuele 'kronkel' laat steriliseren heeft alleen zichzelf er mee. Iemand die met een kronkel zich voortplant heeft het kind, kleinkinderen, maatschappij en so on er mee....

Vervelend zo Topsy lover...

50 euro?? No way. Heb ik niet eens aan m'n zusjes hun kindjes uitgegeven. En op kinderverjaardagen al helemaal niet, want ze krijgen zo veel kados dat ze er amper naar omkijken. Nu m'n nichtje 14 wordt worden de kados wat duurder, omdat ze nu ook echt veel bewuster met kados kan omgaan, dingen echt leuk vind en niet zo belachelijk meer wordt bedolven onder nieuw speelgoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 08:29

Met verjaardagen geven wij niks, enkel volwassenen onder elkaar en dan vaak gewoon familie. Enige kindje wat verjaardag zal krijgen zal het petekindje van mijn vriend zijn, en wat hij daaraan wil besteden is zijn zaak. Maar ook dan zal ik wel meekijken dat het nuttige dingen zijn.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 08:54

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 09:12