Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 12:00

Kairos schreef:
Hoe verwijs je volgens APA 7 naar een coderingstabel (of het gehele interview) in de bijlage? Ik heb het nu gedaan als (zie Bijlage X, Tabel Y), maar ik weet niet of dat klopt en kan er in onze APA handleiding niks over vinden...

Online vind ik dit:
Citaat:
If you want to refer specifically to a table or figure from an appendix in the main text, use the table or figure’s label (e.g. “see Table A3”).

If an appendix consists entirely of a single table or figure, simply use the appendix label to refer to the table or figure. For example, if Appendix C is just a table, refer to the table as “Appendix C,” and don’t add an additional label or title for the table itself.

Bron: https://www.scribbr.com/apa-style/appen ... r%20figure.

Dus als de bijlage waar je naar verwijst alleen de tabel bevat, hoef je alleen maar naar die bijlage te verwijzen. Als er in die bijlage meer dingen staan, kan je het doen zoals je nu hebt gedaan.

En bij twijfel kan je altijd je docent raadplegen :)

Nyaleti

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 22:14

Mag een werkgever 'eisen' medisch bewijs te zien? Of is dat iets waar vaak om gevraagd wordt?

Ik heb sinds December al ergens last van maar dat toen stil gehouden op het werk door verschillende redenen. Nu begint het toch zeer te doen met bepaalde werkzaamheden waardoor ik het toch graag wil vertellen.
Maar liever alsof het recent is en ik het niet al 1,5 maand voor me houdt. Mochten ze om bewijs oid vragen staat daar wel een datum op van begin December.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 22:20

Nyaleti schreef:
Mag een werkgever 'eisen' medisch bewijs te zien? Of is dat iets waar vaak om gevraagd wordt?

Ik heb sinds December al ergens last van maar dat toen stil gehouden op het werk door verschillende redenen. Nu begint het toch zeer te doen met bepaalde werkzaamheden waardoor ik het toch graag wil vertellen.
Maar liever alsof het recent is en ik het niet al 1,5 maand voor me houdt. Mochten ze om bewijs oid vragen staat daar wel een datum op van begin December.

Er vanuit gaande dat je in NL werkt. De bedrijfsarts kan er om vragen, die mag privacygevoelige informatie niet delen met de werkgever.
Werkgever mag hier zeker niet om vragen!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 22:21

Inderdaad, werkgever mag niet om medische gegevens vragen. Alleen de bedrijfsarts is daartoe bevoegd en die mag dit ook niet met de werkgever delen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 22:37

Wat bewijslast betreft, werkgever mag geen vragen over je ziekte stellen en al helemaal geen medische bewijzen opvragen. Je mag het wel delen als je daar zelf voor kiest, maar dan hoort het absoluut niet in jouw personeelsdossier terecht te komen.

Je werkgever kan wel een bedrijfsarts inschakelen om te laten kijken in hoeverre je daadwerkelijk belemmerd wordt door je ziekte. In zulk geval gaat de terugkoppeling naar de werkgever toe nooit over jouw exacte diagnose maar over zaken zoals "Nyaleti kan niet meer dan 4u achter elkaar staand werken en geen werkzaamheden verrichten waarbij zij zware voorwerpen moet tillen" (ik verzin maar wat ;) ). Wat het soms best makkelijk maakt om tussen de regels te lezen uiteraard, maar officieel gaat het niet over aard van jouw medische problemen maar puur om wat voor invloed het op je werk heeft.

Dat is btw alleen van toepassing in Nederland, het verschilt heel erg per land namelijk.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 22:41

Nikass schreef:
Wat is een jump-in ticket bij jumping Amsterdam? Wat houdt het in?

Dat is echt nergens te vinden, maar als iemand het hier weet hoor ik het graag.
Ik gok op iets van een ticket waarmee je naar binnen kan maar zonder tribuneplek.
Mijn eerste fokproduct uit Bella heeft zich geselecteerd voor het 1.10m donderdag en ik ga heen om te kijken, maar ik wacht wel even af hoeveel mensen er met het paard mee mogen en anders koop ik aan de kassa wel een ticket. Dit was me te onduidelijk :+

De kaarten voor zondagmiddag heb ik al 2 jaar :D

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 08:25

Is het normaal om mensen een bedankje te geven bij huis kopen?

Ik heb maandag overdracht met degene van wie ik het huis koop en de man van wie ik prive leen. Voordat het een standaard iets is en ik met lege handen aan kom..

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 09:00

Amado7 schreef:

Ik heb maandag overdracht met degene van wie ik het huis koop en de man van wie ik prive leen. Voordat het een standaard iets is en ik met lege handen aan kom..

Nee hoor. Nog nooit van gehoord

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 10:35

Amado7 schreef:

Nog nooit gehoord ;)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 10:48

Top! Weet ik genoeg!

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 18:20

Ik woon sinds een paar jaar in een plaats waar carnaval gevierd wordt. Mijn collega's (werk hier nog niet zo lang) zijn erachter gekomen dat ik langs de route woon en hebben nu bedacht om het bij mij te komen vieren. Ik heb een hekel aan carnaval, of eigenlijk feesten met harde muziek en drank in het algemeen, en heb hier dus helemáááál geen zin in. Hoe kom ik hier onderuit zonder dat ik gezien word als import die niet aan lokale tradities mee wil doen? Help :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 18:29

Omdat ook genoeg mensen geen carnaval vieren die er al hun hele leven wonen.

Ik heb er ook een hekel aan.
En altijd in een carnaval woonplaats gewoond.

Dus gewoon nee zeggen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 18:51

gomir schreef:
Nikass schreef:
Wat is een jump-in ticket bij jumping Amsterdam? Wat houdt het in?

Dat is echt nergens te vinden, maar als iemand het hier weet hoor ik het graag.
Ik gok op iets van een ticket waarmee je naar binnen kan maar zonder tribuneplek.
Mijn eerste fokproduct uit Bella heeft zich geselecteerd voor het 1.10m donderdag en ik ga heen om te kijken, maar ik wacht wel even af hoeveel mensen er met het paard mee mogen en anders koop ik aan de kassa wel een ticket. Dit was me te onduidelijk :+

De kaarten voor zondagmiddag heb ik al 2 jaar :D

Zijn er altijd nog kaarten bij de kassa? Of is het wel eens uitverkocht?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 18:57

Picopico schreef:
Ik woon sinds een paar jaar in een plaats waar carnaval gevierd wordt. Mijn collega's (werk hier nog niet zo lang) zijn erachter gekomen dat ik langs de route woon en hebben nu bedacht om het bij mij te komen vieren. Ik heb een hekel aan carnaval, of eigenlijk feesten met harde muziek en drank in het algemeen, en heb hier dus helemáááál geen zin in. Hoe kom ik hier onderuit zonder dat ik gezien word als import die niet aan lokale tradities mee wil doen? Help :')

Wat gebeurt er als ze gaan denken 'o gut, dat is import'?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 19:30

Ff wat anders, hoe raar is het als ik mijn tandarts om iets van betalingsregeling zou vragen bij een grotere ingreep? Gewoon vragen of komt het heel gek over?

Ik heb begroting gehad, en al heb ik niet echt geldproblemen gelukkig gaat het nu wel om een bedrag waar men een leuk recreatiepaardje mee kan kopen :') over paar maanden spreiden zou mooi zijn, anders moet ik mijn spaarpot weer leegtrekken -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 19:32

Fly_high schreef:
Ff wat anders, hoe raar is het als ik mijn tandarts om iets van betalingsregeling zou vragen bij een grotere ingreep? Gewoon vragen of komt het heel gek over?

Ik heb begroting gehad, en al heb ik niet echt geldproblemen gelukkig gaat het nu wel om een bedrag waar men een leuk recreatiepaardje mee kan kopen :') over paar maanden spreiden zou mooi zijn, anders moet ik mijn spaarpot weer leegtrekken -O-
Gewoon vragen. :j Zeker voor grote ingrepen zullen ze die vraag wel vaker krijgen.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 19:33

Ik zou het gewoon vragen.
Nee heb je, ja kan je krijgen.
Voor zo'n bedrag kan ik me niet voorstellen dat ze het een rare vraag vinden.

MarocjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 19:35

Zeker vragen! Bij dit soort bedragen wordt het zelfs vaak aangeboden, maar als je dat aanbod niet hebt gehad kun je het altijd vragen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 19:37

Fly_high schreef:

Absoluut vragen.
Voor mijn vader zijn gebit hebben we ook in 3 delen mogen betalen.
Liep gesmeerd en mijn vader had naderhand een kunstgebit

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 11:06

Amado7 schreef:

Ik kreeg een kaartje en chocola van de verkoper.

Niet zo zeer als bedankje, maar als gelukwens; ze hoopten dat ik hier met net zoveel plezier zou wonen als zij hadden gedaan.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:18

Ik ben een koukleum en loop buiten graag in een thermobroek (met dat fleece gevoerd). Dat is heerlijk, tot ik thuiskom. Dan heb ik het ijskoud in die broek en moet een joggingbroek of zo aantrekken voor ik het (vrijwel direct) warm krijg. Vandaag ook weer geprobeerd; nu al een uur thuis en nog steeds koud… vind dat zo gek! Iemand een idee hoe dat kan?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:22

paars schreef:
Ik ben een koukleum en loop buiten graag in een thermobroek (met dat fleece gevoerd). Dat is heerlijk, tot ik thuiskom. Dan heb ik het ijskoud in die broek en moet een joggingbroek of zo aantrekken voor ik het (vrijwel direct) warm krijg. Vandaag ook weer geprobeerd; nu al een uur thuis en nog steeds koud… vind dat zo gek! Iemand een idee hoe dat kan?

Ik heb extra voor dit soort weer een softshell broek gekocht.
Bedoel je zin Thermo broek?
Die houd namelijk de wind tegen waardoor ik nu nog geen 2de broek nodig ben.
Normaal heb ik een Thermo legging + broek aan als het kouder als 10 graden is

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:39

Picopico schreef:

Die traditie betekent natuurlijk niet dat jij allerlei onbekenden thuis MOET ontvangen. ;-) Nogal onbeschoft om jezelf bij iemand uit te nodigen.

Gewoon zeggen; Ah... leuk idee, maar ik vind het wel leuk om een stukje mee te krijgen van parade (of andere activiteit), maar verder is het gewoon niet mijn ding.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:43

Als je contract van bepaalde tijd naar onbepaalde tijd gaat maar het was als het ware nog niet je 3e bepaalde tijd contract moet ik daar dan ook voor tekenen dat het veranderd? Ik heb wel al gehoord dat het wordt verandert.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 21:48

moonsparkle schreef:
Als je contract van bepaalde tijd naar onbepaalde tijd gaat maar het was als het ware nog niet je 3e bepaalde tijd contract moet ik daar dan ook voor tekenen dat het veranderd? Ik heb wel al gehoord dat het wordt verandert.

In theorie is het een 'nieuw' contract, dus ik zou zeggen van wel :j