Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:13

Mijn moeder heeft vanmiddag haar eerst shot gehaald. Ze vond het ook keurig geregeld. Voldoende afstand, toezicht, uitleg.
Op haar vaccinatiebewijs staat de code (comirnaty) voor het Pfizer vaccin, ze kreeg een folder mee voor het Astra zeneca vaccin.
Ze is naar zo’n grote vaccinatie locatie geweest.
Het viel haar op dat de bejaarden allemaal met glimmende ogen de vaccinatie tegemoet liepen.
Ze leken allemaal opgelucht dat ze aan de beurt waren.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:17

tienus63 schreef:
Mijn moeder heeft vanmiddag haar eerst shot gehaald. Ze vond het ook keurig geregeld. Voldoende afstand, toezicht, uitleg.
Op haar vaccinatiebewijs staat de code (comirnaty) voor het Pfizer vaccin, ze kreeg een folder mee voor het Astra zeneca vaccin.
Ze is naar zo’n grote vaccinatie locatie geweest.
Het viel haar op dat de bejaarden allemaal met glimmende ogen de vaccinatie tegemoet liepen.
Ze leken allemaal opgelucht dat ze aan de beurt waren.

van de week een artikel in de Volkskrant, een interview met diverse bejaarden die op hun paasbest hun prikje gingen halen, was echt het eerste "uitje" voor ze in ruim een jaar. -O-

tienus63

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:20

Op tv Drenthe zag ik reportage van mensen die gevaccineerd werden met AZ.
Of ze dat nog wel wilden.
Ze antwoorden bijna allemaal heel nuchter; de kans dat de kwaal is erger dan het middel, is vele malen groter. En het was een stap naar vrijheid voor hun.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:39

Is er al iemand die een zelftest gehaald heeft? In eerste instantie vond ik het onzin om er zelf aan te schaffen. Maar in geval van bijv. quarantaine is het wel handig om zelf te kunnen testen op dag 5. Met name bij de kinderen om weer naar school te mogen. Op veel plaatsen zullen ze wel op zijn, maar ik ga er toch maar eens naar uitkijken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:41

Ik vind die zelftesten maar vreemd, maar misschien kan iemand me dat uitleggen. Hoe kun je ervoor zorgen dat mensen niet gaan faken?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:43

tienus63 schreef:
Ze antwoorden bijna allemaal heel nuchter; de kans dat de kwaal is erger dan het middel, is vele malen groter. En het was een stap naar vrijheid voor hun.

Een aantal collega’s heeft nu ook de eerste prik gehad. Aantal vrouwelijke collega’s vind het wel spannend

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:44

Sheran schreef:
Ik vind die zelftesten maar vreemd, maar misschien kan iemand me dat uitleggen. Hoe kun je ervoor zorgen dat mensen niet gaan faken?

Hoe bedoel je dat? Faken ... of beter gezegd liegen kan altijd. Als ik aangeef op dag 5 of 6 van quarantaine dat mijn kind negatief getest is, is dat voldoende. Je overlegt geen bewijsje oid.
Dus of je nu laat testen of zelf test. Als iemand liegt en aangeeft dat hij getest is, maar geen test heeft ondergaan komt niemand daar achter.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:46

Wij (CH) mogen er 5 p.p. gratis afhalen bij de apotheek. Er waren alweer mensen geweest die ze vervolgens op internet tegen geld gingen aanbieden _O-

Er was bij ons ook een enquete gedaan over testen, de minste testbereidheid bij verschijnselen was onder de ouderen (65+).

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:48

lenaa_tje schreef:
tienus63 schreef:

Een aantal collega’s heeft nu ook de eerste prik gehad. Aantal vrouwelijke collega’s vind het wel spannend

Dat kan ik best voorstellen.
Gelukkig is er inmiddels al wel meer over deze reactie bekend en hoe ze moeten handelen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:49

Vayo schreef:
Sheran schreef:

Hoe bedoel je dat? Faken ... of beter gezegd liegen kan altijd. Als ik aangeef op dag 5 of 6 van quarantaine dat mijn kind negatief getest is, is dat voldoende. Je overlegt geen bewijsje oid.
Dus of je nu laat testen of zelf test. Als iemand liegt en aangeeft dat hij getest is, maar geen test heeft ondergaan komt niemand daar achter.

Nou dat, liegen kan altijd.
Nu zijn de sneltesten wel nog steeds minder betrouwbaar toch?
Ik zou er wel een paar willen aanschaffen. Al is het voor m’n eigen gemoedsrust.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:56

Nee dat is waar, van de GGD hoef je ook geen bewijs af te geven... Wat ik snap maar wat ik ook stom vind. Maar die meldingen van de sneltesten komen nu niet bij de GGD, waar gaan die heen?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:58

Positief op sneltest moet je volgens mij alsnog ook bij GGD laten testen, dacht ik.
Maar ik kan mis zitten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:01

Sheran schreef:
Nee dat is waar, van de GGD hoef je ook geen bewijs af te geven... Wat ik snap maar wat ik ook stom vind. Maar die meldingen van de sneltesten komen nu niet bij de GGD, waar gaan die heen?

Misschien vinden ze het monitoren van aantallen besmettingingen langzaam niet meer zo boeiend.
Ik snap eigenlijk ook niet waarom dat nog steeds dagelijks gemeld wordt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:04

Waar moeten we anders nog naar uitkijken? :')

Ik vind het door mijn werk overigens wel echt fijn om te weten, dan weet je een beetje hoe veilig je staat.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:06

Sheran schreef:

Ik vind het door mijn werk overigens wel echt fijn om te weten, dan weet je een beetje hoe veilig je staat.

Wat doe je dan concreet anders op je werk als er morgen meer besmettingen zijn dan vandaag?

Ik schik bij ons af en toe op maandag als ik niet door heb dat het maandag is, dan komen namelijk 3 dagen in 1 klap (ze melden niet meer in het weekend) maar ik zou het prima vinden 1x per week of zo.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 08-04-21 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:08

Sizzle schreef:
Sheran schreef:

Wat doe je dan concreet anders op je werk als er morgen meer besmettingen zijn dan vandaag?

Meer huilen en stressen :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:08

Dan kun je het dus beter niet weten :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:16

Nou ik ben het daar dus wel mee eens. Nu ben ik niet zo van het huilen en stressen om Corona (stressen wel om werk maar dat is gewoon druk :') )

Regionale cijfers geven wel een beeld over de situatie ipv. de ‘ik hoorde dat die Corona had situaties. ‘
Ik merk dat bij een (regionale) stijging collega’s maar ook leerlingen wat meer oplettend zijn.
De voorzichtigheid zakt anders wat weg. Nu zou dat ook met wekelijkse cijfers kunnen. Dag zegt mij al tijden niks.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:18

Ja wat Lena zegt inderdaad. Wekelijks zou wat mij betreft ook goed zijn. Maar ik weet het liever wél, want dan heb ik in ieder geval ook nog rustigere momenten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:31

Die zelftesten zijn niet bedoeld voor officiële testmomenten zoals na 5dgn quarantaine wat ik heb begrepen.

Meer voor als je bij oma op bezoek wil die veel risico loopt en toch even wil checken voor je langs gaat.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:33

Femke_Tweety schreef:
Positief op sneltest moet je volgens mij alsnog ook bij GGD laten testen, dacht ik.
Maar ik kan mis zitten.

Helemaal correct.
Paasmaandag sneltest (Roche) laten doen ivm keelklachten en snotteren.
Die was negatief.
Maar omdat dinsdagavond mijn geur plots weg was, heb ik me gisteren laten hertesten bij ggd.
Daar nog geen uitslag van.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:35

Ben nu ineens benieuwd - laat de GGD je eigenlijk toe als je een positieve zelftest maar geen klachten of herleidbaar contact hebt?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:36

Volgens mij is het al duidelijk dat je daar zelf bij bent toch? Bij het maken van een afspraak.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:42

Shadow0 schreef:
Ben nu ineens benieuwd - laat de GGD je eigenlijk toe als je een positieve zelftest maar geen klachten of herleidbaar contact hebt?

Dat is toch de bedoeling?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:47

Purny: ik heb werkelijk geen flauw idee wat de bedoeling is van wat dan ook. En ik weet ook niet of het afhandelscript van de testlijn al is aangepast.