Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tienus63 schreef:Mijn moeder heeft vanmiddag haar eerst shot gehaald. Ze vond het ook keurig geregeld. Voldoende afstand, toezicht, uitleg.
Op haar vaccinatiebewijs staat de code (comirnaty) voor het Pfizer vaccin, ze kreeg een folder mee voor het Astra zeneca vaccin.
Ze is naar zo’n grote vaccinatie locatie geweest.
Het viel haar op dat de bejaarden allemaal met glimmende ogen de vaccinatie tegemoet liepen.
Ze leken allemaal opgelucht dat ze aan de beurt waren.
tienus63 schreef:Op tv Drenthe zag ik reportage van mensen die gevaccineerd werden met AZ.
Of ze dat nog wel wilden.
Ze antwoorden bijna allemaal heel nuchter; de kans dat de kwaal is erger dan het middel, is vele malen groter. En het was een stap naar vrijheid voor hun.
Sheran schreef:Ik vind die zelftesten maar vreemd, maar misschien kan iemand me dat uitleggen. Hoe kun je ervoor zorgen dat mensen niet gaan faken?
lenaa_tje schreef:tienus63 schreef:Op tv Drenthe zag ik reportage van mensen die gevaccineerd werden met AZ.
Of ze dat nog wel wilden.
Ze antwoorden bijna allemaal heel nuchter; de kans dat de kwaal is erger dan het middel, is vele malen groter. En het was een stap naar vrijheid voor hun.
Een aantal collega’s heeft nu ook de eerste prik gehad. Aantal vrouwelijke collega’s vind het wel spannend
Vayo schreef:Sheran schreef:Ik vind die zelftesten maar vreemd, maar misschien kan iemand me dat uitleggen. Hoe kun je ervoor zorgen dat mensen niet gaan faken?
Hoe bedoel je dat? Faken ... of beter gezegd liegen kan altijd. Als ik aangeef op dag 5 of 6 van quarantaine dat mijn kind negatief getest is, is dat voldoende. Je overlegt geen bewijsje oid.
Dus of je nu laat testen of zelf test. Als iemand liegt en aangeeft dat hij getest is, maar geen test heeft ondergaan komt niemand daar achter.
Sheran schreef:Nee dat is waar, van de GGD hoef je ook geen bewijs af te geven... Wat ik snap maar wat ik ook stom vind. Maar die meldingen van de sneltesten komen nu niet bij de GGD, waar gaan die heen?
Sheran schreef:Waar moeten we anders nog naar uitkijken?
Ik vind het door mijn werk overigens wel echt fijn om te weten, dan weet je een beetje hoe veilig je staat.
Femke_Tweety schreef:Positief op sneltest moet je volgens mij alsnog ook bij GGD laten testen, dacht ik.
Maar ik kan mis zitten.