Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 14:07

Nou weinig mondkapjes gezien als het al red 20%. Ja sommige winkels het personeel, maar als er wat gebeurt trekt niemand van het personeel zijn mond open.

Maar een "aardige mevrouw in boerka" moest even zeggen dat afstand houden bullshit was incl. het virus. En je maar thuis moest opsluiten.

mariekeoo

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 14:26

3831 besmettingen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 14:27

Marcella schreef:
Nou weinig mondkapjes gezien als het al red 20%. Ja sommige winkels het personeel, maar als er wat gebeurt trekt niemand van het personeel zijn mond open.

Maar een "aardige mevrouw in boerka" moest even zeggen dat afstand houden bullshit was incl. het virus. En je maar thuis moest opsluiten.

Waarom moet die dikgedrukte op merkengemachtigde er bij?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 14:28

Omdat ze haar "ingebouwde" mondkapje al op had?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 14:32

Nou goed.. geloof dat mijn mening duidelijk is.

Ik ga hier ook niet lopen klagen dat die domme Drentse boeren geen afstand houden en opmerkingen maken over mensen met mondkapjes.
Wel genoeg mensen (ouders) die aangeven dat hun kind ik de gang geen mondkapje op hoeven. Ze geloven niet in het Corona virus.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 14:36

mariekeoo schreef:
3831 besmettingen

Oei... maar ik weet het niet hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 14:36

lenaa_tje schreef:

Ik ga hier ook niet lopen klagen dat die domme Drentse boeren geen afstand houden en opmerkingen maken over mensen met mondkapjes.
Wel genoeg mensen (ouders) die aangeven dat hun kind ik de gang geen mondkapje op hoeven. Ze geloven niet in het Corona virus.

Zijn het alleen 'domme Drentse boeren' die dat doen dan? :')

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 14:38

Nee hoor hier in Overijssel ook

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 14:39

Relaxed schreef:
lenaa_tje schreef:

Zijn het alleen 'domme Drentse boeren' die dat doen dan? :')

Mijn punt is dus :)

Dit is een algeheel Nederlands probleem.
Niet eens Nederlands ... in heel de wereld heb je mensen die dit soort gedrag vertonen.
Iemand dan aanspreken op zijn geloof en uiterlijk vind ik belachelijk.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 02-10-20 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 14:40

Sizzle schreef:
O gut, dan komen er inderdaad van die afspraken dat x bij y thuis moet komen want y is met z‘n 5en en x maar met z‘n 3en dus de een naar de ander kan wel maar omgekeerd niet :=
Ik zou zeggen: het gezond verstand zou toch moeten inzien dat 5x op 1 dag verschillende kleine bezoekjes ook niet de bedoeling is, ook al zeggen de regels dat niet expliciet uitgespeld.

Ligt eraan... een huishouden heeft de besmetting, indien aanwezig, toch al..
Ik zou dan eerder een huishouden als 1 bezoeker tellen.. mits een huishouden niet 8 personen betreft dan (dus dan wordt het daar weer lastig... hm)

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:00

Ik ben Drents en boer |( Terwijl wij juist alles eraan doen om afstand te houden, mondkapjes heb ik in overvloed, ook voor personeel. Ontsmettingsmiddel op meerdere plaatsen.

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:07

Sizzle schreef:
O gut, dan komen er inderdaad van die afspraken dat x bij y thuis moet komen want y is met z‘n 5en en x maar met z‘n 3en dus de een naar de ander kan wel maar omgekeerd niet :=
Ik zou zeggen: het gezond verstand zou toch moeten inzien dat 5x op 1 dag verschillende kleine bezoekjes ook niet de bedoeling is, ook al zeggen de regels dat niet expliciet uitgespeld.

Nou ja, het "blijf zoveel mogelijk thuis" lijkt mij de lading toch wel te dekken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:10

Yootha schreef:
Ik ben Drents en boer |( Terwijl wij juist alles eraan doen om afstand te houden, mondkapjes heb ik in overvloed, ook voor personeel. Ontsmettingsmiddel op meerdere plaatsen.

Dit bedoel ik dus precies.

Mijn ervaring kan hier bij de Drentse boeren vreselijk zijn. 10 km verderop is het misschien wel anders.
Dit net zo bij de vrouwen met burka. Je afkomst/geloof etc. Heeft er niks mee te maken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:10

Ik zou momenteel boerka's juist toejuichen! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:11

Ja, maar omdat zij het doet hoef jij het toch ook niet te doen (en ben het verder helemaal eens met je punt)? Je woont in Groningen, zeg dan op zijn minst domme Groningse boeren :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:16

Relaxed schreef:
Ja, maar omdat zij het doet hoef jij het toch ook niet te doen (en ben het verder helemaal eens met je punt)? Je woont in Groningen, zeg dan op zijn minst domme Groningse boeren :+

Ik werk in Drenthe en doe hier boodschappen :D
Ze zijn toch echt Drents kan ik niet helpen :')

Verder zijn veel ook echt nog boers.
3 van mijn leerlingen waren afwezig vanwege het mais ipv. Corona.
Weer wat anders.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:21

4.6 miljoen inwoners van Madrid en aan paar omliggende gemeentes per 22.00 onder strengere regels. Verder is de betreffende regio in quarantaine.

In principe heeft je regering van Andalucía dezelfde strenge regels voor heel de deelstaat afgekondigd per afgelopen woensdag met de kanttekening dat het per direct geldt zodra een gemeente boven de grensnormen komt.
Dit maakt instant quarantaine mogelijk.

De overheid heeft het maar druk met snél en effectief balanceren op de scherpe rand tussen volksgezondheid en economie.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 02-10-20 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:22

lenaa_tje schreef:
Relaxed schreef:

Ik werk in Drenthe en doe hier boodschappen :D
Ze zijn toch echt Drents kan ik niet helpen :')

Verder zijn veel ook echt nog boers.
3 van mijn leerlingen waren afwezig vanwege het mais ipv. Corona.
Weer wat anders.

Dat snap ik wel. Maishakselen is voor een boerenkind net zoiets als kerst

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:23

En dat kan dus ook gewoon :) maar daarom dus de Drentse boeren ipv. Groningers.
Ik zit nu eenmaal in Drenthe.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:27

Ik was vanmiddag boodschappen doen , personeel bij ah en Hema en bakker had kapje op. Meer klanten dan dinsdag ook en wat ik al had gehoopt , de klanten die er niet eentje droegen keken toch wel wat gegeneerd wanneer je ze recht aankeek. Volgende week weer meer met kapje !!!!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 16:00

lenaa_tje schreef:
Marcella schreef:

Waarom moet die dikgedrukte op merkengemachtigde er bij?

Goed opgemerkt, want dat is niet OK, wel/ geen boerka doet volstrekt niet ter zaken in deze context en zoiets sluipt er gauw al in als zijnde normaal om op te schrijven.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 16:07

Mensendie het onzin vinden
Mensen die regels niet volgen
Mensen die netje zijn

Goede mensen of slechte menaen
Slimme mensen of domme mensen

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 16:14

bigone schreef:
Ik was vanmiddag boodschappen doen , personeel bij ah en Hema en bakker had kapje op. Meer klanten dan dinsdag ook en wat ik al had gehoopt , de klanten die er niet eentje droegen keken toch wel wat gegeneerd wanneer je ze recht aankeek. Volgende week weer meer met kapje !!!!

Van mij krijgen mensen die menen op een bepaalde manier naar mij te moeten kijken terwijl ik niets fout doe de 'loederblik'..zo recht in het gezicht.

Wat een bullshit zeg.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 16:15

Sunnda schreef:
bigone schreef:

Van mij krijgen mensen die menen op een bepaalde manier naar mij te moeten kijken terwijl ik niets fout doe de 'loederblik'..zo recht in het gezicht.

Wat een bullshit zeg.

Deze hele houding is het probleem dus he. Als je dan al op je tenen getrapt bent van een blik... van een blik word je gelukkig niet ziek :o

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 16:25

Want de houding 'jij moet een mondkapje want ik doe het ook, terwijl het niet verplicht is, is lekker? :+