Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 09:08

Castilja schreef:
MarlindeRooz schreef:
Dat ik van een 4DX film wagenziek blijk te worden. Echt hinderlijk. _O-

HAHA Dit is zo'n anti-climax, ik herken het :') Helemaal hyped dat je zo'n coole film gaat zien met een cool effect en dan misselijk worden :') :')

Vet zonde ook van mijn nacho's met kaasdip, kon ik helemaal niet zo van genieten. _O-

Nayomie

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 09:10

Daarom had ik reistabletten ingenomen voordat ik de 4DX in ging :')

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 09:49

Marcella schreef:
Myfairytale schreef:
We hebben heel veel stoofpeertjes aan onze boom. Hartstikke leuk en lekker, maar hoe op te slaan? Volgens vriend moet alles eraf, maar we weten niet hoe we dit lang goed kunnen houden.
Edit: ergernis is dus vriend en niet weten hoe de peertjes te bewaren.

Perenmoes. :9 :9

Da's ook nog wel een idee inderdaad! :)* Maakte mezelf misschien drukker dan nodig. Komt omdat we het al zo enorm druk hebben en eigenlijk weinig (lees geen) tijd hebben om lang in de keuken te staan. Maar moet toch maar.

fohadie schreef:
Ik heb trek in stoofpeertjes. -O-

Sorry! Het is ook heel erg lekker natuurlijk. :D

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 09:55

Dat er super veel lange spinnenwebdraden hangen overal en nergens en dat ik er telkens bijna doorheen loop

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:16

Dezelfde vrouw als laatst
Mijn hond doet niks hoor!!!!!

Godsamme hou je hond aan de lijn. Naja ze had hem 2 seconden vast tot hij een rukje aan de lijn gaf en zij hem losliet. En dan schreeuwen hij doet niks hij wil alleen maar spelen....

De beste vrouw ziet niet dat haar hond sluipend met een dreighouding op ons afkomt. Waarop mijn 2 honden reageren.
Gelukkig zijn de onze redelijk braaf.
Ik hoop dat we haar nog een paar x tegen komen zodat ik onze honden iets beter op zulke dingen kan trainen. Ahhoewel het vandaag al beter ging dan de eerste x

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:18

Dat ik de verwarming aan wil zetten. Maar ik wil de verwarming nog helemaal niet aan hebben -O- :brr:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:24

black_kelpie schreef:
Dat ik de verwarming aan wil zetten. Maar ik wil de verwarming nog helemaal niet aan hebben -O- :brr:

Hier gaat de verwarming pas aan als t in huis onder de 20 graden is.

Toch snap ik je wel, het is vochtig buiten.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:26

_San87_ schreef:
black_kelpie schreef:

Het is hier 19 graden -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:30

Nou hier blijft het dus enorm warm. Heb bijna dag en nacht het raam open (klapraam ter grote van een flinke deur). Staat zeker 15 uur per dag open en zodra hij dicht gaat wordt het hier heel snel 21-22 graden. Heel leuk 's nachts. _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:38

black_kelpie schreef:
_San87_ schreef:

Het is hier 19 graden -O-

Ook niet echt koud :o. Maar als je t koud hebt zou ik de verwarming aan zetten. Of een dekentje om doen :7.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:48

Hier maar heel weinig de verwarming aan, de onderbuurvrouw stookt voor haar en mij tegelijk :+

Mijn ergenis, ik moet zoveel doen maar heb geen zin.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:50

Oh ik ben jaloers op jullie temp in huis haha. Hier is het in de ochtend gerust al weer 15 graden (en laatst toen het even echt wat frisser was al 11 graden). Maar ja, dak ligt er half af en sowieso is zo'n oude boerderij niet bepaald zo dat het het de warmte vasthoudt :+

Ik erger me aan het feit dat er nu toch weer een lek is met een leidingkoppeling. Zo geen zin in :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:58

Hier was het vorige week met die storm en bijbehorende regen ook opeens 18 graden in huis, ik heb de verwarming toen ook aan gehad.

Afgelopen nacht, vuurwerk >;)

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:07

Die eeuwig durende buikpijn ;(

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:11

Kan weer geen coronatest inplannen :roll:

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:12

voor degene die op mij reageerde; (sorry, ik ben je kwijt Y;( ) het Vu heeft de code verstuurd en alles doet weer zoals het hoort te doen!

Ik ben vandaag na 5 jaar weer bezig met school, maar ik voel me zo ontzettend dom -O-
Een niveau lager dus ik kan het makkelijk aan, maar al die termen en vooral het concentreren pfff. Het komt vanzelf maar het is frusterend

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:21

Dat dpd een pakket komt brengen maar staat geen tijdvak bij, hoe kan dat?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:26

_San87_ schreef:
black_kelpie schreef:

Het is hier in huis al 1,5 week 17,5 graad :')

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:30

Myfairytale schreef:
We hebben heel veel stoofpeertjes aan onze boom. Hartstikke leuk en lekker, maar hoe op te slaan? Volgens vriend moet alles eraf, maar we weten niet hoe we dit lang goed kunnen houden.

Om te beginnen: niet alles hoeft er gelijk af. Ik pluk eigenlijk nooit mijn appels / peren. Ze vallen er vanzelf ook wel af. Nadeel daarvan is dat het fruit beurse plekken krijgt en minder goed te bewaren is.
In december/januari de boom controleren op achtergebleven vruchten en die weghalen. Daar kan ziekte in zitten wat de oogst voor volgend jaar kan aantasten.

Eigen gekweekt geplukt fruit het beste bewaren in lage kratjes. Het moet wel kunnen ademen.
Koel en donker weg zetten, bijvoorbeeld in de kelder als je die hebt.
Valfruit en fruit met plekken en beschadigingen niet opslaan, die rotten het eerst en steken de rest aan.

Keukenfruit heeft meestal wat steviger vruchtvlees dan handfruit en kan wat langer bewaard worden. Wel wekelijks controleren en de lelijke exemplaren er tussen weg halen.
Het is wat afhankelijk van het ras en de omstandigheden, maar tot 2 maanden bewaren moet haalbaar zijn.

Zo leuk, eigen fruitbomen <3. Mijn stoofpeer is nog een jonge boom en draagt dit jaar voor het eerst echt vrucht. Ben zo benieuwd hoe die is (oud ras wat je niet in de winkel koopt).

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:54

Dat het heel even heel duidelijk voor mij was hoe of wat met werk, maar een dagje ergens anders mee lopen en eigenlijk best een oke eerste dag na de vakantie, maakt me toch weer aan het twijfelen :')

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:11

Roodvos schreef:
Myfairytale schreef:

Om te beginnen: niet alles hoeft er gelijk af. Ik pluk eigenlijk nooit mijn appels / peren. Ze vallen er vanzelf ook wel af. Nadeel daarvan is dat het fruit beurse plekken krijgt en minder goed te bewaren is.
In december/januari de boom controleren op achtergebleven vruchten en die weghalen. Daar kan ziekte in zitten wat de oogst voor volgend jaar kan aantasten.

Eigen gekweekt geplukt fruit het beste bewaren in lage kratjes. Het moet wel kunnen ademen.
Koel en donker weg zetten, bijvoorbeeld in de kelder als je die hebt.
Valfruit en fruit met plekken en beschadigingen niet opslaan, die rotten het eerst en steken de rest aan.

Keukenfruit heeft meestal wat steviger vruchtvlees dan handfruit en kan wat langer bewaard worden. Wel wekelijks controleren en de lelijke exemplaren er tussen weg halen.
Het is wat afhankelijk van het ras en de omstandigheden, maar tot 2 maanden bewaren moet haalbaar zijn.

Zo leuk, eigen fruitbomen <3. Mijn stoofpeer is nog een jonge boom en draagt dit jaar voor het eerst echt vrucht. Ben zo benieuwd hoe die is (oud ras wat je niet in de winkel koopt).

Dank je wel voor de tips!
We hebben een kelder inderdaad, daar hebben we ze nu staan wat we er al afgehaald hebben. In luchtdoorlatende kratjes en we hebben de gevallen en peertjes met plekken er sowieso al niet bij gedaan. Alleen onze kelder is niet heel erg koud... :\

Wat leuk dat jouw boom nog jong is en nu voor het eerst vruchten draagt! Ik vind het ook zo leuk allemaal. <3 :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:27

_San87_ schreef:
black_kelpie schreef:

Hier ook en vanmorgen een hele poos balkon deur open gehad, maar is nog steeds 22 graden in huis. Heb alleen op hobbykamer kachel aan, maar is koudste ruimte van het huis en net 20 graden met kachel aan.

Maar de buizen zijn wel warm en er wordt onder en boven mij goed gestookt. :+

Dit jaar helaas weinig fruit van mijn eigen fruitbomen met dat de braam die bij deze moestuin zat gewoon vies zijn. Dus die ga ik slopen en vervangen. :')
Laatst bijgewerkt door Marcella op 28-09-20 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:28

Kom ik weer hoor.

Gisteren nacht heeft mijn zusje uit het niets een zelfmoord poging gedaan. Dus ze is met de ambulance afgevoerd. Ik en mijn broertje met de auto erachter aangereden. Gelukkig gaat het nu goed met haar. Mijn vader kwam ook opeens opdagen, ik en mijn broertje hebben hem drie jaar niet meer gezien. Maar hij was echt gemeen tegen ons, zei helemaal niets toen we in de wachtkamer zaten met zijn drieën, keek ons alleen boos aan.

En toen kwam mama terug van mijn zusje en vertelde dat de dokter testjes aan het doen waren, mijn vader helemaal boos tegen haar. Alsof zij er iets aan kon doen. Mijn moeder komt best slecht uit haar woorden dus ik verdedigde haar. Mijn vader denkt dat ik een harteloze psychopaat ben (ja, dat heeft hij letterlijk gezegd, tegen een therapeut, het staat zwart op wit), dus hij vond vast dat ik daar niets te zoeken had.

Op de terugweg met mijn broertje even snel macdonalds gegeten, en met hem netflix gekeken zodat het voor hem niet alleen maar een ellende avond was. Maar ik erger me zo erg aan mijn vader. Hij geeft alleen maar iets om ons zusje, en dat is zo naar voor mijn broertje om te zien. Niet alleen in deze situatie, maar gewoon altijd.

Net zou ik dus een gesprek met mijn nieuwe psycholoog, ik kon het super goed met haar vinden. Verteld ze me dat door corona ze me niet meer wil behandelen en me over gaat dragen. Wéér afgewezen. En nu afwachten of ze überhaupt iemand kan vinden die mijn problematiek kan behandelen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:50

Jeetje Lestrange01 je hebt het niet makkelijk :knuffel: sterkte met je zusje en de hele situatie!

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:31

Kpn heeft storing, zo kan ik mn lessen niet volgen :+