Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SusanH schreef:Lees net op NOS.nl dat NS mensen oproept niet meer naar Zandvoort te reizen. Snap je toch niet....
Edit: bedoel natuurlijk dat die mensen blijkbaar massaal de trein pakken.
_Penotti schreef:Goed zo!
Ja hoorde al bedrijven die aan werknemers vroegen dagen in te leveren, inclusief loon.
Zouden ze later weer goed maken.
En dat geloof ik best als ze later nog bestaan, maar dat risico zou ik niet nemen.
PSvanLot schreef:_Penotti schreef:Goed zo!
Ja hoorde al bedrijven die aan werknemers vroegen dagen in te leveren, inclusief loon.
Zouden ze later weer goed maken.
En dat geloof ik best als ze later nog bestaan, maar dat risico zou ik niet nemen.
Baas van mijn vriend vroeg om het inleveren van 10 vrije dagen.
Hij heeft er 37 op jaarbasis dus op zich zou het wel kunnen.
Maar het gaat alleen maar door als iedereen instemde. Geloof niet dat dat gaar gebeuren.
SusanH schreef:Ook dat is niet slim. Is toch heel duidelijk gezegd de trein niet voor uitstapjes te gebruiken.
pmarena schreef:Ah Els wat balen van je moeder....ze heeft zich vast kranig geweerd, hopelijk alles een relatief prettig verloop verder, zal wel even wennen zijn zeker als je daar ook niet meer langs hoeft
Wat betreft werkgevers die vragen wat in te leveren, denk ik ook dat het wel wijs is te beseffen dat (tijdelijk) iets inleveren beter kan zijn dan helemaal geen werk meer hebben omdat het bedrijf over de kop gaat.
_Penotti schreef:PSvanLot schreef:
Baas van mijn vriend vroeg om het inleveren van 10 vrije dagen.
Hij heeft er 37 op jaarbasis dus op zich zou het wel kunnen.
Maar het gaat alleen maar door als iedereen instemde. Geloof niet dat dat gaar gebeuren.
Ik ben wellicht onduidelijk.
Ik bedoelde geen vakantiedagen.
Bij mijn zwager vroeg de werkgever of de mensen niet ipv vijf vier dagen wilde gaan werken.
Want er waren minder opdrachten nu.
En ja dan hielden ze werk, anders misschien niet was zijn insteek.
En dat heb ik op internet ook al gelezen dat er bedrijven zijn die dat vragen.
raket schreef:Tuurlijk kun je banen slecht vergelijken. Wat Pien zegt klopt helemaal. Het gebeurt regelmmatig dat ik om 24.00 als ik te laat thuis kom na mijn avonddienst ik alleen lopend wat gegeten en gedronken heb. Patiënten durven soms geen hulp te vragen, dan lieg ik alle tijd te hebben. Maar wat ik ook nog niet benoemd heb; als je in de hectiek een fout maakt kan dat grote consequenties voor de patiënt hebben. Dat is verschrikkelijk en daar moet je mee om kunnen gaan.
En dit alles zijn redenen waarom het tekort aan (ic)verpleegkundigen niet zomaar is opgelost.
Ik werk in het ziekenhuis dus spreek over die sector. Maar in de thuiszorg en verpleeghuizen is ook veel ellende. Om 24 uur te werken mag je soms 6 dagen komen.
Ik ben liever verpleegkundige dan iets anders. Maar met de kennis van nu was ik mooi ergotherapie of fysiotherapie gaan doen. Ook hbo en 2 salarisschalen hoger. En ook van veel nut. En veel meer regelmaat en betere balans werk en privé.
tienus63 schreef:Lees de krant van vandaag De Stentor/AD
Artikel over kinderen die hun ouders uit verpleeghuis halen vanwege corona.
Alinea over sterfte in verpleegtehuizen:
[ [url=m/PR8ngZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
verootjoo schreef:raket schreef:Tuurlijk kun je banen slecht vergelijken. Wat Pien zegt klopt helemaal. Het gebeurt regelmmatig dat ik om 24.00 als ik te laat thuis kom na mijn avonddienst ik alleen lopend wat gegeten en gedronken heb. Patiënten durven soms geen hulp te vragen, dan lieg ik alle tijd te hebben. Maar wat ik ook nog niet benoemd heb; als je in de hectiek een fout maakt kan dat grote consequenties voor de patiënt hebben. Dat is verschrikkelijk en daar moet je mee om kunnen gaan.
En dit alles zijn redenen waarom het tekort aan (ic)verpleegkundigen niet zomaar is opgelost.
Ik werk in het ziekenhuis dus spreek over die sector. Maar in de thuiszorg en verpleeghuizen is ook veel ellende. Om 24 uur te werken mag je soms 6 dagen komen.
Ik ben liever verpleegkundige dan iets anders. Maar met de kennis van nu was ik mooi ergotherapie of fysiotherapie gaan doen. Ook hbo en 2 salarisschalen hoger. En ook van veel nut. En veel meer regelmaat en betere balans werk en privé.
Huh, hier zitten die in dezelfde schaal? Ik ben ook fysiotherapeut, maar wel in de VVT CAO. De ziekenhuizen hier rondom zitten de hbo-v in dezelfde schaal als de fysio’s.
Wat ik frappant vind, is dat ik zoveel masters kan doen als ik wil, zoveel ervaring kan krijgen als ik wil en zoveel mooie projecten kan opzetten als ik wil, maar dat ik daar geen cent van terug zie in mn salaris. Overal kan je onderhandelen, maar hier kom je in een vaste schaal en dat blijft zo.
Maar het is mi echt raar dat een MSc met bakken onderzoekservaring en werkervaring net zoveel verdient als een net afgestudeerde bachelor![]()
En ook mij maakt het niet uit, want ik doe mijn werk met liefde, maar ook dit gaat in het bedrijfsleven echt anders.