Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:03

Nou ja, dat heb ik dus ook gevraagd: wat is er zo leuk aan Ootmarsum?

Het ligt landelijk, je kunt er fijn fietsen, je kunt makkelijk de grens over zodat je toch even in het buitenland bent, de mensen zijn er vriendelijk (maar ze praten vrij onverstaanbaar :P komt er dan achteraan), er was nog een huisje/een plekje op de camping vrij...

Het ligt nog geen 40 minuten rijden van mijn ouderlijk huis, maar ik kan me niet herinneren dat ik er ooit ben geweest. Nog een reden om het op mijn bucketlist te zetten. Ik ben gek op plekken waar ik nog nooit ben geweest. :))

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:05

Ik ben er twee keer geweest, beide keren toen ik een vrije ochtend/middag van de Almelose Ruiterdagen had :D Leuk stadje!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:48

Ik kom vaak in twente maar daar nooit geweest. Maar eens bekijken dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 22:25

Ootmarsum gaat de Corona nog dankbaar zijn zo :')

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 22:38

Ik herinnerde mij ineens een artikel over Ootmarsum dat de toeristen miste. Het is van eind mei. Volgens mij is het daarna best goed gekomen. ;)

https://www.tubantia.nl/dinkelland/ootm ... ~aebb47d1/

In die tijd heeft Ootmarsum ook reclame voor zichzelf gemaakt op de drie NPO-zenders. Dat verklaart misschien ook. :P

https://www.tubantia.nl/dinkelland/tv-r ... ~a9a1d077/

Ik heb dat spotje helaas nog niet kunnen vinden. Wel een recent filmpje over het Schoolmuseum: https://www.youtube.com/watch?v=AY8xNbX3cUA

[Edit] Gevonden, het zat verstopt onder een enorme banner.

Serieus, ik wil echt een keer naar dat stadje toe! Uiteraard met overnachting voor het echte 'even eruit'-gevoel.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:51

Mandyy schreef:
Interessante site! Wij bekeken steeds de grafiek op Google bij statistieken. Geeft ook een beeld. :j

Volgens mij is het weer op veel plekken in Europa even van slag. Als het goed is krijgen wij vandaag één mooie dag, morgen weer iets minder en daarna beter.

Dit was gister:

[ [url=m/HplvrV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooie foto! Is dit in Lazise?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:56

Grappig dat je het herkent, het is inderdaad Lazise. :)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 13:40

Mooi al die vakantiefoto's krijg er ook al zin in. Nog een paar dagen wachten, woensdag naar Sicilië. Vorige week waren de cijfers in Italië tussen 1.000 en 1.500 per dag, maar sinds een paar dagen dalen ze weer en blijven netjes onder de 1.000. Prima voor een land met 60 miljoen inwoners.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 13:48

Bloodymary schreef:
Mooi al die vakantiefoto's krijg er ook al zin in. Nog een paar dagen wachten, woensdag naar Sicilië. Vorige week waren de cijfers in Italië tussen 1.000 en 1.500 per dag, maar sinds een paar dagen dalen ze weer en blijven netjes onder de 1.000. Prima voor een land met 60 miljoen inwoners.

Zo jaloers.. Zou over 20 dagen naar Sicilië gaan.. maar geannuleerd dus hopelijk volgend jaar. Wil wel foto's zien hoor haha

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 13:54

Oeh dat is wel balen dan ja. Maar wat in het vat zit... Het wordt voor mij ook wel een andere vakantie dan anders. Normaal ga ik echt een paar weken rondtrekken door Italië en veel zien. Maar nu gewoon een weekje op 1 plek (Cefalu). Wat luieren, lezen, zwemmen, wandelen en vooral genieten van de Italiaanse keuken. Wilde eigenlijk niet gaan, maar toch wel erg aan vakantie toe na 7 maanden nonstop werken. Dus vorige week toch nog maar geboekt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:06

Mandyy schreef:
Grappig dat je het herkent, het is inderdaad Lazise. :)

Ik ben daar 2 jaar geleden geweest.
Erg leuk !!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:43

Leuk! Wij hebben een dagje met de auto om het Gardameer gereden (verblijven bij het Iseo meer).
Vandaag een dagje Venetië gedaan. Veel rustiger nu met Corona maar na nieuwsberichten die ik ervan had gezien was het drukker dan verwacht.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:30

Wij hebben alles droog ingepakt en rijden naar huis nu :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:15

Er was een groep (40) geslaagde mensen van een hotelvakschool naar kroatie geweest om het te vieren. De helft is besmet terug gekomen >;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:22

Aargh dat is een drama. Ik denk dat er best veel meer mensen terug van vakantie besmet thuiskomen zonder testen of quarantaine.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:24

Sizzle schreef:
Er was een groep (40) geslaagde mensen van een hotelvakschool naar kroatie geweest om het te vieren. De helft is besmet terug gekomen >;)

Jeetje mina...
Maar dat is gewoon echt een domme actie!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:27

Oh het waren er 80 zelfs, 40 geinfecteerd (excuus).
Misschien hebben ze het ook gewoon zelf wel meegenomen naar croatie want ze zaten in een afgehuurd prive hotel met eigen kamers en eigen activiteiten ruimten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 19:54

Destination schreef:
Wij zijn op vakantie in eigen land in het Zwarte Woud <3 Lekker basic met een tentje zonder stroom. Staan op Camping Hochschwarzwald in Todtnau, de camping is echt een aanrader! Alles is brandschoon en de camping heeft Nederlandse eigenaars. Als je een tent hebt, sta je direct aan de bosrand.

[ [url=m/T6SkiM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/35RrRq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/o2LW0s.jpg]Afbeelding[/url] ]

Inmiddels staan wij hier ook. Vandaag een hele rit gehad over slingerwegen, nog een openlucht museum bezocht en Furtwangen bezocht, manlief heeft er tijdens zijn afstuderen gewoond. Helaas moeten we morgen verkassen, ze zitten vol voor het weekend. En het wordt nu net prachtig weer morgen. We gaan waarschijnlijk richting Titisee morgen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 20:13

Wij zitten in Noord Jutland, heel veel noordelijker kan niet meer (in Denemarken). Nu een blokhut, kamperen begint fris te worden (mn s avonds en s ochtends voor je tentje).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 21:34

In België is de daling van cijfers gestopt, we blijven op hetzelfde aantal besmettingen steken. Ze wijten het aan terugkeerders van vakantie uit rode en oranje zones die getest worden en dus positief teruggekeerd zijn.

"Geen zorgen, het is geen opflakkering". Nee joh, wil gewoon zeggen dat een hoop zich niet aan de maatregelen heeft gehouden en onze mooie dalende curve om zeep helpt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 21:36

Frankrijk gaat voor ons (Zwitserland) overigens niet op rood, ookal gaan de cijfers door het dak. De (economische) afhankelijkheid is te groot.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 22:13

Sizzle schreef:
Frankrijk gaat voor ons (Zwitserland) overigens niet op rood, ookal gaan de cijfers door het dak. De (economische) afhankelijkheid is te groot.

Voor ons in Duitsland zijn grote delen van Frankrijk nu wel rood. We wilden eigenlijk vorige week kamperen in Straatsburg, maar op het laatste moment toch maar besloten om in Duitsland te blijven. Paar dagen later Straatsburg op rood, dus wij zijn blij niet te zijn gegaan := In plaats daarvan heerlijk naar het Zwarte Woud geweest, Straatsburg komt later wel een keer.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 07:58

Nadeel is natuurlijk dat niet iedereen "ziek" is/wordt. Om niet meteen van het slechte in de mens uit te gaan. Je kunt volgens mij aan die maatregelen houden en het alsnog krijgen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 12:54

Ik heb een vraagje ivm omboeken. Ik kan dus al mijn vlucht omboeken. Moet het bij een nieuwe boeking perse dezelfde bestemming zijn of kan de terugvlucht vanaf een andere luchthaven zijn?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 13:39

purny schreef:
Ik heb een vraagje ivm omboeken. Ik kan dus al mijn vlucht omboeken. Moet het bij een nieuwe boeking perse dezelfde bestemming zijn of kan de terugvlucht vanaf een andere luchthaven zijn?

Dat staat in de voorwaarden van je reisorganisatie. Ik kon kiezen uit dezelfde of een nieuwe bestemming met luchthaven naar keuze. Wel uit het aanbod zoals het er nu stond.